Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen, onbetrouwbare buurhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Zoek stok! schreef:
rilana schreef: jij moet niet denken denk ik :denken: en dat kun je beter aan een paard overlaten... :mrgreen:
Hoezo vooroordeelbevestigend reageren :smile: En maar klagen dat je zo in een hokje gestopt wordt als aso met je vechthonden :ok:

acktie reaktie :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

rilana schreef:ik ben zo reeel dat zoals ik al zij niemand van mij last heeft danwel ik opvallen dbezig ben met mijn dogs,.. ik zit hier ook in de uiterwaarde dus dat is mogenlijk... zelfs met 1 van de moeilijkste kom ik daar niet eens en fites ik hoofdzakelijk alleen en de springpole en andere zaken om der goed op conditie te houden..... dus dat gaat voor mij niet op... daarom zeg ik ook ik neem me verandwoording meer dan genoeg en doet iemand dat niet dikke vette pech dus als ie mij tegen komt
En hoe dik en vet is die pech dan precies?
Laatst gewijzigd door Moos op 19 mar 2008 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

rilana schreef:
Zoek stok! schreef:
rilana schreef: jij moet niet denken denk ik :denken: en dat kun je beter aan een paard overlaten... :mrgreen:
Hoezo vooroordeelbevestigend reageren :smile: En maar klagen dat je zo in een hokje gestopt wordt als aso met je vechthonden :ok:
acktie reaktie :wink:
If it talks like a duck :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

rilana schreef:als een andere eigenaar niet wilt dat mijn hond evt een andere dood bijt moet ie die bijzich houden,..
ik waarschuw altijd eerst met de mijen zin niet zo liev
dan nog ze klappen er echt gelijk op hoor
en dan wil je soms alleen een lijntje terug????
dat helpt af en toe indd wel,,,
maar gros blijft zeggen ja maar mijn hond doet niks etc etc etc :boos:
en dat is nu wat ik bedoel....
kijk ik hoef geen rek te houden of mijn buurman een mastino neemt ja of nee,.. maar als de die dus neemt,.. weet ik voor mezelf wel dat me dochtertje daar nimmer zomaar het erf op mag.... snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen????????

ik wil indd niet dat mijn honden dat doen,.. en neem me verandwoordelijkheid daarvoor...
moet ik ook nog de verandwoordelijkheid voor andere gaan nemen in deze???

nee dus :wink:
ja maar dat zeggen de grote honden eigenaren ook als ik ze vraag hun honden bij te houden dat hun hond niets doet, heel fijn, maar de mijne is niet altijd even aardig en dan neem ik niet het risico bij 'n grotere onbekende hond. Maar ondertussen staat er dan toch zo'n onbekend bakbeest bij mijn hond te snuffelen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moos schreef:
rilana schreef:ik ben zo reeel dat zoals ik al zij niemand van mij last heeft danwel ik opvallen dbezig ben met mijn dogs,.. ik zit hier ook in de uiterwaarde dus dat is mogenlijk... zelfs met 1 van de moeilijkste kom ik daar niet eens en fites ik hoofdzakelijk alleen en de springpole en andere zaken om der goed op conditie te houden..... dus dat gaat voor mij niet op... daarom zeg ik ook ik neem me verandwoording meer dan genoeg en doet iemand dat niet dikke vette pech dus als ie mij tegen komt
Ik denk niet dat ze het mee wil maken :denken:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Moos schreef:
Ik denk niet dat ze het mee wil maken :denken:
Dat hoop ik niet nee. Maar schijnbaar wordt ook niet alles uit de kast getrokken om te voorkomen. :denken:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

die indruk had ik ook al :19:
Zoek stok!
Zeer actief

Mickie schreef:
Zoek stok! schreef: If it talks like a duck :19:
Jij hebt toch een Kooikerhondje, Linda..... :mrgreen:
Jij begrijpt 'm :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het valt me op dat mensen vinden dat hun totaal geen blaam treft zolang zij hun hond aangelijnd hebben.Dat een aangelijnde hond dan wel het recht heeft om andere honden te verwonden, nee sterker nog, ik maak vaak mee dat de baas met het kwijl in de mondhoeken roept; assie dichterbij komt maakt mijn hond gehakt van de jouwe....en vaak nog sappigere uitroepen.....eng vind ik dat.Honden blijven net als kinderen soms een beetje onvoorspelbaar en nee, ze luisteren niet altijd......
Ik ken overigens een verhaal van een kennis wiens aangelijnde hond een kleine hond had doodgeschud die op hem afkwam.Ze kreeg de politie aan de deur en ze had geluk dat de buurt kon getuigen dat de kleine hond vaker losliep en agressief reageerde naar veel honden anders had die kennis toch maatregelen kunnen verwachten.En dat is maar goed ook, in ons dichtbevolkte landje moet ook een aangelijnde hond geen ernstige schade aan kunnen richten als een andere hond te dicht bij komt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marie-Josée schreef:Het valt me op dat mensen vinden dat hun totaal geen blaam treft zolang zij hun hond aangelijnd hebben.Dat een aangelijnde hond dan wel het recht heeft om andere honden te verwonden, nee sterker nog, ik maak vaak mee dat de baas met het kwijl in de mondhoeken roept; assie dichterbij komt maakt mijn hond gehakt van de jouwe....en vaak nog sappigere uitroepen.....eng vind ik dat.Honden blijven net als kinderen soms een beetje onvoorspelbaar en nee, ze luisteren niet altijd......
Ik ken overigens een verhaal van een kennis wiens aangelijnde hond een kleine hond had doodgeschud die op hem afkwam.Ze kreeg de politie aan de deur en ze had geluk dat de buurt kon getuigen dat de kleine hond vaker losliep en agressief reageerde naar veel honden anders had die kennis toch maatregelen kunnen verwachten.En dat is maar goed ook, in ons dichtbevolkte landje moet ook een aangelijnde hond geen ernstige schade aan kunnen richten als een andere hond te dicht bij komt.
sorry hoor maar ik zal het ten alle tijde proberen te voorkomen maar als ik hier in de wijk loop met mijn aangelijnde honden (max. 2 stuks tegelijk) dan ga ik ervan uit dat iedereen zn hond bij zich houdt (los of vast maakt me niet uit). Doe je dit niet en de hond wurmt zich tussen mijn honden (aanvallend) zal ik deze proberen weg te schreeuwen en schoppen, lukt dit niet en mijn honden bijten, dan is het niet mijn fout hoor... dan kan ik dus binnenblijven met mn honden omdat anderen verrekken om hun hond bij hun te houden in een aanlijngebied. :neenee:
Daar doe ik dus niet aan mee....

ps. overigens zeg ik dat ook altijd, mijn honden bijten wel, aangezien dat vaak het enige is wat een beetje effect heeft....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

rilana schreef:kijk als jij je hond aanlijnt netzoals ik en word lastig gevallen heb je dus hetzelfde probleem als ik,.. alleen jou nadeel is waarschijnlijk dat je hondje altijd de lul is om het maar ff zo grof te zeggen(wat ik ook zeer betreur
en vallen ze mij honden lastig komen ze vaak van een koude kermis terug :wink: ook weer het andere uiterste maar alles gaat wel om ieder heeft zijn eigen verandwoording
als het zo is, dat de andere hond altijd de lul is ( in jouw woorden) ,
waarom ga jij je hond dan niet;

1: òf beter opvoeden

2: òf muilkorven?

ik snap nooit waarom altijd de ander de lul is, maar jij loopt lekker rond zònder daar iets aan te doen? :denken:
dat is pas aso !! :evil:
Marie-Josée
Erelid

malinois schreef:[Daar doe ik dus niet aan mee....

ps. overigens zeg ik dat ook altijd, mijn honden bijten wel, aangezien dat vaak het enige is wat een beetje effect heeft....
Gelukkig doe jij daar niet aan mee.Ik heb ook een reu die aangelijnd moet blijven en uitvalt naar vreemde reuen en dat moet ik ook vaak duidelijk zien te maken vooral omdat hij er zo zachtaardig uitziet, maar ik vind het niet fijn dat hij dat doet en ik probeer zelf altijd te voorkomen dat hij een hond te pakken krijgt zelfs al bijt hij nooit echt door.
Maar ik loop ooit met kloppend hart verder als een eigenaar van een grote hond zo wellustig reageert, ik snap niet wat ze daar leuk aan vinden dat hun hond een verscheurend monster is (àls hij dat al is :wink: )
Patricia25
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia25 »

