Net weer bij de orthopeed geweest.
Deze keer bij Crama dus.
Joey gaf nog wel pijn aan, maar hij had ook last van groeipijnen zei hij.
Er moesten weer extra fotos gemaakt worden van zijn schouders, aangezien die misschien ook geopereerd moesten worden.
Crama zei dat hij het liefst alles in 1 x had geopereerd, maar volgens Kris kon dat niet, want hij vond 3 gewrichten tegelijk te veel.
Ik vreesde dus al dat hij weer geopereerd moet worden aan zn schouder en dan wéér 8 weken rust. Maar de fotos wezen gelukkig niks ernstigs uit. Lichtelijk OCD misschien maar qua pijn gaf hij dat niet heel erg aan.
Ook nog even de bandentest gedaan bij zijn heupen omdat hij toch een roes had. De heupen waren wel goed, de fotos die toen gemaakt zijn bij eigen DA van de heupen vond hij niet goed, dus vandaar deze test.
Crama stelde wel voor om glucosamine te gaan geven, terwijl Kris dat juist onzin vond. Crama vind dat Joey geen metacam moet krijgen, terwijl Kris zei dat hij vond dat het langzaam afgebouwd moest worden en na 8 weken nog steeds 2 x week halve dosering moest krijgen en misschien zelfs zijn hele leven als onderhoud.
Dus helaas hebben ze elkaar veel tegengesproken en ik weet uiteraard niet wat nu het beste is

Uiteraard volg ik nu Crama's advies op.
Qua rust houden hadden ze ook verschillende meningen, Crama vond dat zown jonge hond best wat vaker mag lopen omdat ze geestelijk helemaal doordraaien, dus hij mag wel af en toe los en dan als hij de volgende dag erg mankt dan weet je dat je het rustiger aan moet doen.
Crama zei dat ik brokken moest voeren, liefst 3 verschillende merken, namelijk Nutri, eukenuba en hij zei ook nog iets over pedigree
Hier op het forum advies gevraagd over voeding en daar was toch de meerderheid wel voor de KVV(ook met deze gewrichtsproblemen) Hij vond hem wel heel mooi op gewicht zo (inmiddels alweer 39 kg

)
Crama zei dat wij ook niet elke dag hetzelfde eten en hij moest ook groente gaan eten
Qua voeding weet ik dus niet wat ik moet gaan doen, ik ben heel tevreden over dit voer, hij ziet er prachtig uit, eet met heel veel smaak en stinkt totaal niet. Ik heb ook een printje meegekregen van de voeding en daar staan ook allemaal dingen in over dat huishonden allereters zijn en blablabla, terwijl hier op het forum toch wel heel duidelijk de mening is dat de hond nog steeds hetzelfde darmstelsel heeft als de wolf.
Dus ik denk dat ik het voorlopig toch bij de KVV houd, al zal Crama dat wel eigenwijs vinden en dan gooit hij de kreupelheid misschien daar weer op. Zucht.
Nou goed, met Joey gaat het in ieder geval wel goed, en dat de schouder voorlopig niet hoeft ben ik allang blij om
Over 2 maanden weer controle.