Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree puppybrok...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pedigree puppybrok...

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:
malinois schreef:
yuri36 schreef:
Ook al hebben honden een andere spijsvertering dan mensen, dat wil nog niet zeggen dat ze niet ziek kunnen worden van ziekteverwekkers overgedragen via rauw vlees.
Want??? wolven kookten hun vlees ook voor ze het aten? :idea:
Geef nu eens gewoon antwoord, welk groot risico lopen kvv honden tov brokken honden.
Op de eerste plaats heb ik al aangegeven dat ik niet van mening ben dat honden en wolven hetzelfde zijn. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, discussiëren daarover heeft geen zin.
MAAR, zelfs ALS je zoals jij er wel van uitgaat dat ze (qua voeding dan toch) hetzelfde zijn, dan nog betekent dat niet dat rauw beter zou zijn, en koken slechter. Integendeel, onze voorvaderen, zeker voor de ontdekking van het vuur, hebben hun eten ook niet gekookt. Moeten wij dan ook maar weer rauw gaan eten? Integendeel, het koken van voedsel beschermt ons tegen allerlei nare kwalen.

Het risico dat een kvv hond loopt tov brokken heb ik al uitentreure proberen uit te leggen.

Dat risico is reëel.
Hoe GROOT dat risico is, dat je hond ziek wordt door ziekteverwekkers via rauw vlees, of superresistente bacterien zoals nu in de kip, dat weet niemand precies.

Het is een risico dat JIJ wil nemen. Dat is jouw goed recht. IK neem dat risico liever niet. En dat is ook mijn goed recht;-)
Welk risico?!!!!
geef nu eens gewoon antwoord op een vraag die ik al 3 x gevraagd heb... ik krijg alleen maar gemorrel maar geen antwoorden op mijn vraag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
CatharinaH
Actief
Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie

Ongelezen bericht door CatharinaH »

Goh wat een heftige discussie ineens :80:

Ik had het eigenlijk over Pedigree...
Maar goed, dit is ook heel interessant. Wel off topic, maar dat vind ik totaal niet erg. :D

Ik geef mijn honden nu puppybrokken van Devotion en Biofood. ´s Avonds krijgen ze smuldier of barf. Vanmiddag hadden ze trouwens voor het eerst kipvleugels. Vonden ze heerlijk.

Ik denk zelf ook dat kvv en barf beter zijn dan die vage brokken troep. Er staat NOOIT precies op wat er allemaal in zit, en dat is nou juist wat wel WEL willen weten.
Afbeelding
Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

yuri36 schreef:Je vergeet 1 ding. Voordat dat hondenvoer in de maag komt, is het al in de mond en de slokdarm geweest. Daar heerst geen lage ph-waarde.

Bovendien is het ABSOLUUT FLAUWEKUL om te denken dat honden niet ziek kunnen worden van salmonella:

Blah...... ....
Heb je het nog steeds gewoon over Enterritidis of over welke Salmonella besmetting heb je het eigenlijk?
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Marion. schreef:
yuri36 schreef:Je vergeet 1 ding. Voordat dat hondenvoer in de maag komt, is het al in de mond en de slokdarm geweest. Daar heerst geen lage ph-waarde.

Bovendien is het ABSOLUUT FLAUWEKUL om te denken dat honden niet ziek kunnen worden van salmonella:

Blah...... ....
Heb je het nog steeds gewoon over Enterritidis of over welke Salmonella besmetting heb je het eigenlijk?
Enteritis bedoel je. = Darmontsteking. Kan veroorzaakt worden door salmonella.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
Marion. schreef:

Blah...... ....
Maag-darmontsteking bedoel je? Ach tja, mijn brokkenhond die inmiddels overleden is heeft dat ook gehad... en nu?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

yuri36 schreef:
Marion. schreef:

Blah...... ....
dan bedoel jij zeker met titteren titeren.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yuri36 schreef:
Gollum schreef: Omnivoor? Een omnivoor heeft maalkiezen ipv knipkiezen ;) En zo zijn er nog wat meer verschillen.

Dat neemt niet weg dat mijn hond ook gek op groente en fruit is maar niet iedere hond is dat. En ik denk dat een hond op van alles kan overleven maar of het goed voor hem is is een ander verhaal. Als je puur naar de biologische kenmerken kijkt is een hond een carnivoor.

