Aimee schreef:Mensen met honden hebben geen sociaal leven, en hebben maar geringe vrienden.
GEEN Sociaal leven wil ik het niet noemen. Maar ik denk wel dat het zonder honden ANDERS was geweest.
Als ik nu het op ons betref, met eigenlijk een "gekte" voor het ras merk je wel dat je veel dingen onderneemt waar de hond (Weimaraner) centraal staat.
Als ik even deze afgelopen maand kijk, deze zal zonder honden denk ik heel anders ingedeeld zijn geweest?
9 Mei, Dummy Apporteer proef van de vereniging. Gezellige dag waarbij je ook na de proef nog genoeg te praten hebt met de mensen daar aanwezig, waarvan je een aantal natuurlijk ook "kent" omdat je deze vaker tegenkomt.
16 Mei, Clubmatch van onze vereniging, daar ben je ook de hele dag aan kwijt en weer als bovenstaand (Menno moet me altijd weer naar huis sleuren

)
22 Mei, bij een kennis op bezoek welke ook Weimaraners heeft, gezellig een dagje uit en babbelen over het ras.
23 Mei, Ledenvergadering van de vereniging. Naast vergaderen ook weer gekwek....
29 Mei, wordt er een computer gebracht en moet ik voor de koffie zorgen, zodat Menno deze hopenlijk kan repareren, deze computer had niet gebracht geweest als ik geen Weimaraners had denk ik.
Ja de rest van het aankomende weekend ben ik weg een familie uitje, dat is dus ZONDER honden.
Dan daarnaast nog de trainingen, deze hadden we ook niet gedaan als we geen honden hadden. De proeven/wedstrijden die je loopt.
Ik vind het dus wel degelijk een sociaal leven, alleen anders dan mensen zonder honden!

Ik vind dit namelijk allemaal geweldig, en ben bijna op elk evenement van de vereniging te vinden.
Daarnaast verschillende tripjes die we al gemaakt hebben naar het buitenland, dat zijn dan extra uitjes. Vorig jaar Denemarken een week en dan een aantal dagen Tsjechie.
Volgend jaar staat Finland op de kalender.
En allemaal "honden" uitjes of bezoek aan "honden" mensen.