Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door renee-uk »

kooi schreef:
Muk schreef:
Gollum schreef: Een dochter of kat is toch geen vergelijking? :denken:
Voor Kooi wel, die ziet het verschil toch niet.
Ga je schamen, Muk!
omdat jij, kooi, idiote vergelijkingen maakt?
alweer die omgekeerde wereld, daar schijn je je nogal thuis te voelen :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

kooi schreef:
Gollum schreef:
Een dochter of kat is toch geen vergelijking? :denken:
Dat wordt ook niet vergeleken.
De verhouding lust/risico met als basis juist de liefde voor het wezen wordt vergeleken.
als reactie op het werkelijk fnuikende gemeesmuil over mogelijk verdriet bij degene die in dat geval zo'n wezen verliest.
Maar de lusten en de risico's zijn toch heel anders? Jouw dochter doet niemand kwaad als ze op mannenjacht gaat maar je kat wel als die op vogeltjesjacht gaat. Ze begrijpt beter dan de kat dat je niet nog even snel de straat over moet rennen voor er een auto langsscheurt en zo kan ik er nog wel een paar noemen.
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef: En doe maar lollig over je taalvaudjes :ugh:
Ik begin er niet over, maar het is niet best voor een taaldocent....
pijnlijk was nog niet zo verkeerd gekozen, verloedering van het onderwijs enzo...
om te huilen is het :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Laura & Leroy schreef:En tja, Kooi.. Ik snap e c h t n i e t hoe jij denkt, dus ik ga er ook maar niet op in :oeps:
Ik schat het risico dat zoiets ( whippet) gebeurt bijzonder laag in.
Ik denk dat een whippet dat sowieso ballistisch gezien niet voor elkaar krijgt.
Net zoals ik de kans heel klein acht dat er hier mensen zijn die hun konijn zomaar los in hun tuin laten lopen.
Jij kiest voor dat konijn en jij weet dat katten makkelijk toegang hebben tot jouw tuin.
Dat is nu eenmaal de wereld waarin je leeft.
Dus bij jou is dan de verhouding lust/risico ver te zoeken.
Jij plaatst het konijn in een situatie waarbij zijn kansen op overleven vrijwel nihil zijn in vergelijking met zijn kansen in zijn natuurlijke omgeving.
Maar jij verdient die dood dan toch net zo hard als de katteneigenaar die zijn kat naar buiten laat?
Ik vind de overlast die mijn katten veroorzaken, gezien de maatregelen die ik heb genomen, ( kattenbakken in huis, castratie, 's nachts binnen, kattenluikje) in verhouding met de overlast die ik zelf ondervind van mijn buren.
Daar heb ik bepaalde voorbeelden van gegeven maar die worden stelselmatig genegeerd.
Zo heb ik menig mooie zomerdag met de tuindeur gesloten, binnenshuis doorgebracht omdat ik de hele dag gedwongen luisteren naar Schlagers en Nederlandstalige muziek niet kon verdragen.
En dat valt allemaal onder het leven en laten leven wat ik voorsta.

Ik blijf het jammer vinden dat dit soort topics telkens weer ontaarden in gechargeerde beweringen, ongefundeerde vooronderstellingen en gesneer en op de persoon spelen.
Of mij aanvallen op mijn taalgebruik.
Als je mijn functioneren als leerkracht wil beoordelen moet je dat in mijn lessen komen doen en niet op een forum.
Maar goed, ontaarden doet het toch.
Wat niet wegneemt dat ik mijn zaak zal blijven bepleiten.
Omdat ik zelf ieder het zijne gun en mijn katten een volwaardig leven volgens mijn maatstaf.

