dannyvectra schreef:Denise. schreef:Ik vind zo'n gespierde pitbull echt ontzettend lelijk :N: Sowieso snap ik niet waarom je zoiets zou willen zien in een hond, ik krijg vaak het idee dat mensen dat vooral doen omdat het er zo stoer en gevaarlijk uitziet
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar die kom ik nooit tegen. En dat het voor topsport nodig zou zijn geloof ik ook niet helemaal, andere honden die zeer intensief werken zoals politiehonden of honden in de top van behendigheid lopen zien er ook niet zo uit.
de mensen die ik ken doen het voor en met plezier net als de honden. de honden worden nergens toe gedwongen
over bespiering van een politiehond
en politiehond hangt ook geen 20 min aan een sprinpole
en politiehond doet niet aan weigtpull ,highjump enz enz
maar ben het met je eens wat je ziet op staat is vaak niet altijd positief
maar denk dat mensen een keer komen kijken, ze echt zien dat het heel professioneel is veel begeleiding en hulp en advies en fun

Nu wilde ik als antwoord hierop een aantal foto's plaatsen van zeer gespierde politiehonden van ons, maar photobucket werkt niet mee. Komt nog wel.
Voor wat betreft conditie hier met de honden is Perry op het moment koploper. Die traint op zaterdag en woensdag zoekhonden, gaat op maandag, dinsdag en donderdag mee naar het werk waar ie 's morgens lekker meetraint in het bos, doet op dinsdagavond behendigheid en op zaterdag doet ie 2 voetbalwedstrijden lang mee door de gehele wedstrijd achter een tennisbal aan langs de lijn te rennen. Als ik de bal niet meer weg wil trappen zoekt ie gewoon een ander slachtoffer in het publiek.

Oh ja en laten we niet vergeten dat ie ook nog op zondagavond, dinsdagavond en donderdagavond meerent met ons 5 kilometer hardlooprondje. Als hij thuis is slaapt hij meestal en trouwens 's middags op het werk ook, dan ligt hij in de kast.

Ik besef dat het allemaal wat veel is, maar we vinden allebei alles gewoon heel erg leuk, en kunnen gewoon niet kiezen tussen al die dingen.

Afgelopen maandag nog een workshop vlakterevieren meegepikt van een dag, ook fantastisch, alles is gewoon te leuk om samen met Perry te doen.
Daarnaast loopt ie uiteraard nog mee met de 3x per dag 15 minuten plas en poeprondjes die Cento nog doet, en het half uurtje dat Cento nog kan maken op een iets langere ronde.
Mikey gaat mee aan de fiets en traint 3x in de week op het werk. Daarnaast wordt er natuurlijk volop met hem gewerkt, waarbij bv. anderhalf uur zoeken 's nachts regelmatig voorkomt, dan nog eens een stug half uurtje woest staan te zijn bij de voetbal en tijdens de horeca, dus ook met zijn conditie zit het wel snor. Mikey gaat alleen mee hardlopen als ik alleen ga, met de buuven samen gaat helaas niet, dit is gemiddeld zo'n 1x per week.