Bij een eenmalig incident zal je mij niet horen, als eigenaar zal je dat een plek moeten geven en voorkomen dat het nogmaals gebeurd. Dat is wat ikzelf heb meegemaakt dan met schapen. Kito ontsnapte, kwam bij de kudde, volgens getuigen die dachten dat de hond bij de schapen hoorden deed hij netjes zijn werk. (ik trainde schapendrijven met hem). Alleen krijg hij geen commando meer toen hij zijn werk gedaan had en ipv weglopen besloot hij ze op te jagen en te bijten. Nadat dit gebeurd was was het schapendrijven klaar. Trainen om hem schapen te negeren enz enz en dat gaat tot nu toe goed alleen vertrouw ik hem er niet meer mee dus krijgt hij daar geen kans meer voor.mo schreef: er wordt met verschillende maten gemeten een hond doodbijten kan
niet, een schaap, kat is minder erg![]()
Stel hij had die avond weer terug gegaan, dan denk ik niet dat ik er met het geven van een vergoeding en een groot boeket bloemen vanaf was gekomen en als in dit geval Kito in beslag was genomen zou ik het heel erg vinden maar wat moet dat moet.
Daarnaast zijn schapen te ontwijken. Ik kom niet elke dag schapen tegen op de hoek van de straat
Deze hond kreeg de kans binnen 24 uur twee honden dood te bijten. Die kans had hij nooit moeten krijgen ongeacht wat. Als mensen verantwoording nemen dan moeten ze dat goed doen. Het zullen je honden zijn, dan ben je in staat om de hond persoonlijk zijn nek om te draaien.
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar als er twee van mijn honden uitgeroeid worden door dezelfde hond die toch weer de kans kreeg, dan zal ik zelf de stappen ondernemen als de wet niets voor mij doet.