Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.

Ongelezen bericht door billyboy2 »

marian* schreef:
Liesbeth schreef:
Ik hoop dat Anouk snel iemand treft die wel weet wat zij nodig heeft.
Ik heb het idee dat deze uitzending weleens haar redding kan zijn.

Dat hoop ik ook van ganse harte....arme hond

Toch vind ik de fokker de grootste l.l in dit verhaal.

Die hond is opgegroeid in een roedel, heeft volgens mij maar weinig van de wereld gezien.
Hoe kan je dan in godsnaam denken dat deze hond zal functioneren in een gezin met 5! kinderen??.

En dan die nieuwe eigenaar.....wat een autoritaire kwal. Tegenovergestelde van de fokker(qua houding dan).
Snap best dan Anouk daar zo haar bedenkingen over had (mensenkennis?).

Arm dier wist niet wat er overkwam.....

Hoop dat er iemand komt waar ze lekker hond kan zijn. Een rustige stabiele omgeving met rust en regelmaat.

Ik vind haar wel wat voor Nanna... Haar roedel straalt altijd zoveel rust en plezier uit. Zal Anouk goed doen
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Pff wat een aanfluiting.
om te beginnen al met de fokker die gewoon het dier terug had moeten nemen als ie hart voor zijn dieren had.
Ongeacht of je nou mag vinden of ze de hond een kans hebben gegund, iemand die een hond zo snel wil terug brengen kan dat maar beter doen, dan weet je zeker dat die op de juiste plaats zit ipv bij mensen die er zogenaamd verstand van denken te hebben.
Daarnaast vind ik het hele hond op afbetaling al absurd, als ze dat al niet kunnen betalen wat als de hond ziek wordt?
Dan heb je mensen die een hond kopen waarmee ze a geen test wandeling hebben gedaan en verbaasd kijken dat een hond op eigen terrein tegen wat op dat moment vreemde zijn blaft....
Daarna proppen ze de hond in de auto en moet maar inene aan alle verwachtingen voldoen, beest weet niet wat haar overkomt.
Dan krijgt zus die hoegenaamd verstand heeft van de hond, maar weet duidelijk er ook niet op een correcte manier er mee om te gaan.
Zet de hond notabene op mp met het verhaal een prima gezinshond, uh waarom deden jullie hem weg....
Vervolgens de knipoog van arrogante man richting zus, niet van he ik had gelijk, maar zo ik heb een goedkope hond gescoord pffft
En dan de dagwaarde, 150 euro, je mag blij wezen dat iemand de hond wilde. Uhm meester visser, noemde je niet zelf dat voor de ene de hond niks waard is en voor de ander de perfecte hond? Wat maakt dan dat de hond maar een dagwaarde heeft van 150 euro?
Pfff ik durf te wedden dat dankzij de uitzending de hond wel in goede handen zal vallen, maar die persoon zal er vast meer als 150 euro voor mogen gaan betalen, ze zijn er duidelijk op uit om geld te verdienen.
En de fokker moet zijn ogen uit zijn kop schamen en heeft een prachtig promo gemaakt voor zijn kennel uhum
Afbeelding
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

O ja en die test, nou kom al mijn honden dan maar ophalen, die zouden allemaal falen...
50% van de honden die bepaald gedrag laten zien tijdens de test gaan over tot echt happen.
Oftewel, gewoon multiple gok, doet ie het of doet ie het niet... nee dat noemen ze wetenschappelijk onderbouwd pfff
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat kun je verwachten van een terrierteef van 2 jaar oud en al bij de 3e baas zit in korte tijd die haar ook maar een beetje door de strot geduwd heeft gekregen en niet met die hond weet om te gaan.
Geloof dat als je deze test heel serieus gaat nemen zoals deze mensen deden zonder te kijken hoe een hond nu werkelijk in elkaar zit ,dan kun je het overgrote deel van de honden wel afspuiten .

