Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

mo schreef: er wordt met verschillende maten gemeten een hond doodbijten kan
niet, een schaap, kat is minder erg :denken:
Bij een eenmalig incident zal je mij niet horen, als eigenaar zal je dat een plek moeten geven en voorkomen dat het nogmaals gebeurd. Dat is wat ikzelf heb meegemaakt dan met schapen. Kito ontsnapte, kwam bij de kudde, volgens getuigen die dachten dat de hond bij de schapen hoorden deed hij netjes zijn werk. (ik trainde schapendrijven met hem). Alleen krijg hij geen commando meer toen hij zijn werk gedaan had en ipv weglopen besloot hij ze op te jagen en te bijten. Nadat dit gebeurd was was het schapendrijven klaar. Trainen om hem schapen te negeren enz enz en dat gaat tot nu toe goed alleen vertrouw ik hem er niet meer mee dus krijgt hij daar geen kans meer voor.
Stel hij had die avond weer terug gegaan, dan denk ik niet dat ik er met het geven van een vergoeding en een groot boeket bloemen vanaf was gekomen en als in dit geval Kito in beslag was genomen zou ik het heel erg vinden maar wat moet dat moet.
Daarnaast zijn schapen te ontwijken. Ik kom niet elke dag schapen tegen op de hoek van de straat
Deze hond kreeg de kans binnen 24 uur twee honden dood te bijten. Die kans had hij nooit moeten krijgen ongeacht wat. Als mensen verantwoording nemen dan moeten ze dat goed doen. Het zullen je honden zijn, dan ben je in staat om de hond persoonlijk zijn nek om te draaien.
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar als er twee van mijn honden uitgeroeid worden door dezelfde hond die toch weer de kans kreeg, dan zal ik zelf de stappen ondernemen als de wet niets voor mij doet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

S@ndr@ schreef:deze hond had nog nooit de kans gehad, tot hij bijde verkeerde oppas kwam, en dat mij hij dus ook bekopen met de dood :19: , (waarschijnlijk)3 honden dood , door een achteloos gemaakte keuze voor een oppas,'

weet ik weer waarom ik nooit op vakantie ga :roll:
Dan kan zo'n hond aan jou dus toevertrouwd worden, maar aan de eigenaar van de hond uit dit verhaal dus niet. Want hij heeft geen verantwoordelijkheidsbesef en brengt de hond naar mensen die hem niet snappen en niet aan kunnen.
chrico schreef: Daarnaast zijn schapen te ontwijken. Ik kom niet elke dag schapen tegen op de hoek van de straat
Deze hond kreeg de kans binnen 24 uur twee honden dood te bijten. Die kans had hij nooit moeten krijgen ongeacht wat.
Als mensen verantwoording nemen dan moeten ze dat goed doen. Het zullen je honden zijn, dan ben je in staat om de hond persoonlijk zijn nek om te draaien.
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar als er twee van mijn honden uitgeroeid worden door dezelfde hond die toch weer de kans kreeg, dan zal ik zelf de stappen ondernemen als de wet niets voor mij doet.
Precies. HEt verschil zit niet in het doodbijten van andere honden of van schapen, maar in de situatie!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
chrico
Zeer actief

S@ndr@ schreef:deze hond had nog nooit de kans gehad, tot hij bijde verkeerde oppas kwam, en dat mag hij dus ook bekopen met de dood :19: , (waarschijnlijk)3 honden dood , door een achteloos gemaakte keuze voor een oppas,'

weet ik weer waarom ik nooit op vakantie ga :roll:
Dat weet je niet. Misschien heeft hij dat wel of is eerder in gevechten gekomen met een wat weerbaarder slachtoffer die er bekaaid vanaf kwam. Ik denk dat als de baas zoveel verantwoording had dan had die hond nooit op zo een logeeradres gezeten.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

mo schreef:als mensen zouden stoppen met hun honden als kindjes te behandelen
en als honden zou opvoeden, zouden de problemen al wat kleiner zijn.
mensen met kleine hondjes reageren dikwijls heel panisch zonder
reden en dat voelen dominante honden en als ze dan nog slecht
opgevoed zijn , heb je een probleem.
Slaat dit op de Maltezers die beide zijn doodgebeten door de staff? Dus het ligt aan de eigenaren van de Maltezers zeg je? Nou moet het jandorie nog gekker worden!

