Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kruising husky x staff x BD, we zien er vanaf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: kruising husky x staff x BD, we zien er vanaf

Ongelezen bericht door laeken »

ellen en de birmanen schreef:iedereen valt er nu over dat de hond een spuitje krijgt als deze hond agressie gaat vertonen. ik ben daar juist "blij" mee. deze hond gaat dan iig niet het asiel in om daar een leven lang te zitten omdat er geen vraag is naar hond-agressieve honden dus lang in een hok zitten. dat vind ik namelijk zielig. Maar het mooiste is als iedereen gewoon inziet dat het geen leuke lieve hondjes zijn naar andere honden.

Waar ik vrijwilliger ben zit een kruising staff al ruim 7 maanden in het asiel. hond was al gek maar wordt steeds gekker. erg lief voor mensen maar totaal niet te vertrouwen met andere honden, net als de andere 6 staff-kruisingen in het asiel.

ellen

Ik snap wel dat die honden in het asiel een spuitje krijgen op termijn. Al zal dat juist waarschijnlijk niet gebeuren. Waar het mij om gaat is dat iemand zo'n hond neemt en die dan in gaat slapen zodra er gedrag komt dat niet bevalt. Neem dan een ander ras en laat deze hond aan iemand over die haar gewoon kan begeleiden als ze evt een keer pittig wordt. Dan heeft deze persoon een hond die dat risico niet zo in zich heeft en dan heeft de hond die ze nu heeft een baas die niet direct de handdoek in de ring gooit maar gewoon een muilkorf koopt en de hond kan begeleiden.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

marsol schreef: Ik zal 100% verantwoordelijkheid nemen als ze een andere hond bijt.
Je neemt je verantwoordelijkheid? Dus als jouw hond opeens mijn hond zou grijpen en die sterft daaraan, dan kom je naar me toe voor een bosje bloemen? Of een "Goh, sorry, dat wist ik niet, hier heb je x€'s voor een nieuwe hond?"

Dat is fijn. Het enige dat ik als baas zou denken op dat moment, en je het ook ná zou dragen elke keer als ik je zie lopen: "Hufter. Als jij had geweten wat jij aan je riem had, had ik mijn eigen, lieve hond nog gehad. Maar jij "gunde je hond haar vrijheid". Nou, bedankt he."
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

marsol schreef:
Valerie schreef:Maar wat heb ik dan fout gedaan in de opvoeding? Hoe kun je een hond leren om met andere dieren te vechten?
Moet ik dat gaan beoordelen. Blijkbaar is dat er in gefokt, nu goed? van je schuld gevoel af? Ik zou er niet mee kunnen leven iig.

waarom heb je dan een staffkruising? je hond is nog geen jaar. is nog niks van te zeggen of ze wel of niet hondagressie gaat ontwikkelen. ligt ook aan hetgeen ze mee gekruist is.

ik ben heel bang dat jij de zoveelste op het staffordforum wordt die daar komt met de vraag of haar hond een hersentumor heeft want ze is ineens zo gemeen tegen andere hondjes.

klinkt onaardig? jep! maar als ik het topic zo lees ben je voor geen enkele rede vatbaar en ga ik het dus niet eens proberen. eigenaren van sterke rassen zoals jij zijn de belangrijkste reden dat deze rassen over een jaar of 10 helemaal verboden zijn waarschijnlijk.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

marsol schreef:Dierenarts zal het moeten doen. Je bent heel stellig, maar een kennis van mij heeft vorig jaar een boerenfox laten inslapen nadat hij meerdere keren mensen en dieren heeft gegrepen. Perfecte hond. Luistert goed.
Een dierenarts is niet jouw slaaf, dus hij 'moet' helemaal niets. Jij hebt het over een hond die ook mens-agressie vertoont, dat is een ander verhaal. Doe jij voor de gein maar eens een aantal dierenartsen bellen in jouw omgeving. Vertel dat je een hond-agressieve hond hebt en dat je die wil laten inslapen. Ik hoef de resultaten niet van je te horen, maar puur even voor jouw belevenis.

Dus jij wil stad en land afreizen om je hond af te spuiten? Nou, bravo. Als ik mijn hond aankijk, zou ik dat niet over m'n hart kunnen krijgen hoor :denken: Laat staan dat ik met haar naar de andere kant van Nederland zou moeten reizen met het idee "Je wordt zo afgespoten omdat ik jou niet kan handelen. Ja sorry Izzy." Dan ga je de kliniek in met die hond achter je aan die denkt dat er wat leuks gaat gebeuren (die van mij hóudt van de dierenarts), de eerste injectie gaat erin, ze gaat slapen...en dan is je hond verleden tijd. Hoe doe je dat...?
Ik heb de hond medegekozen omdat ik weet dat, ALS het misgaat, hier achter een gigantisch natuurgebied is waar we uren kunnen lopen zonder een hond tegen te komen. En dan nog zou ze aan een 20 meter lijn houden, omdat ík het bijzonder vervelend zou vinden als door mijn toedoen iemand anders huisdier eraan gaat.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

