Zoek stok! schreef:Hoezo vooroordeelbevestigend reagerenrilana schreef: jij moet niet denken denk iken dat kun je beter aan een paard overlaten...
En maar klagen dat je zo in een hokje gestopt wordt als aso met je vechthonden
acktie reaktie

Moderator: moderatorteam
En hoe dik en vet is die pech dan precies?rilana schreef:ik ben zo reeel dat zoals ik al zij niemand van mij last heeft danwel ik opvallen dbezig ben met mijn dogs,.. ik zit hier ook in de uiterwaarde dus dat is mogenlijk... zelfs met 1 van de moeilijkste kom ik daar niet eens en fites ik hoofdzakelijk alleen en de springpole en andere zaken om der goed op conditie te houden..... dus dat gaat voor mij niet op... daarom zeg ik ook ik neem me verandwoording meer dan genoeg en doet iemand dat niet dikke vette pech dus als ie mij tegen komt
If it talks like a duckrilana schreef:acktie reaktieZoek stok! schreef:Hoezo vooroordeelbevestigend reagerenrilana schreef: jij moet niet denken denk iken dat kun je beter aan een paard overlaten...
En maar klagen dat je zo in een hokje gestopt wordt als aso met je vechthonden
ja maar dat zeggen de grote honden eigenaren ook als ik ze vraag hun honden bij te houden dat hun hond niets doet, heel fijn, maar de mijne is niet altijd even aardig en dan neem ik niet het risico bij 'n grotere onbekende hond. Maar ondertussen staat er dan toch zo'n onbekend bakbeest bij mijn hond te snuffelen.rilana schreef:als een andere eigenaar niet wilt dat mijn hond evt een andere dood bijt moet ie die bijzich houden,..
ik waarschuw altijd eerst met de mijen zin niet zo liev
dan nog ze klappen er echt gelijk op hoor
en dan wil je soms alleen een lijntje terug????
dat helpt af en toe indd wel,,,
maar gros blijft zeggen ja maar mijn hond doet niks etc etc etc![]()
en dat is nu wat ik bedoel....
kijk ik hoef geen rek te houden of mijn buurman een mastino neemt ja of nee,.. maar als de die dus neemt,.. weet ik voor mezelf wel dat me dochtertje daar nimmer zomaar het erf op mag.... snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen????????
ik wil indd niet dat mijn honden dat doen,.. en neem me verandwoordelijkheid daarvoor...
moet ik ook nog de verandwoordelijkheid voor andere gaan nemen in deze???
nee dus
Ik denk niet dat ze het mee wil makenMoos schreef:En hoe dik en vet is die pech dan precies?rilana schreef:ik ben zo reeel dat zoals ik al zij niemand van mij last heeft danwel ik opvallen dbezig ben met mijn dogs,.. ik zit hier ook in de uiterwaarde dus dat is mogenlijk... zelfs met 1 van de moeilijkste kom ik daar niet eens en fites ik hoofdzakelijk alleen en de springpole en andere zaken om der goed op conditie te houden..... dus dat gaat voor mij niet op... daarom zeg ik ook ik neem me verandwoording meer dan genoeg en doet iemand dat niet dikke vette pech dus als ie mij tegen komt
Dat hoop ik niet nee. Maar schijnbaar wordt ook niet alles uit de kast getrokken om te voorkomen.S@ndr@ schreef:Ik denk niet dat ze het mee wil makenMoos schreef:En hoe dik en vet is die pech dan precies?rilana schreef:ik ben zo reeel dat zoals ik al zij niemand van mij last heeft danwel ik opvallen dbezig ben met mijn dogs,.. ik zit hier ook in de uiterwaarde dus dat is mogenlijk... zelfs met 1 van de moeilijkste kom ik daar niet eens en fites ik hoofdzakelijk alleen en de springpole en andere zaken om der goed op conditie te houden..... dus dat gaat voor mij niet op... daarom zeg ik ook ik neem me verandwoording meer dan genoeg en doet iemand dat niet dikke vette pech dus als ie mij tegen komt