Mensen met kleine hondjes hebben groot gelijk om voorzichtig te zijn in contacten met andere honden. Dat gel*l altijd over kleine hondjes en hoe onopgevoed ze zijn. Wat boeit mij het dat een aantal kleintjes uit de buurt aan de overkant van de straat staat te blaffen naar Bram? Dat boeit me net zo veel als de herder die uitvalt en de stabij die staat te gillen naar Bram. Zolang de eigenaren ze vasthouden, zal het mij een zorg zijn hoe honden opgevoed worden. En ook voor andere honden is dat geen vrijbrief om kleine witjes te gaan doodschudden. Overigens is het ook goed mogelijk dat de Maltezers helemaal niet blaften of wat dan ook deden, dat weten we gewoon niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:
mo schreef:als mensen zouden stoppen met hun honden als kindjes te behandelen
en als honden zou opvoeden, zouden de problemen al wat kleiner zijn.
mensen met kleine hondjes reageren dikwijls heel panisch zonder
reden en dat voelen dominante honden en als ze dan nog slecht
opgevoed zijn , heb je een probleem.
Slaat dit op de Maltezers die beide zijn doodgebeten door de staff? Dus het ligt aan de eigenaren van de Maltezers zeg je? Nou moet het jandorie nog gekker worden!

Mensen met kleine hondjes hebben groot gelijk om voorzichtig te zijn in contacten met andere honden. Dat gel*l altijd over kleine hondjes en hoe onopgevoed ze zijn. Wat boeit mij het dat een aantal kleintjes uit de buurt aan de overkant van de straat staat te blaffen naar Bram? Dat boeit me net zo veel als de herder die uitvalt en de stabij die staat te gillen naar Bram. Zolang de eigenaren ze vasthouden, zal het mij een zorg zijn hoe honden opgevoed worden. En ook voor andere honden is dat geen vrijbrief om kleine witjes te gaan doodschudden. Overigens is het ook goed mogelijk dat de Maltezers helemaal niet blaften of wat dan ook deden, dat weten we gewoon niet.
ik weet niet helemaal precies waarom je ontploft. ik gok om de laatste zinnen. want de bovenste 2 regels slaan wat mij betreft op eigenaren van sterke rassen....

misschien mo even vragen wat ze bedoeld :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ik een ding weet dan is het dat veel mensen aan zelf overschatting lijden :mrgreen: , hoe vaak mij wel niet aangeboden is, joh dan passen wij wel op de honden :roll: (zo van hoe moeilijk kan het zijn).

Ik trap er niet in, zou de ogen uit mijn kop huilen als er wel iets zo fout ging :19: .

mensen denken echt dat het wel meevalt om op een hond te passen :denken: :wink:
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

iones schreef:
S@ndr@ schreef:
Die honden zijn zo gefokt door mensen, wij hadden honden met deze eigenschappen nodig, (blijkbaar), daar kun je de hond niet op afrekenen :19:
Nee, ik zou het liefst zien dat malafide fokkers van zulke honden ook ingeslapen werden. :wink: Helaas zit de wet zó in elkaar dat alléén de honden aangepakt worden.

Maar deze hond kan echt niet terug in de maatschappij. Hij staat er voor garant dat er meer slachtoffers zullen vallen. Ik zou nooit willen dat mijn honden daar bij zaten.
wat nou malafide fokkers wie denk jij dat je bent om te oordelen ,.
weet jij wie de fokker is dan
ik zou maar een beetje oppassen met wat je zegt en anders je huiswerk wat beter doen :boos: :19:
rilana
Actief
Contacteer:

dat is zowizo vaak zo met verhaaltjes.. en dat idioote kuddegedrag gedoe hier....

ga eerst maar eens na hoe een verhaal in elkaar zit en dan kun je oordelen en veroordelen....

jeetje zeg.... :19:
M@scha
Zeer actief

S@ndr@ schreef:als ik een ding weet dan is het dat veel mensen aan zelf overschatting lijden :mrgreen: , hoe vaak mij wel niet aangeboden is, joh dan passen wij wel op de honden :roll: (zo van hoe moeilijk kan het zijn).

