precies dit. ik kan mij goed voorstellen dat je deze poging gedaan hebt. nu weet je dit en kun je dus vaststellen dat er voortaan echt altijd een touwtje omheen moet.chrico schreef:En dat kan gebeuren, laat je er niet door ontmoedigen. Denk dat er maar weinig bij stil staan als de hond nooit dit soort sprongen heeft gemaakt.Manu schreef:
Ik ben zeker een gewaarschuwd mens, mijn hond is geen poekie, dat weet ik.
Hier heb ik een inschattingsfout gemaakt met het hek.Inge O schreef:in zo'n afgezet stuk zou ik echt ook niet meteen denken (of beter zelfs helemaal niet) aan over het hek gaan hoor en te lezen aan de forummensen die met jagers in het leesten gaan lopen doen zij dat ook niet.
dikke pech, dit.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ook afgezette stukken niet veilig voor de jager.
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Ook afgezette stukken niet veilig voor de jager.

- iones
- Zeer actief
Hij kan dus goed en hoog springen, weet je nu......
Maar gatver wat lijkt mij dat rot om te zien zeg! Ik zou schreeuwen en rennen (heb ik ook wel eens gedaan als ze een kat achterna zat). En om dat een ree zo aan te treffen.
Was je niet kwaad op je hond?
Maar gatver wat lijkt mij dat rot om te zien zeg! Ik zou schreeuwen en rennen (heb ik ook wel eens gedaan als ze een kat achterna zat). En om dat een ree zo aan te treffen.
Was je niet kwaad op je hond?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Manu
We renden hem ook heel hard achterna maar ze waren zo aan het zigzaggen. Hij sprong een afgezet kampeerterrein op en dus kon hij de ree uiteindelijk in een hoek drijven. Anders had het misschien nog wel weggekomen.
Ik was heel kwaad, maar meer dat het gebeurd was, alweer.
Iedere hond had het geprobeerd. De ree stond vlakbij en was zwak (snotneus en dikke ogen). Wij waren te ver weg en hij ging. Toen hij het reetje op de grond had kwam hij ook direct naar me toe gelopen dus straffen, nee niet gedaan.. Ik maakte me drukker om het welzijn van de ree.
Iedere hond had het geprobeerd. De ree stond vlakbij en was zwak (snotneus en dikke ogen). Wij waren te ver weg en hij ging. Toen hij het reetje op de grond had kwam hij ook direct naar me toe gelopen dus straffen, nee niet gedaan.. Ik maakte me drukker om het welzijn van de ree.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gedoogplekken ja, losloop ook wel maar daar kom ik vrij weinig, is me veel te druk en ongecontroleerdzoe2710 schreef:Zijn er in Nederland dan zoveel plekken waar een hond mag loslopen? Als ik sommige hier hoor loopt hun hond "bijna" nooit aan de lijn. Dit is gewoon meer een vraag aangezien er hier in Belgie bijna nergens plek is voor een hond te laten loslopen, laat staan in de stad.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- iones
- Zeer actief
Bobbes weet dan dat ik heel kwaad op haar ben.Manu schreef:We renden hem ook heel hard achterna maar ze waren zo aan het zigzaggen. Hij sprong een afgezet kampeerterrein op en dus kon hij de ree uiteindelijk in een hoek drijven. Anders had het misschien nog wel weggekomen.
Bij reeën doet ze dit trouwens niet zo, dan kan ik haar bij me houden. Maar daarbij heeft ze ook niet die verbetenheid die ze bij katten wel heeft. En dan ren ik haar dus ook schreeuwend achterna en zij weet dan dat ze effe op afstand moet blijven. Ze weet dat het me boos maakt, maar die jacht op katten is sterker dan dat ze zelf is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Manu
Even een update.
Vanochtend heeft hij aan de riem nog een muis gevangen maar verder gaat het heel goed.
