Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

en ze schopte gewoon naar mijn Chi!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

josefientje schreef:pffff wat een discussie is hier losgekomen zeg! (en wat een vooroordelen weer) :blah:

Gelukkig heeft Spiky een hele fijne Sil.

Spiky luistert heel goed, en is sociaal heel vaardig. Daarom vind ik het verantwoord om hem bij ons in het bos en op het strand los te laten lopen. Ik moet er wel bij vermelden dat we zo'n beetje alle 'vaste' bezoekers van het bos kennen en dat badgasten meestal niet op het vroege tijdstip dat ik in het bos/op het strand loop in het bos wandelen. Beter een echt hondeleven met wat risico dan een risocoloos leven als mode-accesoire.

Ik proef bij bepaalde mensen overigens toch een bepaalde minachting naar kleine hondjes en al helemaal als het om Chihuahua's gaat. Jammer, ik heb toch ook geen commentaar op hun keuze voor (hondagressieve) herders , ook al zou dit niet mijn keuze zijn.
Ik laat mijn Chi niet op andere vreemde honden afstormen, ik laat hem niet op naaldhakken uit (maar op klompen vaak :pffff: )m en ik gun hem een zo normaal mogelijk hondeleven. En daar hoort loslopen en sociale interaktie met andere honden m.i. ook bij.
Ben het met je eens dat je een hond beter een hondeleven kan geven met risico's dan een risicoloos leven.
Wat voor leven heeft zo'n hondje anders. Die hoort gewoon aan het strand te rennen en in het bos te sjouwen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

josefientje schreef:Wie de schoen past.....

Als ik in diverse commentaren lees dat er geen enkele hond in de buurt mag komen omdat het anders hommeles wordt, kun je volgens mij spreken van 'hondagressief'.
dan heb jij daar een andere betekenis van dan ik... En nogmaals daar kies je niet voor, jij wel voor een bepaald formaat hond.
Misschien heb je ook gelezen dat ik er voor mijn honden loop en voor mijn rust en dus geen last wil van andere honden.
Mijn honden zullen nooit uit zichzelf naar een andere hond toegaan maar ze moeten ook niet bij hen komen. En dat is hun goed recht.
En het is opvallend dat het de mensen met grote veelal herderachtige honden zijn, die vinden dat ik niet goed voor mijn verdwergde hondje zorg als ik die los laat lopen.Daar proef ik minachting uit. Temeer omdat Chihuahua's helemaal niet verdwergd zijn, maar van oudsher al zo klein zijn. Mensen die ook een klein of middenslag hondje hebben denken er opvallend anders over.
ow waar hoor ik dan bij... ik heb altijd een kruising kees/fox gehad...
En ja die hield ik ook weg bij grotere honden, gewoon voor haar eigen bestwil.
Confrontaties met honden heeft hij tot nu toe heel goed doorstaan ook omdat hij heel goed is in het lezen van hondenlichaamstaal. .
daar heb je weinig aan als hij ondersteboven gelopen wordt... maar het is jouw hond, jij wil het risico lopen, ik zou het nooit doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

mijn verderop buurman neemt dat risico ook...
Heeeey hallo eenhapscracker.... :idea:
Afbeelding
hey Finn :boos: Bluf :boos:
Afbeelding
Potverdorie :devil: ze gaan gewoon mijn huis in :devil: :boos: :boos:
Afbeelding

ik vond het leuke plaatjes.. maar wat ik er ook mee wil zeggen is dat deze kleine eigenlijk altijd los rond het huis loopt.. en dus ook onder mijn hekwerk komt waar Finn en Bluf liggen staan en wonen... ik ben zelf banger geworden met vreemde honden klein of groot en de reactie van mijn reu erop.. deze kleine kan geen verkeerd doen.. niet bij Finn en ook niet bij Bluf.. en blijkbaar ook niet bij de rest van de honden in de wijk of ze houd dan gepastte afstand... maar het hoeft dus niet standaard te zijn dat een grote altijd een kleinere als prooi ziet.. of als mindere beschouwd..
mari-anne
Zeer actief

hahahahaha die foto dat de herder zijn bek aflikt. Vind het altijd mooi gezicht die kleine krumels zo stoer tussen die grote.

