Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nanna schreef:Dat hebben Puli’s ook. Weinig interesse in andere honden en mensen. Ze spelen met elkaar dat de stukken eraf vliegen maar met andere honden eigenlijk nooit, afgezien van er soms blaffend achteraan vliegen als er opwinding is zoals gooien met een bal.
En Csikasz mag graag sletten met grote intacte reuen. Vooral als ze ze kent, dan gilt ze huizenhoog van de pret..
Panni is nu nog een pup dus als mensen haar lokken staat ze ertegenaan. Dat deed Csikasz als pup ook maar dat is er nu helemaal vanaf. Ze is alleen blij met bekenden, haar onbekenden kunnen een :pffff: krijgen. Ik vind dat zelf een fijne eigenschap; ik ben niet zo van de batserige allemansvrienden.
Dan krijg je wel vaak een “ze zijn wel bang he?” Maar dat zijn ze niet. Ze willen gewoon niks met je te maken hebben. Net als ik eigenlijk :LOL:
Dat heeft Keetje ook precies. Op de hondenschool zeiden ze vaak dat ze angstig was. Dat is ze echt niet. Ze wil gewoon geen contact met vreemden.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Dennenappel schreef:Tijdje geleden liep ik heel vroeg bij een klein meertje in het bos en daar zaten een paar kerels te vissen, ik lijn maar even aan voor de zekerheid.
Eentje zat onwijs naar Cash te kijken en Cash begon al te huppelen van vrolijkheid.
Hij zegt: laat maar gaan joh... dus ik: ja ze kan nogal wild zijn...
Maar hij zei ik heb 3 huskies dus ben wel wat gewend.
Dikke pret Cash en hij :mrgreen:
Ze besprong hem echt en slaan met die poten en kusjes geven :schrik: en hij vond het helemaal geweldig.

Dan denk ik op dat moment, nou lekker dan maar achteraf is het wel grappig :mrgreen:

hetzelfde had ik bij de hand, alleen toen de visser zij laat haar maar even, en ik de lijn liet vieren, schoot Lana enthousiast onder het kleine vissersstoeltje, omdat aan de andere kant een plak brood lag, kon haar nog net binnen hengelen, voordat visser met zijn hengel zelf in het water werd gekiept, kon mijn schaterlach maar net binnen houden,
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dennenappel schreef: Dan denk ik op dat moment, nou lekker dan maar achteraf is het wel grappig :mrgreen:
Ik vond het wel irritant hoor. Hij gaat gelukkig wel voorzichtig tegen mensen opstaan en zonder er gewicht op te zetten. Hij heeft ook amper nagels, dat scheelt.
Maar hij wordt er iedere keer voor beloond. Ik wil zelf niet eens hebben dat honden tegen me op komen staan.
Je zult er maar net één hebben die wat heeft of aan de bloedverdunners zit. Dat hadden we met ons puppybezoek. Papa stoot tegen de lip van die mevrouw, bloeien jongens :schrik:
Maar ja, pick your battles.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mijn honden hebben ook weinig interesse in vreemden, in ieder geval buiten. Nou ja, Taar vindt vreemde mensen meestal wel leuk, maar de kans bestaat dat ze je niet opmerkt :engel: En sowieso zal ze zich nooit opdringen.
Mensen die gaan lokken, worden met veel argwaan bekeken en die kunnen het sowieso schudden :lol1:
Binnenshuis zijn ze wel geïnteresseerd in bezoek; ze willen meestal niet direct geaaid te worden door vreemd bezoek, maar komen in ieder geval nog wel even kijken en snuffelen.
Er zijn inderdaad wel eens mensen die denken dat ze bang zijn (voor Amy gaat dat ook wel een beetje op; echt bang is ze niet voor vreemde mensen, maar ook niet meteen helemaal op haar gemak) en het niet leuk vinden dat ze geen contact willen. Maar ik vind het zelf juist wel prettig.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn honden vinden vreemde mensen totáál niet interessant, alleen als er een hond bij is willen ze checken hoe dat zit.
Maar dan nog nauwelijks eigenlijk.

Bessel heeft wel een ding, als iemand iets eng vindt gaat ze ze helpen. Ze gaat ook naar bange kinderen als ik niet oplet en dus ook naar bange volwassenen.
Laatst een Hindoestaanse dame die aan het joggen was, die vond het duidelijk een beetje eng, al dat gespuis. Alles liep haar straal voorbij, behalve Bessel, die ging naast haar lopen draven en likjes geven :I:
En die mevrouw: Ik weet niet wat ik met honden moet doen!! :80:
Nouja, niks dus ;)
Ze vond het verder niet erg, maar Bessel maakt zich meteen zorgen als iemand iets eng vindt, ze pikt ze er feilloos uit.
Ze is ook meteen weer bij me als ik haar roep, alleen zag ik deze net te laat aankomen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Marjoleine schreef:Mijn honden vinden vreemde mensen totáál niet interessant, alleen als er een hond bij is willen ze checken hoe dat zit.
Maar dan nog nauwelijks eigenlijk.

