klopt maar de stamboom is geen bewijs van eigendom en de stamboom hoort bij de hond dus die moet het asiel afgeveniones schreef:Ik weet niet of dat echt moet. Ik geloof namelijk dat het asiel officieel eigenaar blijft van de hond als jij deze adopteert.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waarom krijgen teefjes tòch bastaards-puppy's?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Nee, het asiel moet het certificaat opsturen. Echter je kan wel een rechtzaak beginnen etc etc. Het asiel mag het niet doen, maar ze doen het wel.malinois schreef:en toch MOET deze erbij... kennis van mij heeft er ook ooit 1 uit het asiel gehaald, jonge mechelaar... met stamboom echter deze kreeg hij alleen kopie van... maar uiteindelijk heeft hij deze wel mogen hebben door het hoog op te spelen aangezien de hond daar altijd verblijft en niet in het asiel... de stamboom hoort nl bij de hond en ze moeten deze afgeven.iones schreef:Daar heeft het asiel maling aan. Ze willen alleen maar dat de hond een fijn adres krijgt en dat er vooral niet nóg meer honden gefokt worden zodat zij die weer moeten bergen.malinois schreef:a. Zou ik die er toch zeker bij willen hebben, want het hoort bij de hond.iones schreef:En overigens, in het asiel ontvangen ze vaak ook de stamboom bij de hond, maar die leveren ze niet met de hond. Omdat ze fokken niet willen aanmoedigen.
b. dan staat er vaak netjes.. met stamboom...
Dit zou dus ook een eis van mij zijn als ik daar een pup met stamboom zou halen...
Overigens kan ik anders alsnog een duplicaat opvragen dus ze hebben er niks aan....
Ik later eens bekijken of ik die stamboom kan bemachtigen van Juno.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
het is geen eigendomsbewijs het is een stamboom... en een stamboom hoort bij een hond.iones schreef:Ik weet niet of dat echt moet. Ik geloof namelijk dat het asiel officieel eigenaar blijft van de hond als jij deze adopteert.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Njuffe
- geregistreerd lid
- Contacteer:
PdB, wat ik me nu werkelijk afvraag is waarom er bij Bauke geen stamboom aanwezig is terwijl jij zeker weet dat Bauke raszuiver is??
Voor een ca 80 euro extra kun je per pup wel even een paar honderd euro meer per pup vangen. Ik kende ook iemand en die kocht een pup zonder stamboom, ze kon er wel stamboom bij krijgen maar dan moest ze 300 euro meer betalen.
De pup kostte nu 800 euro en anders 1100.
Ze had het stamboom niet nodig want ze wou er toch niets mee gaan doen (shows e.d.) en heeft ze dus besloten om zonder stamboom de koop maar door te laten gaan. Ik moet zeggen dat ik bijna de neiging had om de fokker te bellen en te zeggen dat we ons bedacht hadden en als nog graag een stamboom erbij zouden willen hebben.
Ik weet vrijwel zeker dat er geen stamboom bij te krijgen zou zijn.
Het was een raszuiver Westie en inderdaad ze heeft spitse oortjes en is wit.Heeft een witte rok Maar voor een beetje kenner van het ras dus echt geen raszuivere Westie.
Even een vraagje voor de kenners hier. Ik ben al weer 4 jaar uit het hondenwereld in Nederland. Maar wat ik afvraag is het al veranderd met de regel voor stambomen. Zover ik weet is in Nederland het stamboom alleen maar een bewijs dat de hond/pup raszuiver is en hoe het gefokt wordt geen bal uitmaakt en hoe de pups eruit zien ook niet. Al heeft de pup de staart op zijn kop om het zomaar te zeggen. En heeft de teef 7 nesten gehad. Er staat me vaag iets bij dat ze er wel mee bezig waren dat het ging veranderen.
Ik lees hier ook veel dat ¨boom¨fokkers fokken voor het geld. En inderdaad denk ik dat er fokkers zijn die met boom fokken het vooral voor het geld doen. Maar meestal fokken die met boom maar buiten de eventuele regels van een rasverening om, het mag immers niets kosten Dus niet met de genoemde erfelijk en gezondheidsonderzoeken. En alle eisen die een rasvereniging stelt.¨
Dan ben ik het inderdaad met degene eens die zeggen dat het dan al helemaal niets uitmaakt om een kruising of een boomloos hondje van een oeps nestje te kopen.
Voor een ca 80 euro extra kun je per pup wel even een paar honderd euro meer per pup vangen. Ik kende ook iemand en die kocht een pup zonder stamboom, ze kon er wel stamboom bij krijgen maar dan moest ze 300 euro meer betalen.
