Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup loopt mank, UPDATE 4,5jr later, heupfoto pag.8

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Whitefang87 schreef:Het gaat erg goed met hem, de pleisters mogen er a.s. woensdag vanaf, 27 oktober is de eerste controle weer, dan mogen ook de hechtingen eruit. De pijnstillers moet hij in principe 8 weken lang, maar vanaf vandaag moet het al om de dag en zo steeds meer af bouwen totdat hij nog maar halve dosering 2 x weeks krijgt.
Daarna zouden we aankijken of hij voorlopig nog op de metacam moet blijven tijdens zijn herstel of dat hij helemaal mag stoppen.

vandaag was een vriendin met haar hond op visite, zodat hij toch een beetje sociaal contact heeft, hij flipte helemaal, want hij heeft al vanaf zijn operatie geen contact gehad met andere honden. maar uiteindelijk hebben ze lekker bij elkaar gelegen.
Het word wel steeds lastiger hem rustig te houden, zeker als hij zn vriendjes buiten ziet, en dan te bedenken dat het nog 8 weken moet, dat is wel heel erg lang. Maar dat moet maar even, het is voor het goede doel :mrgreen: hopelijk mag hij over 8 weken weer langzaamaan los in het bos en een beetje spelen met zn vriendjes.
Waak er dan wel voor dat hij voluit gaat hoor. Hier ook een hond gehad die lang rust moest houden na een OK, buiten ging hij eerst ook alleen maar aan de lijn, want hij was zo gek als een deur.
Fijn dat het zo voorspoedig verloopt :ok:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Jacky schreef:
Whitefang87 schreef:Het gaat erg goed met hem, de pleisters mogen er a.s. woensdag vanaf, 27 oktober is de eerste controle weer, dan mogen ook de hechtingen eruit. De pijnstillers moet hij in principe 8 weken lang, maar vanaf vandaag moet het al om de dag en zo steeds meer af bouwen totdat hij nog maar halve dosering 2 x weeks krijgt.
Daarna zouden we aankijken of hij voorlopig nog op de metacam moet blijven tijdens zijn herstel of dat hij helemaal mag stoppen.

vandaag was een vriendin met haar hond op visite, zodat hij toch een beetje sociaal contact heeft, hij flipte helemaal, want hij heeft al vanaf zijn operatie geen contact gehad met andere honden. maar uiteindelijk hebben ze lekker bij elkaar gelegen.
Het word wel steeds lastiger hem rustig te houden, zeker als hij zn vriendjes buiten ziet, en dan te bedenken dat het nog 8 weken moet, dat is wel heel erg lang. Maar dat moet maar even, het is voor het goede doel :mrgreen: hopelijk mag hij over 8 weken weer langzaamaan los in het bos en een beetje spelen met zn vriendjes.
Waak er dan wel voor dat hij voluit gaat hoor. Hier ook een hond gehad die lang rust moest houden na een OK, buiten ging hij eerst ook alleen maar aan de lijn, want hij was zo gek als een deur.
Fijn dat het zo voorspoedig verloopt :ok:
Ja hij zit in huis nog steeds in een afgezet stuk. Dat is iets van 2 bij 2m, dus daar kan hij weinig lopen. Buiten gaan we nog steeds alleen een plas doen en meteen weer terug. Het veldje zelf is nog 150m lopen, dus hij loopt welke dag kleine beetjes. Spelen mag hij nog helemaal niet. Opzich is binnenshuis rustig houden wel makkelijk. maar hij verveelt zich vast wel en word ook op den duur wel gefrustreerd denk ik. Maar we houden hem zoveel mogelijk bezig in zijn eigen hoekje. :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Helaas net met Joey bij de spoedarts geweest, zijn wonden zijn sinds gisteravond erg gaan ontsteken en vanochtend was het heel erg dik.
Dus meteen naar de DA gegaan. Hij heeft opnieuw AB en weer terug bij de hoogste dosering pijnstillers.
De weekenddierenarts was niet te spreken over hoe de wonden gehecht waren en volgens hem hadden ze veel te weinig geschoren.
maandag dus weer meteen terug naar de orthopeed.
Ik baal hier wel heel erg van, want volgens de DA is het dus allemaal niet netjes gedaan en volgens hem was het afbouwen van de metacam ook niet goed zoals de manier van de orthopeed.
Schiet allemaal lekker op zo...
Joey is er goed ziek van, had flink koorts en geen eetlust.
(Tis hier een lekkere ziekenboeg, want ik zit zelf ook met een onzettende kaakontsteking :boos: :boos: )
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Ja de orthopeed had doorlopend onderhuids gehecht zeg maar, en volgens de DA is dat helemaal niet goed omdat als er eentje loslaat ze allemaal losgaan. Dat scheren had de assistente gedaan.
Maandag ga ik gauw terug.
Nu vraag ik me af, is het redelijk dat ze me maandag gewoon helpen zonder dat er verdere kosten aan zitten? Die weekenddierenarts is ook een rib uit me lijf en aangezien hij zei dat het door de orthopeed komt dat dit nu zo is gelopen. Hij vond beide wonden erg lelijk.
Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