Bessel heeft wel een ding, als iemand iets eng vindt gaat ze ze helpen. Ze gaat ook naar bange kinderen als ik niet oplet en dus ook naar bange volwassenen.
Laatst een Hindoestaanse dame die aan het joggen was, die vond het duidelijk een beetje eng, al dat gespuis. Alles liep haar straal voorbij, behalve Bessel, die ging naast haar lopen draven en likjes geven :I:
En die mevrouw: Ik weet niet wat ik met honden moet doen!! :80:
Nouja, niks dus ;)
Ze vond het verder niet erg, maar Bessel maakt zich meteen zorgen als iemand iets eng vindt, ze pikt ze er feilloos uit.
Ze is ook meteen weer bij me als ik haar roep, alleen zag ik deze net te laat aankomen.
Tja toch oppassen met die lieve honden..... had ik ook met mijn meest zachtaardigste liefste leonbergermeisje... die deed dat ook, ging ook juist op deze mensen af, terwijl ze normaal mensen negeerde.
Helaas op een dag voor haar kreeg ze flinke trappen van een kerel.
Ik werd daar niet vrolijker van en werd nogal boos, ( precies bij de meest lieve hond die je kan kan voorstellen, maar ja niet iedereen is hondvriendelijk, en ze liep los.. dus mijn fout ook nog)
Ik kreeg daarom ook nog een paar flinke poeiers met de vuist tegen mijn hoofd... man was bang zullen we maar zeggen. ( was net uit het ziekenhuis waar ze een stent in mijn hoofd hadden gezet ... was dus nogal verbouwereerd en hoopte maar dat er geen schade was, is goed afgelopen ;-))
Maar juist dit soort honden zijn dan de pineut. Kan nog janken dat ze zulke trappen kreeg... ze is er allang niet meer, maar kan nog mijn verdriet voelen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat soort mensen zouden ze niet vrij rond moeten laten lopen, als je je ongenoegen met je vuisten wilt beslechten dan is er vast ergens anders een prima plek voor je.. we hebben nu eenmaal afspraken over wat wel en wat niet acceptabel is :hmmm:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

irmaLeo schreef: niet iedereen is hondvriendelijk, en ze liep los.. dus mijn fout ook nog
Dit was in losloopgebied dus als iemand die honden eng vindt daar wil joggen, tja.
Mijn honden doen niks, ze negeren mensen gewoon. Bessel is een drol van een hond, die is superlief tegen iedereen, mens en hond.
Dit is vrij nieuw, dat ze dit doet, maar iedereen is haar vriend dus het verbaasde me niet eigenlijk.
Voor vreemde honden valt ze meestal meteen om ook en voor kleine kinderen ook. Ze is gelukkig ontzettend aaibaar :I:

Afbeelding

Afbeelding

irmaLeo
Zeer actief

Ja Marjolein dat was ook in een losloopgebied.. .maar toch.... ;-) Je hebt geen poot om op te staan. Mijn honden deden mensen ook niks, in tegendeel.. maar ja...., Sophie was juist een vreselijke lieve becheiden hond.. maar ja er moet er maar eentje tussen zitten die er niet van gediend is. Dan krijg je ook nog een paar vuistslagen voor je kop ;-) Zo is het gewoon.
Laatst gewijzigd door irmaLeo op 20 dec 2018 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ben blij dat mensen hier over het algemeen niet zo raar doen :oeps:
De paar keer dat ik woorden had ergens over kwamen we er normaal uit.
De enige keer dat er iemand naar mijn honden geschopt heeft was zo'n idiote hekkenknipper die herten uit de OVP kwam redden. Echte dierenliefhebber. :roll:

Afbeelding

irmaLeo
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ben blij dat mensen hier over het algemeen niet zo raar doen :oeps:
De paar keer dat ik woorden had ergens over kwamen we er normaal uit.
De enige keer dat er iemand naar mijn honden geschopt heeft was zo'n idiote hekkenknipper die herten uit de OVP kwam redden. Echte dierenliefhebber. :roll:
Tja noorden van het land he;-) Zal wel...
En ja, normaal kwam ik er ook wel uit...
En "dierenliefhebbers", heb je overal...
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Lana (mix podenco maneto en terrier): Dat ze buiten zo ontzettend druk is, mensen denken geloof ik echt dat ze thuis over alle meubels heen stuitert, terwijl het in huis eigenlijk een onwijs luie donder is die hele dagen op de bank kan gaan liggen pitten. :mrgreen:
Volgens mijn schoonmoeder kijkt ze boos, ik denk dat dit komt omdat ze bijna helemaal zwart is en zeer donkerbruine oogjes heeft, waardoor het lijkt alsof ze zwarte ogen heeft.

Sira (dobermix): Hoor ik eigenlijk weinig commentaar over, wel regelmatig complimentjes dat ze haar mooi vinden. Mensen die niet zo van honden houden of alleen van hele kleintjes, vinden haar soms wel erg groot en/of eng.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”