Ze had het stamboom niet nodig want ze wou er toch niets mee gaan doen (shows e.d.) en heeft ze dus besloten om zonder stamboom de koop maar door te laten gaan. Ik moet zeggen dat ik bijna de neiging had om de fokker te bellen en te zeggen dat we ons bedacht hadden en als nog graag een stamboom erbij zouden willen hebben.
Het was een raszuiver Westie en inderdaad ze heeft spitse oortjes en is wit.Heeft een witte rok Maar voor een beetje kenner van het ras dus echt geen raszuivere Westie.
Even een vraagje voor de kenners hier. Ik ben al weer 4 jaar uit het hondenwereld in Nederland. Maar wat ik afvraag is het al veranderd met de regel voor stambomen. Zover ik weet is in Nederland het stamboom alleen maar een bewijs dat de hond/pup raszuiver is en hoe het gefokt wordt geen bal uitmaakt en hoe de pups eruit zien ook niet. Al heeft de pup de staart op zijn kop om het zomaar te zeggen. En heeft de teef 7 nesten gehad. Er staat me vaag iets bij dat ze er wel mee bezig waren dat het ging veranderen.
Ik lees hier ook veel dat ¨boom¨fokkers fokken voor het geld. En inderdaad denk ik dat er fokkers zijn die met boom fokken het vooral voor het geld doen. Maar meestal fokken die met boom maar buiten de eventuele regels van een rasverening om, het mag immers niets kosten Dus niet met de genoemde erfelijk en gezondheidsonderzoeken. En alle eisen die een rasvereniging stelt.¨
Dan ben ik het inderdaad met degene eens die zeggen dat het dan al helemaal niets uitmaakt om een kruising of een boomloos hondje van een oeps nestje te kopen.
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Contacteer:
De begin post doet me ergens aan denken.
Wij waren met onze intacte reu aan het wandelen, komt er een DH aan. Onze hond toont veel interesse onder de staart waarop wij hem meteen roepen. Hij komt niet meteen en die man staat er glimlachend bij te kijken. Wij roepen of zijn hond loops is en rennen er ondertussen heen. Terwijl wij onze reu aanlijnen en hem bij die hond vandaan trekken is die man teleurgesteld dat onze reu de teef nog niet gedekt had!!! Nou wij zeggen dat we daar toch echt niet op zaten te wachten. Hebben jullie toch geen last van zegt hij gewoon!! Sorry, maar dat is toch niet normaal.
Voor hetzelfde had onze hond ernstige erfelijke afwijkingen (is niet zo, maar dat wist hij niet).
Oh, daar kan ik echt pissig van worden.
Wij waren met onze intacte reu aan het wandelen, komt er een DH aan. Onze hond toont veel interesse onder de staart waarop wij hem meteen roepen. Hij komt niet meteen en die man staat er glimlachend bij te kijken. Wij roepen of zijn hond loops is en rennen er ondertussen heen. Terwijl wij onze reu aanlijnen en hem bij die hond vandaan trekken is die man teleurgesteld dat onze reu de teef nog niet gedekt had!!! Nou wij zeggen dat we daar toch echt niet op zaten te wachten. Hebben jullie toch geen last van zegt hij gewoon!! Sorry, maar dat is toch niet normaal.
Voor hetzelfde had onze hond ernstige erfelijke afwijkingen (is niet zo, maar dat wist hij niet).
Oh, daar kan ik echt pissig van worden.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ligt aan het ras denk ik... bij de werkhondenmechelaars fokken er maar heel weinig fokkers onder de RV...(ik ken er op dit moment geen eigenlijk) is ook nergens voor nodig vind ik. De onderzoeken worden toch wel gedaan want dat zal wel moeten voor de sport, en ik zie niet in wat een RV hierin bijdraagt.Njuffe schreef:Maar meestal fokken die met boom maar buiten de eventuele regels van een rasverening om, het mag immers niets kosten Dus niet met de genoemde erfelijk en gezondheidsonderzoeken. En alle eisen die een rasvereniging stelt.¨

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Gos
- Zeer actief
Ik ben het met je eens Malinois. Bij werkmechels kijkt men zowiezo al goed naar de afstamming en gezondheid, en qua karakter is vooral het karakter wat getoont wordt in het werk van belang, en dat wordt daar al behoorlijk mee getest. Als je je dan als fokker zou moeten beperken tot de honden die ook de gedragstest van de vereniging hebben gedaan, dan blijft er weinig over. En het exterieur heeft nu eenmaal niet de prioriteit die het bij niet-werklijnen heeft, daar kun je lang en breed over praten, maar je zult voor werkhonden toch de voorkeur geven aan een hond met goede gezondheid en een goed karakter maar met een minder perfect exterieur boven een hond met hoge uitslagen op shows (die zowiezo zeldzaam zijn in de werklijnen) maar beduidend mindere werkcapaciteiten.malinois schreef:Ligt aan het ras denk ik... bij de werkhondenmechelaars fokken er maar heel weinig fokkers onder de RV...(ik ken er op dit moment geen eigenlijk) is ook nergens voor nodig vind ik. De onderzoeken worden toch wel gedaan want dat zal wel moeten voor de sport, en ik zie niet in wat een RV hierin bijdraagt.Njuffe schreef:Maar meestal fokken die met boom maar buiten de eventuele regels van een rasverening om, het mag immers niets kosten Dus niet met de genoemde erfelijk en gezondheidsonderzoeken. En alle eisen die een rasvereniging stelt.¨
- Njuffe
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Mal ik begrijp wat jij bedoelt, maar de fokkers van de werkmechelaars fokken dus niet (alleen) voor de centen. Zij nemen dus wel de moeite om de hond op gezondheid en op goede werklijnen te fokken.