Ik trap er niet in, zou de ogen uit mijn kop huilen als er wel iets zo fout ging :19: .

hier idem. mijn familie kent die lekkere luiaard op de bank.. niet sam buiten. dus sam mag ook oooverall komen logeren. maar sam gaat lekker naar het pension a.s. weekend :mrgreen:
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

overigens wil ik wel zeggen dat ik ontzettend met de baasjes van de twee kleine hondjes meeleef dit had nimmer mogen gebeuren...
met welk ras dan ook....

niet voor te stellen dat je zo je kindjes moet verliezen... hoe het verhaal ook inelkaar mag zitten.....
iones
Zeer actief

rilana schreef:
ik zou maar een beetje oppassen met wat je zegt en anders je huiswerk wat beter doen :boos: :19:
:19: Sorry maar waar heb je het over???????
Ik mag toch wel zeggen dat mensen die honden fokken op agressieve eigenschappen dat dat malafide fokkers zijn????
Voel je je soms aangesproken of zo?????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
chrico
Zeer actief

S@ndr@ schreef:als ik een ding weet dan is het dat veel mensen aan zelf overschatting lijden :mrgreen: , hoe vaak mij wel niet aangeboden is, joh dan passen wij wel op de honden :roll: (zo van hoe moeilijk kan het zijn).

Grappig, ik hoor juist van een dagje zou wel lukken maar daarna gaan ze me in de maling nemen. Moet eerlijk zijn dat ik ze eigenlijk bij niemand zou achterlaten op 1 adres na en daar moet ik eerst een eind voor tuffen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

chrico schreef:

Grappig, ik hoor juist van een dagje zou wel lukken maar daarna gaan ze me in de maling nemen. Moet eerlijk zijn dat ik ze eigenlijk bij niemand zou achterlaten op 1 adres na en daar moet ik eerst een eind voor tuffen.
idem hier voor lola. die mag naar mijn moeder. sam absoluut niet ivm mam's eigen reu
Laatst gewijzigd door M@scha op 02 jun 2008 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

iones schreef:
rilana schreef:
:19: Sorry maar waar heb je het over???????
Ik mag toch wel zeggen dat mensen die honden fokken op agressieve eigenschappen dat dat malafide fokkers zijn????
Voel je je soms aangesproken of zo?????

ik ga het je niet eens uitleggen ook....
zegt genoeg over jou beoordelings en veroordeling inzicht....
rilana
Actief
Contacteer:

Nanna schreef:
rilana schreef:
ik zou maar een beetje oppassen met wat je zegt
Gaan we dreigen?
Symptomatisch.... :19:
ga met die combat tekkel van je wandelen joh :mrgreen:
en anders wandel ff door en kom je kadootje ophalen zuigert :roll:
chrico
Zeer actief

rilana schreef:

ik ga het je niet eens uitleggen ook....
Zou het niet eerder omgedraaid zijn :denken:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
rilana
Actief
Contacteer:

Nanna schreef:
rilana schreef:
ga met die combat tekkel van je wandelen joh :mrgreen:
nee dank je, ik voel me nooit zo op mijn gemak in achterbuurten :ok:

ojah natuurlijk die plaatsen waar die zwaar gestoorden zitten dat is meer jou afdeling he......

daar kom ik nou niet zo graag hou mij graag onder het eerlijke gewone volk heerlijk is dat gewoon kunnen leven zoals je dat wilt......
je zou willen dat je een 5e zou hebben :mrgreen:
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:smile:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mo schreef:@pak stokSlaat dit op de Maltezers die beide zijn doodgebeten door de staff? Dus het ligt aan de eigenaren van de Maltezers zeg je? Nou moet het jandorie nog gekker worden!

ik denk dat je een beetje op sensatie uit bent maar daar zal ik je geen
reden voor geven.
-als mijn honden zouden worden doodgebeten zou het me ook niet
interesseren wat de reden was ik zou woest en verdrietig zijn
-iedereen houdt van zijn honden
-maar in ons dichtbebouwde wereldje lopen heel veel slecht opgevoede
honden los.baasjes laten ze blaffen,grommen,uitdagen en wat nog
meer,
je moet maar es iedere dag langs een hond lopen die lelijk doet tegen
je hond en na 5 jaar breek je hond uit, dan kan je wel raden wat er
gebeurt.
als we met zijn allen ons best zouden doen om onze honden zo goed
mogelijk op te voeden dan zou dit wellicht minder problemen geven.
veel mensen beseffen niet hoe een hond in elkaar steekt en reageert
op bepaalde situaties en die onkunde veroorzaakt veel verdriet en
ellende

gr.monique
Dus even een samenvatting, een hond die gromt en blaft is slecht opgevoed :boos: :N: het wordt steeds krommer hier.
als ik ooit de uitknop vind dan schaar ik me met Ducain bij de goed opgevoedde.