sorry hoor maar ik zal het ten alle tijde proberen te voorkomen maar als ik hier in de wijk loop met mijn aangelijnde honden (max. 2 stuks tegelijk) dan ga ik ervan uit dat iedereen zn hond bij zich houdt (los of vast maakt me niet uit). Doe je dit niet en de hond wurmt zich tussen mijn honden (aanvallend) zal ik deze proberen weg te schreeuwen en schoppen, lukt dit niet en mijn honden bijten, dan is het niet mijn fout hoor... dan kan ik dus binnenblijven met mn honden omdat anderen verrekken om hun hond bij hun te houden in een aanlijngebied.Marie-Josée schreef:Het valt me op dat mensen vinden dat hun totaal geen blaam treft zolang zij hun hond aangelijnd hebben.Dat een aangelijnde hond dan wel het recht heeft om andere honden te verwonden, nee sterker nog, ik maak vaak mee dat de baas met het kwijl in de mondhoeken roept; assie dichterbij komt maakt mijn hond gehakt van de jouwe....en vaak nog sappigere uitroepen.....eng vind ik dat.Honden blijven net als kinderen soms een beetje onvoorspelbaar en nee, ze luisteren niet altijd......
Ik ken overigens een verhaal van een kennis wiens aangelijnde hond een kleine hond had doodgeschud die op hem afkwam.Ze kreeg de politie aan de deur en ze had geluk dat de buurt kon getuigen dat de kleine hond vaker losliep en agressief reageerde naar veel honden anders had die kennis toch maatregelen kunnen verwachten.En dat is maar goed ook, in ons dichtbevolkte landje moet ook een aangelijnde hond geen ernstige schade aan kunnen richten als een andere hond te dicht bij komt.
als het zo is, dat de andere hond altijd de lul is ( in jouw woorden) ,rilana schreef:kijk als jij je hond aanlijnt netzoals ik en word lastig gevallen heb je dus hetzelfde probleem als ik,.. alleen jou nadeel is waarschijnlijk dat je hondje altijd de lul is om het maar ff zo grof te zeggen(wat ik ook zeer betreur
en vallen ze mij honden lastig komen ze vaak van een koude kermis terugook weer het andere uiterste maar alles gaat wel om ieder heeft zijn eigen verandwoording
Gelukkig doe jij daar niet aan mee.Ik heb ook een reu die aangelijnd moet blijven en uitvalt naar vreemde reuen en dat moet ik ook vaak duidelijk zien te maken vooral omdat hij er zo zachtaardig uitziet, maar ik vind het niet fijn dat hij dat doet en ik probeer zelf altijd te voorkomen dat hij een hond te pakken krijgt zelfs al bijt hij nooit echt door.malinois schreef:[Daar doe ik dus niet aan mee....
ps. overigens zeg ik dat ook altijd, mijn honden bijten wel, aangezien dat vaak het enige is wat een beetje effect heeft....
Het ras heeft in zo'n situatie niets van doen. Als jouw hond inderdaad direct bijt in situaties of het nu 'n 'vechthond' (en dan weet ik dus nog niet wat voor ras jouw hond is want iedere hond kan vechten) of 'n poedel, vind ik dat die 'n muilkorf om zou moeten hebben. Want er kan altijd wel iets gebeuren waardoor je hond los kan raken of wat dan ook en ja dan ben jij daarvoor verantwoordelijk.Patricia25 schreef:Ik heb hier ook een teef lopen wat met geen andere hond kan..
Zodra ze de kans zou krijpen klapt ze meteen volop een andere hond..
Ze loopt nooit los als ik mensen tegen kom loop ik naar de andere kant van de straat of draai om..
Als ik van afstand roep wil je aub je hond bij je roepe krijg je altijd standaart antwoord hij/zij doet niks.
Maar als dan wat gebeurd heeft mijn "vechthond"het wel altijd gedaan..
