Er zijn er nog meer van de afloop, als mensen nieuwsgierig zijn.
Moderator: moderatorteam

Ik snap eigenlijk ook niet dat ze met zoveel honden lopen, of waren er veel begeleiders bij?Eline* schreef:Ik kwam net in het bos op het bospad..geen wijken aan...de o zo gezellige uitlaatclub weer tegen met ruim 15 honden. Ik wilde nog vragen of ze ze even wilde aanlijnen, maar ik was te laat dus ben vrolijk doorgelopen. Gevolg? Kiki overstuur en Nelson kreeg weer eens een 5tal grommende honden achter zich aan.
Ik vind dat dus echt aso.

Daar ben ik inderdaad heel blij mee, maar hierna heb ik ( helaas voor mij ) nooit meer met die reu gewandeld. We wandelde heel vaak, en de spanning werd toch steeds wat meer. Dit is de eerste keer dat ze elkaar echt aanraken en nog niets aan de hand achteraf. Maar ik durfde het niet meer, want ik was bang dat ik ruzie in de hand lok? Tease heeft gewoon spanning met reuen, dat weet ik, en ik kan wel met de meeste reuen wandelen, maar niet lang stil staan dan. Dus ik ben al lang blij dat ik gewoon kan wandelen met Tease, dat hij niet op elke andere reu knalt. Want als hij los is, loopt ie liever om.massam schreef:da's echt idioot eline. is er geen BOA ofzo die daar een keer interessant over kan gaan doen?
@daantje: heftig maar mooi! die lijven joh!
en dan weer gewoon doorlopen. geweldig eigenlijk he!

3 stuks, maar over zo'n grote groep honden heb je dan ook weinig te zeggen hoor.Daantjeln4 schreef:Ik snap eigenlijk ook niet dat ze met zoveel honden lopen, of waren er veel begeleiders bij?Eline* schreef:Ik kwam net in het bos op het bospad..geen wijken aan...de o zo gezellige uitlaatclub weer tegen met ruim 15 honden. Ik wilde nog vragen of ze ze even wilde aanlijnen, maar ik was te laat dus ben vrolijk doorgelopen. Gevolg? Kiki overstuur en Nelson kreeg weer eens een 5tal grommende honden achter zich aan.
Ik vind dat dus echt aso.

Het zijn allebei RR en heel lichtMARC_S schreef:Welke van die twee honden is van jou? Die RR? Want hij is netter dan de andere hond. Hij onderwerpt zich steeds door lage houdingen aan te nemen en ik krijg aan de hand van de foto's het idee dat de lichtere hond het toch graag op een vechtpartijtje aanstuurt door opdringerig te blijven. Als jouw hond de zuivere RR is dan denk ik dat je met hem en andere reuen minder problemen hebt dan met die lichtere hond die het toch wel op een vechtpartijtje aan wil sturen zo aan de foto's te zien

Chello zou dit dus ook echt niet accepteren, een hond die zo op hem af komt lopen als Nikan en Kito. Dan wordt het toch echt vechten.Eline* schreef:Ik zou hem ook knijpen, niet in de laatste plaats omdat Nelson dus wel een plaat beton voor zijn kop heeft en met hoge houding zou blijven staan.Zoek stok! schreef:Als twee honden zo tongelend op mijn hond zouden aflopen, zou ik m'n billen wel even bij elkaar spannenMaar goed, Bram zou geen enkele toenadering zoeken tot honden die zo lopen, die was allang vertrokken met z'n hoofd afgewend
Ik vind het op zich ook mooi om te zien hoor die 'taal' en ik was ook altijd heel erg voor het; ze zoeken het maar uit.chrico schreef:Mooie foto's Daan.
Ik zie daar twee reuen elkaar aftasten wat uitloopt in bekken en beide kiezen hun pad weer.
Ja zo denk ik er ook over, ze bekijken hoe ver ze kunnen gaan, maar willen allebei niet verder dan dit eigenlijk. Dus gaan ze weer hun eigen gang.chrico schreef:Mooie foto's Daan.
Ik zie daar twee reuen elkaar aftasten wat uitloopt in bekken en beide kiezen hun pad weer.

