Als ik jouw lieftallige Ace loslopend op mijn lieftallige Babs af zie vliegen (of Joe en Hummer of weet ik veel wie) en er echt een hele grote kans is dat ze aan de knok gaan dan krijgt Ace toch echt een schuivert onder haar kont en zal ik Babs op tillen en weg draaien om ellende te voorkomen. En ik hoop dat jij dat ook bij mijn babs doet als dat zo mocht gebeuren. Alleen gebeurt dat dus niet omdat wij beiden ogen in ons voor en achterhoofd hebben en vaak al inspelen op de situatie voordat deze uit de hand kan gaan lopen.Tamara&Dana schreef:En zo is hetKelev de oude schreef:Mensen die er geen probleem mee hebben honden te slaan, en dat zelfs wel stoer vinden, denken misschien dat zij gelijk hebben.
Dierenliefhebbers zijn zij in ieder geval niet.![]()
Als dat stoere gepraat hier. Wil nog weleens zien of iemand mijn hondje
slaat waar ik bij ben. Toetsenbordhelden. Denk dat de meeste al een blokje om zijn
omdat ze bang zijn voor die 15kg mensliefhebbende viervoeters van me
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje
Moderator: moderatorteam
-
dogo4ever
- Zeer actief
Re: Een 'doet-ie anders nooit' gevalletje
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dus we kunnen ervan uit gaan dat jouw hond ieder ander hondje sloopt.??Marielle&Stef schreef:Grote vent (of vrouw) die mijn hond op dat moment slaat.
De eerste moet waarschijnlijk nog geboren worden.
Idd
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
En ik verwacht ook niet anders maar die zullen nooit neus aan neus komen te staan omdat wij idd wel die verantwoording nemen.dogo4ever schreef:Als ik jouw lieftallige Ace loslopend op mijn lieftallige Babs af zie vliegen (of Joe en Hummer of weet ik veel wie) en er echt een hele grote kans is dat ze aan de knok gaan dan krijgt Ace toch echt een schuivert onder haar kont en zal ik Babs op tillen en weg draaien om ellende te voorkomen. En ik hoop dat jij dat ook bij mijn babs doet als dat zo mocht gebeuren. Alleen gebeurt dat dus niet omdat wij beiden ogen in ons voor en achterhoofd hebben en vaak al inspelen op de situatie voordat deze uit de hand kan gaan lopen.Tamara&Dana schreef:En zo is hetKelev de oude schreef:Mensen die er geen probleem mee hebben honden te slaan, en dat zelfs wel stoer vinden, denken misschien dat zij gelijk hebben.
slaat waar ik bij ben. Toetsenbordhelden. Denk dat de meeste al een blokje om zijn
Dana daarentegen loopt gewoon lekker los waar het mag en kan dat ook. En als je met je ukkepukkie niet er tegen kan
dat je in een losloop gebied loopt waar ook joekels lopen moet je er niet gaan lopen

- Tamara&Dana
- Actief
Nee je kan er van uit gaan dat haar hond niet loopt waar andere honden los MOGEN lopen.bouvierpoedel schreef:Dus we kunnen ervan uit gaan dat jouw hond ieder ander hondje sloopt.??Marielle&Stef schreef:Grote vent (of vrouw) die mijn hond op dat moment slaat.
Idd
Anders trek je even een rare conclusie

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als jij gewoon je hond bij je houd dan valt er tochh niets te meppen door die andere hondeneigenaar.??Tamara&Dana schreef:Nee je kan er van uit gaan dat haar hond niet loopt waar andere honden los MOGEN lopen.bouvierpoedel schreef:Dus we kunnen ervan uit gaan dat jouw hond ieder ander hondje sloopt.??Marielle&Stef schreef:Grote vent (of vrouw) die mijn hond op dat moment slaat.
Idd
Anders trek je even een rare conclusie

-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Nee je kunt er van uitgaan dat ik mijn maatregelen en verantwoording neem dat "ongelukjes" van mijn kant niet gebeuren.bouvierpoedel schreef:Dus we kunnen ervan uit gaan dat jouw hond ieder ander hondje sloopt.??Marielle&Stef schreef:Grote vent (of vrouw) die mijn hond op dat moment slaat.
Idd

- Tamara&Dana
- Actief
Dat klopt. Alleen als je in een losloopgebied gaat wandelen dan heb je nou eenmaal het risico dat er een hond opbouvierpoedel schreef:Als jij gewoon je hond bij je houd dan valt er tochh niets te meppen door die andere hondeneigenaar.??
je af komt. Het zijn honden geen machines. Kun je dat niet hebben dan moet je er niet gaan lopen.
En zeker niet gaan doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is die andere hond op zijn neus te slaan.

