Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje van Lesbos geadopteerd (p 6)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hondje van Lesbos adopteren, zondag kennis maken (p 5)

Ongelezen bericht door Sam2012 »

:cheer: :cheer: Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan :cheer: :cheer:

Donny is een schatje :I: . Ik ben niet zo creatief met namen, dus zou het gewoon op Donny houden.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jorinda »

Wat een schatje! Veel plezier zondag :D
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat leuk, klinkt goed allemaal! Ook wel spannend natuurlijk, fijn dat het voor je het weet alweer zondag is! :D
charley

Ongelezen bericht door charley »

Fotogravinnetje schreef:
charley schreef:Zijn pleegmama verwacht zondag ook geen problemen met de kennismaking. Dit klinkt super en ik denk dat er hier zondagmiddag weer een viervoeter rond stapt.
Kan de spullen weer neerzetten die ik gisteren heb opgeruimd :D .

Het is een hondje van 7 a 8 kilo en de grote van een Teckel (+- 35 cm hoog) werd mij verteld, aan welke maat mand en bench moet ik dan denken? Het kussen van Boy 125x80x15 cm vind ik een beetje overdreven en wil ik liever niet meer neerleggen. Als het goed is krijg ik zijn maten vanavond of morgen nog door maar dan kan ik alvast gaan kijken op internet.
Formaat stevig gebouwd Markiesje dus. Hier zijn ze dol op kattenmandjes. Gewoon goedkope van de Action bijvoorbeeld
Welke maat bench moet ik aan denken? bedankt voor de tip van de action, nooit aan gedacht.
LongFields schreef:Heel veel plezier alvast met elkaar want ik geloof gelijk dat hij met je mee naar huis gaat zondag!
Dat weet ik eigenlijk wel zeker, aan mij zal het niet liggen :lol1:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb hier 2 benches van ca 45x50x60, maar daar gaan ze altijd voor maar korte tijd in. Een maat groter zou beter zijn als het de vaste slaapplek wordt
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Fotogravinnetje schreef:
charley schreef:Zijn pleegmama verwacht zondag ook geen problemen met de kennismaking. Dit klinkt super en ik denk dat er hier zondagmiddag weer een viervoeter rond stapt.
Kan de spullen weer neerzetten die ik gisteren heb opgeruimd :D .

Het is een hondje van 7 a 8 kilo en de grote van een Teckel (+- 35 cm hoog) werd mij verteld, aan welke maat mand en bench moet ik dan denken? Het kussen van Boy 125x80x15 cm vind ik een beetje overdreven en wil ik liever niet meer neerleggen. Als het goed is krijg ik zijn maten vanavond of morgen nog door maar dan kan ik alvast gaan kijken op internet.
Formaat stevig gebouwd Markiesje dus.
Donny lijkt wel een beetje op een blond Markiesje! :I:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat is je bedoeling met de bench? Ja Donny erin verwacht ik, maar hoelang/wanneer?
charley

Johnny Jones schreef:Donny lijkt wel een beetje op een blond Markiesje!
Markiesje zag ik hier al eerder voorbij komen. Ik noemde Donny al een kruizing van een Teckel en een Golden Retriever.
Zamunda schreef:Wat is je bedoeling met de bench? Ja Donny erin verwacht ik, maar hoelang/wanneer?
Donny gaat nu naar zijn wandeling in de bench omdat hij anders niet rust, blijft maar lopen en spelen.
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Hij is leuk! Wat een lief koppie. Dat wordt nog even nagelbijten tot zondag.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Wat een leuk hondje!
Heel veel plezier zondag!
charley

metav schreef:
charley schreef:
Johnny Jones schreef:Donny lijkt wel een beetje op een blond Markiesje!
Markiesje zag ik hier al eerder voorbij komen. Ik noemde Donny al een kruizing van een Teckel en een Golden Retriever.
Zamunda schreef:Wat is je bedoeling met de bench? Ja Donny erin verwacht ik, maar hoelang/wanneer?
Donny gaat nu naar zijn wandeling in de bench omdat hij anders niet rust, blijft maar lopen en spelen.
vraag even aan het opvanggezin in welke maat bench hij zit
Ik zal haar straks even een app sturen ook voor de brokken. Hij eet daar Dog lovers maar dat is in mijn nabije buurt niet te koop, en of dit geperst is. Ik wil hem overzetten op Cavom en dat is geperst.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een leuk hondje zo zie ja maar weer en heel gek maar net als de meeste vind ik Donny een hele leuke naam
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Wat een schat van een hond, om te zien :I:
Veel plezier met de kennismaking zondag :lol1:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Veel plezier en succes met de aankomende kennismaking.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
charley