@ts; helaas heb ik geen tips over brokken voor je omdat ik ze niet geef ;)
Het is toch echt een beetje ingewikkelder dan naar de tanden en het spijsverteringsstelsel kijken.
Het is ook maar hoe je het 1 of ander wil definieren. Honden eten groente, fruit, zelfs granen (of granen goed zijn laat ik nu even in het midden). Honden kunnen zelfs het goed doen op een vegetarisch dieet. Maar natuurlijk eten ze ook vlees. In mijn ogen zijn ze dan omnivoor.
Ik heb paarden vlees zien eten, zijn ze dan ook een omnivoor :denken: :Q: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Liesbeth schreef:
yuri36 schreef:
Gollum schreef: Omnivoor? Een omnivoor heeft maalkiezen ipv knipkiezen ;) En zo zijn er nog wat meer verschillen.

Dat neemt niet weg dat mijn hond ook gek op groente en fruit is maar niet iedere hond is dat. En ik denk dat een hond op van alles kan overleven maar of het goed voor hem is is een ander verhaal. Als je puur naar de biologische kenmerken kijkt is een hond een carnivoor.

@ts; helaas heb ik geen tips over brokken voor je omdat ik ze niet geef ;)
Het is toch echt een beetje ingewikkelder dan naar de tanden en het spijsverteringsstelsel kijken.
Het is ook maar hoe je het 1 of ander wil definieren. Honden eten groente, fruit, zelfs granen (of granen goed zijn laat ik nu even in het midden). Honden kunnen zelfs het goed doen op een vegetarisch dieet. Maar natuurlijk eten ze ook vlees. In mijn ogen zijn ze dan omnivoor.
dit meen je niet :N: moet een raar gezicht zijn geweest
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

malinois schreef: Enteritis bedoel je. = Darmontsteking. Kan veroorzaakt worden door salmonella.
Maag-darmontsteking bedoel je? Ach tja, mijn brokkenhond die inmiddels overleden is heeft dat ook gehad... en nu?[/quote]

Een maag-darmontsteking is GASTRO-enteritis.
Liesbeth
Zeer actief

frank-bobby schreef:
Liesbeth schreef:
yuri36 schreef:Het is toch echt een beetje ingewikkelder dan naar de tanden en het spijsverteringsstelsel kijken.
dit meen je niet :N: moet een raar gezicht zijn geweest
Ja wel hoor, dat heb ik echt gezien :O: .
Waar ik vroeger woonde zat een nertsenfokker die ook paarden had. Die paarden liepen soms tussen de nertsenkooien door om het gras daar kort te houden.
Als de voedertonnen met rauw vleesvoer voor de nertsen waren neergezet dan namen die paarden daar graag wat happen uit.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 07 mar 2011 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

malinois schreef: Welk risico?!!!!
geef nu eens gewoon antwoord op een vraag die ik al 3 x gevraagd heb... ik krijg alleen maar gemorrel maar geen antwoorden op mijn vraag.
Nog maar eens copy and paste dan:

Kvv heb ik zelf ook nog overwogen. Het enige wat mij tegenhoudt bij kvv is de mogelijke overdracht van ziekteverwekkers.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat NU de meeste honden ziek worden door kvv, maar de kans zit er wel in. Iedereen die het nieuws gevolgd heeft, weet van de superresistente bacterie in kip en de problemen (zeer moeilijk te genezen blaasontstekingen) die daardoor worden veroorzaakt bij de mens. Als mensen allemaal rauwe kip zouden hebben gegeten, zou nu een groot deel van Nederland zwaar ziek zijn. Stel je voor dat er ook zo'n bacterie komt die honden zo ernstig ziek kan maken? Daarom zie ik het eten van mijn hond liever verhit, net zoals voor mijzelf.

Wat is daar zo onduidelijk aan???