Ik zal je eerlijk zeggen soms baal ik er ook weleens van hoor,dan je altijd om je heen moet kijken..Nanna schreef:Ja, dat is zo, daar heb je gelijk in. Ook al heeft ie het 100x niet gedaan.Patricia25 schreef:Ik heb hier ook een teef lopen wat met geen andere hond kan..
Zodra ze de kans zou krijpen klapt ze meteen volop een andere hond..
Ze loopt nooit los als ik mensen tegen kom loop ik naar de andere kant van de straat of draai om..
Als ik van afstand roep wil je aub je hond bij je roepe krijg je altijd standaart antwoord hij/zij doet niks.
Maar als dan wat gebeurd heeft mijn "vechthond"het wel altijd gedaan..
Dat is ook iets dat je je van tevoren moet realiseren.
Ik persoonlijk zou het trouwens héél onprettig vinden om te moeten wandelen met een hond die alles dat beweegt grijpt, maar dat is weer een andere discussie
Ja dus. Als jouw hond echt doodbijt moet je muilkorven. Dat is mijn mening. Dan loop je gewoon met een wapen rond wat afgaat als er een andere hond te dichtbij komt en dat vind ik niet kunnen. Er zijn ook pups of bv oude dove honden die niet 100 procent altijd betrouwbaar luisteren.rilana schreef:als een andere eigenaar niet wilt dat mijn hond evt een andere dood bijt moet ie die bijzich houden,..
kijk ik hoef geen rek te houden of mijn buurman een mastino neemt ja of nee,.. maar als de die dus neemt,.. weet ik voor mezelf wel dat me dochtertje daar nimmer zomaar het erf op mag.... snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen????????
ik wil indd niet dat mijn honden dat doen,.. en neem me verandwoordelijkheid daarvoor...
nee dus
Dat heb ik dieprood gemaakt, omdat je je diep moet schamen bij dat soort uitspraken.rilana schreef:als een andere eigenaar niet wilt dat mijn hond evt een andere dood bijt moet ie die bijzich houden,..
nee dus
Dit vind ik ook altijd een beetje scheef inderdaad. De mensen die niet in staat zijn om hun hond onder appel te houden als er een hond even komt buurten (lees: hun hond zodanig onder controle hebben dat die een andere hond hond niet verwondt cq doodbijt) roepen om het hardst dat iedereen in staat moet zijn z'n hond nooit naar een aangelijnde hond te laten gaan.Eline* schreef:Een ander mag zijn hond dat wel niet onder appel hebben, maar jij hebt dus ook geen moer te vertellen over je hond als ie een andere hond doodbijt.
Kijk, en dan wordt het dus een heel ander verhaal dan wat ik bij rilana lees. Ik heb geen staffords in de buurt, maar wel onder andere twee Mechelaars die bepaald niet makkelijk zijn met andere reuen. Ik houd Bram keurig bij me als hij er aan komt, maar gebeurt er eens iets onverwachts (vorige week kwam ik bijv. met aangelijnde Bram uit de tuin zetten, toen hij net de hoek omkwam met zijn honden), dan weet ik dat die eigenaar er werkelijk alles aan zou doen om te zorgen dat zijn honden de mijne niet verwonden.Budkes schreef:Maar ondanks dat zal ik alles, echt alles uit de kast halen om te voorkomen dat hun hond(je) schade oploopt, of nog erger het leven laat. Al moet ik mijn mechel ophangen tot die andere hond weg is, ik zou er niet mee kunnen leven als mijn hond een ander hondje om zeep helpt, ook al is dat dan niet mijn schuld.