Die buitenkattenhaters zou ik willen adviseren om zich te verenigen en zodoende te proberen met gebundelde krachten een wetsvoorstel ingediend te krijgen die het zich buiten bevinden van katten verbiedt.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik heb niets tegen loslopende katten en er zijn er hier in de buurt heel veel.
Ze komen absoluut niet in onze tuin, dat zouden ze ook niet kunnen navertellen. Maar ik zou het ook niet leuk vinden als ik konijnen zou hebben en deze getreiterd worden.
Ik zou echt eerst de betreffende buren vragen op poesewoes te letten. Pas als dat niet werkt overgaan tot andere maatregelen.
Die wereld waarin iedereen rekening houd met anderen, daar leven we helaas niet in, dus zolang dat zo is moet je zelf opkomen voor je eigen konijn/ kat/ hond.
Het is jammer, maar het is niet anders.
kooi
Zeer actief

renee-uk schreef:
tekkel schreef: En doe maar lollig over je taalvaudjes :ugh:
pijnlijk was nog niet zo verkeerd gekozen, verloedering van het onderwijs enzo...
om te huilen is het :jank:
Ik heb wel een beetje de neiging om belerend te zijn, maar om nu te beweren dat ik bezig was met lesgeven gaat toch wel erg ver.
Bovendien tref jij mij niet als iemand die zich iets laat leren.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

kooi schreef:
Laura & Leroy schreef:En tja, Kooi.. Ik snap e c h t n i e t hoe jij denkt, dus ik ga er ook maar niet op in :oeps:
Net zoals ik de kans heel klein acht dat er hier mensen zijn die hun konijn zomaar los in hun tuin laten lopen.
Jij kiest voor dat konijn en jij weet dat katten makkelijk toegang hebben tot jouw tuin.
Jij plaatst het konijn in een situatie waarbij zijn kansen op overleven vrijwel nihil zijn in vergelijking met zijn kansen in zijn natuurlijke omgeving.
Maar jij verdient die dood dan toch net zo hard als de katteneigenaar die zijn kat naar buiten laat?
Ik vind de overlast die mijn katten veroorzaken, gezien de maatregelen die ik heb genomen, ( kattenbakken in huis, castratie, 's nachts binnen, kattenluikje) in verhouding met de overlast die ik zelf ondervind van mijn buren.
Daar heb ik bepaalde voorbeelden van gegeven maar die worden stelselmatig genegeerd.
Zo heb ik menig mooie zomerdag met de tuindeur gesloten, binnenshuis doorgebracht omdat ik de hele dag gedwongen luisteren naar Schlagers en Nederlandstalige muziek niet kon verdragen.

Ik blijf het jammer vinden dat dit soort topics telkens weer ontaarden in gechargeerde beweringen, ongefundeerde vooronderstellingen en gesneer en op de persoon spelen.
Als je mijn functioneren als leerkracht wil beoordelen moet je dat in mijn lessen komen doen en niet op een forum.
Omdat ik zelf ieder het zijne gun en mijn katten een volwaardig leven volgens mijn maatstaf.

Die buitenkattenhaters zou ik willen adviseren om zich te verenigen en zodoende te proberen met gebundelde krachten een wetsvoorstel ingediend te krijgen die het zich buiten bevinden van katten verbiedt.
als mijn minder wendbare en snelle duitser dat al bijna voor elkaar krijgt kan ik je garanderen dat bij een whippet die kat toch echt het haasje is en nee dat heb ik liever niet maar goed ik kan de tuin tussen haar en mij niet barricaderen dus heb ik liever dat ze die katten gewoon veilig houdt en dat kan prima in een ren.

en een kattenhater ben ik zeker niet, heb ze zelf in het verleden ook gehad en die bleven binnen of hooguit op het balkon
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

kooi schreef:

En jij vind het vreemd dat katten gewoon verdwijnen? Of vergiftigd worden? Ik keur dat helemaal niet goed want uiteindelijk kan de kat er niets aan doen maar is alleen zijn/haar (part time) 'baasje' verantwoordelijk voor het lot van het dier.
Wat ik dan wel weer zo vreemd vind dat als er in bijv. Hart van Nederland weer eens een item langskomt over een kattenmepper in een buurt er dan opeens wel voor gekozen kan worden om de katten binnen te houden? Vreemd, zijn dan opeens al de 'het lukt niet/ kan niet'argumenten van de baan?