Het nieuwe mandje staat in de woonkamer klaar.
De andere spulletjes zoals speeltjes liggen weer beneden in de kast en in de gang staat een voer en waterbak.
Ik mis alleen nog Donny :LOL: .
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Heel veel plezier morgen. :ok:
Afbeelding
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Bijna zondag!!
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zo, dat wordt een lange nacht :wachten: .
Johnny Jones
Zeer actief

Cleva schreef:Dit gaat niet goed. Binnen vijf dagen twee honden op de korrel hebben is niet senang.

Ik begrijp dat je heel erg graag een hond wil maar dat komt heus wel goed, die hond komt er wel.
Dat betekent niet dat je onmiddellijk als een idioot moet gaan lopen shoppen.
De hond komt. Nu nog beslissen met welke hond je de komende 15 jaar wil optrekken. Dan wordt het kader zomaar iets nauwer.
Dit ben ik niet met je eens..
Ruim twee jaar geleden had ik ruimte in mijn huis en hart voor nog een hond. Ik had een leuke hond gezien welke in Nederland in de opvang verbleef. Ik bellen, maar de hond bleek gereserveerd. Vervolgens heb ik 24 uur de website van de stichting uitgeplozen en gebeld dat ik graag Digger, die nog in Spanje was, wilde adopteren. Geen seconde spijt van gehad, hond en ik zijn stapel op elkaar.
charley

Re: Hondje van Lesbos adopteren, zondag kennis maken (p 6)

Cleva schreef:Dit gaat niet goed. Binnen vijf dagen twee honden op de korrel hebben is niet senang.Ik begrijp dat je heel erg graag een hond wil maar dat komt heus wel goed, die hond komt er wel.Dat betekent niet dat je onmiddellijk als een idioot moet gaan lopen shoppen. De hond komt. Nu nog beslissen met welke hond je de komende 15 jaar wil optrekken. Dan wordt het kader zomaar iets nauwer.
Ik loop niet te shoppen hoor, ik weet wat ik doe en zo gaat het altijd bij mij (heb al 27 jaar dieren in huis). Toen ik voor Boy ging was ik geintreseerd in 3 honden tegelijk en ik heb echt geen spijt gehad van mijn keuze. Daarnaast gaat het met de andere hond niet door, deze plaatsen ze niet bij mij ivm zijn moeder en deze stichting vertrouw ik ook niet meer. Waarom zou ik dan wachten terwijl er een ander hondje op een huisje wacht die precies aan mijn omschrijving voldoet en waar ik opslag verliefd op ben geworden. Daarnaast zou de stichting Donny echt niet plaatsen als ze aan mij twijfelde, nee in plaats daarvan vinden ze Donny echt bij mij passen en denken ze dat wij een gouden match zijn.

In elk geval ga ik morgenmiddag rond 15:00 eerst kennis met Donny maken en gaan we samen wandelen, mocht er dan van beide kanten een klik zijn en het gastgezin geeft groen licht mag Donny mee.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Cleva schreef:Dit gaat niet goed. Binnen vijf dagen twee honden op de korrel hebben is niet senang.

Ik begrijp dat je heel erg graag een hond wil maar dat komt heus wel goed, die hond komt er wel.
Dat betekent niet dat je onmiddellijk als een idioot moet gaan lopen shoppen.
De hond komt. Nu nog beslissen met welke hond je de komende 15 jaar wil optrekken. Dan wordt het kader zomaar iets nauwer.
Ach ga toch fietsen. Zo werkt het voor jou misschien, maar niet iedereen heet Cleva.
charley

En toen was het zondag en krijg je een berichtje dat de kennismaking een uurtje later plaats gaat vinden om vier uur, nog twee uur wachten en dan vertrekken richting Donny. Nog even in spanning zitten :D .

Ik heb net het adoptiecontract ontvangen en een mail van de stichting dat Donny aan de diarree zou zijn en dat ik op de kosten van de stichting naar de DA mag om dit te laten onderzoeken. Van zijn opvangmama kreeg ik bericht dat de diarree al 4 dagen over is en zij en ik trouwens ook denken dat het stress is omdat Donny pas een weekje in Nederland is en in een keer ander voer krijgt.