Groetjes Marianne
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Re: en ze schopte gewoon naar mijn Chi!

Ongelezen bericht door Bika »

josefientje schreef:Gaat dat mens naar Spiky (Chihuahua) lopen schoppen! :devil: :boos:
!
Ze had haar hond toch even kunnen optillen, zo groot zijn die toch niet.
Was het schoppen of afweren maar haar voet, dat doe ik ook wel.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

josefientje schreef:Temeer omdat Chihuahua's helemaal niet verdwergd zijn, maar van oudsher al zo klein zijn. .
ja echt hé. een chihuahua is helemaal niet volgens principes en eisen gefokt. en al zeker niet op grootte geselecteerd :pffff: Staat totaal los van alle andere hondenrassen.
Verwonderd me dat ze in de Bijbel Jezus nog niet afbeelden met een chihuahua op zijn schoot :19:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

maart schreef:
josefientje schreef:Temeer omdat Chihuahua's helemaal niet verdwergd zijn, maar van oudsher al zo klein zijn. .
ja echt hé. een chihuahua is helemaal niet volgens principes en eisen gefokt. en al zeker niet op grootte geselecteerd :pffff: Staat totaal los van alle andere hondenrassen.
Verwonderd me dat ze in de Bijbel Jezus nog niet afbeelden met een chihuahua op zijn schoot :19:
ach kom op zeg, elk huidige ras is tegenwoordig gefokt op specifieke uiterlijkheden, karaktereigenschappen e.d.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Joyce schreef:
maart schreef:
ach kom op zeg, elk huidige ras is tegenwoordig gefokt op specifieke uiterlijkheden, karaktereigenschappen e.d.
ja, dus ze zijn niet van oudsher zo :19: :19:
en ze zijn wel degelijk verdwergd bijgevolg.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

mari-anne schreef:
josefientje schreef:pffff wat een discussie is hier losgekomen zeg! (en wat een vooroordelen weer) :blah:

Gelukkig heeft Spiky een hele fijne Sil.

Spiky luistert heel goed, en is sociaal heel vaardig. Daarom vind ik het verantwoord om hem bij ons in het bos en op het strand los te laten lopen. Ik moet er wel bij vermelden dat we zo'n beetje alle 'vaste' bezoekers van het bos kennen en dat badgasten meestal niet op het vroege tijdstip dat ik in het bos/op het strand loop in het bos wandelen. Beter een echt hondeleven met wat risico dan een risocoloos leven als mode-accesoire.

Ik proef bij bepaalde mensen overigens toch een bepaalde minachting naar kleine hondjes en al helemaal als het om Chihuahua's gaat. Jammer, ik heb toch ook geen commentaar op hun keuze voor (hondagressieve) herders , ook al zou dit niet mijn keuze zijn.
Ik laat mijn Chi niet op andere vreemde honden afstormen, ik laat hem niet op naaldhakken uit (maar op klompen vaak :pffff: )m en ik gun hem een zo normaal mogelijk hondeleven. En daar hoort loslopen en sociale interaktie met andere honden m.i. ook bij.
Ben het met je eens dat je een hond beter een hondeleven kan geven met risico's dan een risicoloos leven.
Wat voor leven heeft zo'n hondje anders. Die hoort gewoon aan het strand te rennen en in het bos te sjouwen.
Ook mee eens.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

maart schreef:
Joyce schreef:
maart schreef:
ja, dus ze zijn niet van oudsher zo :19: :19:
en ze zijn wel degelijk verdwergd bijgevolg.
Ja, dus?
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

quote van
http://www.chihuahuaclub.nl

KORTE HISTORISCHE SAMENVATTING:
De Chihuahua wordt beschouwd als de kleinste rashond ter wereld en draagt de naam van de grootste provincie van de republiek Mexico. Men neemt aan dat deze honden in het wild leefden en, ten tijde van de civilisatie van de Tolteken, werden gevangen en getemd door de inwoners. Illustraties van een gezelschapshondje genaamd “Techichi” dat in Tula leefde, werden gebruikt als decoraties op stadsarchitectuur. Deze kleine afbeeldingen komen erg overeen met de tegenwoordige Chihuahua.