En dan het argument van jou dat er uiteindelijk op neer komt dat ik maar, in MIJN eigen tuin, er voor moet zorgen dat JOUW kat niet mijn nijnen kan pakken? Kom op zeg, ben je helemaal beschuffeld?

Ik ben er helemaal op tegen maar als jij naast mij woonde en jouw kat kwam in mijn tuin zijn leuke dingen doen dat ik toch echt Luna los zou laten als je na een goede waarschuwing van mij je kat nog steeds de vrijheid geeft in mijn tuin op jacht te gaan. En ik kan je verzekeren dat dat einde kat is. Hij komt namelijk mijn tuin wel in maar er nooit meer uit, vanwege mijn uitbraakprooftuin. En als Luna hem dan in de hoek heeft weet ik niet wat er gebeurd. OF ze grijpt hem en is het einde oefening OF ik grijp hem en laat hem ophalen door de dierenambu en dan is het ritje asiel, dus kosten voor jou.

Jij kunt kletsen wat je wil maar echt, het is jouw dier dat overlast bezorgd op mijn terrein. Door mensen zoals jij krijgen kattenbezitters een heel slechte naam en daardoor moeten heel wat katten hun leven geven. Maar wat maakt het uit, als het maar een fijn leven geweest is toch? En daarna naar de buurtsuper om op het advertentiebord weer te kijken naar een nieuw katje.

Dat jij last hebt van van alles en nog wat in de buurt wil helemaal niet zeggen dat jij daarom maar het recht hebt om overlast te (laten) veroorzaken door jouw huisdier.

En ik ben helemaal geen buitenkathater maar wel een katten-buiten-de-eigen-tuinhater.

Ohja, hier leven 3 katten naar volle tevredenheid op ons eigen grondstukje.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
kooi
Zeer actief

Selene schreef:[dat bij een whippet die kat toch echt het haasje is en nee dat heb ik liever niet maar goed ik kan de tuin tussen haar en mij niet barricaderen dus heb ik liever dat ze die katten gewoon veilig houdt en dat kan prima in een ren.

en een kattenhater ben ik zeker niet, heb ze zelf in het verleden ook gehad en die bleven binnen of hooguit op het balkon
Ik reageerde hierop:
Wat vinden de mensen met loslopende katten er eigenlijk van als op een goeie dag een wippert over hun hek heen springt en de kat in z'n eigen tuin doodbijt?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Laura & Leroy schreef:Wat vinden de mensen met loslopende katten er eigenlijk van als op een goeie dag een wippert over hun hek heen springt en de kat in z'n eigen tuin doodbijt?
Dat is toch net zo asociaal als de katten die de konijnen van de buren opeten.
Ik ken trouwens wel een dame wiens whippets dat meerdere malen gedaan hebben omdat zij ze op straat knikkerde en zelf op haar reet binnen bleef zitten.
Honden zijn haar trouwens ,terecht afgenomen , want ze had totaal geen begrip voor het feit dat mensen hier niet op zaten te wachten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

kooi schreef:[

sorry,
ik vind dat je zelf krom redeneert.
Jij stelt dat konijn willens en wetens aan dat gevaar bloot.
Stel dat deze buurvrouw haar kat voortaan wel opsluit, dat geeft toch geen garantie voor alle andere buurtkatten?
Dit is toch compleet bezopen, deze redenering! Die lui horen hun katten de vrijheid te geven binnen de marges van wat kán. Dus niet ten koste van andere mensen of van andermans dieren! Andere buurtkatten hebben in mijn tuin dan helemaal niets te zoeken!
En geen garantie dat dat konijn zich niet een weg vindt uit jouw tuin met alle gevaren vandien?
Een holletje graaft, want dat doen konijnen graag?
En waar kan jouw konijn rennen en springen?
Want dat doen konijnen graag?
Niet alle konijnen graven. De grote rassen (die ik heb) zijn vaak wat luier en niet zo actief. Maar ik heb een grote tuin gehad voor de konijnen en daar was het gaas een eind ondergegraven. Dus konden ze zich niet uit graven.

