Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stelling

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
*Linda* schreef:
SandraH schreef:
Zoek stok! schreef: Natuurlijk, maar bij agility duurt de les een uur. Eventueel samen op- en of afbouwen en dan kun je weer naar huis. Ik ga echt niet naar alle lessen na mij kijken :wink:
Nee, dat begrijp ik. Je lijkt wel gek. :mrgreen:
Jachttrainen of speuren duurt gemiddeld zo'n 2,5 tot 3 uur op lokatie. Daarvan wordt echt wel verwacht dat je je tijd uitzit totdat iedereen geweest is om dat stukje teamwork te versterken. Daarna met zijn allen ergens zitten en wat nabeppen. Als je eerder weg zou gaan en dat zou regelmatig voorkomen, dan zal je niet snel geaccepteerd worden.
Geen respect dus voor diegenen die het misschien anders doen. Je komt daar voor je hond, niet voor je club. Maar dat stukje al van "niet geaccepteerd worden". God, kleuterklasniveau?
IK snap niet waarom jij er zo denigrerend over doet.
Als mensen je moeten verplichten om zo lang op de club rond te blijven hangen dan hou je het in de africhtingswereld idd niet lang vol.
Voor mij heeft het dus nooit als een verplichting gevoelt, ik heb nooit op mijn horloge zitten kijken 'verdorie, nog 2 uur voor ik weg mag'... nee het was altijd eerder 'verdorie, 23:30 uur!! ik moet nu echt naar huis, wordt weer veels te laat'.
ik snap dat ook niet, je wordt niet verplicht om daar te zijn, dan doe je geen IPO klaar simpel :19: Dan ga je iets anders doen waar dat niet hoeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
Jaap* schreef:Wij jachttrainen gewoon op openbare plekken. Drinken tussendoor, op een boomstam ofzo, koffie met wat lekkers dat we om de beurt meenemen.
Het zijn allemaal hardstikke leuke mensen maar ik geloof dat niemand er op zit te wachten om na te praten o.i.d.
Ik hoef geen "goedkeuring" van iemand, ik kom om te trainen en niet voor gebep :wink:
Wat bedoel je nu dan met 'goedkeuring'?

Ik snap het negatieve gedoe niet over het napraten waar Malinois en ik het bijv. over hebben.
Ik vind het nu net lijken alsof die mensen dat allemaal tegen hun zin in doen of dat we dat alleen maar doen omdat een ander dat van ons wil.
Zo is dat gewoon niet.
nou dan zou het zeker enorm gezellig zijn :N: allemaal daar zitten met zo'n murf omdat 'we allemaal zo nodig moeten maar niet willen'...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

estelle schreef:
Jaap* schreef:
estelle schreef:
Jaap* schreef:Wij jachttrainen gewoon op openbare plekken. Drinken tussendoor, op een boomstam ofzo, koffie met wat lekkers dat we om de beurt meenemen.
Het zijn allemaal hardstikke leuke mensen maar ik geloof dat niemand er op zit te wachten om na te praten o.i.d.
Ik hoef geen "goedkeuring" van iemand, ik kom om te trainen en niet voor gebep :wink:
Wat bedoel je nu dan met 'goedkeuring'?

Ik snap het negatieve gedoe niet over het napraten waar Malinois en ik het bijv. over hebben.
Ik vind het nu net lijken alsof die mensen dat allemaal tegen hun zin in doen of dat we dat alleen maar doen omdat een ander dat van ons wil.
Zo is dat gewoon niet.
Ik ben er niet negatief over, ik geef alleen maar aan dat het niks voor mij is.
Kijk, als je naderhand lekker blijft hangen om te kletsen en nog wat te drinken heeft dat niks met de sport te maken denk ik. Dan heb je gewoon een groepje mensen getroffen waar je graag even mee zit te kletsen.
En toevallig is dat dan op een hondenclub.
Maar als het van mij verwacht wordt ben ik weg :wink:
Maar door te schrijven over goedkeuring doe je net alsof ik (en de anderen) alleen maar blijf omdat ik die goedkeuring wel wil.
tenminste zo komt het dan op mij over.
Als ik niet "meedoe" pas ik niet binnen de club en hoor ik "er niet bij".
Dan wordt ik afgekeurd lees ik daaruit. Dat vind ik geen probleem verder, maar dat is niks voor mij. Ik zit nou eenmaal niet zo in elkaar. En daarom ben ik nergens lid van zoals ik op pagina 1 ofzo al zei :wink:
Ik wil die verplichtingen niet :19:
Maar dat wil niet zeggen dat niemand dat leuk mag vinden. Het is niks voor mij. Da's alles.
Puur voor de gezelligheid kan ik tot vervelns toe blijven hangen, maar als het "moet" omdat er anders praatjes van komen ga ik meteen weg. Ik ben een hele gekke man denk ik :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Jaap* schreef:
estelle schreef:
Jaap* schreef:
estelle schreef:Wat bedoel je nu dan met 'goedkeuring'?

