Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tjonge

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Anne Panne schreef:
kitty2 schreef:ze hebben hier het schuim tappelings langs de bek lopen en ik kan ze bijna niet meer houden :N:
ik zou ze maar aan de ketting liggen want dat is geen natuurlijk gedrag hoor.. :pffff: :mrgreen:

kettingen hebben ze al kapot getrokken en de muikorfen zijn ook aan gort :piew: :smile:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

kitty2 schreef:
Anne Panne schreef:
kitty2 schreef:ze hebben hier het schuim tappelings langs de bek lopen en ik kan ze bijna niet meer houden :N:
ik zou ze maar aan de ketting liggen want dat is geen natuurlijk gedrag hoor.. :pffff: :mrgreen:

kettingen hebben ze al kapot getrokken en de muikorfen zijn ook aan gort :piew: :smile:
dat zit er nog maar 1 ding op he... :smile:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Re: tjonge

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Frenk schreef:
pammetje schreef:meteen wil die bouvier hem weer pakken
Hoezo "weer"? Bob is toch de agressor? :19:
Bouvier gromt tegen Aukje. Dan komt heel vaak voor dat de andere hond uit de roedel dit niet pikt :roll:
Lijkt me vrij logisch :19:
Maar dan nog, die bouvier hoort daar niet zonder baas te lopen, wat er ook gebeurd.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Kit
Erelid

Anne Panne schreef:
kitty2 schreef:
Anne Panne schreef:

dat zit er nog maar 1 ding op he... :smile:

schep in de nek
Limanade
Zeer actief

woon je dichtbij een rivier??? :mrgreen:
Afbeelding

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik vind het wel jammer van het onderlinge gekissebis, dat op de persoon spelen word ik altijd nogal moe van. Ik lees liever een reactie bijv van Zoie :ok:
Zoie schreef:
Frenk schreef:
pammetje schreef:wat zou ik jouw graag eens in de natuur zien
en dan wel goed opletten he
want zelfs bij de wolven is het zo:
er komt een vreemde wolf in de roedel
en gromt ook nog dominant naar de teef
of naar de reu
dan weet je zeker dat het knokken wordt
Bij de wolven gaat het dus niet zo. Die zullen hun uiterste best doen om gevechten te vermijden. Vechten is namelijk een risico op gewond raken en dat zou je overlevingskansen kunnen schaden.
grommend een vreemd roedel in stormen doe je dan dus niet. Vanuit dat gezichtspunt vind ik het gedrag van de bouvier eerder gestoord.
En, we leven hier niet in een oerbos en je hebt rekening te houden met de realiteit van alledag.
vind ik ook, en daarom zou je dat criterum van normaliteit gebaseerd op wat er volgens jou in de natuur gebeurt er beter buiten kunnen laten.
Kit
Erelid

Anne Panne schreef:woon je dichtbij een rivier??? :mrgreen:

als ik de straat uit loop heb ik de Wold Aa, ik kan nog kiezen uit drie bruggen ook
Limanade
Zeer actief

kitty2 schreef:
Anne Panne schreef:woon je dichtbij een rivier??? :mrgreen:

als ik de straat uit loop heb ik de Wold Aa, ik kan nog kiezen uit drie bruggen ook
ik zou voor de hoogste gaan.. dan weet je zeker dat het goed gaat :ok: :mrgreen:
Afbeelding

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

massam schreef:
Frenk schreef:
massam schreef:bob corrigeert de indringer, laat los op commando en maakt geen schade!

dat vind ik echt geweldig normaal en natuurlijk sociaal gedrag.
Maar dat is het niet :19:
kijk en daar mis jij een stukje natuurlijk gedragskennis.

niet erg maar hou die scheur dan ook een beetje bescheiden :ok:
Als ik eerlijk mag zijn, vind ik dit geen modwaardige reactie, sorry.
jidde

Re: tjonge

Ongelezen bericht door jidde »

bernersennenfan schreef:
Frenk schreef:
pammetje schreef:meteen wil die bouvier hem weer pakken
Hoezo "weer"? Bob is toch de agressor? :19:
Bouvier gromt tegen Aukje. Dan komt heel vaak voor dat de andere hond uit de roedel dit niet pikt :roll:
Lijkt me vrij logisch :19:
Maar dan nog, die bouvier hoort daar niet zonder baas te lopen, wat er ook gebeurd.
Die bouvier hoort inderdaad niet los te lopen, maar zoals deze topic laat zien, een ongeluk zit in een zeer klein hoekje :wink: Ik vind dat je daar ten alle tijden rekening mee moet houden, hoe lullig het ook voor je is. Ik ben het volledig mee eens dat iedereen zijn hond bij zich moet houden, maart helaas is de realiteit dat het soms gebeurd dat de honden loslopen. Soms per ongeluk (nanni is ook een keer losgeschoten toen ze der vijand zag :N: ) of mensen die het bewust doen. Toch ben je ten alle tijden verantwoordelijk voor je eigen hond, immers weet je hoe die kan zijn. Als je je hond niet volledig kan vertrouwen, waarom doe je hem geen muilkorf om? Vooral honden die dus zomaar bijten en niet waarschuwen.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