Die andere hond is onze Fynn. En is ook een zuivere RRMARC_S schreef:Welke van die twee honden is van jou? Die RR? Want hij is netter dan de andere hond. Hij onderwerpt zich steeds door lage houdingen aan te nemen en ik krijg aan de hand van de foto's het idee dat de lichtere hond het toch graag op een vechtpartijtje aanstuurt door opdringerig te blijven. Als jouw hond de zuivere RR is dan denk ik dat je met hem en andere reuen minder problemen hebt dan met die lichtere hond die het toch wel op een vechtpartijtje aan wil sturen zo aan de foto's te zien
Tease en Fynn zijn daarin een beetje hetzelfde. Je ziet verschillende signalen op de foto's.asani schreef:Die andere hond is onze Fynn. En is ook een zuivere RRMARC_S schreef:Welke van die twee honden is van jou? Die RR? Want hij is netter dan de andere hond. Hij onderwerpt zich steeds door lage houdingen aan te nemen en ik krijg aan de hand van de foto's het idee dat de lichtere hond het toch graag op een vechtpartijtje aanstuurt door opdringerig te blijven. Als jouw hond de zuivere RR is dan denk ik dat je met hem en andere reuen minder problemen hebt dan met die lichtere hond die het toch wel op een vechtpartijtje aan wil sturen zo aan de foto's te zien![]()
Als we met een groep wandelen met meerdere intacte reuen zoals in dit geval met Tease gaat het zolang we lopen eigenlijk goed. Af en toe een grommetje, maar dat is alles. Als we wat te lang stilstaan bouwt zich spanning op. Fynn ziet er op de foto's inderdaad als dominantste uit. maar aan de andere kant draaien ze beiden om elkaar heen en geen van beide druipt af. Ik denk ook dat dat komt omdat ze beiden ongeveer even oud zijn en ondanks dat ze er stoer uitzien niet zo super zeker van zichzelf zijn. Als Fynn een duidelijk dominantere reu (onbekende) tegenkomt zoekt hij het niet op en druipt af. Hij heeft dan, afgezien van deze schermutseling met Tease nog nooit gevochten.
Aan de lijn is het eigenlijk met hem net als met Tease. We hebben hier een aantal reuen waar hij dan absoluut niet mee overweg kan. (chow-chow, Lab, en border)
Na dit incidentje wandelen we ook niet meer met intacte reuen. Dat is wel jammer voor ons, want gezellig was het wel, maar voor de honden veel beter.
Binnenkort weer eens wandelen he Daan, nemen we Fynn niet mee![]()
Groetjes,
Simon

Apart dat dit is uitgelopen op een gevecht, de houding van de andere labador is namelijk behoorlijk laag, niet erg onstpannen maar komt niet echt over als een bedreiging, wie begon er met ruzieën?samantha! schreef:Ik ben niet zo gek op andere honden tegenkomen tijdens wandelen.
Max is niet makkelijk met andere honden.
Macho is wel makkelijk, maar toch is er al een aantal keer gevochten.
Ik vind het echt totaal onvoorspelbaar wanneer het mis gaat.
Ik heb een keer een foto gemaakt.
Vlak na deze foto is het uitgelopen in een gevecht met veel kabaal maar gelukkig weinig scheuren.
Macho ging vlak na deze foto trouwens op zijn rug liggen, maar de hond was nog niet tevreden en bleef doorgaan.
Er was geen eigenaar dichtbij, dus op een gegeven moment heb ik zelf de hond maar gepakt.
Gewoon een kuthond dussamantha! schreef:Inderdaad de hoge labrador begon.
Macho was op deze foto ongeveer 10 maanden.
Hij gaf zich wel echt over, maar blijkbaar niet genoeg.
Macho ging op zijn rug liggen, maar de lab bleef doorgaan.
Toen beet hij Macho in zijn nek, waardoor Macho uit angst terug hapte.
Aangezien er nog steeds geen eigenaar was heb ik de hond maar gepakt en even gewacht op de eigenaar.
Want na het happen van Macho ging hij er gelijk weer overheen staan en grommen.
Denk dat ie eerder een baas heeft die geen grenzen stelt.MARC_S schreef:Gewoon een kuthond dussamantha! schreef:Inderdaad de hoge labrador begon.
Macho was op deze foto ongeveer 10 maanden.
Hij gaf zich wel echt over, maar blijkbaar niet genoeg.
Macho ging op zijn rug liggen, maar de lab bleef doorgaan.
Toen beet hij Macho in zijn nek, waardoor Macho uit angst terug hapte.
Aangezien er nog steeds geen eigenaar was heb ik de hond maar gepakt en even gewacht op de eigenaar.
Want na het happen van Macho ging hij er gelijk weer overheen staan en grommen.