Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grrrrrrrrrrrr

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

iones schreef:Als daar continu politie rondloopt en rondrijdt, discrimineren die dan ook omdat ze dat doen in een zwarte wijk? :wink:

Overigens geloof ik best dat daar veel uitschot woont, want dat getuigt de vele aanwezigheid van de politie wel. Ik zou lekker verhuizen.
gaan we lekker ook doen.. naar hellevoetsluis :cheer:
Wat Anne Panne zegt herken ik ook hoor,maar het is de manier hoe je iets verwoord........
ja sorry ben nou eenmaal recht voor z'n raap.. je weet dan iig wel wat je aan me hebt :mrgreen: of je het nou mag of niet..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Anne Panne schreef:
iones schreef:Ik ben ook beschuldigd van discriminatie. Maar wanneer is iets een feit en wanneer is iets een vooroordeel?
En als een situatie zich steeds opnieuw heeft voorgedaan in iemands leven, zodat die dat bij gevolg als een feit ervaart, mag je dat dan een vooroordeel noemen? Ben je zelf dan eigenlijk niet bevooroordeeld tegen die persoon>?
ach ik woon hier in een zwarte buurt.. en ze plaatsen hier niet voor niks camera's op elke hoek van de straat.. er rijd hier niet voor niks 24/7 politie door de wijk.. en over ambulances nog niet eens gesproken..

nee.. dat zijn zeker ook allemaal vooroordelen.. :roll:
Nou, en ik heb in een " witte achterstands wijk " gewoond waar het ook elke dag raak was ....Ik heb in het verleden ook weleens met andere witte kindertjes mot gehad en ik ken ook vrouwen die door hun witte man in elkaar geslagen werden en witte kindertjes en witte volwassenen die snel de straat overstaken als ze met mijn honden zagen aankomen.
En dan heb ik het nog niet een keer over die keer gehad dat mijn man door een blanke jongen met een mes is bedreigd , omdat die man een racistische opmerking over onze relatie maakte en mijn man aan hem vroeg waar dat op slaat.

Nou, moet ik nu ook al mijn " zwarte " familieleden in Afrika voor de " boze witte man " gaan waarschuwen?
Kom nou!!
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:
iones schreef:Ik ben ook beschuldigd van discriminatie. Maar wanneer is iets een feit en wanneer is iets een vooroordeel?
En als een situatie zich steeds opnieuw heeft voorgedaan in iemands leven, zodat die dat bij gevolg als een feit ervaart, mag je dat dan een vooroordeel noemen? Ben je zelf dan eigenlijk niet bevooroordeeld tegen die persoon>?
ach ik woon hier in een zwarte buurt.. en ze plaatsen hier niet voor niks camera's op elke hoek van de straat.. er rijd hier niet voor niks 24/7 politie door de wijk.. en over ambulances nog niet eens gesproken..

nee.. dat zijn zeker ook allemaal vooroordelen.. :roll:
Nou, en ik heb in een " witte achterstands wijk " gewoond waar het ook elke dag raak was ....Ik heb in het verleden ook weleens met andere witte kindertjes mot gehad en ik ken ook vrouwen die door hun witte man in elkaar geslagen werden en witte kindertjes en witte volwassenen die snel de straat overstaken als ze met mijn honden zagen aankomen.
En dan heb ik het nog niet een keer over die keer gehad dat mijn man door een blanke jongen met een mes is bedreigd , omdat die man een racistische opmerking over onze relatie maakte en mijn man aan hem vroeg waar dat op slaat.

Nou, moet ik nu ook al mijn " zwarte " familieleden in Afrika voor de " boze witte man " gaan waarschuwen?
Kom nou!!
heb je mij ergens zien schrijven dat het in blanke gezinnen niet voorkomt dan??

kom nou!!
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Anne Panne schreef:
iemand die niet uit NL komt of iemand die hier wel is geboren maar een donker uiterlijk heeft.. of licht getint..of geel.. of rood.. of gewoon blank maar niet uit NL komt

ga niet bij elke vermeende buitenlander zeggen: een donker of geel of rood getint iemand die hier misschien wel of niet geboren is..

veels te lang.. buitenlander = afkorting
:idea: Bedankt voor de opheldering...dan hoef ik me in jouw geval en dat van vele anderen niet meer af te vragen waar het toch af en toe vandaan komt dat er zo debielerig naar mijn vriend gekeken wordt.

