Pepie schreef:En toch.... hebben deze jongeren mijn hart.........geen stageplaatsen laag opgeleid,geen werk...........de criminaliteit lonkt...........Bewoners die je wegkijken want jij bent een vieze marrokaan.........Als je het maar vaak genoeg hoort,ga je je zo gedragen...

..........
Ik weet het niet. Wie is er begonnen? Daarnaast.... het zijn zij die in een situatie zitten waar ze niet in willen zitten, en alleen zelf kunnen ze er uit komen.
IK ben onbekend met discriminatie. Ik woon niet in een omgeving met veel buitenlanders. Verder ken ik ook geen mensen die discriminerende termen roepen naar andere mensen. Nu komen we daar hier voor ook niet in de gelegenheid, maar ik zie mezelf nooit zomaar iets roepen naar mensen die ik niet ken, welke kleur ze ook hebben.
marian* schreef:
Ja,dat heb ik echt gedaan.
En die reageerden heel normaal,namelijk door hun excuses aan te bieden en met de kinderen erover te praten.Ze begrepen heel goed dat ik het erg vervelend vond om voor zoiets uitgemaakt te worden.
Tijdens dat gesprekje kwamen ook zowel de bijbel als de koran ter sprake en ze kregen ogen als schoteltjes toen ik ze zei dat ik hen-als Christen zijnde-eigenlijk zou moeten stenigen omdat zij volgens de bijbel ongelovigen zijn.
Goh, dat vind ik wel goed zeg! En ook dat die mensen voor je open stonden!
marian* schreef:
Winkeliers die je uit hun toko weg kijken of insluiten met personeel omdat je een kleurtje hebt terwijl je alleen maar een mp3-speler komt kopen van je zuur verdiende zaterdagcentjes
Hier doen ze dat bij tieners en scholieren. MAar die veroorzaken ook wel wat last.
MonaToetje schreef:
Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Want hoeveel Nederlandse ouders vinden het niet erg als dochter of zoonlief zwarte vrienden/vriendinnetjes heeft , maar het wordt pas een ander verhaal als zoon/dochterlief zijn/haar zwarte lief aan pa en ma wil voorstellen.
En als je eenmaal denkt dat je relatie geaccepteerd word moet je vooral niet zeggen dat je wilt dat je kind een buitenlandse naam krijgt en dat pap/mam kind naar zijn geboorteland wil meenemen , want alle buitenlandse mannen kidnappen hun kids en een man/vrouw die is geintregeerd noemt zijn kind niet Fatima of Mustafa.
Hoevaak hoor je mensen niet over buitenlanders klagen die op straat in hun eigen taal kleppen? En over hoofddoekjes?
Ja maar vanuit hun cultuur worden vrouwen nu eenmaal anders behandeld en dat zit toch in hun roots, zoals het christendom in onze roots zit, zelfs als we niet eens gelovig meer zijn. Ik zou me ongerust maken als mijn dochter thuis kwam met een jongen uit een dergelijke achtergrond.
OVerigens, ik had ook altijd iets tegen hoofddoekjes. MAar ja, mijn weerzin voor die tieners van 12 jaar die er zo hoerig bij lopen is groter. VAndaar dat ik over hoofddoekjes voortaan mijn mond maar hou. Want de nederlandse meisjes zijn soms wel ERG losgeslagen, die lopen met heel hun hebben en houwen te koop!

'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen