heyhey lieve allemaal...
Gisteren was het Sinterklaasavond en we hebben er ons best voor gedaan. We konden het niet laten, de kaarsjes zijn aangegaan, want Sinterklaas en Kazan; dat klikte niet zo

Hij ging altijd even naar buiten of boven, vorig jaar voor het eerst met Tara en Gigi, gigi was nog echt klein toen. De meiden hingen zich altijd op aan Kazan en dat kon je gisteren goed merken. Het huis was druk bevolkt, ons dochtertje was nerveus, het huis versiert...Tara en Gigi hebben natuurlijk nooit feestjes gehad zonder Kazan en vooral Tara was erg bang...ze kroop heel de tijd in me weg, wist zich geen houding te geven en Gigi was vooral onstuimig en onzeker; ging heel de tijd in de bench liggen...het was vreemd te zien wat het effect is, zo zonder Kazan. Eenmaal Sint en de zwarte pieten binnen, heb ik de meiden toch de bench in gedaan, ze waren zo bang en onzeker, ik voorzag ellende!
Het was zo raar allemaal...de visite vond het allemaal zo stil...geen gewoef als ze aankwamen, geen uitbundige begroeting, niet die zwarte kop in het raam, op de bank...menig tranen liepen er en we hebben allemaal herinneringen opgehaald aan hem. Ja, de meiden zijn zo anders dan Kazan, veel ingetogender...hen zijn meer van het lebberen en op de bank zich op je werpen enzo...kazan wierp zich echt over je heen, ging liggen, koerde en piepte, blafte je hallo, pakte altijd iets kleins (wat hij nooit stuk maakte) van degene die binnenkwam en iedereen wist dat....de koekjes die iedereen altijd meenam voor hem, hij kreeg altijd de koffiekoekjes die je in cafés enzo krijgt, een gewoonte die men van mijn schoonmoeder over heeft genomen...nu kregen de meiden die....
Hier een foto's van hem met iets kleins...piepspeeltjes waren zoijn favorieten, vooral piepkippen en hoe kleiner hoe leuker...hij maakte het echt nooit kapot...

ons dochtertje, ze kreeg uit de zak een Ken van Barbie kado...Kazan maakte nooit iets kapot van haar, maar Ken, daar had hij een bloedhekel aan, maar waarom is ons nooit duidelijk geworden... Die moesten we echt altijd verstoppen, dus Esme onze kleine meid, verstopte de kennen altijd...toen hij werd uitgepakt zei ze bedroefd, na haar vreugdegilletjes; deze kan Kazan nooit meer stuk maken...
zelfs dat was ...tja...verdrietig, maar ook zo grappig...Sint en zijn pieten hebben haar ook alles laten vertellen over Kazan wat ze wilde zeggen, ze zijn veel langer gebleven dan was afgesproken, ze zaten helemaal in de verhalen over Kazan..Esme mist hem verschrikkelijk, is al de hele week down...ik mag haar deken ook niet wassen, want die ruikt nog naar hem...tot haar zesde sliep hij altijd bij haar in bed, daarna begon hij iedere nacht bij haar, tot ze sliep, maar soms ging hij snachts dan toch op pad, spelen, waken, eten, de katten pesten...maar esme in slaap krijgen, dat deed hij...iedere avonddie grote kop bij die kleine frummel...
Zucht...ik mis mijn boeffie zo...ook de dieren in huis zijn steeds aan het zoeken...het is zo schrijnend, ze staan klagelijk te mauwen naar me...met een paar van de katten had hij iets bijzonders...Een kat, Sita, kent hij al zolang hij bij ons was, ze deden lelijk tegen ellkaar maar ook vaak lief, een echte haat-liefdeverhouding, en toen ze vorig jaar zes weken van huis was, ze was weggelopen, heeft hij dagen achtereen gespeurd naar haar, gejoeld in de tuin, roepend naar zijn poes, ze is nu al sinds maandag uit haat doen, humeurig, klagelijk...en de jongste kat, die heeft hem altijd geweldig gevonden...Ukkiewas een kitten van vier weken toen ze kwam, ziek, meer dood dan levend en Kazan, hield samen met de andere katten Ukkie warm, verzorgde haar, ga maar door...iedere avond en ochtend kwam Ukkie kroelen met haar Kazan, dan gleed hij zachtjes met zijn neus over haar vacht en zij wierp zich op hem...als ze krols was, zocht ze hem altijd op en hij trooste haar...Ukkie is altijd klein gebleven en hij was altijd zo lief met haar...en als ze dan tegen me staat te gillen nu iedere ochtend en avond, kan ik alleen maar hopen dat ik haar een beetje troost kan bieden...
Tara heeft er het meeste last van denk ik...ze was echt zijn meissie...ze kroelden, speelden, lebberden, maakten ruzie, speelden...alles deelden ze, ze waren gek op mekaar...hun puppenkind Gigi stond meerdere keren per dag haar paps uit te dagen, ze wilde altijd met hem spelen en zijn genegenheid, hij was een strenge papa voor haar, maar ook heel leif...tot haar elfde maand mocht ze mee-eten met hem...met zijn drieen waren ze een echt en hecht team...

ik stop er even mee...ik blijf bleren...ik mis me mooie boef gewoon heel erg...