Ik heb hier ook een teef lopen wat met geen andere hond kan..
Zodra ze de kans zou krijpen klapt ze meteen volop een andere hond..
Ze loopt nooit los als ik mensen tegen kom loop ik naar de andere kant van de straat of draai om..
Als ik van afstand roep wil je aub je hond bij je roepe krijg je altijd standaart antwoord hij/zij doet niks.
Maar als dan wat gebeurd heeft mijn "vechthond"het wel altijd gedaan..
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Patricia25 schreef:Ik heb hier ook een teef lopen wat met geen andere hond kan..
Ze loopt nooit los als ik mensen tegen kom loop ik naar de andere kant van de straat of draai om..
Als ik van afstand roep wil je aub je hond bij je roepe krijg je altijd standaart antwoord hij/zij doet niks.
Het ras heeft in zo'n situatie niets van doen. Als jouw hond inderdaad direct bijt in situaties of het nu 'n 'vechthond' (en dan weet ik dus nog niet wat voor ras jouw hond is want iedere hond kan vechten) of 'n poedel, vind ik dat die 'n muilkorf om zou moeten hebben. Want er kan altijd wel iets gebeuren waardoor je hond los kan raken of wat dan ook en ja dan ben jij daarvoor verantwoordelijk.
Patricia25
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia25 »

Nanna schreef:
Patricia25 schreef:Ik heb hier ook een teef lopen wat met geen andere hond kan..
Ja, dat is zo, daar heb je gelijk in. Ook al heeft ie het 100x niet gedaan.
Dat is ook iets dat je je van tevoren moet realiseren.

Ik persoonlijk zou het trouwens héél onprettig vinden om te moeten wandelen met een hond die alles dat beweegt grijpt, maar dat is weer een andere discussie ;-)
Ik zal je eerlijk zeggen soms baal ik er ook weleens van hoor,dan je altijd om je heen moet kijken..
En altijd op moet letten op honden waar de baas een paar meter achteraan komt gesloft.
Maar zou haar voor geen goud willen missen :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

rilana schreef:als een andere eigenaar niet wilt dat mijn hond evt een andere dood bijt moet ie die bijzich houden,..
kijk ik hoef geen rek te houden of mijn buurman een mastino neemt ja of nee,.. maar als de die dus neemt,.. weet ik voor mezelf wel dat me dochtertje daar nimmer zomaar het erf op mag.... snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen????????

ik wil indd niet dat mijn honden dat doen,.. en neem me verandwoordelijkheid daarvoor...

Ja dus. Als jouw hond echt doodbijt moet je muilkorven. Dat is mijn mening. Dan loop je gewoon met een wapen rond wat afgaat als er een andere hond te dichtbij komt en dat vind ik niet kunnen. Er zijn ook pups of bv oude dove honden die niet 100 procent altijd betrouwbaar luisteren.
Een ander mag zijn hond dat wel niet onder appel hebben, maar jij hebt dus ook geen moer te vertellen over je hond als ie een andere hond doodbijt.
Laatst gewijzigd door Eline* op 19 mar 2008 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik begrijp echt niet waarom in zoveel topics het altijd uitdraait op de RAD en honden die al dan niet onder de RAD vallen :19: .
Het draait altijd uit op de eeuwige discussie: mensen met RAD-honden versus mensen met géén-RAD-honden (leuk Nederlands :wink: ).
Zoals al eerder is gezegd: de meeste hondenrassen zijn gefokt met een speciaal doel. En veel van die doelen zijn in de 21e eeuw (gelukkig) overbodig geworden.
Hondengevechten zijn illegaal geworden, jagen met honden voor het grootste gedeelte gelukkig ook en schaapherders zijn er bijna niet meer. Dus nu zitten we met een hoop honden met instincten die er eeuwenlang zijn ingefokt en die je er niet binnen 20 jaar weer uitfokt.
Ja, veel 'vechthonden'rassen zijn zeer hondonvriendelijk en in een drukbevolkt landje als Nederland met veel hondenbezitters die van toeten noch blazen weten, is dat een probleem.
Een nog groter probleem is dat bepaalde rassen bepaalde eigenaren aantrekken. Hier op het forum zitten natuurlijk allemaal ontzettend verantwoordelijke bazen die hun honden allemaal heel goed hebben opgevoed en ze ook aangelijnd laten, maar een groot gedeelte van deze honden hebben ongelooflijke aso-eigenaren.
Ik heb 15 jaar in een volkswijk gewoond, geloof me, je struikelde zowat over de Tokkies met (toen) pitbulls en (nu) staffords. En daar liep ik met mijn collies tussen. We hebben wel eens moeten rennen voor ons leven :jank: . En er zijn in die jaren een aantal zeer ernstige bijtincidenten geweest waar kinderen bij waren betrokken. En geloof me, een kindergezichtje toegetakeld door een pitbull-gebit is een akelig gezicht!