Trouwens nog wat anders: ik ontdek net dat de BARFers nog een vette leugen verkopen, waar zelfs ik tot nu toe ingetrapt was: Het is ABSOLUUT ONZIN dat het maagzuur van honden een lagere Ph heeft dan dat van mensen, en dat honden daarom beter tegen bacteriën in rauw vlees bestand zouden zijn. Honden hebben helemaal geen maagzuur met een lagere ph-waarde dan mensen. geloof je het niet, zoek dan maar eens op welke ph-waarde het maagzuur van mensen heeft!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ikke ook nog maar een keer knippen en plakken dan. Bij voorbaat dank Yuri.
dagmar88 schreef:
yuri36 schreef:
dagmar88 schreef: Zou je nu één keer gewoon uit kunnen leggen waarom vers voeren (barf en kvv) slecht zou zijn wat de gevolgen zouden zijn?
Want iedereen doet zijn best op een inhoudelijke manier te reageren op jouw berichtjes dus mag je dat best terug doen.

Dus: welke 'ziekteverwekkers' zijn, buiten dat de hond drager kan zijn en dus kan verspreiden, schadelijk voor de hond zelf?
Bij 36% van alle honden wordt salmonella terug gevonden in de ontlasting, zonder dat daarvan problemen ontstaan.
Ja, salmonella komt voor in rauw vlees en mensen kunnen besmet worden door rauwe kip of rauw ei, zo ver waren wij ook.
Dat iedereen inhoudelijk reageert is wat overdreven, ik zie hier ook een stel grieten die zich blijkbaar vervelen en waar weinig inhoudelijks uitkomt :lol1:

Je verwijt mij dat ik niet inhoudelijk reageer. Ik heb meer dan genoeg inhoudelijke argumenten, links ed gegeven. Als die niet overtuigend zijn voor jou, prima, maar als je mij verwijt dat ik niet inhoudelijk reageer, laten we dan gelijk stoppen, want dan heb ik geen enkel idee wat voor jou wel "inhoudelijk" is.
Het is zo simpel; neem even aan dat ik gewoon heel erg achterlijk ben en niets met die links kan ook al is het geweldig objectieve informatie :ok:
Leg mij dan even netjes door jezelf beredeneerd in Jip & Janneke taal uit wat nu het daadwerkelijke risico is van het geven van rauwe voeding (barf & kvv) aan mijn honden.
Je wilde toch mensen voorlichten? Enlighten me :wink:

Zal ik een beginnetje maken, kan jij verder gaan:

Vers voeren (barf en kvv) vormt een risico voor de hond omdat;

1.
2.
3.

Conclusie:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn hond ziet er qua uiterlijk niet uit als een wolf. Maar ik kan je een filmpje laten zien van pupje Gol die voor het eerst een konijn opeet, ik vond het net national geographic. Als een volleerd welpje begon ze eerst aan de organen, toen de andere zachte stukken vlees en uiteindelijk de botten. Het achterste stuk van de pootjes liet ze liggen, dat was waarschijnlijk te hard maar de kop ging er met smaak in :mrgreen:
Ze had prachtige drollen de volgende dag, mooie stevige keutels zonder stukjes. Makkelijk om op te rapen, het zou zo met de blote hand kunnen. En nog steeds :)
Als haar spijsverteringssysteem dat niet had aangekund had ze het nooit zo goed gedaan als nu. En ik heb niet voorgedaan hoe je een konijn op moet eten :mrgreen:

Gollum (bijna 5, vanaf 3 maanden vers gevoerd) glimt je tegemoet, is heel gelijkmatig opgegroeid zonder groeipijn of rare verhoudingen en is nooit ziek. De katten van mijn moeder zijn zo ontzettend opgeknapt sinds ze is overgestapt van brokken en blikvoer naar vers. Geen dieetvoer meer, ontzettend mooie vacht gekregen en nooit meer blaasgruis, tandsteen of andere gekke dingen.

Ik kan nog wel een heel verhaal schrijven maar ik heb toch niet echt het idee dat het aankomt. Dus ik laat het hier maar bij. Het gaat in ieder geval erg goed met mijn beestjes, ondanks dat ik erg slecht voor ze ben met m'n rauwe voer :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
malinois schreef: Welk risico?!!!!
Nog maar eens copy and paste dan:

Kvv heb ik zelf ook nog overwogen. Het enige wat mij tegenhoudt bij kvv is de mogelijke overdracht van ziekteverwekkers.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat NU de meeste honden ziek worden door kvv, maar de kans zit er wel in. Iedereen die het nieuws gevolgd heeft, weet van de superresistente bacterie in kip en de problemen (zeer moeilijk te genezen blaasontstekingen) die daardoor worden veroorzaakt bij de mens. Als mensen allemaal rauwe kip zouden hebben gegeten, zou nu een groot deel van Nederland zwaar ziek zijn. Stel je voor dat er ook zo'n bacterie komt die honden zo ernstig ziek kan maken? Daarom zie ik het eten van mijn hond liever verhit, net zoals voor mijzelf.

