daywalker schreef:smoekie schreef:daywalker schreef:
Een
VROUW kan zo,n dier zonder twijfel
NIET in bedwang houden wanneer zo,n hond agressief is

en zou bij de wet dus verplicht gemuilkorfd moeten worden uitgelaten. ( de hond dus he

)

Lolbroekje

lolbroekje nodigt je vriendelijk uit om de proef op de som te nemen, dan kan lolbroekje eens flink lachen.

Mag je me de (snoek)duik eens demonstreren.

Nee hoor, ik zou niet weten of ik een dog wel of niet kan houden. Persoonlijk denk ik toch van wel, maar geenzins de behoefte om indien niet een snoekduik te maken

Maar moest gewoon lachen dat jij verteld dat een vrouw "zonder twijfel" (ook nog he) een agressieve dog niet zou kunnen houden en daarmee vrouwen volledig en in zijn geheel als het "zwakke geslacht" bestempeld die zich maar beter een poedel kunnen aanschaffen dan den dog
Menig grote hond is als deze echt gericht is op een aanval "moeilijk" te houden. Dat beperkt zich echt niet tot vrouwen al zie jij dat geheel anders. En ondanks dat ik weet dat "menig vrouw EN menig man" moeite zou hebben (en het soms idd niet zal lukken) met het in bedwang houden van een dog ben ik het er alleen niet mee eens als je zegt dat een vrouw "zonder twijfel" een agressieve dog niet zou kunnen houden

Dat jij met je net geen 100 kilo daar moeite mee hebt zegt naar mijn mening in zijn geheel 3x niks. Ja over jou ja, maar niet over vrouwen in zijn algemeenheid .
Dus ja, zou je er nou van maken dat menig vrouw EN man een dergelijke hond niet kunnen houden, ja dan zeg ik je hebt gelijk. Maar zo stellig en zonder twijfel dat beweren, nee dat vind ik gewoon lachwekkend ja

Zeker als je je bedenkt dat het houden van zo'n hond 9 van de 10x niets, maar dan ook niets met kracht te maken heeft maar alles met leiderschap en overwicht van de houder. Want ik durf wat dat betreft wel te wedden dat als jij nu al zoveel moeite heb je hond in bedwang te houden wanneer er een reu passeert jij een pracht van een snoekduik zult maken op het moment je even 1 tel niet oplet en je hond er ineens vandoor wilt gaan

oh, ik heb ook direct beeld
@Miran, ik hoop dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt en dat mevrouw in kwestie toch echt de straat niet meer zal opgaan zonder muilkorf en de hond aan de lijn zal houden