Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bruidstaart.
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
-
Dazwa84
Dankjeweljacq1970 schreef:Ik vind het helemaal geweldig.....ziet er prachtig uit hoor...je zou eigenlijk een klein bedrijfje op moeten zetten...
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Remina
- Zeer actief
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dazwa84
Eindelijk mijn eigen verjaardagstaart mogen maken!

Er komt op de bovenkant nog '24' in hartjes maar die komen er op een 'springveer' boven te zweven zeg maar. Als het gaat lukken. Maar zo vind ik hem eigenlijk ook al leuk.
De bovenste laag is gevuld met slagroom en bokkepootjes en een laagje jam, de onderste is gevuld met vanillecreme en viervruchtenjam.

Er komt op de bovenkant nog '24' in hartjes maar die komen er op een 'springveer' boven te zweven zeg maar. Als het gaat lukken. Maar zo vind ik hem eigenlijk ook al leuk.
De bovenste laag is gevuld met slagroom en bokkepootjes en een laagje jam, de onderste is gevuld met vanillecreme en viervruchtenjam.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahaha, die is zoet, mierzoet, om te zien. Prachtig.
Het wordt nu toch tijd dat je gaat oefenen voor deze taarten:
http://www.margaretbraun.com/cakewalk.html
(als je het boek leest, dan is het dus helemaal niet moeilijk, maar puur een kwestie van heel veel voorwerk verrichten. Veel kleine bolletjes en sterretjes en dergelijke van te voren maken en dan op een bepaald ogenblik de taart in elkaar zetten. Ik wil het met een vriendin van de winter wellicht gaan proberen, al zouden we maar twee lagen doen, haha)
(als je het boek leest, dan is het dus helemaal niet moeilijk, maar puur een kwestie van heel veel voorwerk verrichten. Veel kleine bolletjes en sterretjes en dergelijke van te voren maken en dan op een bepaald ogenblik de taart in elkaar zetten. Ik wil het met een vriendin van de winter wellicht gaan proberen, al zouden we maar twee lagen doen, haha)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ik vind het een geweldige taart! KlasseDazwa84 schreef:Eindelijk mijn eigen verjaardagstaart mogen maken!
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
- gizmo
- Zeer actief
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
Dazwa84
Leuk dat je het ook gaat proberen! Als vulling gebruik ik inderdaad vaak de 'standaard' vulling. Dat is botercreme en viervruchtenjam (of een andere jam). Deze vulling is nl. buiten de koelkast houdbaar en in mijn omgeving vinden de meesten dit gewoon een lekkere vulling.Crista schreef:Ik wil ook eens een keer proberen een leuke marsepijn taart te maken, maar wat gebruik jij als vulling?
Gewoon een kant en klare bodem of wat is het beste??
en waar kan je hem het beste mee vullen, jij gebruikt 't meeste jam toch?
Zelf ben ik het een beetje 'zat' de standaardvulling dus ik probeer nu steeds meer te experimenteren. In m'n laatste taart had ik bv. een laagje slagroom met bokkenpootjes vermalen erdoorheen. Erg lekker!!
De bodem maak ik zelf, d.m.v. een kant en klare mix. Je hoeft er dan alleen nog eieren en water aan toe te voegen.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ok dankjeDazwa84 schreef:Leuk dat je het ook gaat proberen! Als vulling gebruik ik inderdaad vaak de 'standaard' vulling. Dat is botercreme en viervruchtenjam (of een andere jam). Deze vulling is nl. buiten de koelkast houdbaar en in mijn omgeving vinden de meesten dit gewoon een lekkere vulling.Crista schreef:Ik wil ook eens een keer proberen een leuke marsepijn taart te maken, maar wat gebruik jij als vulling?
Zelf ben ik het een beetje 'zat' de standaardvulling dus ik probeer nu steeds meer te experimenteren. In m'n laatste taart had ik bv. een laagje slagroom met bokkenpootjes vermalen erdoorheen. Erg lekker!!
De bodem maak ik zelf, d.m.v. een kant en klare mix. Je hoeft er dan alleen nog eieren en water aan toe te voegen.
Gebruik je dan maar 1 bodem? Of doe je steeds een laagje vulling en dan een bodem, weer een laagje vulling en weer een tussenbodem? en hoeveel 'bodems' heb je dan nodig? (sorry voor alle vragen)
Ja ik maak eigenlijk vrij weinig taarten maar 't lijkt me gewoon leuk om een keer te proberen
-
Dazwa84
Je bakt 1 bodem, een vrij hoge, en die snijd je dan 2 keer doormidden zodat je drie lagen hebt die je 2 keer kan vullen.Crista schreef:Ok dankjeDazwa84 schreef:Leuk dat je het ook gaat proberen! Als vulling gebruik ik inderdaad vaak de 'standaard' vulling. Dat is botercreme en viervruchtenjam (of een andere jam). Deze vulling is nl. buiten de koelkast houdbaar en in mijn omgeving vinden de meesten dit gewoon een lekkere vulling.Crista schreef:Ik wil ook eens een keer proberen een leuke marsepijn taart te maken, maar wat gebruik jij als vulling?
De bodem maak ik zelf, d.m.v. een kant en klare mix. Je hoeft er dan alleen nog eieren en water aan toe te voegen.![]()
Gebruik je dan maar 1 bodem? Of doe je steeds een laagje vulling en dan een bodem, weer een laagje vulling en weer een tussenbodem? en hoeveel 'bodems' heb je dan nodig? (sorry voor alle vragen)
Ja ik maak eigenlijk vrij weinig taarten maar 't lijkt me gewoon leuk om een keer te proberen
www.deleukstetaarten.nl is een erg leuke site met veel informatie, vooral op het forum!
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
wow wat een moie taarten maakt die vrouw zeg! echte kunstwerken, zonde om op te eten.Roelfien schreef:
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
Dazwa84
- Roelfien
- Zeer actief
-
Dazwa84
Ik heb gewoon zo'n standaard mix van.. ehh Koopmans dacht ik. Je hoeft alleen maar boter toe te voegen. Het is een lekkere mix al vind ik het lastig om er goed vormpjes uit te steken. Het lukte mij niet om uit een grote lap allemaal figuurtjes te maken en die er weer fatsoenlijk af te halen, het is zo snel slap, vergeleken met fondant.Roelfien schreef:Leuk!
van welk deeg maak je de koekjes, wat is je koekjes recept?
(want die zoek ik voor mijn kerstkoekjes, die wil ik ook maken)
Ik heb dus elke keer een beetje bloem op mn placemat gedaan, dan een klein bolletje deeg uitrollen (met weer wat bloem er op anders plakt je roller vast) en dan je figuurtje uitsteken. Dus per stuk. Dan gaat het goed!
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dazwa84
-
Dazwa84