M@scha schreef:
marsol schreef:
Valerie schreef:Maar wat heb ik dan fout gedaan in de opvoeding? Hoe kun je een hond leren om met andere dieren te vechten?
Moet ik dat gaan beoordelen. Blijkbaar is dat er in gefokt, nu goed? van je schuld gevoel af? Ik zou er niet mee kunnen leven iig.

waarom heb je dan een staffkruising? je hond is nog geen jaar. is nog niks van te zeggen of ze wel of niet hondagressie gaat ontwikkelen. ligt ook aan hetgeen ze mee gekruist is.

ik ben heel bang dat jij de zoveelste op het staffordforum wordt die daar komt met de vraag of haar hond een hersentumor heeft want ze is ineens zo gemeen tegen andere hondjes.

klinkt onaardig? jep! maar als ik het topic zo lees ben je voor geen enkele rede vatbaar en ga ik het dus niet eens proberen. eigenaren van sterke rassen zoals jij zijn de belangrijkste reden dat deze rassen over een jaar of 10 helemaal verboden zijn waarschijnlijk.
Nou dit dus...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou zeggen: google eens op amstaff temperament en lees pakweg de eerste tien links. Hondagressie wordt elke keer genoemd en bij een heel aantal staat er nog bij dat je er nooit 100% zeker van kunt zijn dat de knop niet alsnog om gaat.
Ik zat nog even wat terug te lezen en dan zie ik dat je niet 100% van de tijd je hond in het oog hebt. Die keer dat ze na een incident een tijdje mankte, heb je niet gezien wat er precies gebeurd was. Als zoiets over twee jaar gebeurt, is dat meer dan lang genoeg om een dode hond te hebben. Zonder dat je eerder signalen van mogelijke agressie gezien hebt. Maar dan is er dus wel een hond dood, onvervangbaar, onomkeerbaar, terwijl je gewaarschuwd was dat het kon gaan gebeuren. Wees verstandig, leer je amstaff-kruising om andere honden te negeren. En hou haar te allen tijde aan de lijn. Dan neem je je verantwoordelijkheid voor de volle 100% en niet pas nádat er onherstelbare dingen gebeurd zijn
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

marsol schreef: Liever dat dan een asiel dacht ik zo. Dat is puur onzelfzuchtige liefde. Haar elke dag aanlijnen, haar muilkorven zodat ze niet meer met stokken kan sjouwen, het niet meer los kunnen lopen. Nee, dat vind ik heel onwaardig. Het geeft me een gevangenis gevoel. Ik ga haar dat niet ontzeggen omdat ik haar niet wil missen. Het breekt mijn hart, het idee alleen al dat ze er niet meer is. Maar is dat voor haar waardig? Lijkt me alles behalve. Maar waar hebben we het over.
:jank: Ik moet Finn laten inslapen...

Hij kan (bijna) niet los en met stokken mag hij ook al niet spelen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Joh dan jast ze er de roze spuit in want dat hoort niet... jammer van de andere hond maar ach dat doet ie anders nooit
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

marsol schreef: Bovendien, het is geen volle staff. Ze heeft niet het zelfde hoofd en hetzelfde gewicht. Ik onderschat haar niet, dat zeker niet. Schade genoeg lijkt me. Maar in dat geval steek ik nog liever mijn eigen hand in haar bek dan dat er iets met een anders hondje gebeurd. Laten we dat ook duidelijk hebben.
Misschien mag ik je ook even uit de droom helpen. Een goede kennis van mij heeft een 6-jarige Stabijreu die toen hij 5 maanden was 'uit het niets' door een stafford-kruising werd gegrepen. Het heeft haar 2 vingers gekost om haar pup te ontzetten. De Stabij heeft het overleefd maar zij heeft nog steeds een trauma en de Stabij heeft zich ontwikkeld tot een niet sociale hond omdat hij sinds die tijd zorgvuldig vér uit de buurt van honden gehouden wordt. Ze krijgt de gillende zenuwen als ze een, maakt niet uit wat voor hond, ontwaard.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

alm@ schreef:
marsol schreef: Bovendien, het is geen volle staff. Ze heeft niet het zelfde hoofd en hetzelfde gewicht. Ik onderschat haar niet, dat zeker niet. Schade genoeg lijkt me. Maar in dat geval steek ik nog liever mijn eigen hand in haar bek dan dat er iets met een anders hondje gebeurd. Laten we dat ook duidelijk hebben.
Misschien mag ik je ook even uit de droom helpen. Een goede kennis van mij heeft een 6-jarige Stabijreu die toen hij 5 maanden was 'uit het niets' door een stafford-kruising werd gegrepen. Het heeft haar 2 vingers gekost om haar pup te ontzetten. De Stabij heeft het overleefd maar zij heeft nog steeds een trauma en de Stabij heeft zich ontwikkeld tot een niet sociale hond omdat hij sinds die tijd zorgvuldig vér uit de buurt van honden gehouden wordt. Ze krijgt de gillende zenuwen als ze een, maakt niet uit wat voor hond, ontwaard.
Wat een horror verhaal Alma. :(:
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Marsol, ik heb een vraag.