We zijn verhuisd naar het centrum van de stad (ter grootte van een dorp in NL), dus meer mensen en meer honden en dat schept de perfecte gelegenheid goed te oefenen met de aandacht voor mij. Intussen loopt meneer met een klikje keurig aan de voet en loopt niet meer zomaar op mensen af. Hij kan gewoon aan de lange lijn lekker struinen zonder dat hij als een idioot op iedere voorbijganger af wil vliegen.
Met honden gaat steeds beter, hij weet dat ik het niet wil en kijkt mij dan ook altijd aan als hij een hond ziet komen. Bij sommige honden is de verleiding erg groot en moet ik hem nog steeds wel eens mee sleuren.
Ik heb hem geen moment meer van de riem gelaten, zelfs als hij gaat zwemmen laat ik hem aan de lange lijn.
Ja, wel wat vervelend maar we beginnen er steeds meer aan te wennen.
Over een paar weken gaan we weer terug naar Nederland en dan wil ik kijken naar eventuele opties met een tt. Al begin ik nu steeds meer te twijfelen. Hij gaat met sprongen vooruit en soms nemen we weer een pasje terug. De aandacht wordt steeds beter.
Na dit topic heb ik bij een man een consult genomen, iemand die redelijk Engels sprak. Werd aangeraden door het asiel en vrienden.
Ik stond te janken na afloop. Ik moest 45 minuten lang zijn aandacht vast houden, mocht niet praten tegen hem, geen koekje. Manu kreeg een slipketting om. Ik stond eigenlijk na 5 minuten al met tegenzin maar de man stond zo achter zijn punten en het klonk logisch als hij het vertelde. Ik moest langs een grote kippenren en door een park vol kinderen lopen. Hij moest constant opkijken naar mij, maar het is gewoon geen hond daarvoor. Ik heb geen Herder?!
De man wilde hem overnemen omdat hij vond dat ik me zwak opstelde. Het moment dat Manu naar zijn omgeving keek, kind of kip, kreeg hij een enorme ruk aan die ketting. Daardoor kroop Manu in elkaar en wilde terug naar mij kruipen. Toen kreeg hij nog een ruk en nog een. Manu hing krijsend in die ketting. Echt verschrikkelijk. Ik heb hem terug genomen en gezegd dat dit niet mijn manier is.
De man was geirriteerd en vertelde me dat je er met koekjes en aaien niet komt, dat je een Husky aan moet pakken en je als roedelleider op moet stellen want het is een roedelhond
Ik heb een Hunter halsband voor hem waar hij zijn kop doorheen moet steken. Pas na 3 dagen kreeg ik deze weer om. Ik voel me nog steeds verschrikkelijk dat ik hem dit aan heb gedaan.
We blijven dus gewoon nog even op onze manier door klooien.
Vanochtend heeft hij aan de riem nog een muis gevangen maar verder gaat het heel goed.
We zijn verhuisd naar het centrum van de stad (ter grootte van een dorp in NL), dus meer mensen en meer honden en dat schept de perfecte gelegenheid goed te oefenen met de aandacht voor mij. Intussen loopt meneer met een klikje keurig aan de voet en loopt niet meer zomaar op mensen af. Hij kan gewoon aan de lange lijn lekker struinen zonder dat hij als een idioot op iedere voorbijganger af wil vliegen.
Met honden gaat steeds beter, hij weet dat ik het niet wil en kijkt mij dan ook altijd aan als hij een hond ziet komen. Bij sommige honden is de verleiding erg groot en moet ik hem nog steeds wel eens mee sleuren.
Ik heb hem geen moment meer van de riem gelaten, zelfs als hij gaat zwemmen laat ik hem aan de lange lijn.
Ja, wel wat vervelend maar we beginnen er steeds meer aan te wennen.
Over een paar weken gaan we weer terug naar Nederland en dan wil ik kijken naar eventuele opties met een tt. Al begin ik nu steeds meer te twijfelen. Hij gaat met sprongen vooruit en soms nemen we weer een pasje terug. De aandacht wordt steeds beter.
Na dit topic heb ik bij een man een consult genomen, iemand die redelijk Engels sprak. Werd aangeraden door het asiel en vrienden.
