Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos

Ongelezen bericht door Rami »

Eline* schreef:Hmm..bordertrol..leuke stoornis misschien? Iets voor Dr Phil?
Lijkt me wel! :lol1:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

NicoBorder, je doet nou wel of elke mtber zich aan de regels houd, maar dat is echt niet waar.
Moet je eens in Saalbach-Hintglemm gaan wandelen, het stond eerst daar bekend als wandelparadijs, nou dat is het niet meer sinds daar de mtbers in grote getalen komen om met de lift naar boven te gaan en dan naar beneden te sjeesen.
Zelfs beneden in het dorp wordt je van je sokken gefietst door ze. Nou mogen ze daar op het voetpad rijden, maar er zijn ook gebieden waar borden staan dat ze daar niet mogen fietsen maar wordt gewoon gedaan en dan moeten wij als wandelaar helemaal in de bosjes gaan staan zodat ze er langs komen, ze schoppen zelfs de zelfdichtklappende hekjes kapot zodat ze niet af hoeven te stappen en zo door kunnen sjeesen.
Dus de boer moet bang zijn dat zijn koeien straks ineens over de weg lopen.

En hier in het bos zijn ook speciale paden voor mtbers, ruiters, fietsers en wandelaars, alleen de voetpaden worden wel door iedereen gebruikt, fietsers, ruiters en dus ook de mtbers.
Wij als hondeneigenaar moeten overal uit onze doppen kijken en met iedereen rekening houden, de rest kan doen wat ze willen.

Dus doe niet alsof mtbers met iedereen rekening houden want dat is helemaal niet zo.
Hoe vaak ze niet gaan lopen schreeuwen dat we onze t..........honden bij ons moeten houden terwijl ze op het voetpad fietsen, niet normaal.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p
Kijk dan maar uit als je vanuit de wielerclub het bos inrijdt, dat eerste stuk ligt namelijk aan ons terrein en áls je daar onverhooopt een loslopende hond tegen zou komen is dat géén hond die aan het wandelen is maar aan het werk is (politiehondenvereniging). Ik zal mijn clubgenoten erop attent maken op te letten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Kingeling
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kingeling »

1 keer ben ik echt geschrokken van een mountainbiker die echt snoeihard langs kwam scheuren. Had hem niet horen of zien aankomen dus hield mijn hart vast voor king, voor je t weet ligt ie eronder..

Voor de rest ben ik ook regelmatig te paard, nooit problemen. Behalve met wielrenners, die houden gewoon geen rekening, scheuren zo hard langs, paard schrikt daar nou eenmaal van.

King is 1 keer achter een hardloper in een strak broekje aangegaan, toen ik King net had. Hoewel het stiekem echt een grappig gezicht was, kan dat gewoon echt niet! Ik wil geen last van anderen, dus ook niet van mij. En wraak is niet de wijze om de wereld de beetje vredelievender te maken. Bos is van iedereen. Dus king geleerd naast te blijven lopen op commando, zo moeilijk is dat niet en héél handig!!!
:Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Volgens mij ben jij niet alleen gestoord tijdens het wandelen in het bos.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Valerie schreef:Volgens mij ben jij niet alleen gestoord tijdens het wandelen in het bos.
:LOL:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

NicoBorder schreef:Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
een voetganger mag in principe overal lopen hoor.
Er mag op dat pad geen brommer of auto komen maar wel een voetganger. tenzij.....
er een bordje met verboden voor bij staat.

Voor de goede orde als er een voetpad naast ligt, dan is het misschien wel zo veilig om daar te gaan lopen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Inge schreef:
NicoBorder schreef:Totaal niet het plezier in mijn hobby verloren ;) Binnenkort ga ik een keer in delft fietsen denk ik. Ik fiets het meest op de vaste route van stiphout/nuenen je herkent me aan mijn flitsende verschijning.
Mooi, daar kom ik niet hahaha