gaat het alweer beter nu?

Ook bij jou met je kaak ontsteking want daar kan je ook goed ziek van zijn
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Met Joey gaat het een stuk beter, zaterdag was hij dus erg ziek, maandag zijn we terug gegaan naar dr orthopeed. hij zei dat de wonden niet ontstoken waren maar dat het gewrichtssmeer was. maargoed, hij was zaterdag echt ziek met hoge koorts :19: hij heeft van de orthopeed nog voor een paar dagen extra antibiotica gehad en maximale pijnstillers.
Verder vond de orthopeed dat Joey goed reageerde met de rek en strek oefeningen, dus daar zat al duidelijk verbetering :ok: nog nog 5 en een halve week te gaan en mag hij weer wat meer gelukkig.

met mijzelf gaat het nog wat minder, lig vanaf vrijdag al ziek op de bank en bed. hele zware pijnstillers gehad, antibiotica werkt niet zo goed, me hele gezicht is nog dik. maag en buikpijn ivm de vele medicatie en amper eten. maar het gaat elke dag een stuk beter, het weekend lag ik echt de hele tijd te janken van de pijn en nu is het niet echt pijnlijk meer, alleen zeer irritant zo'n dik gezicht.
bedankt voor je interesse :wink: :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

beterschap hoor.

Het lijkt me afschuwelijk als je zelf zo beroerd bent en het gaat dan ook niet goed met je hondje.
Gelukkig gaat het met jullie allebei al wat beter :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Joera
Zeer actief

thnx :ok:
het word steeds vervelender als we buiten andere honden tegenkomen, hij is nu zo gefocusd op andere honden en hij trekt dan ook enorm om er naar toe te gaan. gelukkig heb je goed overzicht in het parkje hierachter en kan je op die manier gelijk zien of er iemand loopt en anders loop je gelijk een andere weg. ik hoop dat het wat minder word met het trekken en wild doen als hij andere ziet als hij weer gewoon los mag, maar ik kan me goed voorstellen dat hij nu één bonk frustratie is :wink:
hij heeft zichzelf al volledig beter verklaart geloof ik, want hij is soms echt te druk en heeft nergens last van.
ach, maandag nog 5 lange weekjes jongen :love:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

het is alweer een tijdje geleden.
we zijn inmiddels bijna aan het einde van de strenge revalidatie.
a.s. dinsdag weer naar de orthopeed, ik belde vorige week op en toen vertelde ze me doodleuk dat kris camps er niet meer werkt :boos:
Beetje jammer, nu moet ik dus naar Crama, is verder niet erg, maar ik dacht dat hun nog wel eens verschilde van mening in bepaalde dingen, en het is toch het fijnst als je naar degene toekan die de operatie heeft uitgevoerd, maargoed.
Helaas loopt Joey weer/nog steeds mank, of het komt door die schouder die ook ooit eens moet gebeuren, want ook daar heeft hij OCD, maar dat moest nog aangekeken worden. Maar kris had toen gezegt dat het ook kon dat hij voor altijd mank zal blijven lopen zonder pijn te hebben.