Je gelooft niet in het erin fokken van hondagressie. Maar jij weet, neem ik aan, ook dat er hondengevechten zijn? Dat zijn dus honden die de ring ingaan en de andere hond wél proberen te verwonden of doden. Er zijn dus honden die een andere hond als doelwit zien.

Nu geloof ik niet dat ik mijn hond zover kan krijgen, al zou ik het proberen. Hij heeft de neiging niet om andere honden te bijten, en ik zou niet weten hoe ik dat erin moest trainen. En dan heb ik nog een angstagressieve herder (die blaft en grauwt maar dus níet bijt), maar zie je het al voor je met een schattige yorkshire terriër of een goedmoedige golden retriever? Die ga je echt nooit zover krijgen dat ze een andere hond in stukken willen scheuren.

Dus. Er zijn honden die andere honden doodbijten. En er zijn honden die je met geen mogelijkheid zover zou krijgen dat ze andere honden doodbijten. Dan ligt het toch niet uitsluitend aan training? Dan zit er toch iets in de genen, in het instinct van die vechthonden? En vervolgens worden ze uiteraard opgehitst en getraind voor het gevecht, maar die agressie bezitten ze al. Want wat er niet in zit kan je ook niet trainen, net zoals andere honden niet kunnen schapendrijven of jagen.

Als hondagressie geen ingefokte eigenschap is, wáár komen die vechthonden dan vandaan, en die agressieve honden op straat? Dan wil je dus beweren dat hondagressie onmogelijk ingefokt kan worden omdat het zo tegennatuurlijk is, maar dat het er wel ingetraind kan worden? Vind je dat zelf ook niet onlogisch?

(en wat ik me verder afvraag, zit het woord 'hondagressie' jou niet gewoon dwars? Het betekent niet dat je met een bloeddorstig monster loopt hè? Het betekent alleen dat je hond weinig tolerant is naar andere honden, en ook snel durft te bijten en flink ook, maar met opvoeding kan je die hond prima leren om andere honden te negeren en bij jou te blijven. Hondagressie is niet hetzelfde als onbetrouwbare klotehond.)
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

alm@ schreef:
De mensen die bij ons een pupje hebben gekocht, zijn ook hun hondje verloren door een moordende Stafford. Ze liet hun Jack Russel meisje uit, al een ouder dametje, toen het beestje werd gegrepen. Had geen enkele kans natuurlijk. De pup die ze bij ons kocht is inmiddels twee jaar en zo asociaal als wat naar andere honden. Ze durft hem niet met andere honden in contact te brengen en tilt hem dus altijd op. Beestje voelt zich heel wat en blaft alles bij elkaar. Maar het baasje zegt: liever een asociale hond dan geen hond. Ik geef haar groot gelijk.
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:

Kijk even rustig naar het filmpje. Jij wilt dus beweren dat dit ook kan gebeuren bij een Poedel? Dat die een andere hond beetgrijpt en dood wil bijten, zomaar voor de fun?
Ik had je wijzer gedacht. Die hondagressie is ingefokt.
Voor mij mag trouwens die hele agressieve hap zwaar aan banden gelegd worden hoor; het wordt onderhand een maatschappelijk probleem met die vechtjoekels en hun veelal redelijk debiele bazen.
nee joh, dit ligt echt aan de opvoeding hoor, en zo niet dan heeft dat beestje vast en zeker een trauma opgelopen door een valse golden retriever :roll:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Nanna schreef:

Kijk even rustig naar het filmpje. Jij wilt dus beweren dat dit ook kan gebeuren bij een Poedel? Dat die een andere hond beetgrijpt en dood wil bijten, zomaar voor de fun?
Ik had je wijzer gedacht. Die hondagressie is ingefokt.
Voor mij mag trouwens die hele agressieve hap zwaar aan banden gelegd worden hoor; het wordt onderhand een maatschappelijk probleem met die vechtjoekels en hun veelal redelijk debiele bazen.
Arm diertje. Wat een geluk dat die er nog goed vanaf komt. Sorry voor de 'goede' eigenaren, maar van mij mogen ze echt verboden worden.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tbeast schreef:
alm@ schreef:
De mensen die bij ons een pupje hebben gekocht, zijn ook hun hondje verloren door een moordende Stafford. Ze liet hun Jack Russel meisje uit, al een ouder dametje, toen het beestje werd gegrepen. Had geen enkele kans natuurlijk. De pup die ze bij ons kocht is inmiddels twee jaar en zo asociaal als wat naar andere honden. Ze durft hem niet met andere honden in contact te brengen en tilt hem dus altijd op. Beestje voelt zich heel wat en blaft alles bij elkaar. Maar het baasje zegt: liever een asociale hond dan geen hond. Ik geef haar groot gelijk.
:ugh: Vreselijk.