kitty2 schreef:Frenk, jij bent nu moedwillig aan het zuigen en etteren, hou jij je swiffer gewoon bij je ipv hem in andermans hond's hol vast te raken en bij je weg te hobbelen

dat gezeik over Bob wordt nu een beetje kinderachtig en uit zn verband getrokken, kap daar gewoon mee
Een beetje minder mag ook wel hoor!
Als er een discussie is dan haal jij de mensen onderuit en dat leest niet prettig. Frenk komt meestal met vragen en onderbouwde antwoorden. Als jullie hem dan zo graag willen overtuigen dat Bob lief en sociaal is, laat dan zien dat je het zelf ook bent.

Als mijn honden los lopen en ik zie iemand met ook een hond los, laat ik ze gewoon loslopen, maar ik begrijp dat ik dan een probleem heb met Bob?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Zoie schreef:
Frenk schreef:
pammetje schreef:wat zou ik jouw graag eens in de natuur zien
en dan wel goed opletten he
want zelfs bij de wolven is het zo:
er komt een vreemde wolf in de roedel
en gromt ook nog dominant naar de teef
of naar de reu
dan weet je zeker dat het knokken wordt
Bij de wolven gaat het dus niet zo. Die zullen hun uiterste best doen om gevechten te vermijden. Vechten is namelijk een risico op gewond raken en dat zou je overlevingskansen kunnen schaden.
grommend een vreemd roedel in stormen doe je dan dus niet. Vanuit dat gezichtspunt vind ik het gedrag van de bouvier eerder gestoord.
Die bouvier kwam "grommend" (het hoe en wat daarvan weten wij natuurlijk niet) op de roedel "afstormen". Hij was op 2 meter afstand toen Bob al in z'n strot hing. Dat vind ik "gestoord" en wel om de redenen die ik al veel eerder aangaf en waar ik in mijn latere posts aan refereer als ik het over abnormaal of gestoord heb. In deze post staat dat volgens mij heel duidelijk:
Frenk schreef:Grommen hoeft helemaal niet per definitie agressief te zijn. En los daarvan zijn er bij sociaal normaal ontwikkelde honden nog heel veel stappen tussen het niet leuk vinden en letterlijk in de strot van de ander hangen.
Bob beheerst die sociale communicatie niet, maar klapt er meteen in als het hem zo uitkomt. Dat is echt gestoord gedrag Anne. En daar heb je als baas je verantwoordelijkheid voor te nemen. En dan moet je niet naar uitvluchten zoeken en er vergoeilijkend over gaan lopen doen. :neenee:
Mijn belangrijkste argument waarom het gedrag van Bob 'gestoord' is, is dus het gebrek aan communicatieopties die hij blijkbaar ziet :19:
Een normaal sociaal ontwikkelde hond heeft naar mijn smaak een heel arsenaal aan mogelijkheden om te communiceren, voordat hij het nodig vindt om in een strot te gaan hangen. Daarbij interesseert het mij geen moer of hij gaatjes maakt of niet.
Overigens begon ik niet over wolven of over "de natuur" in deze discussie, dat was Anne. Zij beweerde dat het een natuurlijke reactie is als er gegromd wordt om dan in een strot te gaan hangen. Ik weet ook wel dat wolven als het nodig is heus hun roedel tot in het uiterste zullen verdedigen. Maar, ik blijf erbij dat ook wolven eerst andere zaken proberen, alvorens elkaar daadwerkelijk in de strot te hangen.
En, we leven hier niet in een oerbos en je hebt rekening te houden met de realiteit van alledag.
vind ik ook, en daarom zou je dat criterum van normaliteit gebaseerd op wat er volgens jou in de natuur gebeurt er beter buiten kunnen laten.
Nee, mijn criterium van normaliteit is, zoals ik hierboven al aangeef, dus gebaseerd op het in zijn algemeenheid zeer sociaal ontwikkelde en communicatief-vaardige dier hond, iets wat wel terug te herleiden is naar zijn voorvader de wolf. Maar, ik houd ook heel duidelijk rekening met de realiteit. En ik blijf erbij dat Bob in dat opzicht gemankeerd is. En dat TS dus haar verantwoordelijkheid moet nemen om haar agressieve hond ten allen tijde ongevaarlijk te houden. Wat daar ook voor nodig mag zijn.
Dat Pammetje dat standpunt weigert te snappen en iedere keer als je haar met de ervaringen aan de andere kant confronteert weer een draai maakt en gaat wijzen naar anderen die ook iets niet goed doen. Sorry, maar daar kan ik met m'n pet niet bij. En ik vind het gebrek aan inlevingsvermogen en verantwoordelijkheidsgevoel eerlijk gezegd echt heel treurig.