Dinsdag zullen we dus weten wat er verder gaat gebeuren, ik hoop echt dat zn schouder vanzelf herstelt, want nog eens een operatie en minimaal 2 maanden rust is toch niet te doen voor zo'n jonge hond :jank:
Afbeelding
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Whitefang87 schreef:het is alweer een tijdje geleden.
we zijn inmiddels bijna aan het einde van de strenge revalidatie.
a.s. dinsdag weer naar de orthopeed, ik belde vorige week op en toen vertelde ze me doodleuk dat kris camps er niet meer werkt :boos:
Beetje jammer, nu moet ik dus naar Crama, is verder niet erg, maar ik dacht dat hun nog wel eens verschilde van mening in bepaalde dingen, en het is toch het fijnst als je naar degene toekan die de operatie heeft uitgevoerd, maargoed.
Helaas loopt Joey weer/nog steeds mank, of het komt door die schouder die ook ooit eens moet gebeuren, want ook daar heeft hij OCD, maar dat moest nog aangekeken worden. Maar kris had toen gezegt dat het ook kon dat hij voor altijd mank zal blijven lopen zonder pijn te hebben.

Dinsdag zullen we dus weten wat er verder gaat gebeuren, ik hoop echt dat zn schouder vanzelf herstelt, want nog eens een operatie en minimaal 2 maanden rust is toch niet te doen voor zo'n jonge hond :jank:
Jeetje wat vervelend dat Kris weg is. Ik ben zelf niet ontevreden over Crama, behalve dat hij wat apart is.
Lijkt me raar dat een hond mank kan lopen zonder pijn. Mank is toch een uiting van pijn hebben?
Nou succes en ik hoopt dat hij weer goed gaat lopen.
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
Joera
Zeer actief

ja uiteindelijk wel ja, maarja zo sterk als ze zijn laten ze verder totaal niks merken natuurlijk, dat is altijd het lastige.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Net weer bij de orthopeed geweest.
Deze keer bij Crama dus.
Joey gaf nog wel pijn aan, maar hij had ook last van groeipijnen zei hij.
Er moesten weer extra fotos gemaakt worden van zijn schouders, aangezien die misschien ook geopereerd moesten worden.
Crama zei dat hij het liefst alles in 1 x had geopereerd, maar volgens Kris kon dat niet, want hij vond 3 gewrichten tegelijk te veel.
Ik vreesde dus al dat hij weer geopereerd moet worden aan zn schouder en dan wéér 8 weken rust. Maar de fotos wezen gelukkig niks ernstigs uit. Lichtelijk OCD misschien maar qua pijn gaf hij dat niet heel erg aan.
Ook nog even de bandentest gedaan bij zijn heupen omdat hij toch een roes had. De heupen waren wel goed, de fotos die toen gemaakt zijn bij eigen DA van de heupen vond hij niet goed, dus vandaar deze test.

Crama stelde wel voor om glucosamine te gaan geven, terwijl Kris dat juist onzin vond. Crama vind dat Joey geen metacam moet krijgen, terwijl Kris zei dat hij vond dat het langzaam afgebouwd moest worden en na 8 weken nog steeds 2 x week halve dosering moest krijgen en misschien zelfs zijn hele leven als onderhoud.

Dus helaas hebben ze elkaar veel tegengesproken en ik weet uiteraard niet wat nu het beste is :19: Uiteraard volg ik nu Crama's advies op.
Qua rust houden hadden ze ook verschillende meningen, Crama vond dat zown jonge hond best wat vaker mag lopen omdat ze geestelijk helemaal doordraaien, dus hij mag wel af en toe los en dan als hij de volgende dag erg mankt dan weet je dat je het rustiger aan moet doen.

Crama zei dat ik brokken moest voeren, liefst 3 verschillende merken, namelijk Nutri, eukenuba en hij zei ook nog iets over pedigree :eek:
Hier op het forum advies gevraagd over voeding en daar was toch de meerderheid wel voor de KVV(ook met deze gewrichtsproblemen) Hij vond hem wel heel mooi op gewicht zo (inmiddels alweer 39 kg :eek: )
Crama zei dat wij ook niet elke dag hetzelfde eten en hij moest ook groente gaan eten :denken:

Qua voeding weet ik dus niet wat ik moet gaan doen, ik ben heel tevreden over dit voer, hij ziet er prachtig uit, eet met heel veel smaak en stinkt totaal niet. Ik heb ook een printje meegekregen van de voeding en daar staan ook allemaal dingen in over dat huishonden allereters zijn en blablabla, terwijl hier op het forum toch wel heel duidelijk de mening is dat de hond nog steeds hetzelfde darmstelsel heeft als de wolf.
Dus ik denk dat ik het voorlopig toch bij de KVV houd, al zal Crama dat wel eigenwijs vinden en dan gooit hij de kreupelheid misschien daar weer op. Zucht.