Ik stond te janken na afloop. Ik moest 45 minuten lang zijn aandacht vast houden, mocht niet praten tegen hem, geen koekje. Manu kreeg een slipketting om. Ik stond eigenlijk na 5 minuten al met tegenzin maar de man stond zo achter zijn punten en het klonk logisch als hij het vertelde. Ik moest langs een grote kippenren en door een park vol kinderen lopen. Hij moest constant opkijken naar mij, maar het is gewoon geen hond daarvoor. Ik heb geen Herder?!
De man wilde hem overnemen omdat hij vond dat ik me zwak opstelde. Het moment dat Manu naar zijn omgeving keek, kind of kip, kreeg hij een enorme ruk aan die ketting. Daardoor kroop Manu in elkaar en wilde terug naar mij kruipen. Toen kreeg hij nog een ruk en nog een. Manu hing krijsend in die ketting. Echt verschrikkelijk. Ik heb hem terug genomen en gezegd dat dit niet mijn manier is.
De man was geirriteerd en vertelde me dat je er met koekjes en aaien niet komt, dat je een Husky aan moet pakken en je als roedelleider op moet stellen want het is een roedelhond
Ik heb een Hunter halsband voor hem waar hij zijn kop doorheen moet steken. Pas na 3 dagen kreeg ik deze weer om. Ik voel me nog steeds verschrikkelijk dat ik hem dit aan heb gedaan.
We blijven dus gewoon nog even op onze manier door klooien.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Doe maar lekker op je eigen manier doorklooien, je komt er wel
Al de beetweetertjes die je hond wel even willen opvoeden moet je heel ver bij vandaan blijven
hier ook geleerd door schade en schande, niet met Baco trouwens, ik kreeg op de puppyles met Baco na 3 lessen te horen, je moet hem aanpakken hij is je nu al de baas
het kind wilde gewoon de ruimte in kijken en niet naar wij mee bezig waren, dat zit in de aard van het beestje hij was helemaal niet bezig met de macht over te nemen god oh god
Laat je niets aanpraten en doe nooit iets waar je niet achter staat, echt niet hoor ik schat je in dat je het heel goed kan
Al de beetweetertjes die je hond wel even willen opvoeden moet je heel ver bij vandaan blijven
Laat je niets aanpraten en doe nooit iets waar je niet achter staat, echt niet hoor ik schat je in dat je het heel goed kan
-
korthaar
- Zeer actief
Herken de methode enigszins van jachttraining, welke ik even met Luna heb gevolgd.
2 meter lijn: lopen met wendingen, geen kontakt met de hond maken.
De hond corrigeert zichzelf met een snok, wanneer er even geen aandacht is.
Zo'n jachthondje gaat dan wat gedrukt achter je aan dribbelen.
Is geloof ik een oude methode van M. Gauss. Ben daar ook gestopt, mijn kopje thee is het niet
2 meter lijn: lopen met wendingen, geen kontakt met de hond maken.
De hond corrigeert zichzelf met een snok, wanneer er even geen aandacht is.
Zo'n jachthondje gaat dan wat gedrukt achter je aan dribbelen.
Is geloof ik een oude methode van M. Gauss. Ben daar ook gestopt, mijn kopje thee is het niet
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ik je verhaal lees denk ik dat je op je eigen manier gewoon heel erg op de goede weg bent.
Ik zou die meneer verder links laten liggen, zo te lezen wil hij de roedelmethode gebruiken voor Manu, maar de manier waarop hij dat toepast lijkt me niet helemaal zoals het zou moeten. Op zich is die methode misschien wel geschikt, mocht je daar meer over willen weten zou je dat eens aan Jeannette kunnen vragen, ik dacht dat zij hier meer over wist.
Ik zou die meneer verder links laten liggen, zo te lezen wil hij de roedelmethode gebruiken voor Manu, maar de manier waarop hij dat toepast lijkt me niet helemaal zoals het zou moeten. Op zich is die methode misschien wel geschikt, mocht je daar meer over willen weten zou je dat eens aan Jeannette kunnen vragen, ik dacht dat zij hier meer over wist.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Houd jij je eigen manier maar aan 
Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelde.
