marsol schreef:Oke oke oke oke oke, ja en amen. Beter zo? Sorry hoor, maar waarom moet dat nu zo? Zoveel mensen hier die in de aanval gaan.. Zonder, argumenten, suggesties, voorbeelden, ervaringen. Ik wordt er ontzettend moe van. Ik geloof niet dat je een hond kan fokken zodat hij eigen soortgenoten als "vijand" "doelwit" "prooi" gaat zien. Ik geloof best dat je ze kan selecteren op pittigheid, korte lontjes etc. Maar niemand maakt mij wijs dat een hond zo gefokt is dat hij een andere hond ziet en denkt ik ga eens ff mijn eigen in gevaar brengen zodat ik diegene lekker te grazen kan nemen.. Want zo wordt het hier verkondigd. Ik geloof het gewoon niet, en ik zal het nooit gaan geloven ook. Het gaat namelijk om het grootste survival instinct van deze dieren, de roedelvorming, groepsgedrag what ever.
Het feit dat een deel van jullie het niet eens zijn met de "hondenparkmensen" betekent niet dat zij geen kennis hebben. Er zijn mensen bij met veel honden kennis, heel veel! Maar goed, dat zal nooit voldoende zijn als standpunt hier. Typisch dit. Ik zie het op alle forums waar ik kom. De harde kern van een forum heeft een idee, en daar mag nooit anders over gedacht worden syndroom noem ik dat (om maar net als mensen hier iedereen in hokjes te gaan plakken). Als lid van het harde kern van het kippenforum ging ik daar altijd tegen in! Juist vanwege de manier waarop men de boodschap brengt.
Er is zoveel dat ik wil zeggen, punten die ik wil noemen, maar ik ga de moeite niet nemen. Ik baal ontzettend van de lullige manier waarop mensen reageren. En dat tegen wat men hier blijkbaar een groentje vind. Daar heb ik echt wat aan in de rest van mijn "hondencarriere". Mooi man!
Ik Ben ervaren met honden heb er zelfs opleiding in gehad en weet veel over honden gedrag.
Als je een pup koopt dan natuurlijk zijn ze over het algemeen lief leuk en schattig. Ja je hebt er hele drukke pups bij of rustige etc, allemaal ras gebonden. Op het moment heb ik engelse mastiffs dit zijn zeer lieve relate honden erg makelijk in opvoeding etc. Ik heb dan ook wel meerdere pups teglijk.
Maar ik heb wel de lijnen uitgezocht en ik werd gewaarschuwd voor een bepaalde lijn en idd er zit agressie in de lijn en hoe de honden ook opgevoed worden bij volwassenheid kwam dit er elke keer uit, en dit is absoluut unusual voor een English mastiff.
dan heb ik een een bullmastiff teef gehad prachtig pupje, ja ze was pittig dus trainingen gevolgd erboven op zitten met opvoeding etc. Maar ze bleef agresief tegen andere honden en dit werd erg er en erger. Kleine kinderen moest ze niks van hebben dus we hielden daar rekening mee.
Ik Ben haar bloedlijn gaan uitzoeken en het agressie gedrag is tot 5 generates terug te vinden. Ze kwam uit een nest van 6 en ik geloof dat er nog maar een leeft, de rest is ingeslapen wegens onhandelbare agressie. De fokker heeft zijn kennelnaam verkocht en dus er zijn nieuwe fokkers die onder die kennelnaam, fokken. Ik heb deze fokkers gebeld en zij hebben een reu teruggenomen hebben gedragstherapie alles toegepast tot De hond de gedragstherapeut greep. De mensen die deze hond als pup hebben gehad hebben hem echt goed opgevoed en alles volgens het boekje etc. Helaas is de hond door dit alles ingeslapen .
Elke hond heeft zijn gedragingen wat is ingebouwd in de hond zoals gezegd kijk naar bordercollies zei zullen de neighing hebben tot drijven kun je hoog en laag springen dat zit gewoon in het genenpakketje daarom nemen boeren deze honden om hun schapen te drijven. Probeer het met mijn mastiffs en ze zullen er niks van snappen.
heb je een Stafford dan weet je dat deze niet goed zijn met andere honden, dan kunnen ze nog zo leuk zijn als pup, maar zoals je weet is een hond volwassen rond de 3 jaar. Hormonen kicken in etc. En je zal merken dat hoe lief en geweldig de hond naar jou toe is maar niet naar andere honden en dit zit gewoon in het pakketje dat je gekocht hebt.
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar echt ik kan je ver zeker en dat gedrag is ingebouwd in de genen en dit is niet altijd positiefs en voor je een hond koopt moet je rekening houden met wat je koopt, lees je in in bloedlijnen,prat met mensen etc.
Er word hier fel gerageerd omdat het zo vaak fout gaat, kijk naar de asielen die zitten bomvol met honden waar mensen aan begonnen zijn die niet wisten waar ze aan begonnen zijn en de honden zijn de dupe.