En ik ken ook vreselijk veel buitengewoon slecht opgevoede Jack Russels (overigens ook een hoop héél goed opgevoede!), maar als ik de keus heb, heb ik liever een valse JR achter mijn collie(s) aan dan een agressieve stafford o.i.d.

Dat gezegd hebbende: ik heb zelf een hondonvriendelijke colliereu die probeert gehakt te maken van elke reu die in de buurt van zijn harem komt :jank: . En ik zorg er voor dat hij die kans niet krijgt, want ik neem mijn verantwoordelijkheid ook.

En tot slot: laatst kwam er een ontzettend leuke staffordreu op ons afrennen, wilde dolgraag spelen en helaas moest ik de eigenaar vragen om hem alsjeblieft uit de buurt van mijn Cody te houden.
En op zijn nogal gekwetste opmerking: 'ja maar hij doet heus niks, hoor', kon ik hem gelukkig gerust stellen: 'dat kan ik zo wel zien, maar die van mij wél!' :mrgreen:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Dat heb ik dieprood gemaakt, omdat je je diep moet schamen bij dat soort uitspraken.
Ik heb er hier ook één bij lopen, die is gewoon 100% volledig onbetrouwbaar. Ik ontplof regelmatig als er weer van die stomme @#$%#@ rondlopen die hun hondje laten gaan omdat "die van hun niets doet" :19: .
Maar ondanks dat zal ik alles, echt alles uit de kast halen om te voorkomen dat hun hond(je) schade oploopt, of nog erger het leven laat. Al moet ik mijn mechel ophangen tot die andere hond weg is, ik zou er niet mee kunnen leven als mijn hond een ander hondje om zeep helpt, ook al is dat dan niet mijn schuld.
Gr. Aniek

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Eline* schreef:Een ander mag zijn hond dat wel niet onder appel hebben, maar jij hebt dus ook geen moer te vertellen over je hond als ie een andere hond doodbijt.
Dit vind ik ook altijd een beetje scheef inderdaad. De mensen die niet in staat zijn om hun hond onder appel te houden als er een hond even komt buurten (lees: hun hond zodanig onder controle hebben dat die een andere hond hond niet verwondt cq doodbijt) roepen om het hardst dat iedereen in staat moet zijn z'n hond nooit naar een aangelijnde hond te laten gaan.

En als die hondagressieve hond dan losschiet of er gebeurt iets anders onverwachts, dan is het gewoon een ongelukje dat iedereen kan overkomen. Maar als mijn hond niet 100 % blijkt te luisteren en toch naar die aangelijnde hond gaat, ben ik een slechte eigenaar :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Budkes schreef:Maar ondanks dat zal ik alles, echt alles uit de kast halen om te voorkomen dat hun hond(je) schade oploopt, of nog erger het leven laat. Al moet ik mijn mechel ophangen tot die andere hond weg is, ik zou er niet mee kunnen leven als mijn hond een ander hondje om zeep helpt, ook al is dat dan niet mijn schuld.
Kijk, en dan wordt het dus een heel ander verhaal dan wat ik bij rilana lees. Ik heb geen staffords in de buurt, maar wel onder andere twee Mechelaars die bepaald niet makkelijk zijn met andere reuen. Ik houd Bram keurig bij me als hij er aan komt, maar gebeurt er eens iets onverwachts (vorige week kwam ik bijv. met aangelijnde Bram uit de tuin zetten, toen hij net de hoek omkwam met zijn honden), dan weet ik dat die eigenaar er werkelijk alles aan zou doen om te zorgen dat zijn honden de mijne niet verwonden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marie-Josée
Erelid