Beetje slappe lul van een fokker en inhalig arrogante koper en een schoonzus die volgens mij dat beest ook niet op waarde schat en haar liever kwijt is.

Zo zie je maar weer dat alles in kadertjes gepropt moet worden aan een heel leven in een paar minuten waar dan een oordeel over gegeven word.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

mireille schreef:Vervolgens de knipoog van arrogante man richting zus, niet van he ik had gelijk, maar zo ik heb een goedkope hond gescoord pffft
Pfff ik durf te wedden dat dankzij de uitzending de hond wel in goede handen zal vallen, maar die persoon zal er vast meer als 150 euro voor mogen gaan betalen, ze zijn er duidelijk op uit om geld te verdienen.
Dat dacht ik ook nog ,die hond wordt vast weer verpatst maar dan voor meer dan 150 euro :ugh: en dan maar hopen dat het goede handen zijn want imo is daar weinig belangstelling voor nog de kennis aanwezig om dat te beoordelen :ugh:
tineke

mireille schreef:O ja en die test, nou kom al mijn honden dan maar ophalen, die zouden allemaal falen...
50% van de honden die bepaald gedrag laten zien tijdens de test gaan over tot echt happen.
Oftewel, gewoon multiple gok, doet ie het of doet ie het niet... nee dat noemen ze wetenschappelijk onderbouwd pfff
Ik denk dat het ook heel afhankelijk is wat voor baasje zo'n hond treft.
Wij hebben meerdere honden gehad die niet door deze test zouden komen die nooit iets of iemand kwaad hebben gedaan ,Rio zou er trouwens nu ook nog niet door komen en dat is een grote lieverd die in zijn bijna 11 jaar nog nooit een hond of mens kwaad heeft gedaan.
Die rare handjes en poppen op wieltjes en harde geluiden zal hem worst wezen ,maar dat snelle insluiten gaat geen succes met hem worden.
Neemt niet weg dat als Rio meent zich te moeten bemoeien met iets of iemand wat onplezierig voor die persoon of andere hond zou kunnen aflopen hij heel goed te stoppen of te bereiken is.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

tineke schreef:
Jaap* schreef: En wat een schokkend gebrek aan inzichten.
Nou zeker en dan vraag ik me toch af ,hoeveel honden hebben zij getest waar er meer voor op het spel stond :ugh:
Ik denk dat je dat niet eens moet willen weten :ugh: :schrik:
vosse schreef:Belachelijk zeg.
Dat die test ook nog bestaat.
Manga kan ook niet met kinderen volgens deze test. Ze deed 1 stapje terug voor
die domme/irriterende pop.
Nou 0,0 problemen met kinderen en die hond hoor, maar goed.
Tis anders wel een gevalideerde test hoor :pffff:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Iarik zou ook reageren op dat snelle insluiten, zeker als ik er bij sta. Het zou ook niet bepaald rastypisch zijn als hij dat niet zou doen. Ook hij is prima te bereiken en corrigeren in zo'n situatie.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Arme, arme Anouk. :(
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Het enige positieve wat ik kan bedenken is, dat toekomstige hondenbaasjes kaliber ex-baasjes Anouk dit hebben gezien en nu weten hoe een agressieve hond eruit ziet en nooit overgaan tot het aanschaffen van een hond van vlees en bloed.

Anouk was soms wat onzeker. Liet het staartje dan hangen. Herstelde zich prima. Kortom een hond waar je mids in goede handen heel veel plezier van kunt hebben.

