Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"kunt u uw honden even aanlijnen?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Hierbij de foto's van Tease met een andere reu. Deze zijn miss wel makkelijker te lezen? We stonden te lang stil en er bouwde zich een spanning op. Sindsdien weet ik gewoon dat ik daarop moet letten als ik met een reu wandel. ( als hij bij ons groepje hoort )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn er nog meer van de afloop, als mensen nieuwsgierig zijn.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

hoeveel bevestiging wil je hebben! :devil: :mrgreen: natuurlijk zijn we nieuwsgierig! :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

Hahah nou zeg! Het lijken hele heftige foto's maar het viel allemaal mee, nog geen schrammetje allebei. Het was meer herrie, maar ziet er wel eng uit. Dus ik waarschuw je........
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna draaide ze nog een keer grommend om elkaar heen en gingen weer uit elkaar.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik kwam net in het bos op het bospad..geen wijken aan...de o zo gezellige uitlaatclub weer tegen met ruim 15 honden. Ik wilde nog vragen of ze ze even wilde aanlijnen, maar ik was te laat dus ben vrolijk doorgelopen. Gevolg? Kiki overstuur en Nelson kreeg weer eens een 5tal grommende honden achter zich aan.
:boos: Ik vind dat dus echt aso.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik kwam net in het bos op het bospad..geen wijken aan...de o zo gezellige uitlaatclub weer tegen met ruim 15 honden. Ik wilde nog vragen of ze ze even wilde aanlijnen, maar ik was te laat dus ben vrolijk doorgelopen. Gevolg? Kiki overstuur en Nelson kreeg weer eens een 5tal grommende honden achter zich aan.
Ik snap eigenlijk ook niet dat ze met zoveel honden lopen, of waren er veel begeleiders bij?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

da's echt idioot eline. is er geen BOA ofzo die daar een keer interessant over kan gaan doen?

@daantje: heftig maar mooi! die lijven joh!

en dan weer gewoon doorlopen. geweldig eigenlijk he! :ok:
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:da's echt idioot eline. is er geen BOA ofzo die daar een keer interessant over kan gaan doen?

@daantje: heftig maar mooi! die lijven joh!

en dan weer gewoon doorlopen. geweldig eigenlijk he! :ok:
Daar ben ik inderdaad heel blij mee, maar hierna heb ik ( helaas voor mij ) nooit meer met die reu gewandeld. We wandelde heel vaak, en de spanning werd toch steeds wat meer. Dit is de eerste keer dat ze elkaar echt aanraken en nog niets aan de hand achteraf. Maar ik durfde het niet meer, want ik was bang dat ik ruzie in de hand lok? Tease heeft gewoon spanning met reuen, dat weet ik, en ik kan wel met de meeste reuen wandelen, maar niet lang stil staan dan. Dus ik ben al lang blij dat ik gewoon kan wandelen met Tease, dat hij niet op elke andere reu knalt. Want als hij los is, loopt ie liever om. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Mooie foto's zeg, vooral die bovenste :ok: :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Daantjeln4 schreef:
Eline* schreef:Ik kwam net in het bos op het bospad..geen wijken aan...de o zo gezellige uitlaatclub weer tegen met ruim 15 honden. Ik wilde nog vragen of ze ze even wilde aanlijnen, maar ik was te laat dus ben vrolijk doorgelopen. Gevolg? Kiki overstuur en Nelson kreeg weer eens een 5tal grommende honden achter zich aan.
Ik snap eigenlijk ook niet dat ze met zoveel honden lopen, of waren er veel begeleiders bij?
3 stuks, maar over zo'n grote groep honden heb je dan ook weinig te zeggen hoor. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Welke van die twee honden is van jou? Die RR? Want hij is netter dan de andere hond. Hij onderwerpt zich steeds door lage houdingen aan te nemen en ik krijg aan de hand van de foto's het idee dat de lichtere hond het toch graag op een vechtpartijtje aanstuurt door opdringerig te blijven. Als jouw hond de zuivere RR is dan denk ik dat je met hem en andere reuen minder problemen hebt dan met die lichtere hond die het toch wel op een vechtpartijtje aan wil sturen zo aan de foto's te zien :wink:
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Welke van die twee honden is van jou? Die RR? Want hij is netter dan de andere hond. Hij onderwerpt zich steeds door lage houdingen aan te nemen en ik krijg aan de hand van de foto's het idee dat de lichtere hond het toch graag op een vechtpartijtje aanstuurt door opdringerig te blijven. Als jouw hond de zuivere RR is dan denk ik dat je met hem en andere reuen minder problemen hebt dan met die lichtere hond die het toch wel op een vechtpartijtje aan wil sturen zo aan de foto's te zien :wink:
Het zijn allebei RR en heel licht :smile:

Met de pleister en de grote borstvlek is mijn Tease.

Maar volgens mij heeft die andere reu ook geen problemen verder met andere honden. Ook wel spanning maar geen vechtpartijen :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:Als twee honden zo tongelend op mijn hond zouden aflopen, zou ik m'n billen wel even bij elkaar spannen :mrgreen: Maar goed, Bram zou geen enkele toenadering zoeken tot honden die zo lopen, die was allang vertrokken met z'n hoofd afgewend :wink:
Ik zou hem ook knijpen, niet in de laatste plaats omdat Nelson dus wel een plaat beton voor zijn kop heeft en met hoge houding zou blijven staan. :roll:
Chello zou dit dus ook echt niet accepteren, een hond die zo op hem af komt lopen als Nikan en Kito. Dan wordt het toch echt vechten.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Bij Ben kan het iedere keer wisselen, als hij los is, is hij toleranter, maar nog steeds extreem opdringerig, ook vaak kop op de rug leggen, en soms kan hij wel even leuk rennen of spelen met een hond, maar het eindigt eigenlijk bijna altijd in een 'wie is de baas' spelletje. Ik laat hem dan ook nooit te lang met een (reu) spelen, omdat het vaak niet zo leuk afoopt, hij is anderzijds wel vaak gewoon makkelijk met een commando weer terug te roepen als het spelletje nog leuk is, en hij accepteerd ook soms wel gewoon een snauw.

Als ik Ben trouwens aan de lijn had gehad, en de twee akita's zouden zo op hem aflopen, was het zeker ruzie geweest. Aan de lijn is Ben ontzettend makkelijk te triggeren, en hij is ook heel vaak bewust uit op een vechtpartijtje.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Mooie foto's Daan.
Ik zie daar twee reuen elkaar aftasten wat uitloopt in bekken en beide kiezen hun pad weer.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

chrico schreef:Mooie foto's Daan.
Ik zie daar twee reuen elkaar aftasten wat uitloopt in bekken en beide kiezen hun pad weer.
Ik vind het op zich ook mooi om te zien hoor die 'taal' en ik was ook altijd heel erg voor het; ze zoeken het maar uit.
Totdat Chello bij een vechtpartijtje (met een roedelgenoot nog wel) bijna het leven liet ivm een slagaderlijke bloeding.
Sindsdien ben ik erg huiverig geworden en wil ik het niet meer hebben.

Met zn viertjes zoeken ze het thuis maar uit (omdat als ik dat niet zou doen ik de poppen hier aan het dansen had), daar bemoei ik me niet mee. Maar bij onbekende honden of honden die ze afentoe zien hebben ze niks meer te zoeken.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Op zich heb je gelijk maar je kan niet altijd honden ontlopen. Ik probeer het patsen ook voor te zijn maar soms lukt dat niet omdat of ik of de ander te langzaam reageerd en we elkaar niet gezien hebben. Je zoekt dit niet bewust op lijkt mij.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Mooie foto's Daan.
Ja zo denk ik er ook over, ze bekijken hoe ver ze kunnen gaan, maar willen allebei niet verder dan dit eigenlijk. Dus gaan ze weer hun eigen gang.