kooi schreef:
In de natuur heeft een konijn een kans tegen een kat, hij weet heel goed de weg in zijn leefomgeving heeft er holletjes om in weg te vluchten en kan heel erg hard rennen en zigzaggen.
Als jouw tuin werkelijk goed is afgezet, is dat konijn kansloos.
en daar wil je de katteneigenaren dan de schuld van geven?
Op het moment dat hun kat in mijn tuin dringt, zijn zij daar zeker schuldig aan ja. Zij gunnen hun kat misschien vrijheid, maar ik mijn konijnen ook. Want ook konijnen zijn geen hokjes dieren, die willen inderdaad springen en rennen.
Jij sluit hem toch op in jouw tuin?
Dat is krom redeneren als je het mij vraagt.
En, dit is meer ter ere van de discussie, maar wat is de meerwaarde voor dit soort dieren voor het leven bij de mens?
Katten, honden en paarden bijvoorbeeld gaan een diepgaande wederzijdse verbintenis aan met hun mens.
Maar geldt dit ook voor het soort dieren, eerder door mij genoemd?
die vaak worden aangeschaft voor het plezier van kinderen?
en dan totaal verlamd van angst in hun handen zitten wat wel wordt uitgelegd als tamheid?
Daarom moet je het juist respecteren dat iemand zijn konijn op een manier wil houden die beter bij de natuurlijke aard van het konijn past. En dat niet afpakken omdat jouw kat zogenaamd overal moet komen. Want dan ben je een grove egoist.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

kooi schreef:
Je lijkt wel zo'n plaat die blijft hangen: hun verantwoording nemen.....
heb je mijn reactie over leven en laten leven gelezen?
En over wat de één als overlast beschouwt en de ander niet?
En dat een zekere mate van overlast te alle tijden onvermijdelijk is?
als je ieder zijn meug gunt?
Ik ben een verantwoorde katteneigenaar omdat ik ze wél naar buiten laat.
De gevaren zijn relatief en staan in verhouding tot het genot dat dit hen verschaft.
Ze worden niet verwaarloosd of de straat opgegooid, ze kunnen naar binnen als ze willen door een luikje.
snachts zijn binnen en de meeste plasjes en poepjes doen ze binnen op de bak of in het plantsoen gezellig, zoals ook al die honden dat doen die daar worden uitgelaten.
Dat geeft een beetje overlast, maar meer van de honden dan van de katten hoor, want die begraven hun poep.
Oh en wil je mijn bericht even nalezen op fouten?
Ik kan zo nog het één en ander van je leren, twee vliegen en zo, je kent dat wel.
GA je diep schamen, want je hebt een plaat voor je kop! Jij weet helemaal niet hoe jouw katten anderen lastig vallen en dat komt je maar wat goed uit!
Stel dat iemand eenjarige plantjes in de tuin heeft gezet, en jouw kat "begraaft" daar zijn poepjes > plantjes naar de kloten. Maar he, dat moet kunnen want jij bent een "verantwoorde" eigenaar. Denk eens effe na man!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kooi
Zeer actief

@ Selene:

Er worden ook honden vergiftigd door hondenhaters.
Die vinden nl. dat jouw hond jouw verantwoording is en dat je die maar op je eigen terrein moet houden.
Gehoor aan geven dan maar?