Of juist wel en dan wel allemaal.Ook flitsend gekleed. :E:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Zoek stok! schreef:Ik zou er naar toe rennen samen met je hond, de fietser van de fiets trekken en zorgen dat de hond die eikel in z'n kuiten bijt. Dat zal ze leren.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

fleurie schreef:
Zoek stok! schreef:Ik zou er naar toe rennen samen met je hond, de fietser van de fiets trekken en zorgen dat de hond die eikel in z'n kuiten bijt. Dat zal ze leren.
na alle pagina's gelezen te hebben ben ik het hier mee eens! :LOL:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

NicoBorder schreef:Ben best vaak in gelderop/mierlo te vinden anders. Maar serieus voortaan zolang ik op een vaste mtb route fiets heb ik volkomen schijt aan honden enz. Ben trouwens ook voor geen een "baasje" bang.
houden zo... ik voor geen enkele mountainbiker :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Of het nu waar is of niet, ik heb vanavond maar even gemeld dat er zondag dus weer een tourtocht is. Wij waren als club dus wederom niet op de hoogte, ondanks afspraken daarover. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Natuurlijk is het waar, het was geen trol want veel te veel details en een gericht verhaal. Dat verzin je niet. Het was gewoon een lafaard.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ben zowel mountainbiker als hondenbezitter en combineer die 2 dus ook nog wel eens. Ik heb nooit problemen, maar ieder zal water bij de wijn moeten doen. Je hebt hier nooit alleenrecht, daar is het land te klein voor en de natuurgebieden te druk bezet. Je treft in elke categorie overtreders van de wet. Vervelend is dat juist steeds meer paden afgesloten worden voor zowel mountainbikers als hondenbezitters. Ik vind al die speciale paden steeds vervelender worden, want ik heb maar 1 ruiterpad, ik heb maar 1 pad waar ik de hond los mag lopen. Tja als ik dus te paard ben, met loslopende hond en vriend met mountainbike...... mmmhh dan kunnen we tegenwoordig dus officieel nergens meer komen..... En altijd dezelfde routes verveeld. Ik ben dat stukje landclaimen en indelen zo meer dan zat..... van mij van mij van mij :mep:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Dat sommige mensen serieus niks beters te doen hebben.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

minhie schreef:Dat sommige mensen serieus niks beters te doen hebben.
:U: het waait te hard om mensen onderuit te fietsen en je moet toch wat he...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fizgig schreef:Natuurlijk is het waar, het was geen trol want veel te veel details en een gericht verhaal. Dat verzin je niet. Het was gewoon een lafaard.
Mee eens. Hij had begrip verwacht, maar omdat dat vies tegen viel (is ook logisch met zo'n egoïstische en asociale houding) heeft hij snel eieren voor zijn geld gekozen. Onze held op sokken!
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Natuurlijk ben ik echt Mountainbiker :'). Ik heb echter een schijthekel aan honden en bezitters, beetje denken dat het bos van hun is. Wij (de ploeg) zochten naar een goeie oplossingen om onze trainingen normaal te kunnen voorzitten indien honden op het parcours lopen, dus ik denk ga één keer op een forum voor hondenbezitters kijken.

Echter kwam ik er al heel snel dat jullie een leipe asociale bende zijn, dus ik denk pak jullie even zo terug. Weet je wat het is: bij gebrek aan echte hobby's en vrienden gaan jullie zo'n hond een beetje zo zien. Op z'n minst zielig te noemen maar goed dat is een andere discussie.

Mijn advies voor jullie: blijf vooral op de mtb routes lopen en heb schijt aan fietsers, hebben wij namelijk ook aan jullie! En je weet voor wie een botsing fietser-voetganger-hond slecht afloopt. Niet dat dat gewenst is, helemaal niet zelfs bovendien geeft dit ook schade aan de fiets, maar misschien dat er dan een belletje bij sommige gaat rinkelen.

Voor de rest ben ik nog nooit een botsing met een hond gekomen, een vriend van mij echter wel. Hond maakte het overgens goed en mijn medebiker mocht de oprechte excuses van de eigenaar in ontvangst nemen. Daarmee was voor hem/ons de kous af.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

NicoBorder schreef:Natuurlijk ben ik echt Mountainbiker :'). Ik heb echter een schijthekel aan honden en bezitters, beetje denken dat het bos van hun is. Wij (de ploeg) zochten naar een goeie oplossingen om onze trainingen normaal te kunnen voorzitten indien honden op het parcours lopen, dus ik denk ga één keer op een forum voor hondenbezitters kijken.