tot die tijd is tie dan maar niet opgevoed, solly :evil: voor mijn onkunde :jank:
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef: ik weet niet helemaal precies waarom je ontploft. ik gok om de laatste zinnen. want de bovenste 2 regels slaan wat mij betreft op eigenaren van sterke rassen....
Mijn adrenaline loopt idd wat op als ik een kleine hondjes opmerking lees in een topic waarin er net twee doodgebeten zijn. 'Mensen met kleine hondjes reageren dikwijls heel panisch zonder reden' kan ik niet anders lezen dan dat de eigenaren er een aandeel in hebben.

In losloopgebieden zie ik elke wandeling wel weer dingen met kleintjes gebeuren waar ik als eigenaar niet blij mee zou zijn. Van honden die sluipend op een kleintje afkomen tot roedels die met z'n allen bovenop zo'n kleintje gaan trommelen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

rilana schreef: ik ga het je niet eens uitleggen ook....
rilana schreef: ga met die combat tekkel van je wandelen joh :mrgreen:
rilana schreef:
ojah natuurlijk die plaatsen waar die zwaar gestoorden zitten dat is meer jou afdeling he......

daar kom ik nou niet zo graag hou mij graag onder het eerlijke gewone volk heerlijk is dat gewoon kunnen leven zoals je dat wilt......
Lees je eigen reacties eens. Ik geloof dat niemand hier jouw gedachtenkronkels kan volgen. Volgens mij hoor je thuis in een inrichting of zo.
rilana
Actief
Contacteer:

en daarbij heeft iemand er wel eens van gehoort dat er een riem losschiet, een raam open staat met deze hitte... een deur niet goed gesloten etc etc etc dit alles staat los van wat er gebeurd is...!

maar niet altijd is een slechte opvoeding of een onverandwoord baasje de reden van een ongeluk of gebeuren....

immers zijn er altijd zaken die worden bestempeld als overmacht....

zelfs de beste kynoloog met de meest zwaar bestempelde rassen die het nog zo verandwoord voor elkaar heeft, zelfs daar kan door overmacht of door een onverwachtste situatie iets mis gaan....

:wink:
rilana
Actief
Contacteer:

iones schreef:
rilana schreef: ik ga het je niet eens uitleggen ook....
rilana schreef: ga met die combat tekkel van je wandelen joh :mrgreen:
rilana schreef:

Lees je eigen reacties eens. Ik geloof dat niemand hier jouw gedachtenkronkels kan volgen. Volgens mij hoor je thuis in een inrichting of zo.

:19: :19:

ben je nu boos omdat ik je geen uitleg geef...
:mrgreen:
mo
Actief

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

mo schreef:je moet maar es iedere dag langs een hond lopen die lelijk doet tegen je hond en na 5 jaar breek je hond uit, dan kan je wel raden wat er gebeurt
Ik loop dagelijks langs honden die lelijk doen tegen mijn hond. Mijn hond reageert daar niet op. Heeft hij wel eens gedaan hoor, maar ik wil dat niet.

Maar hoe dan ook: in dit geval was er geen sprake van Maltezers die vijf jaar lelijk deden tegen de staff. De hond was namelijk bij een vakantieadres. Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat er honden zijn die helemaal geen uitlokking nodig hebben om aan te vallen? Het zien van een hond is genoeg om er op te duiken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

mo schreef:de mens is net een schaap als er 1 begint te blaten dan blaten ze bijna allemaal :blah: :cheer:
Ik neem aan dat je doelt op een bepaald clubje staffeigenaren die aan komt rennen in zo'n topic. Plezier verder.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mo
Actief