Nou goed, met Joey gaat het in ieder geval wel goed, en dat de schouder voorlopig niet hoeft ben ik allang blij om :ok:
Over 2 maanden weer controle.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Fijn dat de schouder niet hoeft en dat het met Joey in elk geval wel goed gaat :ok:

Ik kan me voorstellen dat je in de war raakt van die tegenstrijdige adviezen, ik zou eigenlijk niet weten welke beter zijn.
Misschien kun je het beste gewoon naar je hondje kijken en je eigen gezonde verstand laten werken?

Persoonlijk zou ik niet blij zijn als mijn hondje na het rennen weer zou manken, zou bang zijn te verpesten wat inmiddels weer goed gaat.
Kun je niet bijvoorbeeld wat langer wandelen dan je nu doet en Joey aan een lange lijn houden, dan heb je toch nog enige controle over zijn bewegingsvrijheid?

en die groente?
Je kunt Joey ook een keer per week vuile pens geven, dan heeft ie z'n groente te pakken.
(ik ben geen voer expert hoor, misschien hebben andere mensen hier een heel ander idee. Maar KVV kan nooit slechter zijn dan brokken, daar geloof ik dan weer niet in)

Het spijt me dat ik je niet echt kan helpen, heb gewoon maar wat eigen ideeën hier neergezet :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Jeetje wat een tegenstrijdige verhalen, kan me voorstellen dat je dan zoiets hebt van :19: pfffffff

maar gelukkig hoeft Joey niet nog eens geopereerd te worden, en wat voeding betreft: Senne van mij dh van nu 7 jaar oud krijgt elke dag flexicam (zelfde als metacam) toegediend ivm artrose door haar gehele lichaam, dit heeft ze in 2005 gekregen! Ze krijgt nu een dikke 4 mnd kvv en ze heeft het nog nooit zo goed gedaan, in het verleden heeft ze altijd brokken gehad goede kwaliteit brokken, en ze heeft toch haar mankementen gekregen, als Joey het goed doet op de kvv en hij is er dol op zou ik echt geen brokken gaan voeren, het is ook nog eens heel belangrijk dat ze goed blijven eten ivm de medicijnen wat ze krijgen, Senne at met brokken altijd heel slecht ik vind het dan ook heel jammer dat ik nu pas kvv heb ontdek.

Dikke knuffel voor Joey en veel sterkte voor jou, ik weet hoe shit het is als je hond zoveel mankt

En ik vindt dat je het allemaal heel goed doet, dus niet gaan twijfelen je doet het :ok:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

renee-uk schreef: Persoonlijk zou ik niet blij zijn als mijn hondje na het rennen weer zou manken, zou bang zijn te verpesten wat inmiddels weer goed gaat.
Hij mankt sowieso nog steeds, niet perse na het lopen, het is nooit zo mank als voor de operatie, maar je ziet (of alleen ik zie het) dat hij niet loopt hoe het hoort. maar opzich is dat volgens mij helemaal niet zo gek? Hij mist toch een stukje gewricht die er wel hoort te zitten :wink:
Hij loopt wel vaker aan de flex lijn hoor, maar hij wil dan alsnog spelen met andere en dat vind ik veel te gevaarlijk met zo'n lijn. een echte lange lijn lijkt me helemaal irritant, die blijft overal achter hangen en sleept over de grond :mrgreen:
Ik zal hem sowieso niet elke dag opeens loslaten, maar mocht ik weer eens naar het bos gaan, kan hij wel eventjes los en daarna aan de korte lijn rustig uitstappen :wink:

Esther 1 schreef:Senne van mij dh van nu 7 jaar oud krijgt elke dag flexicam (zelfde als metacam) toegediend ivm artrose door haar gehele lichaam, dit heeft ze in 2005 gekregen! Ze krijgt nu een dikke 4 mnd kvv en ze heeft het nog nooit zo goed gedaan, in het verleden heeft ze altijd brokken gehad goede kwaliteit brokken, en ze heeft toch haar mankementen gekregen, als Joey het goed doet op de kvv en hij is er dol op zou ik echt geen brokken gaan voeren, het is ook nog eens heel belangrijk dat ze goed blijven eten ivm de medicijnen wat ze krijgen, Senne at met brokken altijd heel slecht ik vind het dan ook heel jammer dat ik nu pas kvv heb ontdek.