Het is echt misselijk veel kracht hoor, heb er per ongeluk tussen gezeten bij het afbreken van een knokpartijtje.
Ze heeft niet eens doorgebeten, maar kon mezelf met moeite over het aanrecht gooien en de koude kraan aanzetten. Je gaat gewoon k.o.
Zo'n beestje heeft geen schijn van kans, kan me goed voorstellen dat je dan liever een aso in één stuk hebt.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb toch dit hele topic gelezen en wilde me er niet in mengen maar ik kom toch iedereen hier met een staff of Xstaff tegen dan jou als je hond straks een jaar of 2 is en volwassen begint te worden.
Degene die jij nu allemaal neerzet als slechte opvoeders omdat hun hond niet met andere honden overweg kan weten tenminste wat ze aan hun lijn hebben en wat ze kunnen verwachten.
marsol schreef:Als het ooit zover komt, dat ze niet meer met andere honden vertrouwd is dan is het einde naarbij. Geen asiel, dat doe ik niet. Ik zal naar de dierenarts gaan, en geef haar dan rust.
Sprakeloos dat je dit type hond neemt waarvan je al kan bedenken dat ze in de toekomst problemen kunnen krijgen met andere honden en dan dit in je hoofd hebben.
Had dan een ander ras genomen.

Een hond aan de lijn en/of met muilkorf is niet zielig; dat doe je buiten. Binnen en op je eigen terrein is het gewoon een hond en kan hij heerlijk spelen.
We hebben een xstaff gehad in het asiel met aanlijnplicht en muilkorfplicht en die is geplaatst bij hele leuke mensen die weten wat ze aan hun lijn hebben en in huis gewoon een tophond hebben die lekker kan spelen en stoeien en tegen ze aan komt liggen om te knuffelen.
Die hond is niet zielig maar gewoon een gelukkige hond.
Van alle staffords die wij in het asiel hebben gehad kan misschien 5 % met andere honden en dan nog zou ik ze niet gezellig op een losloopplaats laten lopen en dat vertellen we de mensen ook.
We zijn eerlijk in de eigenschappen van de honden die we hebben en wat ze wel en niet kunnen en zoeken eigenaren die weten wat ze aan hun lijn hebben zodat we ze nog een mooi leven kunnen geven bij nieuwe baasjes.
Mensen die zoals jij zijn krijgen bij ons geen staffordachtige mee want dat risico nemen we niet met onze asielhonden en de honden van mensen op straat die in contact met ze zouden komen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
tbeast
Zeer actief

noekie schreef:Ik heb toch dit hele topic gelezen en wilde me er niet in mengen maar ik kom toch iedereen hier met een staff of Xstaff tegen dan jou als je hond straks een jaar of 2 is en volwassen begint te worden.
Degene die jij nu allemaal neerzet als slechte opvoeders omdat hun hond niet met andere honden overweg kan weten tenminste wat ze aan hun lijn hebben en wat ze kunnen verwachten.
marsol schreef:Als het ooit zover komt, dat ze niet meer met andere honden vertrouwd is dan is het einde naarbij. Geen asiel, dat doe ik niet. Ik zal naar de dierenarts gaan, en geef haar dan rust.
Sprakeloos dat je dit type hond neemt waarvan je al kan bedenken dat ze in de toekomst problemen kunnen krijgen met andere honden en dan dit in je hoofd hebben.
Dat is nou net het probleem. Volgens Marsol kun je niet bedenken dat de hond zo gaat worden, omdat het aan de opvoeding zou liggen.
AfbeeldingAfbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

laeken schreef:
ellen en de birmanen schreef:iedereen valt er nu over dat de hond een spuitje krijgt als deze hond agressie gaat vertonen. ik ben daar juist "blij" mee. deze hond gaat dan iig niet het asiel in om daar een leven lang te zitten omdat er geen vraag is naar hond-agressieve honden dus lang in een hok zitten. dat vind ik namelijk zielig. Maar het mooiste is als iedereen gewoon inziet dat het geen leuke lieve hondjes zijn naar andere honden.

Waar ik vrijwilliger ben zit een kruising staff al ruim 7 maanden in het asiel. hond was al gek maar wordt steeds gekker. erg lief voor mensen maar totaal niet te vertrouwen met andere honden, net als de andere 6 staff-kruisingen in het asiel.

ellen

Ik snap wel dat die honden in het asiel een spuitje krijgen op termijn. Al zal dat juist waarschijnlijk niet gebeuren. Waar het mij om gaat is dat iemand zo'n hond neemt en die dan in gaat slapen zodra er gedrag komt dat niet bevalt. Neem dan een ander ras en laat deze hond aan iemand over die haar gewoon kan begeleiden als ze evt een keer pittig wordt. Dan heeft deze persoon een hond die dat risico niet zo in zich heeft en dan heeft de hond die ze nu heeft een baas die niet direct de handdoek in de ring gooit maar gewoon een muilkorf koopt en de hond kan begeleiden.