Want er worden ook honden vergiftigd op plekken waar loslopen toegestaan is er er geen opruimplicht heerst.
Net zoals er geen wet is die voorschrijft dat katten niet buiten mogen lopen.
Tis maar net waar het perspectief ligt natuurlijk.
Hier vind ik het typisch een pot verwijt de ketel gebeuren.
iones
Zeer actief

kooi schreef:
Vertel je me nu dat Kooi krom redeneert?
Bedoel je daar dan mijn hontje mee?
Want dat is de enige andere kooi die hier rondloopt.
Het is wel een Nederlands hontje, dus misschien verwachd je daarom beter van hem?
Een echte konijnenliefhebber neemt er geen als huisdier, daar zijn ze niet geschikt voor.
En je biedt ze zeker niet als op een presenteerblaadje aan omdat je vindt dat je buurf 'haar verantwoording niet neemt.tik. haar verantwoording niet neemt.tik. haar verantwoording niet neemt. tik.....'
Oh maar dan kan ik nog wel even doorredeneren.
Weet je waarom je katten weinig kunt leren en ook weinig kunt afleren?
Ze zijn niet zo gedomesticeerd als honden! Eigenlijk zijn ze bijna helemaal niet gedomesticeerd. Dus... ongeschikt als huisdier! Als je een echte kattenliefhebber bent, neem je dus geen kat.

Ik hou van konijnen. En ik geef mijn konijnen een fijn leven in een ruim verblijf waar ze kunnen rennen en springen en tot bepaalde hoogte kunnen graven als ze daar behoefte aan hebben. En waar ze des konijns in een groepje zitten. Want konijnen zijn geen solitaire dieren.

En jij hebt niet te bepalen wat andere mensen doen om maar je eigen gedrag goed te kunnen praten! Als een dier gehouden wordt op een manier die het dier goed doet, is er niets aan de hand. Maar het moet niet ten koste gaan van andere mensen of dieren, want dan kun je het dier gewoon niet houden. M.a.w.: jij kunt geen katten houden. Want jij valt met jouw katten anderen lastig.
iones
Zeer actief

Gollum schreef:
Een dochter of kat is toch geen vergelijking? :denken:
In die zin: als je er van houdt, stel je ze niet bloot aan onnodige risico.

Het is zoals je kat op straat laten lopen met risico dat iemand er iets mee uitvreet of dat hij aangereden wordt.

Vergelijkbaar met je dochter door een donkere laan laat fietsen op een vrij laat tijdstip.

Ik zou geen van beide risico's durven nemen.

Liefde = beschermen.
iones
Zeer actief

Laura & Leroy schreef:Wat vinden de mensen met loslopende katten er eigenlijk van als op een goeie dag een wippert over hun hek heen springt en de kat in z'n eigen tuin doodbijt?
Tsjaa. dát mag dan weer niet he.
Maar hun kat mag in jouw tuin wel jouw konijn doodbijten. Dat is weer iets heeeeeeeeel anders.
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef: Of mij aanvallen op mijn taalgebruik.
dat, kooi, bracht je zelf naar voren en als je kaatst kun je nou eenmaal ballen verwachten.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

kooi schreef: Bovendien tref jij mij niet als iemand die zich iets laat leren.
niet door iemand die zelf de stof niet beheerst nee, dat heb je heel goed gezien :ok:
Afbeelding

iones
Zeer actief

kooi schreef:@ Selene:

Er worden ook honden vergiftigd door hondenhaters.
Die vinden nl. dat jouw hond jouw verantwoording is en dat je die maar op je eigen terrein moet houden.
Gehoor aan geven dan maar?

Want er worden ook honden vergiftigd op plekken waar loslopen toegestaan is er er geen opruimplicht heerst.
Net zoals er geen wet is die voorschrijft dat katten niet buiten mogen lopen.
Tis maar net waar het perspectief ligt natuurlijk.
Hier vind ik het typisch een pot verwijt de ketel gebeuren.
Een hond mag in het openbaar komen. Maar onder toezicht.
En aangezien katten geen toezicht accepteren, wordt dat met katten heel erg moeilijk.