Een vader die in 1956 met de boot naar Nederland kwam vanuit Indonesie, Robin geboren in Nederland, met een Nederlands paspoort....
Oke...duidelijk...Robin is een buitenlander omdat hij getint is :ok:
En als hij dan een keer een grote bek heeft is het een buitenlander met een grote bek :ok:
Als hij patserig in zijn BMW rond rijdt is het naar alle waarschijnlijkheid een criminele buitenlander die zijn centjes wel uit de drugshandel verkregen zal hebben :ok:

Mijn beide neefjes die hier geboren zijn en op een Nederlandse peuterspeelzaal zitten, naar een Nederlandse kleuterschool en basisschool gaan met een Nederlandse moeder, nederlandse tantes en ooms, Nederlandse Opa en oma in een Nederlands huis met nederlandse buren en buurtkinderen zijn ook buitenlanders :ok:

Dank je voor de verheldering...ik weet weer waar mijn familie staat. dank je wel :ok:

:kotz:

En zeggen dat je niet discrimineert, dat doe je wel...
Alleen verkapt..
Nou ook zo stoer zijn en gewoon eerlijk toegeven dat je discrimineert :ok:

Ik, met hele kleurrijke familieleden en aanhang van familieleden discrimineer ook hoor..daar kom ik in ieder geval eerlijk voor uit.
Hij die zonder zonde is...
Discrimineren is een vies woord, racist ook...
Maar ik durf eerlijk te zeggen dat ik in bepaalde situaties keihard sta te discrimineren en dat maakt me een mens met fouten, niets ergs aan.
Als je maar beseft wat je doet en dat besef is er bij jou nog lang niet.
ja ik discrimineer.. net zoals iedereen dat doet hier in NL dus OOK buitenlanders en mensen met een buitenlands uiterlijk (zo goed? )
maar ik discrimineer NIET HIER! hier zet ik alleen maar feiten neer... dingen die ik heb mee gemaakt..
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

MonaToetje schreef: Nou, en ik heb in een " witte achterstands wijk " gewoond waar het ook elke dag raak was ....Ik heb in het verleden ook weleens met andere witte kindertjes mot gehad en ik ken ook vrouwen die door hun witte man in elkaar geslagen werden en witte kindertjes en witte volwassenen die snel de straat overstaken als ze met mijn honden zagen aankomen.

Kom nou!!
Ik zou maar oppassen, want dadelijk komt er iemand die jouw beschuldigt van discrimineren van mensen uit achterstandswijken. :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:
iones schreef:Als daar continu politie rondloopt en rondrijdt, discrimineren die dan ook omdat ze dat doen in een zwarte wijk? :wink:

Overigens geloof ik best dat daar veel uitschot woont, want dat getuigt de vele aanwezigheid van de politie wel. Ik zou lekker verhuizen.
Wat Anne Panne zegt herken ik ook hoor,maar het is de manier hoe je iets verwoord........
ja sorry ben nou eenmaal recht voor z'n raap.. je weet dan iig wel wat je aan me hebt :mrgreen: of je het nou mag of niet..
Niks recht voor zijn raap , je bent gewoon een racist , niets meer en niets minder!!!!!!!
Ik dacht gisteren nog dat je je niet goed kunt verwoorden . Dat heb ik soms ook.
Maar na die post over wat volgens jou een echte Nederlander is , weet ik zeker dat je een racist bent!
(met dank aan Desi)
Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:

Niks recht voor zijn raap , je bent gewoon een racist , niets meer en niets minder!!!!!!!
Ik dacht gisteren nog dat je je niet goed kunt verwoorden . Dat heb ik soms ook.
Maar na die post over wat volgens jou een echte Nederlander is , weet ik zeker dat je een racist bent!
wat je zegt ben je zelf.. :pffff:
Afbeelding

Addy

Re: grrrrrrrrrrrr

Ongelezen bericht door Addy »

Anne Panne schreef:ik vind dat jij mij aan het discrimineren bent.. door te zeggen dat ik discrimineer!
Weet je, dat er discriminatie bestaat weten we allemaal, maar dat je discrimineert en dan net doet of je gek bent is pure lafheid :roll:
iones
Zeer actief

Met je kont door de helft>? :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Limanade
Zeer actief

