Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een goede conditie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LittleBoy
Actief

Re: een goede conditie

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Nanna schreef:Ik hou er helemáál niet van als honden objecten worden. En dat worden ze m.i. door dat overdreven getrain wel. Dan is dat opeens heul belangrijk: dat ie er heul gevaarlijk uitziet, als Rambo :piew:
Een syndroom dat je overigens bij mensen ook wel tegenkomt.
"kijk mij eens een afgetrainde hond hebben, als die op jouw hondje afkomt istie doohood hoorrrr!" :roll:
Afbeelding

Geef mij maar een normaal gebouwde slanke hond met voldoende bespiering om zich lekker te kunnen bewegen. :ok:
Dat overdreven gedoe hoeft wmb niet. Vinnik ook wat sneu, eigenlijk. En niet voor de hond ;-)
Afbeelding
Die vind ik nu ook een tandje te mager. Toch als ik die op deze foto bekijk.
Smaken en kleuren hé.. de één ziet zijn hond graag gespierd en droog. :19: Jij dan je whippet zoals jij hem wil. Allemaal tevreden.
dannyvectra
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door dannyvectra »

samantha! schreef:Ik vind dat Macho ook een erg goede bespiering heeft.
Hij is gewoon op een gezonde manier mooi slank en gespierd, door veel wandelen, jachttraining en zo nu en dan een behendigheidsparcoursje voor de lol
Afbeelding

Afbeelding

En in stand:
Afbeelding

Afbeelding
Max was toen hij jong was ook erg mooi gespierd.
Nu hij 10 is is hij nog wel gespierd hoor, maar het is toch anders dan een aantal jaar geleden.
Helaas had ik toen nog geen camera dus heb ik er geen foto's van.

wat een pracht beest die laatste foto is helemaal :I: :E:
Afbeelding
dannyvectra
Actief

Nanna schreef:Ik hou er helemáál niet van als honden objecten worden. En dat worden ze m.i. door dat overdreven getrain wel. Dan is dat opeens heul belangrijk: dat ie er heul gevaarlijk uitziet, als Rambo :piew:
"kijk mij eens een afgetrainde hond hebben, als die op jouw hondje afkomt istie doohood hoorrrr!" :roll:
Afbeelding

Geef mij maar een normaal gebouwde slanke hond met voldoende bespiering om zich lekker te kunnen bewegen. :ok:
Dat overdreven gedoe hoeft wmb niet. Vinnik ook wat sneu, eigenlijk. En niet voor de hond ;-)
Afbeelding

ik vind die pit persoonlijk erg mooi
maar kan me voorstellen dat mensen dat eng vinden of van schrikken komt ook door de oren denk ik
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

dannyvectra schreef:
Denise. schreef:Ik vind zo'n gespierde pitbull echt ontzettend lelijk :N: Sowieso snap ik niet waarom je zoiets zou willen zien in een hond, ik krijg vaak het idee dat mensen dat vooral doen omdat het er zo stoer en gevaarlijk uitziet :19:
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar die kom ik nooit tegen. En dat het voor topsport nodig zou zijn geloof ik ook niet helemaal, andere honden die zeer intensief werken zoals politiehonden of honden in de top van behendigheid lopen zien er ook niet zo uit.

de mensen die ik ken doen het voor en met plezier net als de honden. de honden worden nergens toe gedwongen
over bespiering van een politiehond
en politiehond hangt ook geen 20 min aan een sprinpole
en politiehond doet niet aan weigtpull ,highjump enz enz

maar ben het met je eens wat je ziet op staat is vaak niet altijd positief :(:
maar denk dat mensen een keer komen kijken, ze echt zien dat het heel professioneel is veel begeleiding en hulp en advies en fun :E:
Nu wilde ik als antwoord hierop een aantal foto's plaatsen van zeer gespierde politiehonden van ons, maar photobucket werkt niet mee. Komt nog wel.

Voor wat betreft conditie hier met de honden is Perry op het moment koploper. Die traint op zaterdag en woensdag zoekhonden, gaat op maandag, dinsdag en donderdag mee naar het werk waar ie 's morgens lekker meetraint in het bos, doet op dinsdagavond behendigheid en op zaterdag doet ie 2 voetbalwedstrijden lang mee door de gehele wedstrijd achter een tennisbal aan langs de lijn te rennen. Als ik de bal niet meer weg wil trappen zoekt ie gewoon een ander slachtoffer in het publiek. :F: Oh ja en laten we niet vergeten dat ie ook nog op zondagavond, dinsdagavond en donderdagavond meerent met ons 5 kilometer hardlooprondje. Als hij thuis is slaapt hij meestal en trouwens 's middags op het werk ook, dan ligt hij in de kast. :F: Ik besef dat het allemaal wat veel is, maar we vinden allebei alles gewoon heel erg leuk, en kunnen gewoon niet kiezen tussen al die dingen. :19: Afgelopen maandag nog een workshop vlakterevieren meegepikt van een dag, ook fantastisch, alles is gewoon te leuk om samen met Perry te doen.
Daarnaast loopt ie uiteraard nog mee met de 3x per dag 15 minuten plas en poeprondjes die Cento nog doet, en het half uurtje dat Cento nog kan maken op een iets langere ronde.
Mikey gaat mee aan de fiets en traint 3x in de week op het werk. Daarnaast wordt er natuurlijk volop met hem gewerkt, waarbij bv. anderhalf uur zoeken 's nachts regelmatig voorkomt, dan nog eens een stug half uurtje woest staan te zijn bij de voetbal en tijdens de horeca, dus ook met zijn conditie zit het wel snor. Mikey gaat alleen mee hardlopen als ik alleen ga, met de buuven samen gaat helaas niet, dit is gemiddeld zo'n 1x per week.
Gr. Aniek

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zal het ook niet met aanleg te maken hebben? De ene hond is nou eenmaal sneller gespierd als de ander lijkt mij. Verder zal castratie ook wel meespelen bij de reuen. Zelf zie ik honden er tussen in, wel gespierd, maar niet te.
Perry en Noah

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ik denk dat het zeker met aanleg te maken heeft. De ene hond toont veel eerder spieren dan de ander, en ook nog weleens zonder dat die overmatig veel beweegt.
Als ik alleen al kijk naar Perry en zijn broertje. Die beweegt lang niet zoveel (wel meer dan genoeg) als Perry en is anderhalf x zo breed gebouwd met dikke vette spieren op zijn achterhand en zijn voorhand. Perry is ook heel gespierd, maar dat zie je bijna niet, dat voel je alleen maar. Dat ontlokte mijn DA vorige week nog de verbaasde uitroep; "God wat is dat hondje gespierd." Toen hij hem onderzocht. En idd. je ziet het bijna niet aan hem.
Gr. Aniek

Afbeelding
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

Momenteel erg weinig, alleen zijn dagelijkse wandelingen is meer gekomen door mijn zwangerschap toen ik in de laatste 2 tot 3 maanden niet veel meer kon doen en yuki kreeg ook meer last van zijn achterpoten. Nu is alles weer een beetje in conditie maar meer dan de dagelijkse stukken lopen doe ik niet. Ik wou eerst op agility met hem maar toen kwamen we achter zijn artrose en ik vind nu dat als die zijn normale wandelingen kan maken en zijn energie kwijt kan zonder pijn het wel goed is. Dik mag die niet zijn voor zijn achterpoten.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Bij Frenk zie je natuurlijk niks, vanwege zijn woeste haardos. Maar tot nu toe krijg ik vooral positieve reacties als mensen hem voelen. Hij heeft vooral stevig bespierde billen en bovenbenen. Voor zover ik het kan beoordelen is hij zeker niet te dik.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kom ik ook even met mijn gespierde hond :engel: Je ziet helaas niet alles door de vacht maar Eva is een zeer strak hondje met hele dikke spieren. :ok:

Mooi breed borstje:
Afbeelding
Strak buikje met dikke dijen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

MARC_S schreef:Kom ik ook even met mijn gespierde hond :engel: Je ziet helaas niet alles door de vacht maar Eva is een zeer strak hondje met hele dikke spieren. :ok:
Ja, zo kan ik het ook :mrgreen: . Hier Cody, héél, héél erg gespierd. Helaas kan je het niet zien door de vacht: :smile:

Afbeelding
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik wandel minimaal 2 uur per dag met Lynn en fiets/step 2 a 3 keer per week met haar. Verder zwemt ze daar waar mogelijk veel en trainen we 1 x per week voor agility. Eigenlijk niet zoveel bijzonders dus. Ze is nu mooi gespierd, maar niet té; dat is ook niet wenselijk voor de agility. Een bodybuilder laat je ook geen hordes springen, toch? :wink:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik doe ook niets om te zorgen dat ze er gespierd uitzien..dat maakt mij niet uit. Zon gespierde pitbull vind ik ook vreselijk, Topsi vind ik er wel erg mooi uitzien.
James gaat mee naast de fiets af en toe, ze rennen en wandelen veel.
De dierenarts zei wel een keer dat Jules gespierd was, maar dat zie ik niet :U:
James vind ik er niet altijd mooi uitzien, hij valt snel af als hij last van stress heeft en het is lastig om hem op gewicht te houden
Afbeelding
Jules
Afbeelding
Jazz.. dat was best een dikkerdje toen ze jong was, nu ziet ze er goed uit vind ik.
Afbeelding
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

ElieVandoorne schreef:
Zoek stok! schreef:Ik heb helemaal niks met extreem gespierde honden. Net zoiets als bodybuilders. Ziet er niet uit en die spieren zitten een echte sportprestatie alleen maar in de weg.

Met conditie en fit zijn van de honden ben ik wel bewust bezig. Bram omdat hij als hij fit is met spieren z'n rug- en knieproblemen kan opvangen. Izzie omdat ze agility loopt.

Ik wandel, fiets en train met ze. Ik doe ook oefeningen met Izzie voor haar spieren.
Een gespierde pitbull kun je niet vergelijken met de menselijke variant 'bodybuilder'. De nadruk bij een pitbull ligt op atletisch gespierd zijn.. dus allerhande sporten moeten nog mogelijk zijn en spieren mogen daarbij niet in de weg zitten.

Afbeelding

Je kunt deze hond toch geen overdreven geblokte bodybuilder gaan noemen.
Dat is inderdaad een heel atletische. Ik denk dat Izzie en Bram er ook erg atletisch uitzien als ze niet zo'n vacht hadden. Ik vind nou eenmaal honden met wat meer haar mooi, misschien ook vanwege het minder zien van de spieren.

Dit vind ik een bodybuilder:
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind overigens de Duitse jachtterrier een van de bruutste honden die er zijn. Ze zijn zo extreem strak en fel dat zij voor mij wel de belichaming van een atheltische maar zeer krachtige hond zijn. Zo functioneel maar helaas zo vreselijk hard.

Ik heb een kruising JR x Duitse jachterrier gehad. Dat hondje was helaas onhandelbaar voor mij. Die kon zo fel zijn dat ik bang werd dat hij een andere hond ging vermoorden. Met 6 maanden was het al een pacman die nergens voor terugdeinsde :N:

Dit vind ik dus een van de krachtigste en mooist gebouwde rassen :ok:
Afbeelding
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

lieke schreef: Ja, zo kan ik het ook :mrgreen: . Hier Cody, héél, héél erg gespierd. Helaas kan je het niet zien door de vacht: :smile:

Afbeelding
:smile: :smile:
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Afbeelding

Dit is pas een gespierde whippet! :mrgreen:
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Maxine schreef:Afbeelding

Die whippet heeft toch een ziekte dat hij 2 spieren heeft of zo? Eerst dacht ik dat hij gefotoshopt was. :lol1:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Lellibel schreef:
Maxine schreef:Afbeelding

Die whippet heeft toch een ziekte dat hij 2 spieren heeft of zo? Eerst dacht ik dat hij gefotoshopt was. :lol1:
Geen 2 spieren, maar wel spieren die driedubbel zo groot zijn. :wink:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Budkes schreef:
dannyvectra schreef:
Denise. schreef:Ik vind zo'n gespierde pitbull echt ontzettend lelijk :N: Sowieso snap ik niet waarom je zoiets zou willen zien in een hond, ik krijg vaak het idee dat mensen dat vooral doen omdat het er zo stoer en gevaarlijk uitziet :19:
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar die kom ik nooit tegen. En dat het voor topsport nodig zou zijn geloof ik ook niet helemaal, andere honden die zeer intensief werken zoals politiehonden of honden in de top van behendigheid lopen zien er ook niet zo uit.

de mensen die ik ken doen het voor en met plezier net als de honden. de honden worden nergens toe gedwongen
over bespiering van een politiehond
en politiehond hangt ook geen 20 min aan een sprinpole
en politiehond doet niet aan weigtpull ,highjump enz enz

maar ben het met je eens wat je ziet op staat is vaak niet altijd positief :(:
maar denk dat mensen een keer komen kijken, ze echt zien dat het heel professioneel is veel begeleiding en hulp en advies en fun :E:
Nu wilde ik als antwoord hierop een aantal foto's plaatsen van zeer gespierde politiehonden van ons, maar photobucket werkt niet mee. Komt nog wel.
.
Nou hier dus:
Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

In denk dat Sally een goede conditie heeft. Ze heeft een goed uithoudingsvermogen, heeft een mooie bespiering en is niet te dik en niet te dun.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Budkes schreef:Nu wilde ik als antwoord hierop een aantal foto's plaatsen van zeer gespierde politiehonden van ons, maar photobucket werkt niet mee. Komt nog wel.
.
Nou hier dus:
Afbeelding[/quote]

Dit vind ik heel mooi (en ook de andere honden op de foto's) :ok:. Ik kan daar echt van genieten.
dannyvectra
Actief

dogo4ever schreef:
Budkes schreef:Nu wilde ik als antwoord hierop een aantal foto's plaatsen van zeer gespierde politiehonden van ons, maar photobucket werkt niet mee. Komt nog wel.
.
Nou hier dus:
Afbeelding
Dit vind ik heel mooi (en ook de andere honden op de foto's) :ok:. Ik kan daar echt van genieten.[/quote]

x2 ziet er goed uit hoor :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat ziet er zeker goed uit @Budkes :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jveen
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door jveen »

sita:
Afbeelding
lady:
Afbeelding
en de afgetrainde topper van het stel in actie:
fredje
Afbeelding
dannyvectra
Actief

jveen schreef:sita:
Afbeelding
lady:
Afbeelding
en de afgetrainde topper van het stel in actie:
fredje
Afbeelding
hey jij ook hier :D
Fred is gewoon een lekker ding :mrgreen:
Afbeelding
BoNoblesse
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door BoNoblesse »

Mijn whippet in goede conditie tijdens een trainingsronde.
Sorry voor de slechte kwaliteit, het is een foto van een foto.

Afbeelding
dannyvectra
Actief

BoNoblesse schreef:Mijn whippet in goede conditie tijdens een trainingsronde.

Afbeelding
lekker ding :I: :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

BoNoblesse schreef:Mijn whippet in goede conditie tijdens een trainingsronde.

Afbeelding
Schitterend :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”