Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

T gaat niet goed met Gillebil

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Re: T gaat niet goed met Gillebil

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Heel veel sterkte gewenst en zoals eerder gezegd; jij kent hem het beste en weet wat wel of niet goed voor hem is...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Hierboven werd al gezegd dat die laatste tijd helemaal niet prettig is. Wikken en wegen en signalen oppikken. Dan ben je niet aan t genieten. Alleen maar te kijken naar je hond. Is t zover , ben ik niet te laat. Alleen maar omdat je t beste voor je hond wilt. Heel moeilijk. Sterkte Sandra. Vandaag nog contact met je DA?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hij lijkt vandaag iets op te krabbelen - ging gisteren na de middag ook al heel redelijk,.. denk dat de andere voedingsupplementen een beetje aan gaan slaan, zijn mondslijmvlies heeft op dit moment meer kleur dan afgelopen maanden ( echt donker roze) .. en ik denk dat hij zich nu ook wet prettiger voelt... hij lag net op zijn rug te rollen , nou dat is een tijd terug,,, dus ik ga zo even door en kijk het voor nu even aan... als het zo gaat kan ik weer even ademhalen
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Vlo staat er in januari drie jaar op . Vetmedin en upcard. De lange wandelingen gaat hij niet meer mee maar in huis en in de tuin nog steeds lol...en rondje van twintig minuten.

Ik hoop dat het bij Gil als je de balans heb gevonden ook zo zal gaan :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

het lijkt voorzichtig de goede kant op te gaan,... maar ik ben heel voorzichtig hoor...de schrik zit er nog goed in :blauwoog:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Een berichtje gevuld met goed bedoelde steun, vertrouw op jezelf en op van Gils en de band die jullie hebben. Je kent je eigen hond het beste. Ondertussen duimen we....
S@ndr@
Zeer actief

Dank je wel..ik zou echt willen dat ik even in de toekomst kon kijken .. om te weten of ik het nu goed doe voor hem.. helaas.. jammer dat het niet kan...
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ja rollen op je rug....dan ben je happy.
Goedzo vent!
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

En dan geven dat soort dingen je weer hoop.
ven adempauze voor allebei.
S@ndr@
Zeer actief

ja dat is fijn, kan ik wel even gebruiken :wink: en hij zeker..... dat zijn even die momentjes dat het licht weer gaat schijnen
AnSen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Had een Jack (R)Hussel Black&Tan

Ongelezen bericht door AnSen »

Dat dat soort dingen lekker rollen op je rug je weer wat hoop kunnen geven :knuffel:
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Fijne berichten Sandra, duimen dat dit doorzet!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hoe gaat t nu met van Gils?
Gr. Aniek

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hopelijk gaat het nog steeds iets beter met hem.

Even nog een vraag over de dosering van de medicijnen: terug van 2 naar 1, was dat niet bedoeld als van 2 maal daags 1, naar 2 maal daags een halve (ipv 1 maal daags een hele)?
S@ndr@
Zeer actief

nee, hij mocht 1 op een dag..

ben nu verder gewoon op 2 door gegaan,... maar hij heeft goede dagen en slechte dagen lijkt het nu wel.. en de medicatie heeft wel invloed... maar nu ook weer niet zoveel......

gisteren was echt een slechte dag en vandaag lijkt het wel weer beter te gaan.. gisteren in de loop van de dag heeft hij er 3 gehad, verspreid...... volgens de gebruiksaanwijzing met zijn gewicht zou hij er tot 5 mogen... hebben dus ik heb nog wel even ruimte.. ..t zou alleen wel fijn zijn als de vetmedin meer zou doen en het hart wat meer kracht zou krijgen zodat zijn lijf het zelf weer ging doen.. maar dat is niet het geval..
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

:( wat jammer dat de medicijnen nog niet goed aanslaan,ik hoop dat het toch wat gaat doen voor je mooie grijze man...
S@ndr@
Zeer actief

ik kan hem in ieder geval comfortabel houden met de vochtafdrijvers ,.. ik had ook meer gehoopt van de vetmedin.. maar ik ben bang dat dit het is .. hij heeft nog genoeg goede momenten,( vreemd genoeg heel veel eetlust,.. ) ik loop ook even wat vaker kleine stukjes met hem zodat hij nog even wat afleiding heeft en alles even in beweging komt en ik hoop stiekem dat dat ook een beetje helpt,.. kan hij in ieder geval even afwateren ... maar dat staat hij er in ene keer weer bij dat ik me afvraag van vind hij t nog wel leuk.. is het zijn hart, of gewoon ouder worden .. met alles wat erbij hoort..
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Moeilijk moeilijk moeilijk meid.
Je ziet gebeuren wat je liever niet wil zien.
Gil is een wat mij betreft eerbiedwaardige hond.
Mijn eerbied zal hij never nooit verliezen maar als zijn waardigheid zo erg afbrokkelt is dat diep verdrietig.