Addy schreef:
Anne Panne schreef:ik vind dat jij mij aan het discrimineren bent.. door te zeggen dat ik discrimineer!
Weet je, dat er discriminatie bestaat weten we allemaal, maar dat je discrimineert en dan net doet of je gek bent is pure lafheid :roll:
dat is een vooroordeel :pffff:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

iones schreef:Met je kont door de helft>? :mrgreen:
joehoeeee :cheer:
Afbeelding

MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:
Addy schreef:
dat is een vooroordeel :pffff:
:piew:
(met dank aan Desi)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Anne Panne schreef:iemand die niet uit NL komt of iemand die hier wel is geboren maar een donker uiterlijk heeft.. of licht getint..of geel.. of rood.. of gewoon blank maar niet uit NL komt

ga niet bij elke vermeende buitenlander zeggen: een donker of geel of rood getint iemand die hier misschien wel of niet geboren is..

En dat noem jij niet discrimineren? :denken:

@Pepi:Ik woon in een wijk met veel moslims en ja, ik ben ook weleens uitgemaakt voor hoer of Christenhond :19:
Door jongetjes van een jaar 10-12.Of misschien waren ze 8 of 9.
Zo'n "stoere" bink meteen even aan zijn jas trekken en op een normale manier zeggen dat je daar niet van gediend bent wil dan nog weleens helpen.Net als een gesprekje aangaan met de ouders als je weet waar ze wonen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

marian* schreef:
Anne Panne schreef:iemand die niet uit NL komt of iemand die hier wel is geboren maar een donker uiterlijk heeft.. of licht getint..of geel.. of rood.. of gewoon blank maar niet uit NL komt

En dat noem jij niet discrimineren? :denken:

@Pepi:Ik woon in een wijk met veel moslims en ja, ik ben ook weleens uitgemaakt voor hoer of Christenhond :19:
bent wil dan nog weleens helpen.Net als een gesprekje aangaan met de ouders als je weet waar ze wonen.
Zo'n "stoere" bink meteen even aan zijn jas trekken en op een normale manier zeggen dat je daar niet van gediend

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2276075 ... emhof.html
Dit is mijn wijk....... :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Pepie schreef:http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2276075 ... emhof.html
Dit is mijn wijk....... :wink:
Dat zeg ik:op een normale manier.Klaarblijkelijk zijn jullie dat station al ongemerkt gepasseerd.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

sorry marian maar in de grote steden werkt het toch ff anders..
hier in rotterdam hoef ik echt niet tegen iemand te zeggen dat hij normaal moet doen.. want voor het zelfde geld heb ik daarna een mes tussen mijn ribben
Afbeelding

Pepie
Zeer actief

Anne Panne schreef:sorry marian maar in de grote steden werkt het toch ff anders..
hier in rotterdam hoef ik echt niet tegen iemand te zeggen dat hij normaal moet doen.. want voor het zelfde geld heb ik daarna een mes tussen mijn ribben
Klopt.........hier zijn mensen bedreigd om dat ze een ander erover aanspraken,over grof vuil wat neergezet werd bij de containers.......... :19: Kankerhoer en een ik snij je keel eraf gebaar,is hier schering en inslag...........Je gaat dood ,dood....... :wink: ...........
Afbeelding
iones
Zeer actief

marian* schreef:
Zo'n "stoere" bink meteen even aan zijn jas trekken en op een normale manier zeggen dat je daar niet van gediend bent wil dan nog weleens helpen.Net als een gesprekje aangaan met de ouders als je weet waar ze wonen.
En dit vind ik dus discriminatie, en dat begint dus al op deze leeftijd. MAar waar ik nieuwsgierig naar ben, ben jij echt een gesprek met de ouders aangegaan en hoe reageerden ze erop?
Pepie
Zeer actief