Een hond die compleet doordraait moet je mee stoppen ongeacht het ras. Wij hebben vorig jaar een xstaff in laten slapen in het asiel omdat ze compleet doordraaide bij het zien van een andere hond; tollen en uit haar plaat gaan. Moest met 2 mensen uitgelaten worden want anders vertoonde ze redirectiegedrag en met muilkorf. Voor ons een gevaar om te plaatsen in de maatschappij en dus ingeslapen. De strontemmers die we op internet over ons heen kregen omdat we deze hond hadden laten inslapen was niet normaal; maar deze hond hadden we echt niet de poort uit laten gaan.
De rest van al onze staff achtige zijn gewoon herplaatst; er zijn echt genoeg mensen met ervaring die weten wat ze in huis halen te vinden al moet je wel wat langer zoeken.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

marsol schreef:Oke oke oke oke oke, ja en amen. Beter zo? Sorry hoor, maar waarom moet dat nu zo? Zoveel mensen hier die in de aanval gaan.. Zonder, argumenten, suggesties, voorbeelden, ervaringen. Ik wordt er ontzettend moe van. Ik geloof niet dat je een hond kan fokken zodat hij eigen soortgenoten als "vijand" "doelwit" "prooi" gaat zien. Ik geloof best dat je ze kan selecteren op pittigheid, korte lontjes etc. Maar niemand maakt mij wijs dat een hond zo gefokt is dat hij een andere hond ziet en denkt ik ga eens ff mijn eigen in gevaar brengen zodat ik diegene lekker te grazen kan nemen.. Want zo wordt het hier verkondigd. Ik geloof het gewoon niet, en ik zal het nooit gaan geloven ook. Het gaat namelijk om het grootste survival instinct van deze dieren, de roedelvorming, groepsgedrag what ever.

Het feit dat een deel van jullie het niet eens zijn met de "hondenparkmensen" betekent niet dat zij geen kennis hebben. Er zijn mensen bij met veel honden kennis, heel veel! Maar goed, dat zal nooit voldoende zijn als standpunt hier. Typisch dit. Ik zie het op alle forums waar ik kom. De harde kern van een forum heeft een idee, en daar mag nooit anders over gedacht worden syndroom noem ik dat (om maar net als mensen hier iedereen in hokjes te gaan plakken). Als lid van het harde kern van het kippenforum ging ik daar altijd tegen in! Juist vanwege de manier waarop men de boodschap brengt.

Er is zoveel dat ik wil zeggen, punten die ik wil noemen, maar ik ga de moeite niet nemen. Ik baal ontzettend van de lullige manier waarop mensen reageren. En dat tegen wat men hier blijkbaar een groentje vind. Daar heb ik echt wat aan in de rest van mijn "hondencarriere". Mooi man!
Ik Ben ervaren met honden heb er zelfs opleiding in gehad en weet veel over honden gedrag.
Als je een pup koopt dan natuurlijk zijn ze over het algemeen lief leuk en schattig. Ja je hebt er hele drukke pups bij of rustige etc, allemaal ras gebonden. Op het moment heb ik engelse mastiffs dit zijn zeer lieve relate honden erg makelijk in opvoeding etc. Ik heb dan ook wel meerdere pups teglijk.
Maar ik heb wel de lijnen uitgezocht en ik werd gewaarschuwd voor een bepaalde lijn en idd er zit agressie in de lijn en hoe de honden ook opgevoed worden bij volwassenheid kwam dit er elke keer uit, en dit is absoluut unusual voor een English mastiff.

dan heb ik een een bullmastiff teef gehad prachtig pupje, ja ze was pittig dus trainingen gevolgd erboven op zitten met opvoeding etc. Maar ze bleef agresief tegen andere honden en dit werd erg er en erger. Kleine kinderen moest ze niks van hebben dus we hielden daar rekening mee.
Ik Ben haar bloedlijn gaan uitzoeken en het agressie gedrag is tot 5 generates terug te vinden. Ze kwam uit een nest van 6 en ik geloof dat er nog maar een leeft, de rest is ingeslapen wegens onhandelbare agressie. De fokker heeft zijn kennelnaam verkocht en dus er zijn nieuwe fokkers die onder die kennelnaam, fokken. Ik heb deze fokkers gebeld en zij hebben een reu teruggenomen hebben gedragstherapie alles toegepast tot De hond de gedragstherapeut greep. De mensen die deze hond als pup hebben gehad hebben hem echt goed opgevoed en alles volgens het boekje etc. Helaas is de hond door dit alles ingeslapen .