-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
Mijn hond schiet niet los en mocht dat onverhoopt wel gebeuren dan duikt ie zeker niet zomaar op een andere hond om te molesteren.Nanna schreef:Keurig.Marielle&Stef schreef:Nee je kunt er van uitgaan dat ik mijn maatregelen en verantwoording neem dat "ongelukjes" van mijn kant niet gebeuren.![]()
Maar kun je je niet voorstellen dat als jouw hond "losschiet" en op een ander hondje afduikt om die eens te gaan molesteren dat die baas dan reageert door jouw hond een enorme schop te verkopen om zijn eigen hondje te beschermen?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Als eigenaar van een kleine en medium hond zie ik het verschil tussen klein en groot niet in losloopgebieden. Je hebt kleine hondjes die blaffend aan komen rennen. En grote honden die precies hetzelfde doen. Volgens mij zijn het in eerste instantie honden zonder dat het formaat er zoveel toe doet. Het verschil is wel dat grote honden meer schade toebrengen. Ik had laatst een akkefietje met een uitlaatservice. Twee man met meer dan twintig honden, waarvan een fiks aantal aan de lijn waardoor ze totaal geen controle hadden over de loslopende honden. Een Stabij reu (uiteraard
) duikt op Bram en een Rottweiler en Labrador volgen. Dan grijp ik toch echt eerst de Rottweiler aan z'n nekvel eraf met redelijke overtuigingskracht en daarna de Stabij en Lab. Simpelweg omdat ik in een split second bedacht dat de Rottweiler de meeste schade kan toebrengen.
Wat ik ook wel zie, is dat kleine hondjes zo vaak ondersteboven zijn gekeild dat ze bij voorbaat al in de verdediging schieten. Niet vreemd lijkt me. Mbt najagen, vind ik ook wel dat er een verantwoordelijkheid ligt bij de hond die zich op laat jagen. Als ik een groep windhonden aan zie komen in de Soesterduinen roep ik Izzie bij me en lijn eventueel aan als ik zie dat de windhonden er op uit zijn om op te jagen. Bram maken ze niet gek, dus die laat ik gewoon.
Wat ik ook wel zie, is dat kleine hondjes zo vaak ondersteboven zijn gekeild dat ze bij voorbaat al in de verdediging schieten. Niet vreemd lijkt me. Mbt najagen, vind ik ook wel dat er een verantwoordelijkheid ligt bij de hond die zich op laat jagen. Als ik een groep windhonden aan zie komen in de Soesterduinen roep ik Izzie bij me en lijn eventueel aan als ik zie dat de windhonden er op uit zijn om op te jagen. Bram maken ze niet gek, dus die laat ik gewoon.

Linda, Izzie en Bram
- dagmar88
- Zeer actief
Tamara&Dana schreef:En zo is hetKelev de oude schreef:Mensen die er geen probleem mee hebben honden te slaan, en dat zelfs wel stoer vinden, denken misschien dat zij gelijk hebben.
Was ook een 'dat doet ie anders nooit'; hondje liep ondanks alles los en fixerend op Charlie af in aanlijngebied en ging meteen in de aanval.
Had ik niet adequaat gereageerd dan had dat lelijk kunnen zijn en meneer wist heel erg goed dat hij fout zat en ook nog eens te erg onder de indruk was om in de grijpen.
Als ik géén dierenliefhebber was had ik gezegd eigen schuld dikke bult, het is hier geen losloopgebied
Gelukkig werkt mijn 'uh!' op mensen ook
-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
Zie het tweede deel van mijn antwoord.Nanna schreef:Nee. Maar stèlMarielle&Stef schreef:Mijn hond schiet niet los en mocht dat onverhoopt wel gebeuren dan duikt ie zeker niet zomaar op een andere hond om te molesteren.Nanna schreef:Keurig.![]()
Maar kun je je niet voorstellen dat als jouw hond "losschiet" en op een ander hondje afduikt om die eens te gaan molesteren dat die baas dan reageert door jouw hond een enorme schop te verkopen om zijn eigen hondje te beschermen?