Is niet leuk.
Het leven in de "Stad" is wel goed voor Manu.
Leert hij weer hele andere dingen.
Maar denk er aan..... wat er in het buitengebied leeft vergeet hij echt niet
Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelde.
Is niet leuk.
Het leven in de "Stad" is wel goed voor Manu.
Leert hij weer hele andere dingen.
Maar denk er aan..... wat er in het buitengebied leeft vergeet hij echt niet
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind het eigenlijk totaal niet op de roedelmethode lijken.. Enkel dat wij ook geen snoepjes etc gebruiken. Slipketting, nee, continu opkijken, nee, en er is vrij veel contact met de hond, vooral positief lichamelijk.LongFields schreef:Als ik je verhaal lees denk ik dat je op je eigen manier gewoon heel erg op de goede weg bent.![]()

- Bonnita
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising herder/ rottweiler
Ik vind het ontzettend mooi om te lezen hoe je met je hond bezig bent! Hij heeft het getroffen met jou! Hoop voor je dat jullie ooit weer los de natuur in kunnen! Ik heb geen ervaring met tt oid. Doe iig dat waar jij je goed voelt anders heeft het ook geen goede uitwerking op je hond denk ik.
Mijn hond heeft een keer 2 schapen een sloot in gejaagd. We waren ah wandelen in een onbekend gebied, opeens ging het bos over in een stuk weiland met schapen. En daar ging ze! Ik heb mn longen uit mn lijf staan schreeuwen en ging echt helemaal uit mn dak, woest was ik. Ik had mijn hond 4jaar en zoiets nog nooit meegemaakt. Uiteindelijk heeft de brandweer de schapen uit de sloot gehaald. Ik vond het echt vreselijk. Op onbekend terrein houd ik mijn hond dus sindsdien ook aan de lijn.
Mijn hond heeft een keer 2 schapen een sloot in gejaagd. We waren ah wandelen in een onbekend gebied, opeens ging het bos over in een stuk weiland met schapen. En daar ging ze! Ik heb mn longen uit mn lijf staan schreeuwen en ging echt helemaal uit mn dak, woest was ik. Ik had mijn hond 4jaar en zoiets nog nooit meegemaakt. Uiteindelijk heeft de brandweer de schapen uit de sloot gehaald. Ik vond het echt vreselijk. Op onbekend terrein houd ik mijn hond dus sindsdien ook aan de lijn.

-
Manu
Nee, daar ga ik ook niet van uit. Hij kan ook nog aardig fixeren, eenden in de sloot alleen al. Dan moet ik hem soms even aanraken om zijn aandacht weer terug te krijgen.ranetje schreef:Maar denk er aan..... wat er in het buitengebied leeft vergeet hij echt niet
Fijn te lezen dat jullie vertrouwen in me hebben. Ik heb dat zelf nog veel te weinig geloof ik.
Maar we gaan gewoon door. Af en toe lees ik hier weer eens wat waar ik me wel in vind en breng ik dat ook weer in praktijk.
Ik ben trouwens ook steeds fanatieker met het speuren, nog in omgevingen met zo min mogelijk prikkels. Dat is echt een hit
De man had zelf 5 Mechelaars. Keurig luisterende honden.