Wat is daar zo onduidelijk aan???

Trouwens nog wat anders: ik ontdek net dat de BARFers nog een vette leugen verkopen, waar zelfs ik tot nu toe ingetrapt was: Het is ABSOLUUT ONZIN dat het maagzuur van honden een lagere Ph heeft dan dat van mensen, en dat honden daarom beter tegen bacteriën in rauw vlees bestand zouden zijn. Honden hebben helemaal geen maagzuur met een lagere ph-waarde dan mensen. geloof je het niet, zoek dan maar eens op welke ph-waarde het maagzuur van mensen heeft!
Welke ZIEKTES??? Welke RISICO'S??? Noem het beestje nu eens bij de naam....je blijft in de algemene lucht brabbelen maar er staat tot op heden nog geen enkele ziekte en risico hier in dit topic.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

rookgordijnen mal, rookgordijnen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Wat BARF betreft, de FDA (Food and Drug Administration) raadt mensen ten strengste af hun honden botten te geven, in welke vorm dan ook:

http://www.fda.gov/ForConsumers/Consume ... 208365.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze geven 10 redenen waarom je je hond geen botten moet geven:

Here are 10 reasons why it’s a bad idea to give your dog a bone:

1. Broken teeth. This may call for expensive veterinary dentistry.

2. Mouth or tongue injuries. These can be very bloody and messy and may require a trip to see your veterinarian.

3. Bone gets looped around your dog’s lower jaw. This can be frightening or painful for your dog and potentially costly to you, as it usually means a trip to see your veterinarian.

4.Bone gets stuck in esophagus, the tube that food travels through to reach the stomach. Your dog may gag, trying to bring the bone back up, and will need to see your veterinarian.

5.Bone gets stuck in windpipe. This may happen if your dog accidentally inhales a small enough piece of bone. This is an emergency because your dog will have trouble breathing. Get your pet to your veterinarian immediately!

6.Bone gets stuck in stomach. It went down just fine, but the bone may be too big to pass out of the stomach and into the intestines. Depending on the bone’s size, your dog may need surgery or upper gastrointestinal endoscopy, a procedure in which your veterinarian uses a long tube with a built-in camera and grabbing tools to try to remove the stuck bone from the stomach.

7.Bone gets stuck in intestines and causes a blockage. It may be time for surgery.

8.Constipation due to bone fragments. Your dog may have a hard time passing the bone fragments because they’re very sharp and they scrape the inside of the large intestine or rectum as they move along. This causes severe pain and may require a visit to your veterinarian.

9.Severe bleeding from the rectum. This is very messy and can be dangerous. It’s time for a trip to see your veterinarian.

10.Peritonitis. This nasty, difficult-to-treat bacterial infection of the abdomen is caused when bone fragments poke holes in your dog’s stomach or intestines. Your dog needs an emergency visit to your veterinarian because peritonitis can kill your dog.
dagmar88
Zeer actief

Je vergeet de intro.

“Some people think it’s safe to give dogs large bones, like those from a ham or a roast,” says Carmela Stamper, D.V.M., a veterinarian in the Center for Veterinary Medicine at the Food and Drug Administration. “Bones are unsafe no matter what their size. Giving your dog a bone may make your pet a candidate for a trip to your veterinarian’s office later, possible emergency surgery, or even death.”

Make sure you throw out bones from your own meals in a way that your dog can’t get to them,” adds Stamper, who suggests taking the trash out right away or putting the bones up high and out of your dog’s reach until you have a chance to dispose of them. “And pay attention to where your dog’s nose is when you walk him around the neighborhood—steer him away from any objects lying in the grass."