- Tamara&Dana
- Actief
Sterker nog ik heb maar 1 hond die in losloopgebieden mag lopen omdat die sociaal is.dagmar88 schreef:Ik mag toch echt hopen dat jij jouw honden niet bij anderen laat klootviolen of jagen?
Het baasje van het laatste hondje dat ik een hollewippertje heb gegeven heeft me daarvoor bedankt.
Was ook een 'dat doet ie anders nooit'; hondje liep ondanks alles los en fixerend op Charlie af in aanlijngebied en ging meteen in de aanval.
Had ik niet adequaat gereageerd dan had dat lelijk kunnen zijn en meneer wist heel erg goed dat hij fout zat en ook nog eens te erg onder de indruk was om in de grijpen.
Als ik géén dierenliefhebber was had ik gezegd eigen schuld dikke bult, het is hier geen losloopgebied![]()
Gisteren heb ik wel bijna één of ander dom wijf gemept. Pluisje liep op het strand en liep langs haar, waarbij hij 1 sec. aan haar jas snuffelde en verder liep. Op dat moment riep zei 'ieeeeuwwww' en hief haar arm op.
Maar denk haal het niet aan anders ben ik weer de gek met mijn idiote honden
Dat er maatregelen worden getroffen in bepaalde situaties heb ik totaal geen problemen mee.
Maar in een losloopgebied heb je nu eenmaal honden die naar je toekomen en naar je hond.
Zoals ik al eerder zei het zijn honden en geen machines. Mijn berichten zijn gebaseerd op de hoop
dat 1 ieder met een hond die kwaad in de zin heeft niet in dergelijke gebieden gaat lopen.