En toch.... hebben deze jongeren mijn hart.........geen stageplaatsen laag opgeleid,geen werk...........de criminaliteit lonkt...........Bewoners die je wegkijken want jij bent een vieze marrokaan.........Als je het maar vaak genoeg hoort,ga je je zo gedragen... :19: ..........
Afbeelding
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

weet niet wat sommige mensen geleerd hebben maar ik heb geleerd dat er geen verschil is tussen de mens of die nu geel groen bruin zwart of blank is we zijn allemaal mensen en allemaal verschillend godzijdank ..
hier rijdt ook 24 uur per dag de politie stadswacht etc .. en ja de ene is ook een stuk netter dan de ander maar om nou meteen maar te zeggen dat als je een andere kleur bent in nederland geboren bent maar geen echte nederlander bent zou ik me maar eens na laten kijken .. vind het ook niet gek dat het altijd zo mis gaat in de grotere steden zoals amsterdam etc. puur omdat de mensen daar nog meer denken ik ik ik en niks van een ander kunnen hebben zodra ze al 1 zien lopen beginnen ze al en dan hoeven ze die nog niet eens te kennen . als iedereen nou gewoon zich niet eens wat van een ander aan zou trekken zouden mensen zich misschien eens gaan gedragen want wat pepie ook zegt als mensen het maar vaak genoeg roepen komt het vooroordeel vanzelf
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

iones schreef:ben jij echt een gesprek met de ouders aangegaan en hoe reageerden ze erop?
Ja,dat heb ik echt gedaan.
En die reageerden heel normaal,namelijk door hun excuses aan te bieden en met de kinderen erover te praten.Ze begrepen heel goed dat ik het erg vervelend vond om voor zoiets uitgemaakt te worden.
Tijdens dat gesprekje kwamen ook zowel de bijbel als de koran ter sprake en ze kregen ogen als schoteltjes toen ik ze zei dat ik hen-als Christen zijnde-eigenlijk zou moeten stenigen omdat zij volgens de bijbel ongelovigen zijn.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

de helft hier spreekt geen woord nederlands.. dus dan word het moeilijk een gesprek aan te gaan met de ouders.. (die overigens in geen velden of wegen te bekennen zijn)
Afbeelding

marian*
Erelid
Contacteer:

Pepie schreef:Bewoners die je wegkijken want jij bent een vieze marrokaan.........
Winkeliers die je uit hun toko weg kijken of insluiten met personeel omdat je een kleurtje hebt terwijl je alleen maar een mp3-speler komt kopen van je zuur verdiende zaterdagcentjes :wink:
Winkeliers die je afbekken vanwege je kleurtje als je iets komt ruilen( je bent een ***Antilliaan en je zult het zelf wel stuk hebben gemaakt) en 3 tinten bleker worden als je blanke vader zich met de zaak komt bemoeien nadat hij zich op kleine afstand heeft staan verbijten over de houding t.o.v. je zoon.
Keurige,"nette" blanke Nederlanders die je vanwege je kleurtje uit je eigen appartementencomplex weg willen jagen terwijl jij daar gewoon op een taxi staat te wachten die je zoontje thuis komt brengen van school :roll:
Fijne mensen allemaal :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Anne Panne schreef:de helft hier spreekt geen woord nederlands.. dus dan word het moeilijk een gesprek aan te gaan met de ouders.. (die overigens in geen velden of wegen te bekennen zijn)
marian* schreef: als je weet waar ze wonen.
:wink:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
marian* schreef:
En dit vind ik dus discriminatie, en dat begint dus al op deze leeftijd. MAar waar ik nieuwsgierig naar ben, ben jij echt een gesprek met de ouders aangegaan en hoe reageerden ze erop?

Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Want hoeveel Nederlandse ouders vinden het niet erg als dochter of zoonlief zwarte vrienden/vriendinnetjes heeft , maar het wordt pas een ander verhaal als zoon/dochterlief zijn/haar zwarte lief aan pa en ma wil voorstellen. :wink:
En als je eenmaal denkt dat je relatie geaccepteerd word moet je vooral niet zeggen dat je wilt dat je kind een buitenlandse naam krijgt en dat pap/mam kind naar zijn geboorteland wil meenemen , want alle buitenlandse mannen kidnappen hun kids en een man/vrouw die is geintregeerd noemt zijn kind niet Fatima of Mustafa.