Aan de riem lijkt Tease soms ook wel een andere hond hoor. Dan moet er gewoon niemand in zijn gebied komen, doet een hond dat wel gaat ie grommen, dat is dan ook alles. Maar te lang zou het met een andere reu niet moeten duren :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben er dus wél mee geleerd met 'ze zoeken het maar uit'.
Zo ben ik dus een poos bezig geweest om Spike weer tot rede te brengen.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

MARC_S schreef:Welke van die twee honden is van jou? Die RR? Want hij is netter dan de andere hond. Hij onderwerpt zich steeds door lage houdingen aan te nemen en ik krijg aan de hand van de foto's het idee dat de lichtere hond het toch graag op een vechtpartijtje aanstuurt door opdringerig te blijven. Als jouw hond de zuivere RR is dan denk ik dat je met hem en andere reuen minder problemen hebt dan met die lichtere hond die het toch wel op een vechtpartijtje aan wil sturen zo aan de foto's te zien :wink:
Die andere hond is onze Fynn. En is ook een zuivere RR :mrgreen:
Als we met een groep wandelen met meerdere intacte reuen zoals in dit geval met Tease gaat het zolang we lopen eigenlijk goed. Af en toe een grommetje, maar dat is alles. Als we wat te lang stilstaan bouwt zich spanning op. Fynn ziet er op de foto's inderdaad als dominantste uit. maar aan de andere kant draaien ze beiden om elkaar heen en geen van beide druipt af. Ik denk ook dat dat komt omdat ze beiden ongeveer even oud zijn en ondanks dat ze er stoer uitzien niet zo super zeker van zichzelf zijn. Als Fynn een duidelijk dominantere reu (onbekende) tegenkomt zoekt hij het niet op en druipt af. Hij heeft dan, afgezien van deze schermutseling met Tease nog nooit gevochten.
Aan de lijn is het eigenlijk met hem net als met Tease. We hebben hier een aantal reuen waar hij dan absoluut niet mee overweg kan. (chow-chow, Lab, en border)

Na dit incidentje wandelen we ook niet meer met intacte reuen. Dat is wel jammer voor ons, want gezellig was het wel, maar voor de honden veel beter.

Binnenkort weer eens wandelen he Daan, nemen we Fynn niet mee :wink:

Groetjes,

Simon
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

asani schreef:
Die andere hond is onze Fynn. En is ook een zuivere RR :mrgreen:
Als we met een groep wandelen met meerdere intacte reuen zoals in dit geval met Tease gaat het zolang we lopen eigenlijk goed. Af en toe een grommetje, maar dat is alles. Als we wat te lang stilstaan bouwt zich spanning op. Fynn ziet er op de foto's inderdaad als dominantste uit. maar aan de andere kant draaien ze beiden om elkaar heen en geen van beide druipt af. Ik denk ook dat dat komt omdat ze beiden ongeveer even oud zijn en ondanks dat ze er stoer uitzien niet zo super zeker van zichzelf zijn. Als Fynn een duidelijk dominantere reu (onbekende) tegenkomt zoekt hij het niet op en druipt af. Hij heeft dan, afgezien van deze schermutseling met Tease nog nooit gevochten.
Aan de lijn is het eigenlijk met hem net als met Tease. We hebben hier een aantal reuen waar hij dan absoluut niet mee overweg kan. (chow-chow, Lab, en border)

Na dit incidentje wandelen we ook niet meer met intacte reuen. Dat is wel jammer voor ons, want gezellig was het wel, maar voor de honden veel beter.

Binnenkort weer eens wandelen he Daan, nemen we Fynn niet mee :wink:

Groetjes,

Simon
Tease en Fynn zijn daarin een beetje hetzelfde. Je ziet verschillende signalen op de foto's.

Fynn staart hoog, oren hoog, maar kop lager dan Tease. Tease grommend. We gaan zeer binnenkort zeker wandelen :wink:
Afbeelding
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Ik zelf heb het niet op twee honden bij mij in de buurt en ik vraag die man altijd om zijn honden aan te lijnen. Bij ons in de stad moeten de honden allemaal aangelijnd zijn en dus vind ik dat ik het kan vragen.

