Ben het met je eens dat je een hond beter een hondeleven kan geven met risico's dan een risicoloos leven.josefientje schreef:pffff wat een discussie is hier losgekomen zeg! (en wat een vooroordelen weer)![]()
Gelukkig heeft Spiky een hele fijne Sil.
Spiky luistert heel goed, en is sociaal heel vaardig. Daarom vind ik het verantwoord om hem bij ons in het bos en op het strand los te laten lopen. Ik moet er wel bij vermelden dat we zo'n beetje alle 'vaste' bezoekers van het bos kennen en dat badgasten meestal niet op het vroege tijdstip dat ik in het bos/op het strand loop in het bos wandelen. Beter een echt hondeleven met wat risico dan een risocoloos leven als mode-accesoire.
Ik proef bij bepaalde mensen overigens toch een bepaalde minachting naar kleine hondjes en al helemaal als het om Chihuahua's gaat. Jammer, ik heb toch ook geen commentaar op hun keuze voor (hondagressieve) herders , ook al zou dit niet mijn keuze zijn.
Ik laat mijn Chi niet op andere vreemde honden afstormen, ik laat hem niet op naaldhakken uit (maar op klompen vaak)m en ik gun hem een zo normaal mogelijk hondeleven. En daar hoort loslopen en sociale interaktie met andere honden m.i. ook bij.
Wat voor leven heeft zo'n hondje anders. Die hoort gewoon aan het strand te rennen en in het bos te sjouwen.