Dikke knuffel voor Joey en veel sterkte voor jou, ik weet hoe shit het is als je hond zoveel mankt

En ik vindt dat je het allemaal heel goed doet, dus niet gaan twijfelen je doet het :ok:
Ja ik vind het ook prima gaan op KVV, hij heeft verder ook nooit kwaaltjes oid. en als ik eens lees hoeveel mensen er tevreden over zijn en sinds ze zijn overgestapt de dierenarts minder zien (bij wijze van). Dus ik denk inderdaad dat ik dat zo laat, want als hij me pedigree gaat aanraden dan weet ik niet wat ik er nog van moet geloven :eek:
Bedankt voor je steun het is lastig om nou te beslissen wat goed en kwaad is. maar we doen ons best....
Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

pfffft maakt het niet makkelijker met die tegenstrijdige adviesen van de artsen.

Bij ons hebben ze gezegd met de controle van 8 weken is het een rustige hond of een wilde hond?
Sja helaas pindakaas die van ons is gewoon wild altijd al geweest.
Nou dan mag ze niet los een elleboog operatie geeft tijd van herstel 12 weken daarvoor kan het al goed gaan maar alles is gevoelig.
De pijnstilling is heel verschillend kwa advies.
Doordat bij die van ons met 4 weken de controle niet zo goed aanvoelde ( gewricht was nog wat dik en beweging sterke buiging gaf pijn aan) was advies toch nog mnd metacam te geven want ontstekings cellen komt dan weer extra artrose van wat je juist niet wil.
Met 8 weken voelde het gewricht mooi aan zonder kraken binnen in en ook sterk buigen gaf geen krimp.

Ik zou eerder voorstander zijn van extra supplementen dan verschillende soorten brok afwisselen.
Zelf ben ik best geduldig met de revalidatie geweest, oke als ze weer eens mankte baalde ik wel en zou willen dat we gewoon een gezonde hond hadden, maar ik zie gewoon al zoveel verschil met week acht en week 11 kwa lopen dat wij het rustig aan doen aan de lange looplijn nu half uur 4 keer op een dag en sinds vorige week doen we hydrotherapie voor de geestelijke en lichamelijke ontspanning zodat ze dan ook weer eens helemaal op is en lekker voldaan gaat slapen.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als je hond het op het voer goed doet zou ik zeer zeker niet veranderen,
Iedere da heeft een eigen visie op het hele voeder gebeuren, waar de ene zweert bij brokken wil de andere alleen maar dat je vlees voert...waar de ene da eukanuba verafgood is de andere lyrisch over geperste brok.
Doe wat jezelf goed vind, je hebt hersens gehad dus gebruimz eook laat je niet zomaar wat aanpraten , als je hond het goed doet op wat je nu geeft zou ik dus zeker niet veranderen.... ikzelf zweer bij de combinatie cavom en kvv.

Al ga je bij 5 da's langs met je hond dan krijg je 5x iets anders tehoren... laat je eigen gevoel spreken..als je hond inderdaad iets mankt na een wandeling weet je dat je teveel hebt gedaan.... kijk goed nar je hond en let goed op... als je echt twijfelt zou ik een andere specialist bezoeken voor een second opinion... moet eerlijk zeggen dat de visie van Crama me niet echt aanspreekt :roll:
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Leuk he die verschillende adviezen, metacam nu al voor de rest van zijn leven vind ik zon dooddoener, je kan met glucosamine ook een hoop bereiken en als het echt niet anders meer is op pijnstilling over gaan, het is ten alle tijden troep voor je hond en als je het anders kan op lossen is dat alleen maar beter.

De voeding zou ik ook zo houden, dit is juist goede voeding en zeker met gewrichtsproblemen.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Re: pup loopt mank, UPDATE 4,5jaar later geen goed nieuws

Inmiddels 4,5 jaar later na de opening van dit topic. Helaas zijn we weer terug gegaan naar de othopeed waar hij 4 jaar geleden "ontslagen" was omdat alles goed was en klachtenvrij. Inmiddels is hij niet meer klachtenvrij, want hij loopt vaak eind van de dag stram, of na erg lange wandeling, en na lang liggen mankt hij soms. Hij krijgt nog steeds 2 pillen glucosamine per dag, maar blijkbaar is dat niet voldoende meer.

