Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

amber81

Re: Mijn hond in beslag genomen,wat nu..Update Macho komt th

Ongelezen bericht door amber81 »

Heb een aantal pagina's gelezen, niet alle 60 ;-)

Wat een verschrikking wat je hebt meegemaakt en wat vreselijk voor Macho!
Geweldig dat hij er weer is en idd, ik zou er ook werk van maken als ik zo mijn hond terugkreeg!!
Enneh, wat is die Frida voor ding? Blijven negeren zouk zegge!

Veel plezier alvast en geef Macho een dikke knuf!
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

We hebben gelukkig allemaal lekker geslapen :D....hij heeft eerst bij mij gelegen tot ie lekker rustig was en is toen lekker op zijn kleed gaan liggen en heeft vrij rustig de nacht doorgeslapen. Je merkt wel dat hij onwijs veel droomt maar het was niet meer zo heftig als gister.
Hij wordt straks even nagekeken...en is net lekker in bad geweest en ligt nu weer helemaal stuk te slapen.
Hij heeft ook allerlei wondjes op zijn lippen zitten...
Ennuh hij heeft honger voor 10 haha...maar we doen het rustig aan.

Bedankt allemaal!
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. Ja ik denk dat Macho behoorlijk moet bijtanken. Slaap (rust) en goede voeding. Goed dat de da hem nakijkt. Gaan jullie dan op vakantie. Dat hebben jullie echt wel verdiend. Heel veel plezier.
Afbeelding
Neeltje
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

macho-hayley schreef:We hebben gelukkig allemaal lekker geslapen :D....hij heeft eerst bij mij gelegen tot ie lekker rustig was en is toen lekker op zijn kleed gaan liggen en heeft vrij rustig de nacht doorgeslapen. Je merkt wel dat hij onwijs veel droomt maar het was niet meer zo heftig als gister.
Hij wordt straks even nagekeken...en is net lekker in bad geweest en ligt nu weer helemaal stuk te slapen.

Bedankt allemaal!
:ok: verwen hem maar lekker en geniet maar van hem!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

macho-hayley schreef:We hebben gelukkig allemaal lekker geslapen :D....hij heeft eerst bij mij gelegen tot ie lekker rustig was en is toen lekker op zijn kleed gaan liggen en heeft vrij rustig de nacht doorgeslapen. Je merkt wel dat hij onwijs veel droomt maar het was niet meer zo heftig als gister.

Bedankt allemaal!
Klinkt als een prima start :wink:
tineke

malinois schreef:en nou zal ik het hele forum wel over me heen krijgen, dat is dan maar zo, ik weet dat ze niks te kort komen bij mij.... :wink:
Nou dat niet maar het staat wel haaks natuurlijk op de uitspraak dat een mechelaar tevreden is als hij bij zijn baas in de buurt kan zijn.
Ze zijn immers op wandelen en trainen na niet bij je in de buurt maar in hun kennel.
Dat lijkt me wezenlijk wat anders.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ook de hele tijd meegelezen hier, wat fijn dat ie weer thuis :lief: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
malinois schreef:en nou zal ik het hele forum wel over me heen krijgen, dat is dan maar zo, ik weet dat ze niks te kort komen bij mij.... :wink:
Nou dat niet maar het staat wel haaks natuurlijk op de uitspraak dat een mechelaar tevreden is als hij bij zijn baas in de buurt kan zijn.
Ze zijn immers op wandelen en trainen na niet bij je in de buurt maar in hun kennel.
als ik nu naar een vakantiepark ga zijn ze net zo tevreden als thuis... voor hen is dat hetzelfde... in de kennel of in de autokennel is bij de baas in de buurt...
zelfs de hond die normaal binnen zit heeft dat... heb dat zelf gezien toen ik afgelopen sept. in duitsland was en daar een huisje gehuurd had.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

malinois schreef:
tineke schreef:
als ik nu naar een vakantiepark ga zijn ze net zo tevreden als thuis... voor hen is dat hetzelfde... in de kennel of in de autokennel is bij de baas in de buurt...
zelfs de hond die normaal binnen zit heeft dat... heb dat zelf gezien toen ik afgelopen sept. in duitsland was en daar een huisje gehuurd had.
Ik ben zelf ook zeer regelmatig met de honden op vakantie geweest dus op zich herken ik dat wel.
Onze honden voelen zich ook overal prettig als ze maar bij ons in de buurt zijn.
Maar dat nemen ze dan wel letterlijk niet met tralies er tussen :wink:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat fijn dat hij weer thuis is. Verwen hem maar heerlijk!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat fijn dat hij weer thuis is. Hopen dat ie elke dag weer een beetje lekkerder in zijn vel zit en alles zo snel mogelijk vergeet.

Die korte nagels zijn vrijwel zeker van het rondjes lopen wat hij heeft gedaan in de kennel. Mijn mechel heeft super korte nagels waaraan DA Kranendonk direct herkende dat het een hele drukke hond was, hij moest eigenlijk een operatie en een spalk maar Kranendonk voorzag direct problemen dóórdat hij die enorme korte nagels zag. En dat klopt als een bus, ondertussen na 4 jaar wordt hij eindelijk rustiger, maar hij was een enorme stresskip, altijd in beweging, broodmager en idd vaak ergens wel iets kapot, lip, oor, staart, teen, etc.etc. Dus ik denk idd dat het puur van de stress is geweest. Mikey stinkt trouwens ook altijd een uur in de wind als ik hem ophaal uit pension, ik kan me voorstellen dat die geur bij Macho ng veel erger opvalt omdat hij normaal gesproken in bed slaapt, dan ruiken ze juist meestal zo heerlijk, kleine Perrymans hier, ook een bedslaper heeft ook zo'n heerlijk luchtje van zichzelf, ik steek altijd mijn neus in zijn vachtje voor ik ga slapen.

En ik was ook 1 van degenen die zei dat ze in een laserasiel wel goed verzorgd worden. En dat zeg ik nog steeds, ben vermoedelijk ook 1 van de weinigen hier op het forum die er wel eens geweest is en die een laserasielhouder kent. Tuurlijk vind ik het heel erg sneu voor Macho dat hij zoveel stress heeft gehad, maar ik ben er wel van overtuigd dat het door de stress is gekomen en niet door slechte verzorging.

Maar nogmaals, geniet van elkaar en van je welverdiende vakantie, lekker tot rust komen allemaal. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Budkes schreef: En ik was ook 1 van degenen die zei dat ze in een laserasiel wel goed verzorgd worden. En dat zeg ik nog steeds, ben vermoedelijk ook 1 van de weinigen hier op het forum die er wel eens geweest is en die een laserasielhouder kent. Tuurlijk vind ik het heel erg sneu voor Macho dat hij zoveel stress heeft gehad, maar ik ben er wel van overtuigd dat het door de stress is gekomen en niet door slechte verzorging.
En daar kan geen verschil in zitten, net zoals bij ieder 'normaal' asiel?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Fijn dat jullie allemaal lekker hebben geslapen, weet niet of je dit nog lees voordat jullie op vakantie gaat. Maar je kan kinderhoest siroop en of honing geven voor zijn schoren keel. En voor zijn stres zou ik Bach Rescue druppels/spray geven.
Hoop dat je mannetje snel weer de oude is.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat ontzettend fijn dat hij nu weer heerlijk bij jullie thuis is maar wat zal het aan je hart gaan om te zien hoe je hem hebt terug gekregen :ugh:
Zoveel afgevallen, wondjes en korte nagels :( ik heb niet het idee dat hij zich zomaar bij de situatie heeft neergelegd in tegenstelling tot wat een aantal mensen beweerden in een discussie een aantal pagina's terug.
Hopelijk kun je alles goed vastleggen en eventueel nagaan hoe het al die weken hem is afgegaan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
malinois schreef:
tineke schreef:[..]