Ik vind het niet verantwoord dat zij Bob los laat lopen, met het risico dat een hond die toevallig langskomt ofwel Bob in z'n strot heeft hangen ofwel een trap van Pam krijgt. Dat is in mijn ogen echt de omgekeerde wereld. Dat zij daar zo laconiek over doet met uitvluchten als "hij maakt geen gaatjes" of "dan moet je je hond maar bij je houden" strijkt mij compleet tegen de haren in.

Ik snap echt niet wat er gebrekkig is aan deze argumentatie en zienswijze :19:
Afbeelding
Kit
Erelid

nance schreef:
kitty2 schreef:Frenk, jij bent nu moedwillig aan het zuigen en etteren, hou jij je swiffer gewoon bij je ipv hem in andermans hond's hol vast te raken en bij je weg te hobbelen

dat gezeik over Bob wordt nu een beetje kinderachtig en uit zn verband getrokken, kap daar gewoon mee
Een beetje minder mag ook wel hoor!
Als er een discussie is dan haal jij de mensen onderuit en dat leest niet prettig. Frenk komt meestal met vragen en onderbouwde antwoorden. Als jullie hem dan zo graag willen overtuigen dat Bob lief en sociaal is, laat dan zien dat je het zelf ook bent.

Als mijn honden los lopen en ik zie iemand met ook een hond los, laat ik ze gewoon loslopen, maar ik begrijp dat ik dan een probleem heb met Bob?

Haal ik altijd mensen onderuit in een discussie??? Ik weet niet waar je dat vandaan haalt hoor, ik erger me gewoon kapot aan Frenk, haar hond mag in een ander topic wel van alles uitvreten, Pam legt alles uit den treure uit omdat Bob een roedelgenoto wil verdedigen, er is nik sernstigs gebeurt en nu krijgen we tig pagina's gehak, ja dat vind ik kwalijk en ik erger mij er aan, mag dat?, maar nee dat wordt niet gelezen, dus ja ik vind dat Frenk in dit topic moedwillig aan het zuigen en etteren is, en nee, ik heb geen Stafford, ik heb een Golden, een Swiffer en een Podenco
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Frenk, ik word ook een beetje moe van je... ik heb totaal geen zin meer om inhoudelijk in te gaan op je posts ( jaja ook weer een inkopper natuurlijk) maar wel wil ik zeggen, dat je enorm kickt op discussies en dan vooral alleen maar wil horen dat JIJ gelijk hebt, en blijf het maar gooien op " hou nou toch op" lees nou toch eens" , ik geloof dat men ondertussen wel kan zien wat jou manier van discussieren is, "ik zeg zoals het is en iemand die anders vind, daar ga ik net zolang mee door totdat .....
of je nou een punt hebt of niet, andere hebben dat ook, een keer gewoon oke zeggen is ook niet verkeerd en maakt een topic ook minder zeikerig.
en ja het spijt me zeer , maar ik heb ook geen hoge pet op van jou ervaring en kennis aangaande pittige honden.
je hebt vaak zat te horen gekregen dat men een discussie niet zo prettig vind met jou en nee, dat ligt niet aan men :wink:
Frenk
Zeer actief

kitty2 schreef:Haal ik altijd mensen onderuit in een discussie??? Ik weet niet waar je dat vandaan haalt hoor, ik erger me gewoon kapot aan Frenk, haar hond mag in een ander topic wel van alles uitvreten, Pam legt alles uit den treure uit omdat Bob een roedelgenoto wil verdedigen, er is nik sernstigs gebeurt en nu krijgen we tig pagina's gehak, ja dat vind ik kwalijk en ik erger mij er aan, mag dat?, maar nee dat wordt niet gelezen, dus ja ik vind dat Frenk in dit topic moedwillig aan het zuigen en etteren is, en nee, ik heb geen Stafford, ik heb een Golden, een Swiffer en een Podenco
Mijn hond mag helemaal niet van alles uitvreten :19: Ik werd overvallen door zijn plotselinge gedrag en nu weet ik dus voortaan dat ik daarop bedacht moet zijn en hoe ik dat dan ga aanpakken. Dat lijkt me toch vrij logisch?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