Elke hond heeft zijn gedragingen wat is ingebouwd in de hond zoals gezegd kijk naar bordercollies zei zullen de neighing hebben tot drijven kun je hoog en laag springen dat zit gewoon in het genenpakketje daarom nemen boeren deze honden om hun schapen te drijven. Probeer het met mijn mastiffs en ze zullen er niks van snappen.

heb je een Stafford dan weet je dat deze niet goed zijn met andere honden, dan kunnen ze nog zo leuk zijn als pup, maar zoals je weet is een hond volwassen rond de 3 jaar. Hormonen kicken in etc. En je zal merken dat hoe lief en geweldig de hond naar jou toe is maar niet naar andere honden en dit zit gewoon in het pakketje dat je gekocht hebt.

Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar echt ik kan je ver zeker en dat gedrag is ingebouwd in de genen en dit is niet altijd positiefs en voor je een hond koopt moet je rekening houden met wat je koopt, lees je in in bloedlijnen,prat met mensen etc.

Er word hier fel gerageerd omdat het zo vaak fout gaat, kijk naar de asielen die zitten bomvol met honden waar mensen aan begonnen zijn die niet wisten waar ze aan begonnen zijn en de honden zijn de dupe.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

tbeast schreef:
noekie schreef:Ik heb toch dit hele topic gelezen en wilde me er niet in mengen maar ik kom toch iedereen hier met een staff of Xstaff tegen dan jou als je hond straks een jaar of 2 is en volwassen begint te worden.
Dat is nou net het probleem. Volgens Marsol kun je niet bedenken dat de hond zo gaat worden, omdat het aan de opvoeding zou liggen.
Helaas komt dit ''geloof'' in je eigen hond zoveel voor, kwam er gisteren ook weer 1tje tegen, een jonge staff van 9 maanden. Zo lomp dat mijn honden er last van hadden. Dus ik vroeg, wil je hond bij je houden, zeg ze waarom hij doet toch niks. Ik zei hoop dat dit zo blijft voor je want hij is nog lang niet volwassen. Zegt ze ik sjosialiseer um goed hoor, dan gaan ze nooit vechten :O:
Nummertje zoveel die ik ontwijk tijdens mijn wandelingen :80:
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

marsol schreef:Oke oke, ik snap het er zijn meer mensen met dezelfde instelling geweest. Ik ken dat, van het kippenforum. Ook daar zijn mensen die dan gelijk beginnen te snauwen en te happen, net als een staff, zodat de ander gelijk maar zijn mond houdt. Ik ben niet van plan dat te laten gebeuren. Ik ga dan ook niet op antwoorden in waarvan ik vind dat men denkt alles goed te weten en niet open staat om dit op een normaal sociale manier te delen.. Jammer hoor. Maar we kunnen discussie voeren of elkaar af bekken en dat laatste heb ik niet zoveel behoefte aan..

Ik hoor in het park ook wel soort gelijke geluiden. Vooral van de mensen die angstig zijn voor staffs. Echter de mensen die al 20, 30, 40 jaar honden hebben geloof hier niet in! Ook zij zijn net als ik van mening dat je deze eigenschap niet in een hond kan fokken.. Het mag dan mijn eerste hond zijn, maar niet mijn eerste ervaringen met honden!
Ik ben opgegroeid met terriërs en heb er nu weer een. Je moest eens weten wat voor eigenschappen je in een hond kunt fokken.
Hylos schreef:
Wat ga jij doen, Marsol, als ze tóch hondagressie gaat vertonen? Hopelijk ben je een verantwoordelijke eigenaar die zulke dingen niet gaat lopen ontkennen tot het eens "per ongeluk doet ze nooit" escaleerd en fout afloopt. Je zult de eerste helaas niet zijn..
marsol schreef:b]Uiteraard ga ik daar verantwoordelijkheid voor nemen![/b]
Het woordje 'ga' geeft aan dat je te laat bent met verantwoordelijkheid nemen, evenals dit:
niet nadat er een knokkerij is geweest.. Dat moet ten aller tijden voorkomen worden, maar gebeurd het dan zal ik dus altijd verantwoordelijkheid nemen.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef::mrgreen: "laat haar maar snauwen hoor, misschien leert hij (= strontvervelende reu met bezem in z'n reet loopje) er nog wat van!"
O ja, die, hoe vaak ik die al niet gehoord heb als onvriendelijke kolos van zeker 40 kilo leuk wil ballen met onze Lakeland. Maar hoe moeilijk ook te bevatten voor veel mensen: ik heb geen hond genomen om andere honden op te voeden, dus ophoepelen graag met je strontvervelende reu.
marsol
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier x sharpei kruising

Ongelezen bericht door marsol »