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:dagmar88 schreef:Gisteren heb ik wel bijna één of ander dom wijf gemept. Pluisje liep op het strand en liep langs haar, waarbij hij 1 sec. aan haar jas snuffelde en verder liep. Op dat moment riep zei 'ieeeeuwwww' en hief haar arm op.
Dus jij zou iemand slaan omdat ze bang of vies is van je hond. Wat een rare redenatie.
Misschien hief ze die arm omdat ze geen kwijl aan haar mouw wil.
Het doet er trouwens helemaal niet toe, jij hebt je honden bij je te houden want niet iedereen is er van gediend.
Nee, van mij mag ze vies zijn van alles, maar niet mijn hond meppen omdat hij langs loopt
- dagmar88
- Zeer actief
Tamara&Dana schreef:Sterker nog ik heb maar 1 hond die in losloopgebieden mag lopen omdat die sociaal is.dagmar88 schreef:Ik mag toch echt hopen dat jij jouw honden niet bij anderen laat klootviolen of jagen?
Het baasje van het laatste hondje dat ik een hollewippertje heb gegeven heeft me daarvoor bedankt.
Als ik géén dierenliefhebber was had ik gezegd eigen schuld dikke bult, het is hier geen losloopgebied![]()
Gisteren heb ik wel bijna één of ander dom wijf gemept. Pluisje liep op het strand en liep langs haar, waarbij hij 1 sec. aan haar jas snuffelde en verder liep. Op dat moment riep zei 'ieeeeuwwww' en hief haar arm op.
Maar denk haal het niet aan anders ben ik weer de gek met mijn idiote honden![]()
Dat er maatregelen worden getroffen in bepaalde situaties heb ik totaal geen problemen mee.
Maar in een losloopgebied heb je nu eenmaal honden die naar je toekomen en naar je hond.
Zoals ik al eerder zei het zijn honden en geen machines. Mijn berichten zijn gebaseerd op de hoop
dat 1 ieder met een hond die kwaad in de zin heeft niet in dergelijke gebieden gaat lopen.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:jawel hoor. Maar als iemand ze wegduwt als ze contact maken zal ik daar niet mee zitten en zelfs mijn excuses aanbieden.dagmar88 schreef:Dus jouw honden mogen waar ze los mogen lopen geen mensen passeren?
Had ie ook niks aan over gehouden hoor, maar toch vind ik dat geen normaal gedrag.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, én?Tamara&Dana schreef:Maar in een losloopgebied heb je nu eenmaal honden die naar je toekomen en naar je hond.
Zoals ik al eerder zei het zijn honden en geen machines.
Daar gaat het helemaal niet om.
Maar als zo'n hond op mijn hond duikt en door blijft gaan waarbij de baasjes op afstand dom staan te kijken en niks doen ondanks dat mijn hond al lang en breed op de rug ligt om zich over te geven, stamp ik óók met een hoop vertoon op jouw hond af. En als 'ie dan slim is heeft 'ie het besef om op te tiefen, want ik neem mijn hond wel degelijk in bescherming. En als er opaf stampen of een brul niet werken, kan 'ie een ram krijgen.
Nou is me dat laatste nog nooit gebeurd, de honden die ik tot nu toe tegenkwam kiezen eieren voor hun geld, maar ik doe het dus wel indien nodig.
Ben ik dan geen dierenvriend?
Sois. Zal mij aan mijn derriere oxideren.
Laatst gewijzigd door Miranda op 08 mar 2011 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Zoek stok!
- Zeer actief
Eens met het eerste. Je gaat geen hond meppen die komt buurten. Ik tenminste niet en ik zou ook pissig worden als mijn honden dan een trap krijgen. Ga lekker ergens anders lopen als je hond een normaal contact niet aan kan. Maar een hond die op een van mijn honden duikt, daar gebruik ik wel fysiek geweld tegen. Meestal is het een brul en in het nekvel pakken. Schoppen zal ik alleen in uiterste gevallen doen.Tamara&Dana schreef: Maar in een losloopgebied heb je nu eenmaal honden die naar je toekomen en naar je hond.
Zoals ik al eerder zei het zijn honden en geen machines. Mijn berichten zijn gebaseerd op de hoop dat 1 ieder met een hond die kwaad in de zin heeft niet in dergelijke gebieden gaat lopen.

Linda, Izzie en Bram
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik geloof juist dat je ze allle 2 beschermd door in te grijpen.??Miranda schreef:Ja, én?Tamara&Dana schreef:Maar in een losloopgebied heb je nu eenmaal honden die naar je toekomen en naar je hond.
Zoals ik al eerder zei het zijn honden en geen machines.
Daar gaat het helemaal niet om.
Maar als zo'n hond op mijn hond duikt en door blijft gaan ondanks dat mijn hond al lang en breed op de rug ligt om zich over te geven, stamp ik óók met een hoop vertoon op jouw hond af. En als 'ie dan slim is heeft 'ie het besef om op te tiefen, want ik neem mijn hond wel degelijk in bescherming. En als er opaf stampen of een brul niet werken, kan 'ie een ram krijgen.
Nou is me dat laatste nog nooit gebeurd, de honden die ik tot nu toe tegenkwam kiezen eieren voor hun geld, maar ik doe het dus wel indien nodig.
Ben ik dan geen dierenvriend?
Sois. Zal mij aan mijn derriere oxideren.
Lijkt mij als eigenaar van de hond die even een tikkie op zijn neus of een hollewipper krijgt ook een prettig gevoel dat hij er van word weerhouden om in een knokpartij te geraken.