Maar in mijn geval doel ik dan alleen op de fokkers die een mechelaar met ¨boom¨ hebben en ook toevallig een reu kennen met ¨boom¨. Dus niets geen werklijnen, exterieur of gezondheidstesten. Maar vooral het willen produceren van puppen met een ¨boom¨. Wat je dus veel ziet gebeuren als een ras weer in de mode/ hype is.
Wat ik eigenlijk bedoel dat er een heleboel fokkers zijn die met ¨boom¨ fokken, maar waar het allemaal niets mag kosten maar wel graag een papiertje bij de hond hebben om dat dan meer oplevert.
Een goede fokker hoeft van mij ook geen lid van een rasvereniging te zijn, maar voldoet na mijn inziens qua gezondheidsonderzoeken aan de eisen van een rv en vaak zie je dat ze nog veel meer doen dan de eisen van een RV.
In Zweden moeten alle honden aan bepaalde grondregels vallen wat betreft het fokken van honden. Alle rassen moeten aan de voor hen geldende gezondsheidseisen voldoen. Ook zijn er grondregels waar iedereen zich moet houden. Wordt er buiten die regels gefokt dan geld dat er geen stamboom bij gegeven wordt. Ken mensen die hadden een nestje border collies, Maar nog mama en nog papa waren HD geröntgend, ze verkregen dus geen stamboom bij de pups. Terwijl de vader en moederhond wel een stamboom hebben.
Qua exterieur hebben ze de regel dat als je met je hond een tentoonstelling hebt gelopen, je een klein bedrag als korting krijg bij het aanvragen van een stamboom.
Hoop dat ik me nu wat duidelijker heb uitgedrukt. Het gaat me niet om een rasvereniging.
Maar vooral dat fokken zo min mogelijk mag kosten.
Maar in mijn geval doel ik dan alleen op de fokkers die een mechelaar met ¨boom¨ hebben en ook toevallig een reu kennen met ¨boom¨. Dus niets geen werklijnen, exterieur of gezondheidstesten. Maar vooral het willen produceren van puppen met een ¨boom¨. Wat je dus veel ziet gebeuren als een ras weer in de mode/ hype is.
Wat ik eigenlijk bedoel dat er een heleboel fokkers zijn die met ¨boom¨ fokken, maar waar het allemaal niets mag kosten maar wel graag een papiertje bij de hond hebben om dat dan meer oplevert.
Een goede fokker hoeft van mij ook geen lid van een rasvereniging te zijn, maar voldoet na mijn inziens qua gezondheidsonderzoeken aan de eisen van een rv en vaak zie je dat ze nog veel meer doen dan de eisen van een RV.
In Zweden moeten alle honden aan bepaalde grondregels vallen wat betreft het fokken van honden. Alle rassen moeten aan de voor hen geldende gezondsheidseisen voldoen. Ook zijn er grondregels waar iedereen zich moet houden. Wordt er buiten die regels gefokt dan geld dat er geen stamboom bij gegeven wordt. Ken mensen die hadden een nestje border collies, Maar nog mama en nog papa waren HD geröntgend, ze verkregen dus geen stamboom bij de pups. Terwijl de vader en moederhond wel een stamboom hebben.
Qua exterieur hebben ze de regel dat als je met je hond een tentoonstelling hebt gelopen, je een klein bedrag als korting krijg bij het aanvragen van een stamboom.
Hoop dat ik me nu wat duidelijker heb uitgedrukt. Het gaat me niet om een rasvereniging.
Maar vooral dat fokken zo min mogelijk mag kosten.