Echter kwam ik er al heel snel dat jullie een leipe asociale bende zijn, dus ik denk pak jullie even zo terug. Weet je wat het is: bij gebrek aan echte hobby's en vrienden gaan jullie zo'n hond een beetje zo zien. Op z'n minst zielig te noemen maar goed dat is een andere discussie.

Mijn advies voor jullie: blijf vooral op de mtb routes lopen en heb schijt aan fietsers, hebben wij namelijk ook aan jullie! En je weet voor wie een botsing fietser-voetganger-hond slecht afloopt. Niet dat dat gewenst is, helemaal niet zelfs bovendien geeft dit ook schade aan de fiets, maar misschien dat er dan een belletje bij sommige gaat rinkelen.

Voor de rest ben ik nog nooit een botsing met een hond gekomen, een vriend van mij echter wel. Hond maakte het overgens goed en mijn medebiker mocht de oprechte excuses van de eigenaar in ontvangst nemen. Daarmee was voor hem/ons de kous af.
Ik blijf op die routes lopen waar ik MAG lopen, waar ik niet mag lopen (of het nu een auto/fiets/ruiterpad o.i.d. is) natuurlijk niet. Als ik loop waar ik mag lopen heb ik inderdaad schijt aan a-sociale medegebruikers, zeg maar zoals jij je opstelt.

Enne de hond is niet altijd de zwakkere partij hoor: http://www.depers.nl/binnenland/503700/ ... -hond.html
Mocht jij door jouw a-sociaal gedrag (fietsen waar het niet hoort enzo) mijn hond aanrijden help ik ook nog een handje. Gewoon even een zelfde soort belofte zoals jij ook maakt.

O ja, ik heb even rondgevraagd en wat mensen gesproken die wat routes hier in de buurt onderhouden maar de o zo beroemde mountainbike route bij mij in de buurt (Schoorl) snijdt een aantal malen een wandelroute (nu ook loslooproute voor honden), je weet natuurlijk dat die kleine bordjes langs het parcours er staan om jou als biker te waarschuwen en vaart te laten verminderen, toch??????? een goed gesprek wil anders wel gaan helpen hoor want die groep bikers is bijna die route kwijt geraakt door collega's bikers die zich net zo gedroegen als jij. Ze zitten daar echt te wachten op knulletjes zoals jij. Ik zou zeggen vooral doorgaan :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mijn laatste berichtje hier .

vind het namelijk eigenlijk het reageren niet waard.

Ik vind die nico wel een zielig figuur dan .

Voor honden liefhebbers kan hun hond idd hun hobby zijn , dat is net zo goed een echte hobby als fietsen . dat het niet jou hobby is dat kan .
maar het is van de zotte dat er van die gekken als jou rond fietsen die denken dat ze met arrogantie ver komen .

Het Bos is ook voor iedereen . en dus niet enkel voor mountenbikers of hondenbezitters . Hou rekening met elkaar . dus ook als fietser met de honden en de eigenaren . beetje uit je doppen kijken wil al helpen .

Je lijkt me een eenzaam figuur . Gefrustreerd en dan maar opzoek naar een plek waar je gewoon ongewenst komt jennen .

Prima als jij er behoefde aan hebt .

Maar ik denk dat de overige forummers hier het met mij eens zijn dat je zielig bent.

je zet je zelf voor schut.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Boos, boos, boos! Dan is wat ik lees, tussen de regels door. Maar wat veroorzaakt die boosheid, vraag ik me af? Want ik zei al dat jezelf introduceren met een niet zo grappige grap, waarvan je wel kon weten van tevoren dat mensen het niet zouden waarderen, niet gaat werken. En je wil ook helemaal niet praten, dat is nu wel duidelijk. Meer je boosheid ventileren, maar dan kun je meer boosheid terug toch verwachten? Wat je geeft, krijg je terug in het leven. Voor zover mijn dr Phil speach, doe je ermee wat je wilt!