Fotogravinnetje schreef:Ik zou zeggen: google eens op amstaff temperament en lees pakweg de eerste tien links. Hondagressie wordt elke keer genoemd en bij een heel aantal staat er nog bij dat je er nooit 100% zeker van kunt zijn dat de knop niet alsnog om gaat.
Ik zat nog even wat terug te lezen en dan zie ik dat je niet 100% van de tijd je hond in het oog hebt. Die keer dat ze na een incident een tijdje mankte, heb je niet gezien wat er precies gebeurd was. Als zoiets over twee jaar gebeurt, is dat meer dan lang genoeg om een dode hond te hebben. Zonder dat je eerder signalen van mogelijke agressie gezien hebt. Maar dan is er dus wel een hond dood, onvervangbaar, onomkeerbaar, terwijl je gewaarschuwd was dat het kon gaan gebeuren. Wees verstandig, leer je amstaff-kruising om andere honden te negeren. En hou haar te allen tijde aan de lijn. Dan neem je je verantwoordelijkheid voor de volle 100% en niet pas nádat er onherstelbare dingen gebeurd zijn
Ja, en dan niet meer in groepen wandelen enzo. Lekker opgefokt heen gaan.. Niet meer spelen met de sint bernard, welke elkaar gewoon niet kunnen negeren? Nee sorry. Ik ga haar niet leren andere honden te negeren. Iedereen hier roept oh en ze gaat het nu sowieso ontwikkelen.. Hou toch op! Het enige wat ik hier nu beleef is, laten we net als veel mensen hier, alles over een kam scheren. Lekker makkelijk. Het hoeft niet, maar kan wel, zeiden een aantal forumleden nog.

Ook ga ik haar niet aanlijnen, niet bij me houden.. Ik laat haar hond zijn. Als jullie je hond 100% altijd in het oog hebben, well done! Ik loop in een groep, je kletst wat met elkaar, je kijkt eens naar een ander hun hond, die speelt, die onlangs door een am bull is gegrepen. En tja, en dan kan je weleens een tien tellen je ogen van haar af halen. Sorry. Maar ik wil ook ontspannen wandelen. En ochjee, nu gaat het weer van ja en jij wil ontspannen wandelen en dat kost een ander zijn of haar hondje. Hou toch op. Het is geen volle staff. Ze heeft niet dezelfde bijtkracht. Maar uiteraard genoeg om een chihuaha te vermoorden. Mee eens. Maar hoe ik mij ook verdedig, het is nooit genoeg.

Ik geloof het nog niet, en laat ook maar, want dit cirkeltje gaat rond en rond en rond en rond. Jullie schreeuwen, ik schreeuw. Etc. Ik erken het krachtige lijf, het krachtige karakter. Wellicht is het idd het woord hondenagressie. Zou kunnen. Labeltjes plakken. Bah. Ik ken haar karakter, ik ken haar veranderingen in gedrag.

Ik loop elke fucking dag met haar, ik ken haar door en door. Maar dat is niet afdoende hier, want het is een x staff en dat = gelijk aan hondenagressie.

Maar hebben jullie in die periode de cursus met haar gedaan? Hebben jullie complimenten gehad toen de instructrice zei dat ze zich zo mooi sociaal gedraagt? Dat ze haar cursus perfect deed. Waren jullie erbij toen ze een flesje olie uit een gereedschapkist had gegrepen en vervolgens om half tien nog bij de da zat? Hebben jullie haar in de fietskar door de stad gefietst omdat haar poot gekneusd was? Weten jullie haar te sturen als ze liever achter het konijn aan gaat dan netjes naast de fiets te lopen? Hebben jullie enig idee hoe je invloed op haar kan uitoefenen als ze te heftig speelt en in haar enthousiasme de andere hond omver loopt? Of hoe je haar tot stilstand moet brengen als ze de weg op wil rennen?

Sorry, maar ik vind het zo makkelijk oordelen. Ik ben een gruwel vent, ik heb geen controle over mijn hond en ze zal sowieso vals worden. Maar niemand heeft gezien wat ik gedaan heb om haar zover te krijgen toch? En nee, dat vind ik niet bijzonder. Dat doe ik, omdat ik vind dat het zo hoort en omdat ik van haar houdt.
:engel: People who judge on appearance, are the people who are unknown to the beauty that lies beneath :engel:

Afbeelding
marsol
Vaste gebruiker

Even toevoegen, ik heb haar wel geleerd om honden die agressie richting haar tonen te negeren. Wat ze eigenlijk heel natuurlijk al deed. Maar dat stimuleer ik dan wel weer. Hier loopt een mechelaar, ontzettend naar richting andere honden. Trekt zo'n beetje de fiets van haar eigenaar om als ik haar met Bella tegen kom. Grauwen en snauwen en proberen bij ons te komen. Bella werd daar heel erg nerveus van. En begon dan wat onzeker te lopen. Logisch. Maar dan kom maar, door lopen en rustig blijven. En inmiddels loopt ze er zo langs, geen blikken of blozen.
:engel: People who judge on appearance, are the people who are unknown to the beauty that lies beneath :engel:

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Zou je het falen vinden als ze wel hondagressief wordt?
marsol
Vaste gebruiker

Valerie schreef:Zou je het falen vinden als ze wel hondagressief wordt?
Uiteraard, want daar neem je geen hond voor. Zeker omdat ik niet geloof dat het er "in" zit. Het zou meer een soort machteloosheid zijn? Denk ik dan. Meer van wat doe ik fout? Waarom doet ze dat?