Ik denk aan jullie.
S@ndr@
Zeer actief

:J: dank je wel...bijna alles went... maar ik vind deze heel erg lastig want ik wil gewoon zuiver naar hem blijven kijken .... vandaag gaat het gelukkig goed en de rest schuif ik dan voor nu nog maar even voor me uit...we hebben nog even tijd
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

S@ndr@ schreef::J: dank je wel...bijna alles went... maar ik vind deze heel erg lastig want ik wil gewoon zuiver naar hem blijven kijken .... vandaag gaat het gelukkig goed en de rest schuif ik dan voor nu nog maar even voor me uit...we hebben nog even tijd
uitstel van executie. als ik het zo lees vraag ik mij altijd af hoe ver moet een hond aftakelen om de beslissing te nemen om de hond zijn rust te geven. dan maar liever, voor mijn gevoel, een week te vroeg dan een uur te laat.

dit is niet aanvallend bedoelt of verwijtend maar het is iets wat ik mij dus altijd af vraag.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja hij is aan t doodgaan, maar dat doen oude honden altijd,.. zoals gezegd vandaag een goede dag en er valt best nog wel wat te genieten voor hem.. denk ik..
https://www.facebook.com/sandraBak/vide ... on_generic
hij eet, hij speelt soms, hij gaat nog mee kleine stukjes.. hij waakt ( zijn lust en zijn leven) en ja t is lang niet meer de hond die het ooit was.. en t blijft lastig.. ik ben ook niet meer wie ik was toen ik 20 of 30 jaar oud was...zelfs... ik vind die vraag heel moeilijk en lastig en ik heb wel een glazen bol... maar die laat me weinig zien :( .. mijn hersenen zeggen misschien van nog 1 goede winter.... hoop ik, de tijd zal het leren.. ik probeer het kwalitatief goed te houden... als dat niet meer gaat is t basta.. hoe moeilijk ook
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik zie een best nog kwieke vent die nog lol in zijn leven heeft! Gewoon inderdaad per dag bekijken en je ziet zelf het beste wanneer het klaar is!

Sterkte en hopelijk nog een mooie tijd samen :roos:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Op het filmpje ziet hij er nog vief zat uit hoor.
En ja, het is een oude hond en ja, het is een molosser en die gaan nou eenmaal niet zo lang mee. Maar als je er nog goede dagen aan kunt plakken zou ik het doen hoor.
Nou ja dit dus, dit is toch geen depri hond.. en ja t is een goede dag, op de slechte gaat het iets minder.. en de zomer gaat hij niet leuk vinden zeker als het zo warrem gaat worden.. maar zo als vandaag gaat het toch best... dus ik hoop gewoon op een goede laatst winter met hopelijk nog heel veel dagen zoals vandaag.. en dan voor de zomer voor het warm gaat worden zeggen van.... je mag gaan vent... ik denk dat dat t eerlijkst is als het zo blijft gaan zoals nu ... en dat kan ik gewoon niet voorzien.. dus ik richt me nu op de goede dagen
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

hij ziet er nog happy uit op het filmpje,zie daar echt geen zielige of lijdende hond ,als hij zo nog een poosje mee kan zou geweldig zijn toch?

moet je nog met hem voor controle naar de DA ?
S@ndr@
Zeer actief

ja, ik geloof met een maand of 3..tot 6 . even kijken hoe we er dan instaan......... hoewel ik zelf de waardes nu niet meer zo intressant vind, maar meer hoe hij zich voelt
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

S@ndr@ schreef:ik kan hem in ieder geval comfortabel houden met de vochtafdrijvers ,.. ik had ook meer gehoopt van de vetmedin.. maar ik ben bang dat dit het is .. hij heeft nog genoeg goede momenten,( vreemd genoeg heel veel eetlust,.. ) ik loop ook even wat vaker kleine stukjes met hem zodat hij nog even wat afleiding heeft en alles even in beweging komt en ik hoop stiekem dat dat ook een beetje helpt,.. kan hij in ieder geval even afwateren ... maar dat staat hij er in ene keer weer bij dat ik me afvraag van vind hij t nog wel leuk.. is het zijn hart, of gewoon ouder worden .. met alles wat erbij hoort..
Jammer dat de vetmendin weinig doet, misschien kan je met de DA overleggen over een ander middel?
Mijn westie had ook hartproblemen, die kreeg eerst ook vetmendin maar dat werkte ook niet voldoende, toen kreeg ze fortekor plus, daar deed ze het een stuk beter op.