Maar nu heb je wel eindelijk verteld wat je hier zoekt, namelijk je zoekt ideeën om voor je team het omgaan met honden en hun eigenaren te vergemakkelijken. Dat noem je overleggen en samenwerken, in de samenleving een algemeen geaccepteerd fenomeen. Als je dáár nou mee was begonnen, op een positieve manier, was je meteen een heleboel enthousiaste mensen tegen gekomen hier, want hondeneigenaren zoeken ook naar een manier om op een prettgie manier om te gaan met mountainbikers. Gelukkig ben je weer terug dus zo laf ben je niet. Nou nog leren discussiëren op een normale, beschaafde manier en dan zijn we er toch?
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

NicoBorder schreef:En je weet voor wie een botsing fietser-voetganger-hond slecht afloopt. Niet dat dat gewenst is, helemaal niet zelfs bovendien geeft dit ook schade aan de fiets, maar misschien dat er dan een belletje bij sommige gaat rinkelen.
Mwahhh....
Ik heb maar 1x een botsing tussen fietser en hond meegemaakt (wielrenner op voetpad in recreatiegebied) en daar had de hond nauwelijks schade van.
Wielrenner wél: die lag met een schedelbasisfractuur en een fikse boete in het ziekenhuis (en de fiets was total loss).
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

NicoBorder schreef:Natuurlijk ben ik echt Mountainbiker :'). Ik heb echter een schijthekel aan honden en bezitters, beetje denken dat het bos van hun is. Wij (de ploeg) zochten naar een goeie oplossingen om onze trainingen normaal te kunnen voorzitten indien honden op het parcours lopen, dus ik denk ga één keer op een forum voor hondenbezitters kijken.
Laten veel mountainbikers nou óók denken dat het bos van hen is.
Er is een goede oplossing voor je "probleem" hoor:gewoon even afremmen als je medegebruikers van het bos tegen komt,op een normale manier passeren en een "goede dag" of wat dan ook.Oh ja,en een bel aan je stuur zodat je even kunt waarschuwen dat je eraan komt lijkt me nog steeds een goed idee.
Mochten wij elkaar ooit tegen komen in een stuk bos waar mijn hond los mag lopen en je rijdt mijn hond aan wil ik ook nog weleens zien wie er het slechtste af komt.Don't mess with my dog, zeg maar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

NicoBorder schreef: Echter kwam ik er al heel snel dat jullie een leipe asociale bende zijn, dus ik denk pak jullie even zo terug. Weet je wat het is: bij gebrek aan echte hobby's en vrienden gaan jullie zo'n hond een beetje zo zien. Op z'n minst zielig te noemen maar goed dat is een andere discussie.
.
:LOL: :LOL: :LOL:

OMG :piew:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gewoon allemaal grote takken op het pad leggen :19: liggen hier ook, ik denk vanwege de wielrenners? Of ze vallen heel tactisch precies van de bomen op het pad :LOL:
marian*
Erelid
Contacteer:

Inge O schreef: marian toch, áfremmen, een mountainbiker, voel je je niet lekker of ben je nog niet wakker of zo :19: ?

Ja,ik weet dat ik vloek maar het kan.
Er bestaan overigens ook heel aardige mountainbikers die zelf een hond hebben en dus de zaak goed in kunnen schatten.Ik heb zomaar het idee dat die niet blij zijn met figuren als ts.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik kom wel eens fietsers tegen die gewoon dankjewel zeggen als ik mijn honden bij me roep.
Die bestaan, hoor.
Niet veel, maar toch.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ga toch fietsen, Nico.
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Je mag geen bel op je fiets hebben tijdens wedstrijden, dus om zo'n ding steeds af en aan te monteren, nee geen optie. Tevens ziet het er ook niet uit, net als de meeste userfoto's die ik hier aantref.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik kom wel eens fietsers tegen die gewoon dankjewel zeggen als ik mijn honden bij me roep.
Die bestaan, hoor.
Niet veel, maar toch.
Die kom ik ook tegen gelukkig.En als een fietser/mountainbiker/wie dan ook even belt en afremt zodat ik mijn hond op tijd bij me kan krijgen krijgt die een dank je wel van mijn kant.
In tegenstelling natuurlijk tot degene die meende Max bijna doormidden te moeten rijden.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”