frank-bobby schreef:@ jaap
ik loop er juist om, haar die dingen afteleren en ja den als ze door een goeie dominante teef op dr plek gezet word dat ze dan wel onder de indruk raakt en als dat een paar keer gebeurd zal ze wel van haar troon afstappen
Jemig.
Ik wil juist absoluut niet dat mijn honden even wat uitmaken op een veld of in een park, ik ontwijk en geniet hoe andere honden die het heerlijk vinden met elkaar te interacten en samen achter ballen aan rennen zonder gepats.
Heb het vermoeden dat die van mij ook zouden proberen de touwtjes in handen willen nemen, mag niet kan niet. Ik ga echt niet even kijken of er misschien wel eens een hond is die ze de baas is, ik snap die redenatie niet
Ik snap mensen die heerlijk in het park lopen met honden die als ze elkaar ontmoeten na kennismaken even spelen of elkaar negeren en doorlopen. Ik snap ook dat mensen angst hebben voor honden die dus niet zo zijn en die een punt vaak willen maken, die eigenaren van dat soort honden moeten even achter de oren krabbelen en beseffen dat ze die honden gewoon niet kunnen laten interacten met andere honden die lekker frank en frey rondrennen en het leuk vinden andere hondjes/honden te leren kennen.
Ik sta zelf echt niet te springen als een baas van een gelijk zo grote hond mij toe roept "laat maar gaan hoor

daar leert hij misschien eens van dat hij niet altijd de baas is

" terwijl die hond op mijn honden af komt denderen.
Ik heb geen zin in dat soort confrontaties. Ik en mijn honden leren er in ieder geval geen reet van