- dagmar88
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Eens met het eerste. Je gaat geen hond meppen die komt buurten. Ik tenminste niet en ik zou ook pissig worden als mijn honden dan een trap krijgen. Ga lekker ergens anders lopen als je hond een normaal contact niet aan kan. Maar een hond die op een van mijn honden duikt, daar gebruik ik wel fysiek geweld tegen. Meestal is het een brul en in het nekvel pakken. Schoppen zal ik alleen in uiterste gevallen doen.Tamara&Dana schreef: Maar in een losloopgebied heb je nu eenmaal honden die naar je toekomen en naar je hond.
Zoals ik al eerder zei het zijn honden en geen machines. Mijn berichten zijn gebaseerd op de hoop dat 1 ieder met een hond die kwaad in de zin heeft niet in dergelijke gebieden gaat lopen.
Ik ga niet wachten tot er spanning ontstaat, maar stuur de hond gewoon terug naar de eigenaar.
In losloopgebied werkt dat prima
- Miranda
- Erelid
Dat is bijkomend voordeel, het gaat me absoluut niet om die andere hond. Die mag z'n door zijn eigen baasje beschermd (en opgevoed) wordenbouvierpoedel schreef:Ik geloof juist dat je ze allle 2 beschermd door in te grijpen.??![]()
Lijkt mij als eigenaar van de hond die even een tikkie op zijn neus of een hollewipper krijgt ook een prettig gevoel dat hij er van word weerhouden om in een knokpartij te geraken.
And few will ever climb
- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef:Dat is bijkomend voordeel, het gaat me absoluut niet om die andere hond. Die mag z'n door zijn eigen baasje beschermd (en opgevoed) wordenbouvierpoedel schreef:Ik geloof juist dat je ze allle 2 beschermd door in te grijpen.??![]()
Hier is dat dus wel een punt, dat ik veel liever zelf ingrijp dan dat ik het haar laat doen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bij opdringende types loop ik zelf door en laat Bram met mij meekomen. Izzie laat ik lopen. Grote kans dat zij het opdringende type oplost. Daar doe ik dan niet moeilijk overdagmar88 schreef:Zoek stok! schreef:Eens met het eerste. Je gaat geen hond meppen die komt buurten. Ik tenminste niet en ik zou ook pissig worden als mijn honden dan een trap krijgen. Ga lekker ergens anders lopen als je hond een normaal contact niet aan kan. Maar een hond die op een van mijn honden duikt, daar gebruik ik wel fysiek geweld tegen. Meestal is het een brul en in het nekvel pakken. Schoppen zal ik alleen in uiterste gevallen doen.Tamara&Dana schreef: Maar in een losloopgebied heb je nu eenmaal honden die naar je toekomen en naar je hond.
Zoals ik al eerder zei het zijn honden en geen machines. Mijn berichten zijn gebaseerd op de hoop dat 1 ieder met een hond die kwaad in de zin heeft niet in dergelijke gebieden gaat lopen.Wat is normaal contact? Charlie kan prima negeren en wanneer een andere hond zich op blijft dringen vind ik dát eigenlijk geen normaal contact.
Ik ga niet wachten tot er spanning ontstaat, maar stuur de hond gewoon terug naar de eigenaar.
In losloopgebied werkt dat prima

Linda, Izzie en Bram
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Iedere hond kan een keer de fout in gaan ,het ligtt er maar net aan wie hij tegenover zich krijgt te staan.dagmar88 schreef:Miranda schreef:Dat is bijkomend voordeel, het gaat me absoluut niet om die andere hond. Die mag z'n door zijn eigen baasje beschermd (en opgevoed) wordenbouvierpoedel schreef:Ik geloof juist dat je ze allle 2 beschermd door in te grijpen.??![]()
Lijkt mij als eigenaar van de hond die even een tikkie op zijn neus of een hollewipper krijgt ook een prettig gevoel dat hij er van word weerhouden om in een knokpartij te geraken.Jij hebt waarschijnlijk ook niet de hond waarbij je je bij dat soort dingen zorgen hoeft te maken.
Hier is dat dus wel een punt, dat ik veel liever zelf ingrijp dan dat ik het haar laat doen.
Heb ook bouviers.