Het is wel leven en laten leven. Maar als iemand jouw woonplezier bederft dan is dat heel erg. Want de plek waar je woont, is de enige plek waar je helemaal vrij kunt zijn. En als dat dan ook al niet meer kan omdat andere mensen jouw plek (in dit geval de tuin) confisqueren middels hun kat, dan blijft er niets meer over.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
Maar hun kat mag in jouw tuin wel jouw konijn doodbijten. Dat is weer iets heeeeeeeeel anders.
Dat mag inderdaad niet net zoals ik mijn katten dieren van andere liet doodbijten.
Maar goed mijn honden zouden ook nooit los in de kantine hun tanden in kinderen hebben mogen zetten zoals de jouwe wel mochten.
Niet iedere kattenbezitter is de aso die jij er zo graag van maakt net zomin als iedere hondenbezitter zo aso is om te denken dat de wereld enkel voor hun is.
kooi
Zeer actief

renee-uk schreef:
dat, kooi, bracht je zelf naar voren en als je kaatst kun je nou eenmaal ballen verwachten.
you shed first blood!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

kooi schreef:
Muk schreef:
Gollum schreef: Een dochter of kat is toch geen vergelijking? :denken:
Voor Kooi wel, die ziet het verschil toch niet.
Ga je schamen, Muk!
:LOL:

Kooi, jouw normen en waarden zijn niet die van mij. En ik ben heel blij dat ik niet zo asociaal ben opgevoed zoals jij. Want overlast goedpraten met drogredenen en zwakke excuses werkt niet. Je hebt gewoon te zorgen dat je geen overlast bezorgd. Jij niet, je kinderen niet en je dieren ook niet. Punt!
kooi
Zeer actief

iones schreef:
waar staat dat mag?
Als in: heeft toestemming?

Het punt is dat de katteneigenaar wordt verweten het aan zichzelf te wijten te hebben als die zijn kat naar buiten laat.
want daar loeren allerlei gevaren zoals bijvoorbeeld whippets.
En daarom houdt die eigenaar niet van zijn kat en daarom hoeft die niet te rekenen op medeleven als zo'n hond inderdaad de kat grijpt.( :goeie: )

Terwijl de mevrouw die net zo willens en wetens haar konijn los in haar tuin laat lopen wél recht heeft op dat medeleven.
en dát is krom redeneren.
Want het is nu eenmaal zo dat veel mensen hun kat buiten laten lopen.
En die mevrouw neemt evengoed geen maatregelen om het dier te beschermen.
Terwijl zo'n konijn veel kanslozer is in de eigen tuin dan de kat op openbaar terrein.

De enige reden dat deze mevrouw wel op bijval mag rekenen is dat het gaat om 'eigen terrein' en dát is heilig in de ogen van mensen die zelf met hun hond overlast veroorzaken op openbaar terrein.

dat laatste wordt hier verdedigd met dat men die overlast tot een minimum beperkt, maar het blijft overlast.
Ik beperk die van mijn kat ook tot een minimum.
Die doet die gehate poepjes niet in andermans tuin.
Wacht ff, ff drolletje opruimen voor bernese erbij is...zo terug....

Er wordt mij niet eens gevraagd of ik aanspreekbaar zou zijn voor mijn buren.
In mijn pleidooi voor leven en laten leven zou ik in de eerste plaats op zoek gaan naar een oplossing waar we beiden bij gebaat zouden zijn.
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:
renee-uk schreef:
you shed first blood!
maar niet in dit topic :neenee:, daar werd het er door jou aan de haren bijgesleept.
maar misschien ben je van pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet want dan kun je jezelf zo lekker sielug voelen :jank:
steek anders even je hand in eigen boezem, da's ook nooit verkeerd :idea:
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tja Kooi, eigen tuin zegt het al he, dat is eigen en dat maakt het heilig! Ik doe in mijn tuin wat ik wil.
Katten die op de openbare weg/stoep lopen hebben daar niks te zoeken, hoe moeilijk kan het zijn? :19:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Nog eens extra voor Kooi. Er is een wet die zegt, dat:

Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.