Maar ik blijf er bij dat er dan een eind aan komt, ik ga haar niet aan doen om elke keer maar honden te vermijden, de spanning erbij. Overal aanlijnen.

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik denk dat de meeste berichten wat verkeerd overkomen op je. En dat is een nadeel van internet. Waar ik denk dat de meeste mensen hier over vallen is het feit dat je blijft ontkennen dat je hond een vergrote kans op hondagressie heeft.
En het feit dat je zegt je verantwoordelijkheid te nemen nadat het gebeurd.
En dat je tot die tijd er geen rekening mee wil houden.
Het probleem is dan eenmaal dat je hond wel degelijk een flinke bijtkracht in zich kan hebben. En dat weet je pas wanneer het gebeurt maar dan is het helaas al te laat als ze het wel in zich heeft.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

marsol schreef:
Valerie schreef:Zou je het falen vinden als ze wel hondagressief wordt?
Uiteraard, want daar neem je geen hond voor. Zeker omdat ik niet geloof dat het er "in" zit. Het zou meer een soort machteloosheid zijn? Denk ik dan. Meer van wat doe ik fout? Waarom doet ze dat?

Maar ik blijf er bij dat er dan een eind aan komt, ik ga haar niet aan doen om elke keer maar honden te vermijden, de spanning erbij. Overal aanlijnen.
maar stel he dat als ze straks volwassen is en ze andere honden niet meer zo lief vind. Kan ze met jou toch nog genoeg plezier beleven.
Een van mijn vorige teven wilde niks met andere honden van doen hebben. Maar liep wel los als het rustig was, kon gewoon balletjes apporteren lekker snuffelen maar wist ook dat ze andere honden moest negeren.
Die had genoeg aan het contact met ons als baas.
Niks stress en spanning...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
marsol
Vaste gebruiker

Gimmick schreef:Ik denk dat de meeste berichten wat verkeerd overkomen op je. En dat is een nadeel van internet. Waar ik denk dat de meeste mensen hier over vallen is het feit dat je blijft ontkennen dat je hond een vergrote kans op hondagressie heeft.
En het feit dat je zegt je verantwoordelijkheid te nemen nadat het gebeurd.
En dat je tot die tijd er geen rekening mee wil houden.
Het probleem is dan eenmaal dat je hond wel degelijk een flinke bijtkracht in zich kan hebben. En dat weet je pas wanneer het gebeurt maar dan is het helaas al te laat als ze het wel in zich heeft.
Ik geloof dat ik genoeg verantwoordelijkheid neem nu al. Ik stuur haar aan waar ik kan. Maar omdat het een staff x is ga ik haar niet anders behandelen. Dat vind ik net als een donker iemand voor crimineel uit te schelden, vanwege een huidskleur! En nogmaals, mensen in het park vinden dat ook totaal onnodig. En zoals ik al zei, genoeg mensen daar die heel veel hondenkennis hebben. Als er iets mis is in hun ogen, dan zou ik dat zeker te horen krijgen.

Uiteraard kan ze voor mij nog geweldig zijn. Maar ik weet zeker dat het ook spanningen zullen zijn. En dat wil ik niet voor dr. Elke keer die domme lijn weer aanlijnen als er een hond komt..

Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mag ik vragen waarom je dan voor deze kruising hebt gekozen? Was een ander ras of kruising niet wat makkelijker geweest? En wat vind jij van al die honden (en kruisingen) die in het nieuws komen omdat ze andere honden doodbijten? Dat is allemaal toeval? Je hond is nu nog lief tegen andere honden en waarschijnlijk blijft dat ook wel zo als je een beetje geluk hebt. Maar wanneer besluit jij wanneer hij niet meer los kan? Als ie al een kapot gebeten heeft of als ie een keer uitvalt?

Stel je had zelf een leuke poedel (of ander ras) en je buurman een staff of pitbull die altijd los loopt en waarvan je verder niks weet en buurman alleen maar volhoud dat hij nooit iets doet, zou je dan nog lekker op je gemakje met je poedeltje rondlopen (of ander ras)? Misschien moet je ook eens denken aan andere mensen die ook heel erg veel van hun honden houden en er alles voor over hebben dat hun maatje oud met ze gaat worden en niet door de hond van buurman van een paar straten verder kapot word gebeten?

Ik heb zelf ook geen makkelijke honden maar ik woon midden in de rimboe en dan nog doe ik er alles aan om er voor te zorgen dat mijn honden niemand kwaad doen. Ik doe er echt alles aan om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. Het zou mooi zijn als eigenaren van vechthonden dit ook deden. Dat scheelt een hoop dieren- en mensenleed vermoed ik zo. Juist die houding die jij nu hebt veroorzaakt dus al die ellende. Omdat je gewoon niet inziet dat je een hond hebt die van de een op de andere dag om kan slaan als een blad aan de boom en toch het hondje van de buren opvreet. En dan vooral zeggen: doet ie anders nooit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”