Om het verhaal eens om te draaien; jaren geleden kwam ik een oude mevrouw tegen met een King Charles spaniel, puber Bruno liep erop af omdat hij wilde spelen en de vrouw pakte haar hond op en begon als een gek met haar wandelstok te meppen.Ik heb verontwaardigd mijn hond teruggehaald , in mezelf mopperend op die ouwe heks :roll: maar een aantal maanden later sprak ik haar weer en wat bleek; haar vorige hond was voor haar ogen verscheurd. Ze was er nog steeds verdrietig en ontdaan van.Dus haar actie was best te begrijpen.Je zou aan kunnen voeren dat ze dan maar geen hond moest nemen maar ik denk dat het toch een heel verschil zou maken als iedereen, ondanks de regels, gewoon begrip voor elkaar zou hebben.Dat heb ik toen iig wel weer geleerd :wink:
Of het nu aangelijnd is of loslopend, je hond behoort zo min mogelijk overlast te veroorzaken en al zeker geen gevaar te vormen voor mensen en dieren om hem heen.Als mijn hond aangelijnd en wel, een loslopende hond ernstig zou verwonden zou hij ook aangelijnd een muilkorf omkrijgen.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:
rilana schreef:

kijk als jij je hond aanlijnt netzoals ik en word lastig gevallen heb je dus hetzelfde probleem als ik,.. alleen jou nadeel is waarschijnlijk dat je hondje altijd de lul is om het maar ff zo grof te zeggen(wat ik ook zeer betreur niemand hoeft last te hebben van elkaars honden heel simpel)
en vallen ze mij honden lastig komen ze vaak van een koude kermis terug :wink: ook weer het andere uiterste maar alles gaat wel om ieder heeft zijn eigen verandwoording
Ja maar goed, ik vind het belangrijker om andere honden heel te laten, voor het hondje zelf, dan dat ik het vind om andere bazen even "van een koude kermis thuis" te laten komen.
Dat is ook een raskenmerk. Maar dan van een minder intelligente aso-eigenaar die het voor zijn (haar) eigen ras loopt te verpesten voor een ander ;-)
zo die weet je ook aardig te brengen :N:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:Als ik wist dat Charles andere honden zou doodbijten die alleen maar in zijn buurt komen en totáál geen kwaad in de zin zouden hebben; dan kreeg ie vandaag nog een muilkorf om.
Ik zou mezelf een verschrikkelijke aso vinden als ik hem maar liet aanbijten en schouderophalend zou zeggen "dan had jij je hond maar bij je moeten houden, de mijne doet dat nou eenmaal"
Afbeelding
Dat is precies hoe ik er over denk :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Moos schreef:
rilana schreef:

kijk als jij je hond aanlijnt netzoals ik en word lastig gevallen heb je dus hetzelfde probleem als ik,.. alleen jou nadeel is waarschijnlijk dat je hondje altijd de lul is om het maar ff zo grof te zeggen(wat ik ook zeer betreur niemand hoeft last te hebben van elkaars honden heel simpel)
Ja maar goed, ik vind het belangrijker om andere honden heel te laten, voor het hondje zelf, dan dat ik het vind om andere bazen even "van een koude kermis thuis" te laten komen.
Dat is ook een raskenmerk. Maar dan van een minder intelligente aso-eigenaar die het voor zijn (haar) eigen ras loopt te verpesten voor een ander ;-)
Precies. Ik zit me eerlijk gezegd op te winden over de onverschilligheid waarmee ze zich uitlaat over andermans honden. "Als je niet wil dat je hondje wordt doodgebeten moet je hem bij je houden"
Wat mij betreft mogen dat soort type's enkel nog een Bart Smit hondje.
Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!! :evil:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Eline* schreef:Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!! :evil:
Dat is precies mijn probleem; als iemand zoiets tegen me roept klopt het hart in m'n keel en is de rest van mijn dag bedorven.Nu ben ik op dat gebied ook wel een muts maar ik heb lang genoeg bij een dierenarts gewerkt om te weten hoe erg het kan zijn en hoe snel het kan gebeuren.
Maar kennelijk zijn er toch veel hondeneigenaren die daarop kicken.
Het zijn overigens altijd kerels met grote honden die in elk opzicht sterker zijn dan ik en mijn honden.
Moos
Zeer actief