Slachtoffer van de fokker en de "baasjes". Zou niks verwonderen, dat deze "agressieveling" binnenkort op MP verschijnt. :gvd:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Die test mag dan gevalideerd zijn. Zijn die deskundigen dat dan ook ?
Ik had er al nooit iets mee, krijg ontzettend buikpijn als ik naar die PEST moet kijken. Maar ik dacht nog, hé, hondje doet het allemaal keurig. Ik hoop dat de deskundigen nalv dit filmpje een andere baan kunnen vinden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Wat een advies: "met kleine kinderen kan je beter een pup nemen dan een hond die ze gelijk op ooghoogte aan kijkt" (ca 18 minuten) :O:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik heb er me afgrijzen naar gekeken eerlijk gezegd.
Die test sloeg werkelijk nergens op. Mijn hond zou waarschijnlijk net zo reageren in zo'n situatie. Mensen die snel op haar aflopen houdt ze niet van. Dat wil niet zeggen dat mijn hond extreem nerveus en erg agressief is.. Pff.
En ik denk dat als die honden los waren geweest tijdens de kennismaking het ook heel anders zou zijn geweest.

Die mensen hadden gewoon 2 keer na moeten denken voor ze die hond meenamen, en eerst een stuk er mee lopen. Kijken hoe die hond buiten de setting bij de fokker reageert. Maar achja lekker impulsief he.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Rosita Compagner schreef:
Belle schreef:
Lunatic schreef: Is dit nou dezelfde test die gedaan word bij honden die in beslag genomen zijn?
Mochten mijn honden ooit onterecht in beslag genomen worden, dan vrees ik het ergste met zo'n test en zulke mensen :schrik:
Ja, dat is bij mijn weten dezelfde test. Dat was ook de reden toen met de RAD dat ik het ben gaan uitzoeken.
Nee, de agressietest, die nog steeds in Utrecht gebruikt wordt, is niet hetzelfde. Daarmee vergeleken is de MAG/TOP-test een slap aftreksel. De RAD en de MAG-test hebben dus niks met elkaar te maken. Heb je dan de agressietest bekeken, Marjolein?
De test zelf kan nog zo goed en zo anders zijn. Als de beoordelaars dezelfde opleiding hebben genoten is elke test waardeloos.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vraag mij af of mensen die gekeken hebben nu ook in ene problemen zien om dit bij hun fokker aan te kaarten om er geld uit te slepen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
eveliendepien
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Vraag mij af of mensen die gekeken hebben nu ook in ene problemen zien om dit bij hun fokker aan te kaarten om er geld uit te slepen.
Er zijn vast genoeg mensen die de ballen verstand hebben van hondengedrag. Wellicht na het zien van dit denken ze goh zo reageert mijn hond ook misschien is er ook wel wat mis mee. Mag je hopen dat ze genoeg gehecht zijn aan de hond, anders denk ik dat er wel een aantal mensen in Nederland rondlopen die daar wat geld uit denken te halen..

Afbeelding
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Oh.. die test... bij de leonberger jarenlang die test gehad, voordat je er mee "mocht" fokken. Nu daar een andere test, (heb deze niet gezien) maar in al die jaren dat die MAGtest bestond heb ik nou niet de indruk dat er betere pups geboren zijn. overigens bestond er bij de tweede club een veel meer op de werkelijkheid gebaseerde test. Een poosje heeft de LHCN deze test ook toegestaan omdat bijna iedereen die andere test ging lopen. Het probleem bij al die testen is dat het een moment opname is ook al zijn ze 100x gevalideerd, zit de hond die dag niet goed in zijn vel... oid ( en dat weet je niet altijd)... heb je een probleem. Heel wat MAGtesten gezien, maar blijf het discutabel vinden, ook de interpretatie van de signalen die de hond afgeeft. Deze testers doen het al zo lang ( herkende ze gelijk) , en ik ben bang dat ze echt blijven hangen in kijken naar iets wat ook niet statisch is ( hond is geen machine waarvan je de na een testje kan zeggen, zo zit het in elkaar, heel bijzonder vind ik dat. Daarbij: er is de laatste jaren nogal wat verandert in het kijken naar honden gedrag. Vond het trouwens bij deze hond nogal meegevallen, Hoop dat ze nu op een goede plek zit nu.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Tara schreef:Die fokker is een dweil van een vent, die had gewoon niet moeten zeiken en de hond meteen terug moeten nemen.
Met zijn domme opmerkingen over hondengedrag.
Die testers heb ik echt alleen maar vinkjes zien plaatsen, en niet één heeft er naar de hond gekeken. Niet één!
De hele setting van zo'n test is raar, die hond loopt in zijn eentje met een vreemde op een weitje, nul interactie en de hond wordt blootgesteld aan allerlei rarigheid.
Die hond heeft echt wel door dat het allemaal om hem draait, maar begrijpt er helemaal niks van.
Hoe redelijk is dat? Hoe eerlijk is dat?
En dan de conclusies dat ze overmatig angstig, overmatig agressief zou zijn...
Ik vind het doodzielig dat je als doodnormale hond zo verkeerd begrepen wordt en voor je lot afhankelijk bent van de bevindingen van zo'n stel over het paard getilde deskundologen.
Maar hé, de test is tenslotte gevalideerd hoorrrr. :lees:

Om te janken is het, om te jánken!!! :jank:
Dat was ook het eerste wat ik dacht Tara.
Wat voor malloot bedenkt zo'n test vraag ik me af?
eveliendepien
Zeer actief

h a n s schreef:
Tara schreef:Die fokker is een dweil van een vent, die had gewoon niet moeten zeiken en de hond meteen terug moeten nemen.
Die testers heb ik echt alleen maar vinkjes zien plaatsen, en niet één heeft er naar de hond gekeken. Niet één!
De hele setting van zo'n test is raar, die hond loopt in zijn eentje met een vreemde op een weitje, nul interactie en de hond wordt blootgesteld aan allerlei rarigheid.
Die hond heeft echt wel door dat het allemaal om hem draait, maar begrijpt er helemaal niks van.
Ik vind het doodzielig dat je als doodnormale hond zo verkeerd begrepen wordt en voor je lot afhankelijk bent van de bevindingen van zo'n stel over het paard getilde deskundologen.

Waarschijnlijk zo van, eens kijken hoe een hond tegen katten doet. Nou dan doen we een houten plank op wieltjes.
Eens kijken hoe de hond tegen kinderen doet, nou dan doen we een pop op een stok, sturen we het baasje weg en gaan we ondertussen lekker met die pop tegen de hond aan porren. Oja en we sturen nog eventjes een debiel met een neparm langs eens kijken hoe de hond doet als iemand hem wil aaien.
Hups klaar...

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik vind de interpretatie van die test echt SCHOKKEND !!! Ik heb er geen andere woorden voor... :cry: :gvd:

Agressie? Happerig? :vaag:

EDIT:
Deze 'deskundige' interpretatie (die niet op zichzelf zal staan helaas) van de test haalt elke validiteit van die MAG-test compleet onderuit! :piew:
Laatst gewijzigd door Zamunda op 02 okt 2013 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik heb de uitzending net terug gekeken en wat een zielig gebeuren zeg. Die testen ken ik wel, tijdens mijn stage bij de Martin gaus school moesten alle honden zo'n test ondergaan voor ze aan de gedragscursus meededen.

Opzich leerde ik wel wat qua gedrag maar er zaten ook Fodor gevallen bij die echt totaal verkeerd beoordeelt waren. Er wordt alleen gekeken naar gedrag en niet naar wat voor ras er achter schuilt. En dat vind ik jammer. Je kan van een kuvasz bvb niet verwachten dat hij heel relax blijft staan als hij dreigend wordt inesloten door een groepje mensen. Naja goed, en dan moest de agressie er uit geclickerd worden :roll: Bij veel honden dacht ik 'als je m nu eens een keer goed op zijn flikker zou geven zou het een stuk verbeteren' maar dat was natuurlijk anti-Martin gaus :mrgreen: Toen bedacht ik me dat dat niet mijn methode was haha.