En opzich, wat hij vertelde klonk echt niet gek. Het paste gewoon echt totaal niet bij mij of mijn hond en daar stond hij niet genoeg voor open. Ik heb een zwakke geest zei hij letterlijk
Dus ik zat helemaal over de zeik bij mijn vriend op de bank en die stak me even een hart onder de riem. Dat als ik toch verdorie die paarden van 500 kilo in bedwang kon houden dat ik dat ook wel kan met een hond
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mwa... mijn honden mogen best kijken maar daar moet het dan wel bij blijven. Op het veld moeten ze naar mij kijken of naar de pakwerker, dat ligt aan het onderdeel. Buiten het veld moeten ze naar mij luisteren maar van kijken alleen is nog nooit een hond slechter gewordenManu schreef:Nee, daar ga ik ook niet van uit. Hij kan ook nog aardig fixeren, eenden in de sloot alleen al. Dan moet ik hem soms even aanraken om zijn aandacht weer terug te krijgen.ranetje schreef:Maar denk er aan..... wat er in het buitengebied leeft vergeet hij echt niet
Fijn te lezen dat jullie vertrouwen in me hebben. Ik heb dat zelf nog veel te weinig geloof ik.
Maar we gaan gewoon door. Af en toe lees ik hier weer eens wat waar ik me wel in vind en breng ik dat ook weer in praktijk.
Ik ben trouwens ook steeds fanatieker met het speuren, nog in omgevingen met zo min mogelijk prikkels. Dat is echt een hit
De man had zelf 5 Mechelaars. Keurig luisterende honden.
En opzich, wat hij vertelde klonk echt niet gek. Het paste gewoon echt totaal niet bij mij of mijn hond en daar stond hij niet genoeg voor open. Ik heb een zwakke geest zei hij letterlijk![]()
Dus ik zat helemaal over de zeik bij mijn vriend op de bank en die stak me even een hart onder de riem. Dat als ik toch verdorie die paarden van 500 kilo in bedwang kon houden dat ik dat ook wel kan met een hondEn dan wel niet op een ruk en trek manier maar gewoon op mijn manier. Dat dat misschien wat langer zal duren, maar dan komen we er ook heus wel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Manu
Dankjewel, wat lief. Ik hoop het ook, als dat nou ooit weer zou gaan lukkenBonnita schreef:Ik vind het ontzettend mooi om te lezen hoe je met je hond bezig bent! Hij heeft het getroffen met jou! Hoop voor je dat jullie ooit weer los de natuur in kunnen! Ik heb geen ervaring met tt oid. Doe iig dat waar jij je goed voelt anders heeft het ook geen goede uitwerking op je hond denk ik.
Met die schapen schrik je je dan ook dood
@ Malinois, dat is ook hoe ik er over denk. Ik ben ook lekker rond aan het kijken en wandelen hoeft geen werk te zijn vind ik. Dat vond deze man wel. Ik ben soms wel eens 2 uur weg en dan ga ik echt niet volle focus vragen. Bovendien is het ras er ook totaal niet naar.
Werken is het speuren, hardlopen en het naast de fiets. Als ik aandacht wil wil ik ook echt aandacht. Maar ik verwacht niet van hem dat als er 2 honden om hem heen springen dat hij continue naar mij blijft kijken. Dat is echt nog veel te moeilijk. Dan vraag ik aandacht en laat hem vervolgens zitten. Dat kan wel. Dan mag hij van mij daarna weer rondkijken, als hij maar blijft zitten.
En dat gaat wel goed. Wie weet kunnen we ooit opbouwen, maar om nu gelijk van een jonge hond te verwachten 45 minuten lang volle aandacht te hebben in een omgeving met zoveel prikkels.. En dan ook nog eens blijven rukken aan die ketting terwijl die hond krijsend weg probeert te kruipen en zijn plas laat lopen. Nee.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit heeft dan ook helemaal niks met trainen/opvoeden te maken, op zo'n moment leert een hond totaal niks meer. Totaal onzinnig en te idioot voor woorden...Manu schreef:Dankjewel, wat lief. Ik hoop het ook, als dat nou ooit weer zou gaan lukkenBonnita schreef:Ik vind het ontzettend mooi om te lezen hoe je met je hond bezig bent! Hij heeft het getroffen met jou! Hoop voor je dat jullie ooit weer los de natuur in kunnen! Ik heb geen ervaring met tt oid. Doe iig dat waar jij je goed voelt anders heeft het ook geen goede uitwerking op je hond denk ik.