Zo is dat gewoon niet.
Ik ben er niet negatief over, ik geef alleen maar aan dat het niks voor mij is.
Kijk, als je naderhand lekker blijft hangen om te kletsen en nog wat te drinken heeft dat niks met de sport te maken denk ik. Dan heb je gewoon een groepje mensen getroffen waar je graag even mee zit te kletsen.
En toevallig is dat dan op een hondenclub.
Maar als het van mij verwacht wordt ben ik weg :wink:
Maar door te schrijven over goedkeuring doe je net alsof ik (en de anderen) alleen maar blijf omdat ik die goedkeuring wel wil.
tenminste zo komt het dan op mij over.
Als ik niet "meedoe" pas ik niet binnen de club en hoor ik "er niet bij".
Dan wordt ik afgekeurd lees ik daaruit. Dat vind ik geen probleem verder, maar dat is niks voor mij. Ik zit nou eenmaal niet zo in elkaar. En daarom ben ik nergens lid van zoals ik op pagina 1 ofzo al zei :wink:
Ik wil die verplichtingen niet :19:
Maar dat wil niet zeggen dat niemand dat leuk mag vinden. Het is niks voor mij. Da's alles.
Puur voor de gezelligheid kan ik tot vervelns toe blijven hangen, maar als het "moet" omdat er anders praatjes van komen ga ik meteen weg. Ik ben een hele gekke man denk ik :mrgreen:
Ik denk dat 99% van de africhters dus ook puur voor de gezelligheid tot vervelens toe blijft hangen en blijft kijken naar een ander.
Daarnaast is het dan ook gewoon normaal binnen de africhting dat het er zo aan toe gaat.

Als ik ergens kom en er wordt bij binnenkomst tegen mij gezegd 'als je niet tot de laatste man op het veld blijft kijken hoepel je maar op!' dan geloof ik dat ik direct rechtsom keert maak hoor.
Van iets andere orde maar zo kreeg ik bij een knpv club te horen waar ik kwam kijken dat ze het wel zagen zitten met ons en Hera maarrrr ik moest wel mijn hond durven schoppen/slaan als het nodig was anders waren ze snel klaar. Nou okay, de groeten dan maar he.

Ach en kijk het is heus niet zo dat je altijd moet blijven. Er kan altijd iets zijn dat je gewoon eerder weg moet. En soms had ik er ook gewoon ff geen zin in, wilde ik naar huis, lekker naar het bos met de honden.... dan was dat prima hoor. niks aan de hand.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Mijn leven draait toch een 80 % rond de honden en daardoor heb ik ook eigenlijk geen sociaal leven, zeker nu ze met 3 zijn ben ik nog meer uren per dag met hen bezig, enige dat ik eens doe is een cinemake, gaan eten , af en toe eens fietstochtje met mijn man of heel af en toe bezoek aan de ouders en verder geen tijd om iets anders, wil graag gaan sporten maar heb s'avonds de energie er niet meer voor, doe wel alles alleen met de honden, heb geen hulp hier alhoewel we met 4 mensen thuis zijn en gaan wandelen is dan ook 3 tot 4 keer per dag en nog een extra met de malamutemix omdat die meer beweging nodig heeft dan de herder en berner, daarbij nog werken, alhoewel het maar parttime is,, huishouden helemaal alleen doen( 3 honden die in huis leven maken veel vuil) in weekend samen met mijn man in de tuin werken, deze is 1500 m² maakt dat er geen tijd of energie over blijft voor iets anders en hoe graag ik de honden ook zie soms vind ik dat wel eens spijtig.
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Volgens mij kan je bij de HS etc. ook een hartstikke leuk sociaal leven hebben. Maar met honden is het net als met kinderen, zodra je er 1 hebt gaat het in gesprekken er gewoon vaak over en trek je automatisch naar mensen toe die in dezelfde situatie zitten. Is een heel natuurlijk verschijnsel.