Wij waren ook wel zo ver dat we geen verhitte botten geven :lekkerpuh:
Troep die op straat ligt valt ook echt te vergelijken met wat er in mijn diepvries ligt natuurlijk :roll:
Liesbeth
Zeer actief

Yuri, als ik jou was zou ik naar Canada verhuizen, daar vind je iemand die ongeveer hetzelfde denkt/reageerd als jij.

dagmar88
Zeer actief

Liesbeth schreef:Yuri, als ik jou was zou ik naar Canada verhuizen, daar vind je iemand die ongeveer hetzelfde denkt/reageerd als jij.
:hmmm: wat zouden daar voor babietjes van komen :N:
Gollum
Zeer actief

yuri36 schreef:
Nou die heb ik nog niet gehoord iig, wel dat honden die rauw gevoerd worden een andere ph waarde maagzuur hebben dan honden die brokken eten.
Dat heb ik ook gemerkt bij Gollum, in het begin kon ze nog niet zo goed de harde stukjes bot verwerken. Dan vond ik nog wel eens de knoken terug van een eendennek in haar ontlasting. Langzamerhand werd de ontlasting steeds beter en kwam alles er keurig verwerkt van achteren weer uit.
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:Je vergeet de intro.

“Some people think it’s safe to give dogs large bones, like those from a ham or a roast,” says Carmela Stamper, D.V.M., a veterinarian in the Center for Veterinary Medicine at the Food and Drug Administration. “Bones are unsafe no matter what their size. Giving your dog a bone may make your pet a candidate for a trip to your veterinarian’s office later, possible emergency surgery, or even death.”

Make sure you throw out bones from your own meals in a way that your dog can’t get to them,” adds Stamper, who suggests taking the trash out right away or putting the bones up high and out of your dog’s reach until you have a chance to dispose of them. “And pay attention to where your dog’s nose is when you walk him around the neighborhood—steer him away from any objects lying in the grass."

Troep die op straat ligt valt ook echt te vergelijken met wat er in mijn diepvries ligt natuurlijk :roll:

En zelfs op verhitte botten kunnen honden leven. De (straat)honden in bv suriname krijgen niet anders. Daar lachen ze je uit als je vertelt dat je je hond een hele kip geeft ipv de resten van je eigen maaltijd :N:
Hutsje
Zeer actief

yuri36 schreef:Wat BARF betreft, de FDA (Food and Drug Administration) raadt mensen ten strengste af hun honden botten te geven, in welke vorm dan ook:

http://www.fda.gov/ForConsumers/Consume ... 208365.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze geven 10 redenen waarom je je hond geen botten moet geven:

Here are 10 reasons why it’s a bad idea to give your dog a bone:

1. Broken teeth. This may call for expensive veterinary dentistry.

2. Mouth or tongue injuries. These can be very bloody and messy and may require a trip to see your veterinarian.

3. Bone gets looped around your dog’s lower jaw. This can be frightening or painful for your dog and potentially costly to you, as it usually means a trip to see your veterinarian.

4.Bone gets stuck in esophagus, the tube that food travels through to reach the stomach. Your dog may gag, trying to bring the bone back up, and will need to see your veterinarian.

5.Bone gets stuck in windpipe. This may happen if your dog accidentally inhales a small enough piece of bone. This is an emergency because your dog will have trouble breathing. Get your pet to your veterinarian immediately!

6.Bone gets stuck in stomach. It went down just fine, but the bone may be too big to pass out of the stomach and into the intestines. Depending on the bone’s size, your dog may need surgery or upper gastrointestinal endoscopy, a procedure in which your veterinarian uses a long tube with a built-in camera and grabbing tools to try to remove the stuck bone from the stomach.

7.Bone gets stuck in intestines and causes a blockage. It may be time for surgery.

8.Constipation due to bone fragments. Your dog may have a hard time passing the bone fragments because they’re very sharp and they scrape the inside of the large intestine or rectum as they move along. This causes severe pain and may require a visit to your veterinarian.

9.Severe bleeding from the rectum. This is very messy and can be dangerous. It’s time for a trip to see your veterinarian.

10.Peritonitis. This nasty, difficult-to-treat bacterial infection of the abdomen is caused when bone fragments poke holes in your dog’s stomach or intestines. Your dog needs an emergency visit to your veterinarian because peritonitis can kill your dog.
het is toch sprookjesachtig dat er nog wolven, dingo's, wilde honden, vossen, leeuwen en dergelijke zijn he? ik snap er echt niets van. en ze eten toch allemaal rauw en dus ook bot :19:
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

dagmar88 schreef:
yuri36 schreef:
wendy71 schreef:De Ph waarde van een hondenmaag is in staat die *ziektekiemen* oa Salmonella te doden.
Dat lijk jij steeds te vergeten Yuri.
Daardoor is een hond ook zo goed in staat om rauwe botten te verteren dat is mede omdat honden een zeer lage ph waarde hebben, totaal niet te vergelijken met mensen.
Je vergeet 1 ding. Voordat dat hondenvoer in de maag komt, is het al in de mond en de slokdarm geweest. Daar heerst geen lage ph-waarde.