yamie schreef:Frenk, ik word ook een beetje moe van je... ik heb totaal geen zin meer om inhoudelijk in te gaan op je posts ( jaja ook weer een inkopper natuurlijk) maar wel wil ik zeggen, dat je enorm kickt op discussies en dan vooral alleen maar wil horen dat JIJ gelijk hebt, en blijf het maar gooien op " hou nou toch op" lees nou toch eens" , ik geloof dat men ondertussen wel kan zien wat jou manier van discussieren is, "ik zeg zoals het is en iemand die anders vind, daar ga ik net zolang mee door totdat .....
of je nou een punt hebt of niet, andere hebben dat ook, een keer gewoon oke zeggen is ook niet verkeerd en maakt een topic ook minder zeikerig.
en ja het spijt me zeer , maar ik heb ook geen hoge pet op van jou ervaring en kennis aangaande pittige honden.
je hebt vaak zat te horen gekregen dat men een discussie niet zo prettig vind met jou en nee, dat ligt niet aan men :wink:
Ik ga geen "oke" zeggen tegen lariekoek :19: Sorry, maar dat kan ik niet en dat wil ik ook nog eens niet. Ik ben het zeer sterk oneens met de mening en instelling van in dit geval Pammetje en ik schrijf dat op. Daar komen reacties op en vervolgens moet ik die dan maar negeren?

Edit: ik heb erover getwijfeld, omdat het niets met de inhoud te maken heeft, maar ik wil toch nog even toevoegen dat ik deze zeer op de man spelende reactie bijzonder teleurstellend vind.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien gewoon eens niet beginnen meet dat gezuig :19:
Ik ben het vaak inhoudelijk gedeeltelijk wwel met je eens, maar door je vasthoudendheid, en het bijna willen voorschrijven hoe andere dingen zouden moeten doen volgens jou ,heb ik vaak spontaan de neiging om tegen je in te gaan.
En ik ga dan vaak op mijn handen zitten, zou je eens moeten proberen :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

@Frenk

hoe zou jij het vinden als ik in elke discussie jouw hond gestoord zou noemen ?

Geloof mij nu maar, gemeten naar het natuurlijke gedrag van wolven zijn al onze honden gestoord.

Om er dan steeds specifiek een gedragskenmerk uit te lichten om een hond als gestoord af te kunnen zeiken is gewoon niet zo netjes, ook niet als je op dit ene punt alle gelijk van de wereld zou hebben ( wat je niet hebt ), en ook niet als je het in de grond van je hart meent ( want de goede smaak verbiedt het elkaars honden af te zeiken op dit forum. )
Laatst gewijzigd door Zoie op 09 okt 2008 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:misschien gewoon eens niet beginnen meet dat gezuig :19:
Ik ben het vaak inhoudelijk gedeeltelijk wwel met je eens, maar door je vasthoudendheid, en het bijna willen voorschrijven hoe andere dingen zouden moeten doen volgens jou ,heb ik vaak spontaan de neiging om tegen je in te gaan.
Ik zuig niet.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Frenk schreef:
massam schreef:
Frenk schreef:
massam schreef:bob corrigeert de indringer, laat los op commando en maakt geen schade!

Nee hoor, dat mis ik niet. Ik weet heel goed waar ik het over heb en waar ik die informatie vandaan heb.
ik wil heel graag weten waar jij dat vandaan hebt dan.

ennuuhh ik heb het over honden he, niet over wolvenroedels :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Zoie schreef:hoe zou jij het vinden als ik in elke discussie jouw hond gestoord zou noemen ?

Geloof mij nu maar, gemeten naar het natuurlijke gedrag van wolven zijn al onze honden gestoord.

Om er dan steeds specifiek een gedragskenmerk uit te lichten om een hond als gestoord af te kunnen zeiken is gewoon niet zo netjes, ook niet als je op dit ene punt alle gelijk van de wereld zou hebben ( wat je niet hebt ), en ook niet als je het in de grond van je hart meent ( want de goede smaak verbiedt het elkaars honden af te zeiken op dit forum. )
Ik zeik haar hond niet af. Zij legt ons een situatie voor en daar reageer ik op. Maar nu is het opeens dat ik haar hond afzeik? Flauwekul, natuurlijk. Met welk woord, dat niet op lange teentjes stuit, moet ik zijn reactie dan omschrijven?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

pepim schreef:
massam schreef:
Frenk schreef:

Als ik eerlijk mag zijn, vind ik dit geen modwaardige reactie, sorry.
geen excuses nodig hoor. een mening mag je hebben! :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:
Frenk schreef:
massam schreef:
Frenk schreef: Maar dat is het niet :19:

Nee hoor, dat mis ik niet. Ik weet heel goed waar ik het over heb en waar ik die informatie vandaan heb.
ik wil heel graag weten waar jij dat vandaan hebt dan.

ennuuhh ik heb het over honden he, niet over wolvenroedels :ok:
Diverse boeken, (gedrags)deskundigen, bronnen op internet, lezingen, tv-programma's en eigen ervaringen met honden(roedels). Take your pick :ok:
Afbeelding
Kit
Erelid

dit is de laatste keer dat ik hier reageer, Frenk, zij legt geen situatie voor, zij verteld alleen wat er is gebeurt en dat ze het voor die Bouvier zo kloten vind dat zn eigenaar zo laks is, dat is wat Pammetje verteld, jij maakt er een situatie van
Laatst gewijzigd door Kit op 09 okt 2008 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Frenk schreef:
Zoie schreef:hoe zou jij het vinden als ik in elke discussie jouw hond gestoord zou noemen ?

Ik zeik haar hond niet af. Zij legt ons een situatie voor en daar reageer ik op. Maar nu is het opeens dat ik haar hond afzeik? Flauwekul, natuurlijk. Met welk woord, dat niet op lange teentjes stuit, moet ik zijn reactie dan omschrijven?
Je laat een vraag onbeantwoord: hoe zou jij het vinden ?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:misschien gewoon eens niet beginnen meet dat gezuig :19:
Ik zuig niet.
Ik vind van wel :19: sorry :H: :F:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Anne Panne schreef:dus omdat de eigenaar van de bouvier verzaakt zijn hond in de gaten te houden moet pammetje haar hond vast houden?
Yup, net zoals ik Collin moet vast houden omdat een ander z'n hond los laat lopen.
Het is niet anders :19:
Bob kan misschien loslopen op plaatsen waar ruim overzicht is en niet veel andere honden zijn.
Maar niet op straat tussen de huizen waar ieder moment een losse hond uit een portiek kan komen stekkeren.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik wordt sowieso een beetje moe als een discussie zover van de kern afdwaalt dat het een puur abstract verhaal wordt. Daar heeft toch niemand iets aan :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ennath schreef:
Anne Panne schreef:dus omdat de eigenaar van de bouvier verzaakt zijn hond in de gaten te houden moet pammetje haar hond vast houden?
Yup, net zoals ik Collin moet vast houden omdat een ander z'n hond los laat lopen.
Het is niet anders :19:
Bob kan misschien loslopen op plaatsen waar ruim overzicht is en niet veel andere honden zijn.
Maar niet op straat tussen de huizen waar ieder moment een losse hond uit een portiek kan komen stekkeren.
:ok: Zo is het nu eenmaal.
Iemand kan best gelijk hebben, maar het hangt vaak van een ander af of je het ook krijgt. En als je het niet krijgt heb je niet zoveel aan je gelijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

massam schreef:
Frenk schreef:
Anne Panne schreef:actie - reactie

bouvier gromt, roedelleider pikt dat niet en laat even weten wie de baas is in de roedel dmv even flink te snauwen
(want bijten kan ik het niet noemen)

sorry.. maar zo raar vind ik dat niet zo gaat dat in de natuur ook...
Hij hangt aan de strot van een andere hond totdat Pam roept "LOS". Echt waar, levensgevaarlijk dit :eek: :boos: :neenee:

zie dat eens ipv al die enge alarmbellen als je een ras ziet.
Beetje flauw om nu net te doen alsof bepaalde mensen zo fel reageren omdat het een Staff betreft.

Het maakt mij namelijk niet uit welk ras het is. Een hondagressieve hond hoort aan de lijn punt!
Wat mij verbaasd is dat Pam niet veel doet om zulke incidenten te voorkomen. Eerst was het Bente die bovenop een vervelende Lab duikt. Ja, het was niet haar schuld dat die Labeigenaar zijn Lab niet bij zich wilde roepen , maar een baasje met verantwoordelijkheidsgevoel had niet 10 keer gewaarschuwd maar had haar honden aangelijnd en was verder gelopen.
Daarna , weer een incidentje met Bob die bovenop een Spaniel duikt , en nu dit weer.
Die mensen moeten hun honden bij zich houden , maar ik vind dat zij ook wat meer verantwoordelijkheid mag tonen en dat doe je niet door het er maar op aan te laten komen...want het kan ( ik zeg niet dat het gebeurd ) een keer gruwelijk misgaan he.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”