Hoevaak hoor je mensen niet over buitenlanders klagen die op straat in hun eigen taal kleppen? En over hoofddoekjes?
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 25 mei 2008 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:de helft hier spreekt geen woord nederlands.. dus dan word het moeilijk een gesprek aan te gaan met de ouders.. (die overigens in geen velden of wegen te bekennen zijn)
En jij kent al die ouders en hun kinderen? En jij weet dat de helft geen woord Nederlands spreekt en er nooit zijn.
Meid je hebt een gave! :roll:
(met dank aan Desi)
Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
En jij kent al die ouders en hun kinderen? En jij weet dat de helft geen woord Nederlands spreekt en er nooit zijn.
als je niet weet waar je over praat houd dan je mond.. kom voor de grap eens een weekje hier logeren.. praten we dan wel verder
Afbeelding

MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:
als je niet weet waar je over praat houd dan je mond.. kom voor de grap eens een weekje hier logeren.. praten we dan wel verder
Met al die nonsense die je hier neerpent.....kan ik het mij goed voorstellen dat die ouders net doen alsof ze je niet verstaan. :smile:
(met dank aan Desi)
iones
Zeer actief

Pepie schreef:En toch.... hebben deze jongeren mijn hart.........geen stageplaatsen laag opgeleid,geen werk...........de criminaliteit lonkt...........Bewoners die je wegkijken want jij bent een vieze marrokaan.........Als je het maar vaak genoeg hoort,ga je je zo gedragen... :19: ..........
Ik weet het niet. Wie is er begonnen? Daarnaast.... het zijn zij die in een situatie zitten waar ze niet in willen zitten, en alleen zelf kunnen ze er uit komen.

IK ben onbekend met discriminatie. Ik woon niet in een omgeving met veel buitenlanders. Verder ken ik ook geen mensen die discriminerende termen roepen naar andere mensen. Nu komen we daar hier voor ook niet in de gelegenheid, maar ik zie mezelf nooit zomaar iets roepen naar mensen die ik niet ken, welke kleur ze ook hebben.
marian* schreef: Ja,dat heb ik echt gedaan.
En die reageerden heel normaal,namelijk door hun excuses aan te bieden en met de kinderen erover te praten.Ze begrepen heel goed dat ik het erg vervelend vond om voor zoiets uitgemaakt te worden.
Tijdens dat gesprekje kwamen ook zowel de bijbel als de koran ter sprake en ze kregen ogen als schoteltjes toen ik ze zei dat ik hen-als Christen zijnde-eigenlijk zou moeten stenigen omdat zij volgens de bijbel ongelovigen zijn.
Goh, dat vind ik wel goed zeg! En ook dat die mensen voor je open stonden!
marian* schreef:
Winkeliers die je uit hun toko weg kijken of insluiten met personeel omdat je een kleurtje hebt terwijl je alleen maar een mp3-speler komt kopen van je zuur verdiende zaterdagcentjes :wink:
Hier doen ze dat bij tieners en scholieren. MAar die veroorzaken ook wel wat last.
MonaToetje schreef: Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Want hoeveel Nederlandse ouders vinden het niet erg als dochter of zoonlief zwarte vrienden/vriendinnetjes heeft , maar het wordt pas een ander verhaal als zoon/dochterlief zijn/haar zwarte lief aan pa en ma wil voorstellen. :wink:
En als je eenmaal denkt dat je relatie geaccepteerd word moet je vooral niet zeggen dat je wilt dat je kind een buitenlandse naam krijgt en dat pap/mam kind naar zijn geboorteland wil meenemen , want alle buitenlandse mannen kidnappen hun kids en een man/vrouw die is geintregeerd noemt zijn kind niet Fatima of Mustafa.

Hoevaak hoor je mensen niet over buitenlanders klagen die op straat in hun eigen taal kleppen? En over hoofddoekjes?
Ja maar vanuit hun cultuur worden vrouwen nu eenmaal anders behandeld en dat zit toch in hun roots, zoals het christendom in onze roots zit, zelfs als we niet eens gelovig meer zijn. Ik zou me ongerust maken als mijn dochter thuis kwam met een jongen uit een dergelijke achtergrond.

OVerigens, ik had ook altijd iets tegen hoofddoekjes. MAar ja, mijn weerzin voor die tieners van 12 jaar die er zo hoerig bij lopen is groter. VAndaar dat ik over hoofddoekjes voortaan mijn mond maar hou. Want de nederlandse meisjes zijn soms wel ERG losgeslagen, die lopen met heel hun hebben en houwen te koop! :eek:
Limanade
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:
Met al die nonsense die je hier neerpent.....kan ik het mij goed voorstellen dat die ouders net doen alsof ze je niet verstaan. :smile:
voor jou nonsens.. voor mij en veel medebewoners hier in mijn buurt een feit!
nogmaals.. kom een weekje 'gezellig' logeren zou ik zeggen
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”