Wat zouden jullie doen morgen gelijk naar de DA gaan of het even aankijken en Donny eerst rust gunnen?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Succes vandaag
Afbeelding
charley

Heavy schreef: En zeker niet op ander voer gaan overzetten . Ook al is het niet in jouw buurt te verkrijgen dan kun je het wel online bestellen
hij krijgt hier voorlopig het zelfde voer Doglovers, ik krijg een nieuwe zak brokken van 3 kilo mee omdat dit bij mij in de omgeving niet te koop is. Ik ga hem daarna rustig overzetten naar Cavom in de groene zak.
charley

Re: Ronde 2 hondje van Lesbos adoptieprocedure gestart (p 5)

Nanna schreef:
charley schreef:Eventjes stiekem een foto van Donny, nu alleen nog een leuke naam bedenken.
Afbeelding
Wat een lekkere dropperd, net een economy-Golden :I:
Heel veel plezier met Donny want ik ga er van uit dat je hem meeneemt :mrgreen:
Het lijkt volgens zijn pleegmama op een kruising Teckel Golden maar hij heeft ook iets weg van een Markiesje.
Ik hoop dat alles goed verloopt als dit het geval is mag Donny gelijk mee :cheer: :cheer: omdat het ruim 2 uur rijden is van mij naar het opvanggezin.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Wat een leukerd! Veel plezier vanmiddag! Ik hoop dat het klikt!
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Spannend hoor, succes vanmiddag!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Spannend! Leuk hoor! Die diarree lijkt me ook stress, alleen even opletten dat er geen gelig slijm in zit en het gek weeiig zoet ruikt. Dan is het waarschijnlijk giardia en dat kun je maar beter zo snel mogelijk bestrijden met een kuurtje.
Angelique.

Re: hondje uit buitenland adopteren

Ongelezen bericht door Angelique. »

Zamunda schreef:Niet iedere vrijwilliger zal even kundig zijn in het vormen van een beeld middels mail-/chat-/telefooncontact, dus daar vind ik zo'n formulier prima geschikt voor. Zo'n stichting is toch verantwoordelijk voor het hierheen halen van die honden en worden er ook op aangekeken als ze die honden niet goed plaatsen en die honden hier van hot naar her gesleept worden (en natuurlijk heeft een hond het hier al snel beter dan daar, maar van tig keer herplaatsen knappen ze ook niet op, ze hebben het soms al moeilijk genoeg om zich aan het leven hier aan te passen). Dus ik vind het niet gek dat ze proberen om dat te voorkomen; wellicht draaft de ene stichting daar dan wat in door, tja dan kijk je verder of je zet je eroverheen omdat je die hond wil.

Foto's van je huis en tuin... ik zou er ook niet om zitten te springen maar ik kan me er ook wel weer wat bij voorstellen. Als je als stichting huisbezoeken laat doen dan moeten vrijwillegers soms heel wat kilometers afleggen en uren investeren, dan kunnen die foto's weleens wat huisbezoeken schelen. Bijvoorbeeld als je vindt dat de omheining niet afdoende is voor de betreffende hond, en de mensen daar niets aan willen veranderen. Nou dan hoef je dat huisbezoek ook niet meer te doen. En ja zoiets kun je arrogant vinden, maar er zijn al meer dan genoeg weggelopen buitenlandertjes dus ik begrijp wel dat ze zulks proberen te voorkomen.

En laten we eerlijk wezen, de meeste mensen zijn helemaal niet zo bewust met hun honden bezig als het gros hier op het HF en daar hebben die stichtingen wel mee van doen en daarom vind ik een beoordeling door de stichting helemaal niet ongepast.

Zo is dat idd :ok:
Foto's vind ook een beetje te, maar goed ik snap het wel.....

Ooit deed ik een huisbezoek, Op het formulier stond dat ze ik weet niet exact meer hoeveel hectare grond hadden....GOED, HOOG OMHEIND ! eenmaal aangekomen (enkele reis ik meen iets van 400 km) sta ik daar ineens in een postzegel tuintje met een hekje van nog geen meter :F: al die hectares waren snachts weg gevaagd denk ik :LOL:
Ze hebben de hond niet gekregen, wat overigens niet aan de tuin lag maar aan een aantal andere dingen waar ze ook niet eerlijk over waren geweest, en nog belangrijker, hun hond was verre van sociaal zoals ze zeiden en vond ik er ook niet al te florissant uit zien :hmmm:
Laatst gewijzigd door Angelique. op 30 apr 2017 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Veel plezier met het bezoek aan Donny :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”