Tevens kon Wampie heel goed met dominante honden omgaan, ookal was ze zelf ook dominant. Gelukkig zag ze er niet dominant uit. Als ze iets niet leuk vond, kwam ze altijd naar mij toe en liepen we samen naar huis. Wampie mocht de laatste jaren van haar leven van mij los lopen, ik had haar zo bij mij en de riem had ik ook altijd bij mij. Ik kon haar zo aanlijnen als mensen er om zouden vragen, maar dat is nooit gevraagd. Wampie was zacht voor mensen, en als ze iemand kende of leuk vond ging ze er rustig voor zitten en mochten ze haar aaien.

Bentie is zachtaardig en niet dominant, dus meestal heb ik daar geen problemen mee. Ze loopt nu nog aan de lijn en mag los in het bos en op de hondenveldjes die omheind zijn. Maar dat mocht Wampie in het begin ook niet. Wampie is 14 jaar geworden.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik ben niet zo gek op andere honden tegenkomen tijdens wandelen.
Max is niet makkelijk met andere honden.
Macho is wel makkelijk, maar toch is er al een aantal keer gevochten.
Ik vind het echt totaal onvoorspelbaar wanneer het mis gaat.
Ik heb een keer een foto gemaakt.
Afbeelding
Vlak na deze foto is het uitgelopen in een gevecht met veel kabaal maar gelukkig weinig scheuren.
Macho ging vlak na deze foto trouwens op zijn rug liggen, maar de hond was nog niet tevreden en bleef doorgaan.
Er was geen eigenaar dichtbij, dus op een gegeven moment heb ik zelf de hond maar gepakt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

samantha! schreef:Ik ben niet zo gek op andere honden tegenkomen tijdens wandelen.
Max is niet makkelijk met andere honden.
Macho is wel makkelijk, maar toch is er al een aantal keer gevochten.
Ik vind het echt totaal onvoorspelbaar wanneer het mis gaat.
Ik heb een keer een foto gemaakt.
Afbeelding
Vlak na deze foto is het uitgelopen in een gevecht met veel kabaal maar gelukkig weinig scheuren.
Macho ging vlak na deze foto trouwens op zijn rug liggen, maar de hond was nog niet tevreden en bleef doorgaan.
Er was geen eigenaar dichtbij, dus op een gegeven moment heb ik zelf de hond maar gepakt.
Apart dat dit is uitgelopen op een gevecht, de houding van de andere labador is namelijk behoorlijk laag, niet erg onstpannen maar komt niet echt over als een bedreiging, wie begon er met ruzieën?

gr Aimée
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

Ik neem aan die andere, met de hoge houding, zou ik zeggen. Ben benieuwd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik vind de mensen die die lab los laten lopen absoluut onverantwoordelijk. Die hond hoort het gebaar van die andere hond te erkennen. Als hij dat niet doet dan vecht hij gewoon graag met reuen want dan is er voor hem niks nodig. Zo'n hond hou je dan maar bij je want hier had hij klop gehad ben ik bang. Daar had ik dan ook nog eens niks aan kunnen doen omdat die andere eigenaar zoek was :piew:

Zulke honden jaag ik meestal meteen weg :mrgreen:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Inderdaad de hoge labrador begon.
Macho was op deze foto ongeveer 10 maanden.
Hij gaf zich wel echt over, maar blijkbaar niet genoeg.
Macho ging op zijn rug liggen, maar de lab bleef doorgaan.
Toen beet hij Macho in zijn nek, waardoor Macho uit angst terug hapte.
Aangezien er nog steeds geen eigenaar was heb ik de hond maar gepakt en even gewacht op de eigenaar.
Want na het happen van Macho ging hij er gelijk weer overheen staan en grommen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
laeken
Zeer actief

samantha! schreef:Inderdaad de hoge labrador begon.
Aangezien er nog steeds geen eigenaar was heb ik de hond maar gepakt en even gewacht op de eigenaar.
Gewoon een kuthond dus :mrgreen:
Daantjeln4
Zeer actief
Contacteer:

Die hond heeft de signalen niet willen zien dan , denk ik. Absurd dat die los rond liep.......
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

MARC_S schreef:
samantha! schreef:Inderdaad de hoge labrador begon.
Gewoon een kuthond dus :mrgreen:
Denk dat ie eerder een baas heeft die geen grenzen stelt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”