Laura & Leroy schreef:En tja, Kooi.. Ik snap e c h t n i e t hoe jij denkt, dus ik ga er ook maar niet op in

Ik schat het risico dat zoiets ( whippet) gebeurt bijzonder laag in.
Ik denk dat een whippet dat sowieso ballistisch gezien niet voor elkaar krijgt.
Net zoals ik de kans heel klein acht dat er hier mensen zijn die hun konijn zomaar los in hun tuin laten lopen.
Jij kiest voor dat konijn en jij weet dat katten makkelijk toegang hebben tot jouw tuin.
Dat is nu eenmaal de wereld waarin je leeft.
Dus bij jou is dan de verhouding lust/risico ver te zoeken.
Jij plaatst het konijn in een situatie waarbij zijn kansen op overleven vrijwel nihil zijn in vergelijking met zijn kansen in zijn natuurlijke omgeving.
Maar jij verdient die dood dan toch net zo hard als de katteneigenaar die zijn kat naar buiten laat?
Ik vind de overlast die mijn katten veroorzaken, gezien de maatregelen die ik heb genomen, ( kattenbakken in huis, castratie, 's nachts binnen, kattenluikje) in verhouding met de overlast die ik zelf ondervind van mijn buren.
Daar heb ik bepaalde voorbeelden van gegeven maar die worden stelselmatig genegeerd.
Zo heb ik menig mooie zomerdag met de tuindeur gesloten, binnenshuis doorgebracht omdat ik de hele dag gedwongen luisteren naar Schlagers en Nederlandstalige muziek niet kon verdragen.
En dat valt allemaal onder het leven en laten leven wat ik voorsta.
Ik blijf het jammer vinden dat dit soort topics telkens weer ontaarden in gechargeerde beweringen, ongefundeerde vooronderstellingen en gesneer en op de persoon spelen.
Of mij aanvallen op mijn taalgebruik.
Als je mijn functioneren als leerkracht wil beoordelen moet je dat in mijn lessen komen doen en niet op een forum.
Maar goed, ontaarden doet het toch.
Wat niet wegneemt dat ik mijn zaak zal blijven bepleiten.
Omdat ik zelf ieder het zijne gun en mijn katten een volwaardig leven volgens mijn maatstaf.
Die buitenkattenhaters zou ik willen adviseren om zich te verenigen en zodoende te proberen met gebundelde krachten een wetsvoorstel ingediend te krijgen die het zich buiten bevinden van katten verbiedt.