Ja hoor ik had je best begrepenMoon schreef:Weer eens even 'mijn' topic bijhouden; heb het weer schandelijk verwaarloosdranetje schreef:[Ik dacht dat ik ook wel eens mindere dingen had geschreven over de training van Ita?![]()
Af en toe gaat ze niet diep genoeg om "verloren" te zoeken.
En ze neemt geen "nepkonijn" mee
Ze heeft wel eens de aandacht er niet meer bij zoals toen de trainer een wild apport weglegde en ik haar op zo'n moment vooruit moest sturen en terugroepen. (eerste of tweede verslag van de zomertraining)
Je leest alleen de hele goede dingen geloof ik
Daarvan zijn er ook heel veel, maar uiteraard wel zoals op haar leeftijd kan.
Is het te zwaar, dan til ik daar niet aan ook al vermeld ik het wel
Dus misschien vermeld ik het zo terloops dat het niet eens opvalt?![]()
![]()
Je snapt toch hopelijk wel dat mijn opmerking over Ita echt en dan ook totaal NIET vervelend bedoeld was hè? Noem het maar jaloezieop jouw trainingstalenten en Ita's werktalenten!
Over Dante's apporteren zal ik het maar helemaal niet hebben; die heeft af en toe nog (gaat wel steeds beter) dat hij nog dummies 'kraakt'. Echt wild heeft hij niet vaak geapporteerd, dus weet ik eigenlijk niet (ik vrees het ergste :N: ). Mijn volgende hondje hoop ik toch van het begin af aan serieuzer 'op te leiden'. Alleen jammer dat een pupjachthondcursus er niet zo in zit voor mij (heb ik iig nog niet gevonden in de buurt).
Vraagje; je leest weleens dat je met een jachthondpup geen trekspelletjes moet spelen ivm hard in de bek worden. Heb jij daar rekening mee gehouden? Je gebruikt dacht ik wel een tennisbal bij Ita hè?
En nog iets; neemt Ita het jachtgedrag van Rana niet over? Je hebt dacht ik verteld dat Ita niet zo'n jachtmonster () als haar grote zus is, maar als Rana even haar neus achterna gaat, wat doet Ita dan?
Maar ik wilde toch wel even rechtzetten dat ze niet alleen maar goede dingen doet. Probleempjes zijn er ook af en toe.
Ik maak me daar alleen niet druk over.
Ik probeer wat uit en als het niet lukt vraag ik het wel ergens (bijv. hier
Ik gebruik af en toe een tennisbal bij Ita. Ze vindt het leuk om samen met mij met een bal te spelen, maar het hoeft niet per sé een tennisbal te zijn.
Trekspelletjes kon ik niet met haar doen, want ze liet de doek los als ik hem vast pakte
Samen met Rana heeft ze wel veel trekspelletjes gedaan,
Krijg niet de indruk dat dat een negatieve invloed heeft gehad
Tot nu toe neemt ze geen lastige acties van Rana over.
Misschien omdat ik ook veel apart met haar heb gedaan?
Dat is op dit moment ietsje minder. Heb niet alle dagen tijd voor nog een extra uur alleen met Ita. Maar tot nu toe dus geen probleem.
Opzoeken is toch ook het echte werk?Dante 'had' vandaag weer vier konijnen, maar het is nu echt wel duidelijk dat ze zodra ze echt 'gespot' zijn en het op een lopen zetten, heel snel niet meer interessant zijn.. Dante doet een halfzachte poging om er achteraan te gaan en dan houdt hij het voor gezien. Ik kan het nu door de kale struiken heel goed zien allemaal
. Het opzoeken vindt hij het echte werk
Tegen het "kraken" van dummy's zou je misschien een tijdje met een lege glazen fles van verse vruchtendrank of zo (sok er om en vleugeltjes er op) kunnen werken.
Wel voorzichtig zijn waar je hem neer gooit natuurlijk
Het schijnt goed te helpen.
Tenzij de hardheid in de hond zit.
Dan helpt er niets zo heb ik het begrepen.