Ik ben zelf ook zeer regelmatig met de honden op vakantie geweest dus op zich herken ik dat wel.
Onze honden voelen zich ook overal prettig als ze maar bij ons in de buurt zijn.
Maar dat nemen ze dan wel letterlijk niet met tralies er tussen :wink:
ze weten hier niet anders... toen ik ze uit het pension haalde waren er van de 5 1 schor en 1 leek net zo'n ontplofte mol... dat zie ik niet als ik op vakantie ben bijv. en ze mee zijn ook al blijven ze dan in de auto. Dus ook al zitten ze in de kennel ze weten duvelsgoed wanneer ik er ben en wanneer ik er niet ben...
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Budkes schreef: En ik was ook 1 van degenen die zei dat ze in een laserasiel wel goed verzorgd worden. En dat zeg ik nog steeds, ben vermoedelijk ook 1 van de weinigen hier op het forum die er wel eens geweest is en die een laserasielhouder kent. Tuurlijk vind ik het heel erg sneu voor Macho dat hij zoveel stress heeft gehad, maar ik ben er wel van overtuigd dat het door de stress is gekomen en niet door slechte verzorging.
:
Sluit ik mij helemaal bij aan :E: Vele oordelen alleen wat er op de website staat van inbeslaggenomen honden, maar hebben er nog nooit 1 stap binnen gezet. Jammer, want er word wel hard geoordeeld. Daarbij zijn er stress honden, met name de mechelaars, die kan je volstampen met eten en nog vallen ze af vanwege stress. Net als die wondjes, zijn echt van die wondjes die ze oplopen door "headbangen" zoals ik dat noem. Hele tijd tegen de kennels opspringen etc, waardoor ze van die wondjes aan neus en poten oplopen.
Perry en Noah

Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

macho-hayley schreef:Afbeelding

Bij mij op de bank!
Gos als je hem hier ziet liggen en bedenkt wat ie allemaal heeft meegemaakt dan moet ik toch wel effe slikken :oeps: maar ik ben ook een softe muts :mrgreen:
Fijn dat ie een rustige nacht heeft gehad.
Weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met zo'n baasje. Jij kent je hond het beste wat elk ander ook zegt. :ok:
Fijne vakantie en nogmaals een fijne, knalvrije jaarwisseling.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Isis
Zeer actief
Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate

Ongelezen bericht door Isis »

Heerlijk dat Macho weer bij je is...en nu snel verhuizen?
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Ja, dat had ik ook, vond hem er bij liggen als een zielig hoopje hond, kon wel huilen toen ik die foto zag, en vooral ook de blik in zijn ogen.
Ik weet natuurlijk ook hoe hij was voordat deze nachtmerrie begon.
Maar ook voor wie hem nooit in het echt heeft gezien is er een groot verschil te zien tussen deze foto en de foto in het onderschrift van TS.
Ik kan alleen maar hopen dat hij weer goed opknapt en er uiteindelijk geen blijvende gevolgen aan overhoudt.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

tineke schreef: Frida ik denk we gewoonweg enkel blij mogen zijn dat er in je avater nee staat achter ik heb een hond :roll: :roll:
Waarom je je in hemelsnaam op een forum gaat aanmelden met als doel er weer zo snel mogelijk afgeknikkerd te worden is mij een raadsel.
Frida is volgens mij alleen maar op zoek naar aandacht, en niets meer....Als iedereen haar nu eens gaat negeren?? :19:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ach je arme ventje, als ik die foto zie heb ik echt met hem te doen.
Misschien kun je hem als hij zo in de stress schiet wat bach rescue geven.
Geniet straks maar lekker van jullie vakantie! Jullie hebben het zo verdiend!
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Hier nog een stille meelezer. Fijn dat Macho weer veilig thuis is. En geniet van een knalloze jaarwisseling samen met je honden.

P.S.: Frida staat bij mij ook in de negeer.
Groetjes van Sandra
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Gon schreef:
tineke schreef: Frida ik denk we gewoonweg enkel blij mogen zijn dat er in je avater nee staat achter ik heb een hond :roll: :roll:
Waarom je je in hemelsnaam op een forum gaat aanmelden met als doel er weer zo snel mogelijk afgeknikkerd te worden is mij een raadsel.
Frida is volgens mij alleen maar op zoek naar aandacht, en niets meer....Als iedereen haar nu eens gaat negeren?? :19:
Dat denk ik ook. Nergens meer op reageren wat ze ook schrijft. :pffff:
Afbeelding
Neeltje
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