- dagmar88
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Miranda schreef:Dat is bijkomend voordeel, het gaat me absoluut niet om die andere hond. Die mag z'n door zijn eigen baasje beschermd (en opgevoed) wordenbouvierpoedel schreef: Lijkt mij als eigenaar van de hond die even een tikkie op zijn neus of een hollewipper krijgt ook een prettig gevoel dat hij er van word weerhouden om in een knokpartij te geraken.Jij hebt waarschijnlijk ook niet de hond waarbij je je bij dat soort dingen zorgen hoeft te maken.
Oh, natuurlijk, dat zeg ik ook helemaal niet.bouvierpoedel schreef:Iedere hond kan een keer de fout in gaan ,het ligtt er maar net aan wie hij tegenover zich krijgt te staan.
Heb ook bouviers.,maar mijn poedel zou het ook kunnen.
Alleen heeft Charlie een aangeboren kort lontje waar ik wel rekening mee moet houden en vind ik het voor haar beter het zelf op te lossen.
Wil niet dat ze op welke manier dan ook ervaring op doet.
-
chrico
- Zeer actief
Maar, en daar gaat het denk ik om, als jouw honden blijven snuffen en niet verder vertrekken dan stuur ik ze weg. Geen probleem lijkt mij. Komen jouw honden aan zo van ik ga jou even een kopje kleiner maken dan mep ik ze weg voor ze een snuf hebben gegeven als wegjagen niet helpt. Ook geen probleem toch. Als je dat wel een probleem vind dan moet je niet in een losloopgebied lopen als je hond zich niet aan de normale omgangsvormen kan houden.Zoek stok! schreef:Eens met het eerste. Je gaat geen hond meppen die komt buurten. Ik tenminste niet en ik zou ook pissig worden als mijn honden dan een trap krijgen. Ga lekker ergens anders lopen als je hond een normaal contact niet aan kan. Maar een hond die op een van mijn honden duikt, daar gebruik ik wel fysiek geweld tegen. Meestal is het een brul en in het nekvel pakken. Schoppen zal ik alleen in uiterste gevallen doen.Tamara&Dana schreef: Maar in een losloopgebied heb je nu eenmaal honden die naar je toekomen en naar je hond.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik denk dat iedereen er hier zo wel over denktZoek stok! schreef: niet door middel van schoppen of ander fysiek geweld. Dat is echt voorbehouden aan honden die gaten dreigen te maken in mijn honden.
Ik haal ook pas uit als ik denk dat het knokken gaat worden. Wegwezen.
Ik geloof dat alle 'meppende' bazen hier op het forum er zo over denken
Helaas kunnen sommige mensen niet zo goed lezen en bleren continue dat men niet met de tengels aan hun lieve hondje die alleen maar komen snuffelen of helemaal geen interesse hebben in andere honden.
Dus nogmaals: nee, wij slaan, meppen en trappen niet elke hond die zich in een straal van 5 meter bij onze eigen fifi of rakker komt. En nee wij dreigen, gillen of vloeken ook niet als we maar een andere hond zíen in een hondenuitlaatgebied of bebouwde kom.
Wij nemen alleen in UITERSTE NOODZAAK maatregelen om onze eigen hond te beschermen tegen agressieve honden en dan ook nog ALLEEN maar als de eigen baas NIKS doet.
Zo duidelijk?

- Miranda
- Erelid
Hearhear!lieke schreef:Wij nemen alleen in UITERSTE NOODZAAK maatregelen om onze eigen hond te beschermen tegen agressieve honden en dan ook nog ALLEEN maar als de eigen baas NIKS doet.
Ik heb het even extra duidelijk gemaaktZo duidelijk?
And few will ever climb
- Tamara&Dana
- Actief
Gut gut wat was die labrador agressief in het eerste bericht 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja het maakt ook echt veel uit of je hond de pijp uitgaat door een knauw van een agressieveling of door een poot van een tig keer zwaardere rauwdouw hondTamara&Dana schreef:Gut gut wat was die labrador agressief in het eerste bericht
makkelijk lullen natuurlijk als je zelf minder kwetsbare honden hebt!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zoek stok!
- Zeer actief
Het is altijd makkelijk praten als je er niet gestaan hebt. Maar ik schat zo in dat ik geen fysiek geweld gebruikt zou hebben. Eerst maar eens m'n hond blokken (of zelfs optillen) en een brul geven. Voor mij is een opdringerige hond, van welk formaat dan ook, geen reden om te gaan slaan en schoppen. Al was het maar omdat ik het link vind om dat te doen (ivm reactie hond) en ik dat dus alleen in uiterste nood doe.

Linda, Izzie en Bram