Eline* schreef:
Nanna schreef:
Moos schreef:
rilana schreef:

Precies. Ik zit me eerlijk gezegd op te winden over de onverschilligheid waarmee ze zich uitlaat over andermans honden. "Als je niet wil dat je hondje wordt doodgebeten moet je hem bij je houden"
Wat mij betreft mogen dat soort type's enkel nog een Bart Smit hondje.
Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!! :evil:
Zolang het niet je eigen hond is maakt het schijnbaar niet zoveel meer uit :19: Het gaat verder ook niet om de andere hond, maar blijkbaar om de andere baas even 'een lesje te leren' als hij zo onverantwoordelijk is...
Want stel je voor dat je zelf wat meer je best zou moeten doen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

maar we gaan zo helemaal niet :offt: :Q:

het ging volgens mij over een stel oudere mensen die niet van plan zijn een hek neer te zetten , of om hun hond binnen te houden
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 19 mar 2008 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:
Eline* schreef:Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!! :evil:
Dat is precies mijn probleem; als iemand zoiets tegen me roept klopt het hart in m'n keel en is de rest van mijn dag bedorven.Nu ben ik op dat gebied ook wel een muts maar ik heb lang genoeg bij een dierenarts gewerkt om te weten hoe erg het kan zijn en hoe snel het kan gebeuren.
Maar kennelijk zijn er toch veel hondeneigenaren die daarop kicken.
Het zijn overigens altijd kerels met grote honden die in elk opzicht sterker zijn dan ik en mijn honden.
Yep! Ik denk inderdaad dat mensen zich niet realiseren dat je als baas staat te trillen van angst als je hond dreigt af te lopen op een hond waarvan een eigenaar roept dat ie gevaarlijk is.

Ik wil ter complementering wel even een foto plaatsen van een hond die in Kimba is verscheurd door een andere hond, maar de foto is zo schokkend dat ik er moeite mee heb hem te plaatsen. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Maar, maar, maar...
Mijn Collin bijt niet dood hoor, maar hij is lang niet even vriendelijk... en een gaatje is snel genoeg gebeurd. En dat kán ook verkeerd gaan.
Dus Collin loopt aan de lijn als er andere honden in de buurt zijn (ook omdat ik hem niet kan roepen).

En dan komt er een huppeltrut aan en bij het zien van je aangelijnde hond laat ze d'r hond los. Die vrolijk aan komt huppelen.

Dus je vraagt vriendelijk: "Mevrouw wilt u uw hond terug roepen, mijn hond is namelijk niet zo sociaal".
O, maar mijne wel hoor, hij wil altijd maar spelen. hihihi...

"Mevrouw, wil u uw hond terug roepen, die van mij bijt."
O, maar hij speelt met iedere hond hoor, het is zo'n vrolijkerd.
Ik kan hem niet eens aan de riem houden als we een andere hond zien, hihihi.
Dan trekt hij zo, hihihi. Ik laat hem altijd maar los.

Inmiddels danst ADHD Labje om me heen, en ziet Collin scheel van woede.
"Mevrouw als u uw hond niet bij u roept gebeuren er ongelukken."
O, maar hij luistert niet zo goed als er een andere hond in de buurt is, hihi hihi.

Rang, grauw. Collin heeft een stukje Lab te pakken. Keurig geperforeerd.
Kai, kai, kai ...Labje stuift weg.

O, maar die van u is echt agressief :boos:
"Ja mevrouw, en daarom vroeg ik u om uw hond bij u te houden.
Vriendelijk verzoek om dat in het vervolg ook te doen, ik hou namelijk ook niet zo van deze ongein..."

En moet ik me dan schuldig voelen? Dacht het niet :devil:
S@ndr@
Zeer actief

dat vind ik wel het voordeel van mijn honden als ik zeg dat ze het niet leuk vinden, wordt ik prompt geloofd :19: :mrgreen:

en wordt de ongehoorzame kwelgeest in zijn kladden gepakt.
Ik vind dat toch gek dat dat soort mensen het wel snappen als het een grote brede hond betreft. :smile:

Of ik ben heel overtuigend :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”