Zoek stok! schreef:
mo schreef:de mens is net een schaap als er 1 begint te blaten dan blaten ze bijna allemaal :blah: :cheer:
Ik neem aan dat je doelt op een bepaald clubje staffeigenaren die aan komt rennen in zo'n topic. Plezier verder.
:mrgreen: :cheer: :wink:
Laatst gewijzigd door mo op 02 jun 2008 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef:
massam schreef: ik weet niet helemaal precies waarom je ontploft. ik gok om de laatste zinnen. want de bovenste 2 regels slaan wat mij betreft op eigenaren van sterke rassen....
Mijn adrenaline loopt idd wat op als ik een kleine hondjes opmerking lees in een topic waarin er net twee doodgebeten zijn. 'Mensen met kleine hondjes reageren dikwijls heel panisch zonder reden' kan ik niet anders lezen dan dat de eigenaren er een aandeel in hebben.

In losloopgebieden zie ik elke wandeling wel weer dingen met kleintjes gebeuren waar ik als eigenaar niet blij mee zou zijn. Van honden die sluipend op een kleintje afkomen tot roedels die met z'n allen bovenop zo'n kleintje gaan trommelen.
Van mij zal je die opmerkingen ook niet horen. Ik ben het met je eens dat grote honden niet allemaal even geschikt zijn voor kleine hondjes. Maar er zijn ook een heleboel kleine hondjes die denken dat ze een grote hond zijn. Yorkies die dag in dag uit mijn honden uitkafferen. JR die meteen Eva grijpen de eerste dag. Chihuahua's die mogen uitvallen en waar dan om gelachen wordt. En komt het er eens van dat een hond er op ingaat dan is het meteen einde kleine hond. Want zelfs het meest eerlijke gevecht tussen 2 honden van totaal verschillend formaat kan fataal zijn.

Mijn honden mogen dus gewoon absoluut niet met kleine hondjes omgaan. Om de doodsimpele reden dat het wel honden zijn en ook een klein hondje kan zich groot genoeg voelen om Eva en Cleo aan de riem aan te vallen om maar wat te noemen. Ik weet daar helaas alles van en dan sta ik dus mijn honden op te hangen om een kleine hond met een domme baas te beschermen. Ik denk dat ze niet eens wat zouden doen maar ik wil dat soort risico's helemaal niet lopen. Dan heb ik het nl gedaan met de zwarte hond en de herder. :wink: Altijd en sowieso.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

mo schreef:
Zoek stok! schreef:
:mrgreen: :cheer: :wink:
nou inderdaad zeg!

noem namen of zeg niks want je spreekt nu een boel eigenaren aan die zich volgens mij helemaal niert aangesproken moeten voelen linda :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef:
mo schreef:je moet maar es iedere dag langs een hond lopen die lelijk doet tegen je hond en na 5 jaar breek je hond uit, dan kan je wel raden wat er gebeurt
Ik loop dagelijks langs honden die lelijk doen tegen mijn hond. Mijn hond reageert daar niet op. Heeft hij wel eens gedaan hoor, maar ik wil dat niet.

Dat vind ik iets te makkelijk. Had jij gekozen voor een presa, staff of herder desnoods dan was het nog maar de vraag of je dat zo makkelijk en netjes onder controle zou krijgen als je hond een keertje losschiet en nog jong is bv.
Maar hoe dan ook: in dit geval was er geen sprake van Maltezers die vijf jaar lelijk deden tegen de staff. De hond was namelijk bij een vakantieadres. Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat er honden zijn die helemaal geen uitlokking nodig hebben om aan te vallen? Het zien van een hond is genoeg om er op te duiken.
Helemaal waar en mee eens. Zie ze hier ook wel. Martijn loopt met Dapper een de voet die naar een bal kijkt, toch duikt er een DH op die van 100 meter aan komt rennen en verder zonder enige berichtgeving van zijn kant. Of de Laekense die Eva wilde pakken zonder aanleiding en 100 meter bij de baas vandaan. De twee JR die Wuilus in haar gezicht vlogen zonder aanleiding etc. Die honden zijn er inderdaad genoeg en dan is het dus maar hopen dat de baasjes niet per ongeluk in een rotsituatie komen. Dat risico gaat alleen weg door alle potentieel gevaarlijke honden te verbieden of aparte uitlaatplaatsen voor zwakke en dwerghonden te maken :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”