Het gaat hier niet alleen meer over honden maar ook bijvoorbeeld over katten. De eigenaar van een hond of kat zal dus moeten verhinderen dat zijn hond of kat dieren vangt (art.16 lid 3 Flora- en faunawet) ook al is om zijn huis en niet in het veld.
kooi
Zeer actief

tekkel schreef:
kooi schreef:
Tara schreef:Nou Kooi, ik weet wel zeker dat iedere konijnenliefhebber die zijn konijn belaagd en bejaagd ziet worden door de buurkat dat overlast zal noemen. Iones redeneert verre van krom, de enige die dat wel doet is Kooi.
Vertel je me nu dat Kooi krom redeneert?
Bedoel je daar dan mijn hontje mee?
Want dat is de enige andere kooi die hier rondloopt.
Het is wel een Nederlands hontje, dus misschien verwachd je daarom beter van hem?
Een echte konijnenliefhebber neemt er geen als huisdier, daar zijn ze niet geschikt voor.
En je biedt ze zeker niet als op een presenteerblaadje aan omdat je vindt dat je buurf 'haar verantwoording niet neemt.tik. haar verantwoording niet neemt.tik. haar verantwoording niet neemt. tik.....'
Jij heet hier toch Kooi?
En doe maar lollig over je taalvaudjes :ugh:
die accent aigu kun je beter verplaatsen van het woordje dát naar ik....
DE accent?

En verder zijn Eeb en ik van mening dat iedereen zijn katten uit onze tuin moet houden :cool2:
Als je zo'n taalpurist bent moet je me wel goed quoten.
Of vind je dat de betekenis van een woord niet belangrijk is?
Muk

kooi schreef: Het punt is dat de katteneigenaar wordt verweten het aan zichzelf te wijten te hebben als die zijn kat naar buiten laat.
want daar loeren allerlei gevaren zoals bijvoorbeeld whippets.
En daarom houdt die eigenaar niet van zijn kat en daarom hoeft die niet te rekenen op medeleven als zo'n hond inderdaad de kat grijpt.( :goeie: )

Terwijl de mevrouw die net zo willens en wetens haar konijn los in haar tuin laat lopen wél recht heeft op dat medeleven.
en dát is krom redeneren.
Godskannonne wat ben jij dom! Je zit wéér drogredenen te gebruiken om je kattenoverlast goed te praten. Er hoort sowieso niemand en ook geen andere huisdieren in te komen. Mijn hond kakt ook niet in jouw tuin en jaagt ook jouw katten niet op in jouw tuin. Gewoon omdat dat niet hoort. En jouw kat hoort ook niet in mijn tuin te komen. Als JIJ je verantwoordelijkheid zou nemen, kunnen mijn dieren in MIJN tuin lopen. Daar waar een vreemde (mens / dier) gewoon hoe dan ook niet hoort te komen zonder mijn toestemming. En kunnen mijn dieren veilig in MIJN tuin rondlopen. Ik hoef andermans dieren niet bij mijn dieren. Net zoals een ander mijn dieren ook niet in zijn tuin wil hebben.
Muk

kooi schreef: In mijn pleidooi voor leven en laten leven zou ik in de eerste plaats op zoek gaan naar een oplossing waar we beiden bij gebaat zouden zijn.
Inderdaad, jij je kat uit mijn tuin houden en dan kunnen mijn dieren weer veilig in mijn tuin rondlopen. Hoe makkelijk kan het zijn.
kooi
Zeer actief

nyckle schreef:Nog eens extra voor Kooi. Er is een wet die zegt, dat:

Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.

Het gaat hier niet alleen meer over honden maar ook bijvoorbeeld over katten. De eigenaar van een hond of kat zal dus moeten verhinderen dat zijn hond of kat dieren vangt (art.16 lid 3 Flora- en faunawet) ook al is om zijn huis en niet in het veld.
Ja, maar dan moet je als hondeneigenaar ook niet mutsen, want nog eens extra voor jou:
mijn eerste berner ving twee kippen en mijn tweede een postduif.
Niemand hier die zijn hond los laat lopen kan garanderen dat die geen beest vangt.
dus geen dubbele moraal alsjeblieft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”