Dus die testen daar heb ik geen hoge pet van op en die deskundige al helemaal niet. Ze zijn zo bezig met hun eigen theorieën en methode dat ze niet meer naar de hond zelf kijken. Hoe de hond in zijn geheel is, ipv een momentopname met allemaal kul eromheen.

Ik vond haar onzeker, en met wat duidelijkheid en sturing is het volgens mij een hele leuke hond. Ze werd afgeschilderd als een agressieve hond die snel hapt. Ik denk niet dat ze zomaar zou happen maar haar vertrouwen in een gezin met 5 kinderen en twee domme bazen zou ik ook niet doen.

En de fokker.. Hij had gewoon zijn hond terug moeten nemen. Dat wil je dan toch ook! Ala je hond niet goed zit? Jammer dat het blijkbaar weer allemaal om geld draait ipv om de hond.

Ik geloof overigens best dat de hond prima zit bij schoonzus, maar erg veel verstand leek ze er niet van te hebben..

Het mooiste vond ik de opmerkingen van het publiek, die de kopers toch wel even op hun plaats zetten. Die zeiden volgens mij nog de meest nuttige dingen. En die smoel van die eigenaresse :LOL: Zo geïrriteerd, haha. Vooral over het feit wie er nu impulsief een tweejarige terriër in huis neemt met 5 kinderen en dan verwacht dat die hond maar meteen mee draait en dat ze beter een hondje in de speelgoedwinkel konden halen. Nou inderdaad.

Al met al zonde voor Anouk, die alleen maar stress heeft moeten ervaren. En afgezet als een onhandelbare hond terwijl dit echt niet het geval is. Zonde dat zulke onnozele deskundige serieus worden genomen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jion schreef:Maar zelfs als deze test de standaard blijft; hoe kwamen ze er in vredesnaam bij dat die hond agressief en happerig was? :vaag: Ik zag haar alleen maar terugdeinzen en dingen mijden, ik heb haar geen een keer zien uitvallen of wat dan ook.
Toen de geleider terugkwam met de pop in haar handen en de hond erg blij was dat ze niet meer alleengelaten was had ze heel even het handje van de pop in haar bek. Puur uit blijdschap en absoluut niet herkenbaar als een hap gericht op een "kind". Alsof een hond het verschil niet zou zien tussen zo'n plastic pop en een écht kind... :ugh:
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Idd.
En hoe bijzonder is het dat rechters deze test blijkbaar heel serieus nemen :ugh:
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

h a n s schreef:

op Animal Planet was die test voor echte agressieve pitbulls , maar die werd totaal anders uitgevoerd , dit was echt " op z'n Hollands " .. :80:

maar dit is een andere discussie :. wie mag zich echt " de honden-deskundige " noemen ?. :denken:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

frank1985 schreef: En hoe bijzonder is het dat rechters deze test blijkbaar heel serieus nemen :ugh:
Ik heb totaal geen vertrouwen in de combinatie rechter-zaken over honden, heb al veel te vaak echt absurde uitspraken gezien en gelezen en ik ben bang dat hierin hooguit een verandering in nog negatievere zin gaat komen.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Rosita Compagner schreef:
Belle schreef:
Lunatic schreef: Is dit nou dezelfde test die gedaan word bij honden die in beslag genomen zijn?
Mochten mijn honden ooit onterecht in beslag genomen worden, dan vrees ik het ergste met zo'n test en zulke mensen :schrik:
Ja, dat is bij mijn weten dezelfde test. Dat was ook de reden toen met de RAD dat ik het ben gaan uitzoeken.
Nee, de agressietest, die nog steeds in Utrecht gebruikt wordt, is niet hetzelfde. Daarmee vergeleken is de MAG/TOP-test een slap aftreksel. De RAD en de MAG-test hebben dus niks met elkaar te maken. Heb je dan de agressietest bekeken, Marjolein?
Het artikel dat ik heb bekeken gaat over de MAG-test. Er was toen sprake van dat die test gebruikt zou gaan worden voor inbeslaggenomen honden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
tineke