Net weer op consult geweest, bij de oude praktijk van Crama, werd vandaag geholpen door Lorenzo Pillin. Het oude dossier waren ze zo goed als volledig kwijt omdat Crama alles met papierwerk deed en niet op de computer. Gelukkig had ik thuis nog alle oude foto's liggen en weer meegenomen. In de gegevens die ze nog wel hadden, stond dat hij LPC had aan beide ellebogen, terwijl ik dacht ocd? Nou goed hij had alle oude fotos ook bekeken en zag inderdaad dat beide ellebogen toen niet goed waren en een schouder ook niet. Ook zijn heupfoto vond hij niet goed. Terwijl er eerder te lezen is dat die foto gewoon goed werd beoordeeld.

Na lichamelijk onderzoek waarbij hij pijn gaf aan beide heupen en zijn rechter elleboog dik was, toch besloten fotos te maken.
Weer opnieuw heel rontgen fotoalbum erbij gemaakt. Fotos van zijn schouders, ellebogen, heupen en onderrug.

De schouders zagen er wel goed uit, de onderrug was ook goed. Maar ellebogen en heupen zijn niet goed.
Met name zijn rechter elleboog, die ook al dik voelde, heeft flinke artrose, graad 2 staat er in het verslag, zijn linkerschouder ook artrose, graad 1. Zijn heupen allebei flinke artrose en HD. bilaterale cox artrose graad 1, staat in het verslag.

Kortom niet echt nieuws waar ik op zat te wachten, al komt het niet geheel als verrassing natuurlijk :(:
Hij heeft nu Loxicom gekregen en Doils joint. Daar moet hij het voorlopig goed op gaan doen. Dat hopen we dan maar.

Kan de fotos hier overigens plaatsen als er interesse in is.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: pup loopt mank naar ORTHOPEED geweest, UPDATE 4,5jaar l

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat zijn geen leuke berichten :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Joera
Zeer actief

Nee absoluut niet nee. Dat zijn voorpoten niet geweldig zijn dat wist ik wel, maar nu ook nog slechte heupen erbij, pfff. Hond in de bloei van zijn leven, hij wil zoveel, gelukkig kan dat ook wel, alleen hij betaald de prijs aan het eind van de dag :ugh:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Nee absoluut niet nee. Dat zijn voorpoten niet geweldig zijn dat wist ik wel, maar nu ook nog slechte heupen erbij, pfff. Hond in de bloei van zijn leven, hij wil zoveel, gelukkig kan dat ook wel, alleen hij betaald de prijs aan het eind van de dag :ugh:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dat zijn inderdaad geen fijne berichten :ugh:
Zeker voor een actieve hond in de bloei van zijn leven, is dit toch een stap terug doen.

Wel even een positieve noot: Kaya (onze Rottweiler) had ook ED, is eraan geopereerd, maar er was al artrose ontstaan.
Een paar jaar later, bleek ze ook éénzijdig HD te hebben.
Afijn, dus ook twee voorpoten met behoorlijke artrose en achter HD en artrose en ze is inmiddels 11 jaar.

Slank houden, laten zwemmen, aan de fiets, enz. Ze moeten het van de spieren hebben en die moeten sterk blijven.
Verder zijn spelletjes als ballen gooien weer slecht, vanwege de onbedachtzame bewegingen en het plotselinge remmen.

Sterkte ermee, ik hoop dat de nieuwe medicijnen aanslaan en dat hij toch redelijk goed nog verder kan gaan :roos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Joera
Zeer actief

Caro. schreef:Dat zijn inderdaad geen fijne berichten :ugh:
Zeker voor een actieve hond in de bloei van zijn leven, is dit toch een stap terug doen.

Wel even een positieve noot: Kaya (onze Rottweiler) had ook ED, is eraan geopereerd, maar er was al artrose ontstaan.
Een paar jaar later, bleek ze ook éénzijdig HD te hebben.
Afijn, dus ook twee voorpoten met behoorlijke artrose en achter HD en artrose en ze is inmiddels 11 jaar.

Slank houden, laten zwemmen, aan de fiets, enz. Ze moeten het van de spieren hebben en die moeten sterk blijven.
Verder zijn spelletjes als ballen gooien weer slecht, vanwege de onbedachtzame bewegingen en het plotselinge remmen.