Met die schapen schrik je je dan ook dood![]()
@ Malinois, dat is ook hoe ik er over denk. Ik ben ook lekker rond aan het kijken en wandelen hoeft geen werk te zijn vind ik. Dat vond deze man wel. Ik ben soms wel eens 2 uur weg en dan ga ik echt niet volle focus vragen. Bovendien is het ras er ook totaal niet naar.
Werken is het speuren, hardlopen en het naast de fiets. Als ik aandacht wil wil ik ook echt aandacht. Maar ik verwacht niet van hem dat als er 2 honden om hem heen springen dat hij continue naar mij blijft kijken. Dat is echt nog veel te moeilijk. Dan vraag ik aandacht en laat hem vervolgens zitten. Dat kan wel. Dan mag hij van mij daarna weer rondkijken, als hij maar blijft zitten.
En dat gaat wel goed. Wie weet kunnen we ooit opbouwen, maar om nu gelijk van een jonge hond te verwachten 45 minuten lang volle aandacht te hebben in een omgeving met zoveel prikkels.. En dan ook nog eens blijven rukken aan die ketting terwijl die hond krijsend weg probeert te kruipen en zijn plas laat lopen. Nee.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Manu schreef: De man had zelf 5 Mechelaars. Keurig luisterende honden.
En opzich, wat hij vertelde klonk echt niet gek. Het paste gewoon echt totaal niet bij mij of mijn hond en daar stond hij niet genoeg voor open. Ik heb een zwakke geest zei hij letterlijk![]()
Dus ik zat helemaal over de zeik bij mijn vriend op de bank en die stak me even een hart onder de riem. Dat als ik toch verdorie die paarden van 500 kilo in bedwang kon houden dat ik dat ook wel kan met een hondEn dan wel niet op een ruk en trek manier maar gewoon op mijn manier. Dat dat misschien wat langer zal duren, maar dan komen we er ook heus wel.
Ja, dat geloof ik best, dat die honden keurig luisteren. Maar op die manier hoeft het van mij niet hoor.
Groot gelijk dat je bent weg gegaan.
Wel goed dat je open staat voor hulp. Ik denk dat je vriend groot gelijk heeft
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Okay, dan zat ik er naast.Jeannettebo schreef:Ik vind het eigenlijk totaal niet op de roedelmethode lijken.. Enkel dat wij ook geen snoepjes etc gebruiken. Slipketting, nee, continu opkijken, nee, en er is vrij veel contact met de hond, vooral positief lichamelijk.LongFields schreef:Als ik je verhaal lees denk ik dat je op je eigen manier gewoon heel erg op de goede weg bent.![]()
-
Manu
Daarom ben ik er ook hard mee aan de slag gegaanInge O schreef:![]()
dit soort dingen zijn altijd het nadeel als je bij iemand aanklopt, dan kan je niet 'een beetje van dit en een beetje van dat' nemen naargelang wat het beste bij je past.
maar wat die man deed past naaar mijn idee bij niemand en vooral ook bij geen enkele hond![]()
.
niet dat ik je een tt wil aanpraten hoor maar toch even : áls je een tt gebruikt is het net een heel groot voordeel dat de basisgehoorzaamheid al goed zit, dan lukt het veel beter om hem in de opbouw op kleine impulsen te laten reageeren en zal hij ook veel sneller snappen hoe het in elkaar zit : dat jij nog controle over hem houdt, óók als hij los is. én dat hij altijd errrugggg braaf is als hij bij je komt, dat dat dé manier is om zo'n schokje te vermijdenManu schreef:Over een paar weken gaan we weer terug naar Nederland en dan wil ik kijken naar eventuele opties met een tt. Al begin ik nu steeds meer te twijfelen. Hij gaat met sprongen vooruit en soms nemen we weer een pasje terug. De aandacht wordt steeds beter..
De tt wil ik echt alleen met goede begeleiding gaan gebruiken, ik vind het doodeng dat er wat fout gaat. Misschien dat ik tegen die tijd nog even bij een aantal forummers aan ga kloppen