LongFields schreef:
Jion schreef:Maar zelfs als deze test de standaard blijft; hoe kwamen ze er in vredesnaam bij dat die hond agressief en happerig was? :vaag: Ik zag haar alleen maar terugdeinzen en dingen mijden, ik heb haar geen een keer zien uitvallen of wat dan ook.
Toen de geleider terugkwam met de pop in haar handen en de hond erg blij was dat ze niet meer alleengelaten was had ze heel even het handje van de pop in haar bek. Puur uit blijdschap en absoluut niet herkenbaar als een hap gericht op een "kind". Alsof een hond het verschil niet zou zien tussen zo'n plastic pop en een écht kind... :ugh:
Inderdaad dat was echt zo'n speels hapje wat onze honden ook weleens doen en wat door de deskundige dus als hapneigingen werd beoordeeld :ugh:
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

LongFields schreef:
frank1985 schreef: En hoe bijzonder is het dat rechters deze test blijkbaar heel serieus nemen :ugh:
Ik heb totaal geen vertrouwen in de combinatie rechter-zaken over honden, heb al veel te vaak echt absurde uitspraken gezien en gelezen en ik ben bang dat hierin hooguit een verandering in nog negatievere zin gaat komen.
Nee het is geen fijne combinatie. Maar het is voor een rechter of jurist ook echt vreselijk moeilijk kan ik je vertellen. Je moet bijvoorbeeld ergens een waarde aan de hond hangen. Eigenlijk kan dat niet.
Recht en levende wezens is lastig. Met paarden net zo :ugh:
Ik heb wel het idee, zie het om mij heen ook, dat mensen veel sneller een zaak starten over een dier. :ugh:
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Tara schreef:Gedrag is niet in een stramien te definiëren, het hangt van zoveel factoren af dat je toch onmogelijk van een totaal kunstmatige setting kunt gaan zeggen hoe een dier is?
Ik heb niks met puppytesten, en ook niet met gevalideerrrrde MAG-testen.
MAG= Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag. En ik heb deze hond niets zien doen of laten dat buitensporig was.
Die meneer met de 'echte' hond was volgens mij ook vrij nuchter. Wilde er heen en de rechter vond dat geen goed idee. Dat gezicht van die man haha. Die vond dus ook dat er niet zoveel aan de hand was. Maar neeeee Anouk was echt heul agressief! :roll:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

frank1985 schreef: Nee het is geen fijne combinatie. Maar het is voor een rechter of jurist ook echt vreselijk moeilijk kan ik je vertellen. Je moet bijvoorbeeld ergens een waarde aan de hond hangen. Eigenlijk kan dat niet.
Recht en levende wezens is lastig. Met paarden net zo :ugh:
Ik heb wel het idee, zie het om mij heen ook, dat mensen veel sneller een zaak starten over een dier. :ugh:
Een zaak over een ontslag is net zo lastig in te schatten volgens mij, daar ken ik ook staaltjes van erg krom recht van. Het lijkt in de rechtspraak soms wel op een wedstrijd van wie het dikste dossier aanlevert, die wint.
Maar ik vind het gevaar bij een rechtszaak waarbij levende have betrokken is wel groter, vooral omdat er nu eenmaal sentiment en gevoelswaarde bij komt kijken, en die gevoelswaarde kan soms wel helemaal niet gevoeld worden door een rechter die niets heeft met dieren. Plus dat een rechter, en dat is in het geval van de zaak van gisteren bij de rijdende rechter wel duidelijk geworden, zich compleet in de luren kan laten leggen door het zogenaamde oordeel van zogenaamde deskundigen. Ah, de hond blaft, ja dan moet hij wel overmatig agressief zijn natuurlijk! Weet zo'n rechter veel, die heeft de ballen verstand van hondengedrag over het algemeen. Niet dat de deskundigen daar beter in waren, maar goed...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”