Sterkte ermee, ik hoop dat de nieuwe medicijnen aanslaan en dat hij toch redelijk goed nog verder kan gaan :roos:
Dankje! 11 jaar is al een mooie respectabele leeftijd :ok:
Ik ben inderdaad al bezig om hem te laten afvallen, hij is al 4kg in een maand kwijt! Hij moet voor het mooie nog een kilo of 3 kwijt dan is hij echt heel schraal. Zwemmen inderdaad zo vaak als kan, zeker nu het weer weer wat beter word. Fietsen doen we ook zeer regelmatig, of mijn vriend gaat met ze hardlopen of skaten. In ieder geval dus rechtlijnige beweging. Wel lastig omdat het advies is om regelmatig te lopen, dus liever 5 x 20min ipv een lange bos of fiets ronde per dag. :oeps:
Verder gooi ik eigenlijk alleen ballen in het water, en als ik ze op het gras gooi, gooi ik hem vaak heel hoog zodat hij hem kan vangen na een x stuiteren, zodat hij niet die noodremmen hoeft te maken.
Dus eigenlijk doen we alles al zo'n beetje.

Krijgt Kaya nu medicatie?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb altijd gewoon ook een langere wandeling gedaan en doe dat nog.. ik ga niet naar de polder voor 20 minuten lopen :mrgreen:
Kaya loopt 's ochtends een half uur, 's middags een uur(tje) en 's avonds afhankelijk van het weer 20/30 of 40 minuten.
Ze krijgt al jarenlang pijnmedicatie, maar wel een lage dosis; ze krijgt previcox en dan een half pilletje (ze mag max. 1 1/2 ). Daar gaat
het goed op, als ik meer geef dan krijgt ze last van d'r maag en bij minder kan ze toch slechter lopen.
Maar dat is dus al jaren stabiel.
Nu wil ik niet beweren dat ze op 11-jarige leeftijd perfect loopt, absoluut niet, je ziet duidelijk dat ze erg zwak in de achterhand is, maar
het lukt haar wel allemaal. Zo zie ik bv dat ze af en toe twijfelt om de bank op te komen en bij het in de auto gaan, til ik altijd haar
achterkant op, want die kracht heeft ze niet meer.

Vooral het slank houden en de spieren kweken, is denk ik het beste antwoord op deze problemen en dan nog een beetje geluk...
de orthopeed zei tegen mij dat foto's niets hoeven te zeggen van hoe een hond het daadwerkelijk doet. Foto's van heupen kunnen bar
slecht zijn, terwijl je dat helemaal niet zo erg ziet aan de hond en omgekeerd kan een kleine afwijking weleens voor grote problemen zorgen.

Geef jij pijnstilling? Soms is het ook voor tijdelijk een oplossing omdat het ook ontstekingremmend werkt en geeft bv 1 of 2 maanden pijnstilling een langduriger effect.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Joera
Zeer actief

Ik kijk inderdaad ook gewoon naar Joey zelf qua beweging. En zo ook met de foto's. Ik probeer me niet te druk te maken om wat ik op de foto's heb gezien. Maar ik ben natuurlijk wel met een reden terug gegaan naar de orthopeed, namelijk dat hij inderdaad niet altijd lekker loopt en pijn aan de heupen aangeeft bij het strekken.

Hij krijgt nu glucosamine/chondroteine supplementen, doils joint en loxicom. Loxicom is in principe ontstekingsremmend en pijnstillend of in ieder geval verlichtend.
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat zonde hè, dat Joey nu toch weer last krijgt van zijn atrose.Ik zou de foto's graag eens zien, mag ook per pb hoor, omdat ik hier ook met een hond zit met flinke artrose in de heupen.
Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat hij gauw weer wat beter kan bewegen... :knuffel:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Dat is rot nieuws zeg :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Joera
Zeer actief

Re: pup loopt mank naar ORTHOPEED geweest, UPDATE 4,5jaar la

Afbeelding
Dit zijn zijn krakkemikkige heupjes :ugh:

Ik zie dat het niet goed is, ook zonder de uitleg van de orthopeed kan ik dat nog wel zien. En ik heb ook HD-A fotos gezien online enzo, maar ik weet niet echt hoe slecht dit is zeg maar qua gradatie. Wat zien jullie?
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Re: pup loopt mank, UPDATE 4,5jr later, heupfoto pag.8

Ongelezen bericht door Nel »

Bedankt voor het plaatsen van de foto....hij heeft rechts zeker meer last dan links?
Sneu hoor, en hij moet echt nog een hele poos mee...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”