Mooi filmpje, daar ziet hij er nog lekker happy uit :I: en ik hoor geen gehoest tijdends het spelen, dat is een goed teken :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ellen en de birmanen schreef:
S@ndr@ schreef::J: dank je wel...bijna alles went... maar ik vind deze heel erg lastig want ik wil gewoon zuiver naar hem blijven kijken .... vandaag gaat het gelukkig goed en de rest schuif ik dan voor nu nog maar even voor me uit...we hebben nog even tijd
uitstel van executie. als ik het zo lees vraag ik mij altijd af hoe ver moet een hond aftakelen om de beslissing te nemen om de hond zijn rust te geven. dan maar liever, voor mijn gevoel, een week te vroeg dan een uur te laat.

dit is niet aanvallend bedoelt of verwijtend maar het is iets wat ik mij dus altijd af vraag.

Dat is dus nu juist de angel. Zelf heb ik ook jaren geleden een topic geopend toen het niet goed ging met mijn hond, maar de twijfel die ik had omdat op dat moment het er niet goed uit zag, maar tegelijkertijd twijfelde ik omdat de hond zelf niet de signalen gaf die je als baas "moet" zien wil je een definitieve beslissing maken.
Natuurlijk weet je dat het einde snel nadert, maar juist zelf moeten beslissen wanneer dat moment is maakt het zo lastig.

Zelf heb ik hier toen ook mijn gedachten en twijfel gedeeld, en eigenlijk ook omdat ik in mijn directe omgeving niet de personen had die het snapten of begrepen. Of juist wel, en die deelden dan mijn twijfel omdat die ook wat meer zagen van de hond dan alleen de momenten waarop het iets minder is/was. Als een dag erna er wel weer een blije kop staat, die ligt te rollebollen (in mijn geval in de sneeuw) dan weet je eigenlijk waarom je niet eerder de beslissing hebt genomen.
Afhankelijk wederom van de medische staat van de hond, in mijn geval zat er geen direct risico aan het "uitstel van executie". Hij had geen ademnood, was niet incontinent, wilde nog spelen, eten drinken en mee uit.
Het gevoel om dat te stoppen, in combi met hoe hij mij nog aan keek en enthousiast was klopte niet.
Tot op een dag hij aangaf dat het wel genoeg was.

En wat is dan te laat. Ik heb hem 1 dag moeten tillen omdat hij niet meer naar huis kon, daar tegenover stond wel dat we nog genoten hebben op het veldje en dat hij heeft gedaan wat hij wilde. Maar jaren ervoor heb ik hem ook eens moeten tillen, en dat bleek toen dus een tijdelijk euvel, dus tsja.. soms is het beter om niet te snel te beslissen als je denkt dat het einde verhaal is. En dat heb ik dus toen ook wel eens gedacht.
Maar toen hij een bepaalde leeftijd bereikte en andere dingen weer naar voren kwamen, dan weet je dat er snel een moment gaat komen dat je de beslissing moet nemen. En de ene doet dat direct omdat ze het échte aftakelen niet willen afwachten. En bij mijn eerste hond was er geen pijn, wel ongemak maar daar kwamen we met wat aanpassingen wel uit.. en het was soms zielig om te zien denk ik, die hele aftakeling, maar ik heb hem met liefde kunnen ondersteunen daar waar nodig en zelf ben ik blij dat ik niet toen ongemak om de hoek kwam ik direct op dat moment heb gekozen voor inslapen.
De tijd die we nog hebben gehad was intens, maar achteraf gezien heb ik destijds voor hem de juiste keuze gemaakt.
Niet om te rekken, maar omdat ik voelde dat het moment nog niet daar was.

Bij mijn tweede hond moest ik wel snel beslissen, ondanks dat zij ook liet zien graag te willen, maar haar medische conditie was te slecht om risico in te nemen, want dat had dan een nare dood geworden en dat maakte dat ik bij haar wel heel snel heb beslist toen bleek dat niets haar aandoening kon verlichten.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

4 jaar geleden heb ik met Bo hetzelfde dilemma gehad. Toen was het ook zo lastig, ook bij hem was het hart het probleem. Ik ben naar hem blijven kijken en ik zag aan hem dat hij er klaar mee was en heb daarop de afspraak kunnen maken om hem te laten gaan, niet met grote spoed, maar hem nog 2 maanden door laten lopen bijvoorbeeld, dat welke ik niet. Mijn ex hele er eerst niet zo in, tot Bo 2 dagen bij hem was om afscheid te nemen, toen zag hij wat ik bedoelde en stond hij er ook achter.

Je Keizer gaat het je zelf vertellen :roos: :J:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik hoop het zo hard, dat ik het op een gegeven moment gewoon zeker weet,,, maar ik ben er bang voor dat het niet zo zal zijn...zoals gezegd gisteren een goede dag, vandaag start ook goed.. maar er zijn ook mindere dagen en de twijfel slaat soms toe dan..ik ben ook niet zo van de zekerheden... maar van afstrepen en moment opnames en zie ik het wel goed en en en en ... ik vind dit soort definitieve dingen lastig...
S@ndr@
Zeer actief

tja, wat is de grens, ik zal er eens goed over nadenken :hmmm: ..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”