Ik weet niet of dit voor of na Christus was, maar het lijkt mij al vrij lang geleden, niet verdwergd dus, maar van oudsher klein.
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Wat een ontzettend kinderachtige discussie wordt dit zeg! :blah: :blah:
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief

Martijn schreef:
josefientje schreef: Ik weet niet of dit voor of na Christus was, maar het lijkt mij al vrij lang geleden, niet verdwergd dus, maar van oudsher klein.
Van oudsher verdwergd. Laten we het daar op houden.

Maar verdwergd dus. En dus behoevend aan speciale voorwaarden om gelukkig en gezond te blijven.
Tuurlijk ...... ze komen zo uit het wild maar toch verdwergd hahahahahaha
Een mens zal toch maar zijn gelijk altijd willen hebben.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

maart schreef:
En daar vloog mijn koffie richting mijn beeldscherm :smile:

Ontopic: ik vind mensen met chihuahuas vaak erg naief. Mijn hond vreet echt niet zonder reden een Chi op, maar toen hij eens belaagd werd door de hond van iemand uit de straat was 1 kopstoot genoeg om het hondje te laten vliegen.

Snap gewoon niet wat kennelijk altijd zo moeilijk is voor mensen, lijn toch gewoon even aan als een andere hond aankomt :19:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ella46 schreef:
Snap gewoon niet wat kennelijk altijd zo moeilijk is voor mensen, lijn toch gewoon even aan als een andere hond aankomt :19:
Ja die is natuurlijk leuk een aardig, maar dan moet de andere hondenbaas dat ook doen. Als je daar staat met je mini hondje die aan de lijn uit zijn stekker gaat, maar los zich heel braafjes gedraagt naar andere honden, heb je ook een probleem als jij aan gaat lijnen maar de andere baas niet.
Overigens til ik Saar dus gewoon op. Mag niet van bijna elke andere hondenbaas die ik tegenkom, maar dat zal me ondertussen een rotzorg zijn.
Ik heb een heel sociaal, vriendelijk hondje van 5 kilo, en als ik dat zo kan houden door haar op te tillen bij een hond van 40 kilo die woest aan komt stuiven dan doe ik dat :pffff: :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn hond is bang voor chihuahua's die hard blaffen en de meeste eigenaren vinden het nog grappig ook :roll:
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Ella46 schreef: Snap gewoon niet wat kennelijk altijd zo moeilijk is voor mensen, lijn toch gewoon even aan als een andere hond aankomt :19:
Maar de meesten doen dat dus niet.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief

Ella46 schreef:

Snap gewoon niet wat kennelijk altijd zo moeilijk is voor mensen, lijn toch gewoon even aan als een andere hond aankomt

Ja die is natuurlijk leuk een aardig, maar dan moet de andere hondenbaas dat ook doen. Als je daar staat met je mini hondje die aan de lijn uit zijn stekker gaat, maar los zich heel braafjes gedraagt naar andere honden, heb je ook een probleem als jij aan gaat lijnen maar de andere baas niet.
Overigens til ik Saar dus gewoon op. Mag niet van bijna elke andere hondenbaas die ik tegenkom, maar dat zal me ondertussen een rotzorg zijn.
Ik heb een heel sociaal, vriendelijk hondje van 5 kilo, en als ik dat zo kan houden door haar op te tillen bij een hond van 40 kilo die woest aan komt stuiven dan doe ik dat

Snap gewoon niet wat kennelijk altijd zo moeilijk is voor mensen, lijn toch gewoon even aan als een andere hond aankomt

Dat is bij de start van dit topic dus niet van toepassing, omdat ze in het losloopgebied pas de hond zag toen ze al tegenover elkaar stonden.

Bij woest aanstuivende honden ligt Shyra voor die het door heeft ook in mijn armen hoor. Ik ga dan echt niet afwachten hoe die hond dat precies bedoeld.

Groetjes Marianne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”