"What are the presenting signs in dogs and cats infected with Salmonella?

Dogs and cats infected with Salmonella can fit into one of three broad categories:

Clinically healthy: asymptomatic with no outward clinical signs of infection.

Uncomplicated Salmonella-induced gastroenteritis: diarrhea with or without vomiting but animal is otherwise healthy with normal or near-normal energy levels and appetite.

Severe Salmonella-induced gastroenteritis with evidence of systemic illness/septicemia: severe gastroenteritis with vomiting, hemorrhagic diarrhea, fever, anorexia, abdominal pain and severe malaise. Pale mucous membranes, weakness, marked dehydration, cardiovascular collapse, shock and even death can occur in septic animals."

http://www.idexx.com/view/xhtml/en_us/s ... SSOTOKEN=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Met het risico dat je dit antwoord weer aan gaat grijpen om bovenstaande te negeren; je haalt je informatie van een site van een producent die testen produceert waarbij het onder andere mogelijk is op de aanwezigheid van salmonella te testen.
Die zal inderdaad vast geen dief van zijn eigen portemonnee zijn.
Nou, een andere bron voor jou dan:

Salmonellosis in dogs and cats:

The severity of salmonellosis in dogs and cats varies:

subclinical carrier state (most common)
acute enterocolitis
fever, anorexia, lethargy
diarrhea, possibly with mucus or blood
abdominal pain (infection is often associated with mesenteric lymphadenitis)
Cats may present with prolonged periods of fever and anorexia without diarrhea.
septicemia/endotoxemia
Salmonellosis in cats has also been caused "song bird fever," reflecting association with predation on infected migratory birds.

(http://www.vetmed.wisc.edu/pbs/zoonoses ... nella.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Zo goed?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kun je het ook in het gewoon Nederlands doen? En in Jip en Janneke taal aub... ik woon nog steeds in NL ...
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

malinois schreef:kun je het ook in het gewoon Nederlands doen? En in Jip en Janneke taal aub... ik woon nog steeds in NL ...
Ok, in Jip en Janneke taal:

Er zijn:

1. Honden die niet ziek worden van Salmonella
2. Honden die diarree krijgen evt. met overgeven maar zonder verdere complicaties
3. Honden die levensgevaarlijk ziek worden

En dat kun je proberen te ontkennen of er lacherig over doen of wat dan ook, maar dat zijn de feiten.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

malinois schreef:kun je het ook in het gewoon Nederlands doen? En in Jip en Janneke taal aub... ik woon nog steeds in NL ...
Dat kan hij niet, want hij kan niet voor zichzelf spreken, alleen maar klakkeloos overnemen wat een ander hem voorschotelt...
Ik zou willen voorstellen dat Yuri google eens gebruikt om positieve dingen te vinden ipv allerlei opgeklopte sensatieverhalen van mensen die er belang bij hebben dat zo min mogelijk honden vers vlees of BARF te eten krijgen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Hutsje
Zeer actief

yuri36 schreef:

Er zijn:

2. Honden die diarree krijgen evt. met overgeven maar zonder verdere complicaties

En dat kun je proberen te ontkennen of er lacherig over doen of wat dan ook, maar dat zijn de feiten.
kun je die feiten ook staven met cijfers?

en ik heb er ook nog een voor je:

ook honden die brokken eten kunnen een salmonella vergiftiging krijgen, en ik denk dat dat bij die honden een groter probleem is dan bij versgevoerde honden.
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Er staat nergens dat alleen gekookte botten gevaarlijk zijn. Integendeel, er wordt aangeraden om voor alternatieven voor botten te kiezen, voor je hond om op te kauwen.

dagmar88 schreef:Je vergeet de intro.

malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:

Er zijn:

Maar Salmonella zit dus ook in brok... oke dat is dus het enige?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”