wat zal het héérlijk rustig zijn als iedereen haar in de negeer drukt hihi.
Ik zat zo eens te denken van met oud en nieuw zijn we toch maar met zijn tweetjes, het zou best gezellig zijn om Frida uit te nodigen met vriendjelief.
En dan gezellig samen naar carbid schieten kijken, nee meid hier moet je staan, beetje naar links, iets naar achteren zoooo ja vanaf hier zie je alles prima. :ok: :mrgreen:
Sorry Jaquline zal je topic niet meer vervuilen :cool2:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Ptje schreef:wat zal het héérlijk rustig zijn als iedereen haar in de negeer drukt hihi.
Ik zat zo eens te denken van met oud en nieuw zijn we toch maar met zijn tweetjes, het zou best gezellig zijn om Frida uit te nodigen met vriendjelief.
En dan gezellig samen naar carbid schieten kijken, nee meid hier moet je staan, beetje naar links, iets naar achteren zoooo ja vanaf hier zie je alles prima. :ok: :mrgreen:
Sorry Jaquline zal je topic niet meer vervuilen :cool2:
Normaal gebruik je toch een bal of deksel om zo'n bus af te sluiten? :engel:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Mag ook met een zeurzak of mopperdoos. (moet je gewoon flexibel in zijn)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Ik heb eens gegoogled op laserasiel en dan blijkt dat er veel meer honden die na een inbeslagname weer naar huis mogen sterk vermagerd zijn en veel wondjes hebben, en ook kennelhoest hebben.
Dan heb ik toch wel de indruk dat de omstandigheden in een laserasiel niet goed zijn.
Ik heb geen idee of je als hondeneigenaar daar achteraf nog werk van kan maken of dat je volkomen rechteloos bent.
Is er hier iemand die daar iets van weet?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mieke2 schreef:Ik heb eens gegoogled op laserasiel en dan blijkt dat er veel meer honden die na een inbeslagname weer naar huis mogen sterk vermagerd zijn en veel wondjes hebben, en ook kennelhoest hebben.
Dan heb ik toch wel de indruk dat de omstandigheden in een laserasiel niet goed zijn.
Ik heb geen idee of je als hondeneigenaar daar achteraf nog werk van kan maken of dat je volkomen rechteloos bent.
Is er hier iemand die daar iets van weet?
alles wat je hier nu noemt is toch terug te leiden op stress?
kennelhoest door het vele blaffen is het een makkelijk slachtoffer.
mager: stress, veel lopen, onzekerheid.
wondjes: kennel, niet gewend aan kennel etc.
dat heeft niets met goed behandelen te maken imo.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind een kwart van het totale gewicht wel heel erg veel voor een hond om kwijt te raken binnen een maand, maar denk inderdaad dat je daarmee niet kunt bewijzen dat de hond niet goed behandeld is.
Wat ik het allerkwalijkst in deze zaak vind, en wat ik zelf denk ik zou willen aanvechten als ik in de schoenen van TS zou staan, is het feit dat de hond ten onrechte zo lang in het laserasiel heeft gezeten, omdat er informatie is achtergehouden en procedures niet op de juiste manier zijn gevolgd. Dat vind ik echt heel erg, en zou niet onbestraft mogen blijven vind ik. Een berisping richting de betrokken dienders en minstens excuses richting de eigenaresse van de hond zouden in mijn ogen meer dan terecht zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik vind een kwart van het totale gewicht wel heel erg veel voor een hond om kwijt te raken binnen een maand, maar denk inderdaad dat je daarmee niet kunt bewijzen dat de hond niet goed behandeld is.
Wat ik het allerkwalijkst in deze zaak vind, en wat ik zelf denk ik zou willen aanvechten als ik in de schoenen van TS zou staan, is het feit dat de hond ten onrechte zo lang in het laserasiel heeft gezeten, omdat er informatie is achtergehouden en procedures niet op de juiste manier zijn gevolgd. Dat vind ik echt heel erg, en zou niet onbestraft mogen blijven vind ik. Een berisping richting de betrokken dienders en minstens excuses richting de eigenaresse van de hond zouden in mijn ogen meer dan terecht zijn.
dat ben ik helemaal met je eens :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”