Ik heb een super sociaal leven met de meeste mensen zonder hond. Al zie je wel her en der een hondje verschijnen bij andere stellen wat alleen maar erg leuk is natuurlijk! Ik neem haar altijd zoveel mogelijk mee tenzij vrienden er bezwaar tegen hebben (wat ook prima is) en dan laat ik haar thuis. Mijn inziens is het allemaal super te combineren en moet iedereen lekker het sociale leven om zich heen bouwen wat ze zelf willen ipv aan een standaard te moeten voldoen :ok:
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: stelling

Ongelezen bericht door Sylvia »

Aimee schreef:Mensen met honden hebben geen sociaal leven, en hebben maar geringe vrienden.
GEEN Sociaal leven wil ik het niet noemen. Maar ik denk wel dat het zonder honden ANDERS was geweest.
Als ik nu het op ons betref, met eigenlijk een "gekte" voor het ras merk je wel dat je veel dingen onderneemt waar de hond (Weimaraner) centraal staat.

Als ik even deze afgelopen maand kijk, deze zal zonder honden denk ik heel anders ingedeeld zijn geweest? :wink:
9 Mei, Dummy Apporteer proef van de vereniging. Gezellige dag waarbij je ook na de proef nog genoeg te praten hebt met de mensen daar aanwezig, waarvan je een aantal natuurlijk ook "kent" omdat je deze vaker tegenkomt.
16 Mei, Clubmatch van onze vereniging, daar ben je ook de hele dag aan kwijt en weer als bovenstaand (Menno moet me altijd weer naar huis sleuren :mrgreen: )
22 Mei, bij een kennis op bezoek welke ook Weimaraners heeft, gezellig een dagje uit en babbelen over het ras.
23 Mei, Ledenvergadering van de vereniging. Naast vergaderen ook weer gekwek....
29 Mei, wordt er een computer gebracht en moet ik voor de koffie zorgen, zodat Menno deze hopenlijk kan repareren, deze computer had niet gebracht geweest als ik geen Weimaraners had denk ik. :mrgreen: :smile:
Ja de rest van het aankomende weekend ben ik weg een familie uitje, dat is dus ZONDER honden.

Dan daarnaast nog de trainingen, deze hadden we ook niet gedaan als we geen honden hadden. De proeven/wedstrijden die je loopt.

Ik vind het dus wel degelijk een sociaal leven, alleen anders dan mensen zonder honden! :wink: Ik vind dit namelijk allemaal geweldig, en ben bijna op elk evenement van de vereniging te vinden.

Daarnaast verschillende tripjes die we al gemaakt hebben naar het buitenland, dat zijn dan extra uitjes. Vorig jaar Denemarken een week en dan een aantal dagen Tsjechie.
Volgend jaar staat Finland op de kalender. :wink:
En allemaal "honden" uitjes of bezoek aan "honden" mensen.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Oneens, in zoverre dat het voor ons in ieder geval niet geldt.
De honden gaan gewoon mee, er is eigenlijk niemand die daar moeite mee heeft.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier een gewoon sociaal leven met en zonder hond. Ok, ik boek m'n weekenden niet helemaal vol om van her dan der te sjezen, maar dat zou ik zonder hond ook niet doen. Eén afspraak per weekend is prima, en door de weeks komen de vrienden gewoon gezellig naar mij. En 'n avondje naar de schouwburg kan nog steeds.

Het is maar wat je onder socìaal leven verstaat. Dat is toch gewoon interactie met andere mensen?
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Geen sociaal leven,geldthier niet.Uiteraard draait er wel heel veel om de honden, dat is nou eenmaal zo als je er meerdere hebt...heel veel kennissen, met of zonder hond, maar een ieder weet dat honden en kids hier alltijd voorgaan en respecteren dat ook,is er trouwens geen een die ene hekel aan honden heeft, daar zou ik niet mee door 1 deur kunnen.
Ik werk met honden, thuis wachten dan ook nog eens de honden voor zover ze niet meegaan naar het werk,en ja, heb drie hele intieme lieve vriendinnen, de een heeft twee honden van mij, de ander drie, en de derde heeft een asielherder .Familie heeft ook allemaal meerdere honden,fokken zelf ook dus begrijpen het als je een keer niet op een verjaardag komt,waar ik trouwens toch een spuughekel aan heb.Bij familie bijeenkomsten zijn er dus eigenlijk altijd heel veel honden en kinderen bij, gezellig!
Verder ben ik nou niet ene figuur die bij iedereen op de koffie wil,la mij maar lekker thuis knoeien.
En om af en teo eens lekker uit te leven zonder honden, een lekker muziekavondje ....meezingen, dansen en stampen.Ben je wer helemaal leeg en fris.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”