zo die weet je ook aardig te brengen :N:Nanna schreef:Dat is ook een raskenmerk. Maar dan van een minder intelligente aso-eigenaar die het voor zijn (haar) eigen ras loopt te verpesten voor een anderMoos schreef:Ja maar goed, ik vind het belangrijker om andere honden heel te laten, voor het hondje zelf, dan dat ik het vind om andere bazen even "van een koude kermis thuis" te laten komen.rilana schreef:
kijk als jij je hond aanlijnt netzoals ik en word lastig gevallen heb je dus hetzelfde probleem als ik,.. alleen jou nadeel is waarschijnlijk dat je hondje altijd de lul is om het maar ff zo grof te zeggen(wat ik ook zeer betreur niemand hoeft last te hebben van elkaars honden heel simpel)
en vallen ze mij honden lastig komen ze vaak van een koude kermis terugook weer het andere uiterste maar alles gaat wel om ieder heeft zijn eigen verandwoording
Dat is precies hoe ik er over denkNanna schreef:Als ik wist dat Charles andere honden zou doodbijten die alleen maar in zijn buurt komen en totáál geen kwaad in de zin zouden hebben; dan kreeg ie vandaag nog een muilkorf om.
Ik zou mezelf een verschrikkelijke aso vinden als ik hem maar liet aanbijten en schouderophalend zou zeggen "dan had jij je hond maar bij je moeten houden, de mijne doet dat nou eenmaal"
Precies. Ik zit me eerlijk gezegd op te winden over de onverschilligheid waarmee ze zich uitlaat over andermans honden. "Als je niet wil dat je hondje wordt doodgebeten moet je hem bij je houden"Nanna schreef:Dat is ook een raskenmerk. Maar dan van een minder intelligente aso-eigenaar die het voor zijn (haar) eigen ras loopt te verpesten voor een anderMoos schreef:Ja maar goed, ik vind het belangrijker om andere honden heel te laten, voor het hondje zelf, dan dat ik het vind om andere bazen even "van een koude kermis thuis" te laten komen.rilana schreef:
kijk als jij je hond aanlijnt netzoals ik en word lastig gevallen heb je dus hetzelfde probleem als ik,.. alleen jou nadeel is waarschijnlijk dat je hondje altijd de lul is om het maar ff zo grof te zeggen(wat ik ook zeer betreur niemand hoeft last te hebben van elkaars honden heel simpel)
Dat is precies mijn probleem; als iemand zoiets tegen me roept klopt het hart in m'n keel en is de rest van mijn dag bedorven.Nu ben ik op dat gebied ook wel een muts maar ik heb lang genoeg bij een dierenarts gewerkt om te weten hoe erg het kan zijn en hoe snel het kan gebeuren.Eline* schreef:Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!!
Zolang het niet je eigen hond is maakt het schijnbaar niet zoveel meer uitEline* schreef:Precies. Ik zit me eerlijk gezegd op te winden over de onverschilligheid waarmee ze zich uitlaat over andermans honden. "Als je niet wil dat je hondje wordt doodgebeten moet je hem bij je houden"Nanna schreef:Dat is ook een raskenmerk. Maar dan van een minder intelligente aso-eigenaar die het voor zijn (haar) eigen ras loopt te verpesten voor een anderMoos schreef:Ja maar goed, ik vind het belangrijker om andere honden heel te laten, voor het hondje zelf, dan dat ik het vind om andere bazen even "van een koude kermis thuis" te laten komen.rilana schreef:
Wat mij betreft mogen dat soort type's enkel nog een Bart Smit hondje.
Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!!
Yep! Ik denk inderdaad dat mensen zich niet realiseren dat je als baas staat te trillen van angst als je hond dreigt af te lopen op een hond waarvan een eigenaar roept dat ie gevaarlijk is.Marie-Josée schreef:Dat is precies mijn probleem; als iemand zoiets tegen me roept klopt het hart in m'n keel en is de rest van mijn dag bedorven.Nu ben ik op dat gebied ook wel een muts maar ik heb lang genoeg bij een dierenarts gewerkt om te weten hoe erg het kan zijn en hoe snel het kan gebeuren.Eline* schreef:Ik heb verscheurde honden gezien op bv foto's van Kimba en daar wordt je kotsziek van en dat gun je geen enkel dier. Hoe durf je daarmee te dreigen!!!!!
Maar kennelijk zijn er toch veel hondeneigenaren die daarop kicken.
Het zijn overigens altijd kerels met grote honden die in elk opzicht sterker zijn dan ik en mijn honden.