Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongelukje door inschattingsfout

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Neeltje schreef:
Valerie schreef:
chrico schreef:Vaak ligt er ook een groot gedeelte bij de baas en de opvoeding die zo een hond krijgt
Ligt eraan, zeker een groot gedeelte maar wat erin zit krijg je er niet uit :wink: Ik zou niet weten hoe ik Tyra (mijn staffie) dus wel hond agressief zou moeten krijgen. Of dat ze op zn minst van zich af bijt.
Maar moet dat dan?
Nee joh dat hoeft helemaal niet :wink: Maar ik vind het altijd makkelijk gezegd ja het is opvoeding.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Valerie schreef:Zeg jij maar eerst wat volgens jou een stafford is aangezien je al ideeën hebt hoe ze eruit zouden moeten zien.
Ach kom op. Ik heb je deze vraag al een paar keer gesteld in de afgelopen berichten. En wat mijn mening over staffords aangaat, ik haal alleen maar de door staff-eigenaren zelf aangegeven gedragingen aan.

Ik wil oprecht graag weten wat een stafford een 'echte' stafford maakt. En ik geloof helemaal dat het de meest fantastische honden zijn. Ik word alleen wel huiverig als ik lees welke voorzorgsmaatregelen sommige baasjes moeten nemen en hoe snel een situatie kan escaleren. Is dat zo raar?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Frenk schreef:
Valerie schreef:Het uitvallen, gillen en alles maar grijpen wat er in de buurt komt is ook niet gewenst hoor. Van mij mag dat soort gekkigheid meteen weg. Bij alle rassen trouwens, ook bij die kleine grommende chi's vind ik het gruwelijk irritant. Maar als er bijvoorbeeld een boxer reu naar een staffordreu gaat met een dominante houding mag van mij een stafford daar best op reageren. Van mij hoeven alle honden niet in harmonie te spelen met zn alle in een hondenwei van 1 m2.
Ik ben het helemaal met je eens :ok: Dergelijk gedrag is van elke hond bloedirritant. En natuurlijk mogen honden reageren op uitdagende, patserige of zelfverzekerde houdingen.

Ik heb dan alleen liever een hond die zelf sterk en 'uit de hoogte' reageert. Die met zijn uitstraling meteen duidelijk maakt dat hij totaal niet onder de indruk is en die daarvoor de andere hond met geen poot hoeft aan te raken. Snap je? Zelfverzekerdheid staat toch niet synoniem voor fysiek te keer (kunnen) gaan?

Geloof het of niet, maar mijn kleine pluizebol is stiekem een hele zelfverzekerde hond. Hij laat absoluut niet met zich sollen, nu al niet en hij is pas 19 weken :N: Hij heeft alleen absoluut geen lichamelijke overmacht nodig om dat uit te stralen naar andere honden. Hij past zich gemakkelijk aan andere honden en andere situaties aan. Kan ruig spelen met een herder of RR pup, kan heel lief spelen met een beetje bange labradoedel. Hij is kalm en rustig, maar gaan de herder en de RR te ver? Dan nipt en snauwt 'ie ze weg, alleen zonder ze ook echt te raken.

Samengevat: hij laat zich de pis niet lauw maken :mrgreen:
Ja hoor, ze hoeven niet meteen te bijten. Ik ben ook niet weg van uitvallers. Maar goed ik "begrijp" wel dat als een staffordteef recht voor een dogo argentino teef staat ze van zich laat horen. Hetzelfde zou ik weer niet gewenst vinden bij een yorkshire teef. Maar goed wat als bv een staffordreu zo een correctie geeft en de RR reu reageert daar op? Wat dan? Dat zijn juist de momenten waarbij het snel mis gaat. En ja dat vind ik dan wel weer bij het ras horen. Makkelijk is dat niet, want je komt overal dominante honden en rassen tegen, maar dat zijn wel de momenten waarbij je op moet passen en liever dus je hond aangelijnt moet hebben. En hopen dat de ander dat ook doet. Want dan kan er dus wel bloed vloeien. Stel dat de stafford dan weer geen tegenreactie geeft zou die toch afdruipen --> geen zelf verzekerd gedrag. Enzovoorts.
Bij een klein pluizig pupje is dat gewoon heel anders en niet te vergelijken.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zie ook de noodzaak niet van het feit dat een hond "game" zou moeten zijn en iedere uitnodiging tot vechten aangrijpt om es lekker los te gaan.
Ik zie daarin juist zwakte, of op zijn minst een ontsporing van het natuurlijk patroon van een hond.
Een wérkelijk dominante hond heeft dat soort gedoe helemaal niet nodig.
Die straalt souvereiniteit uit en wordt door andere honden welhaast automatisch gerespecteerd.
Game is niet meteen op elke uitdaging ingaan hoor :wink: Dat kan een angstagressieve hond ook. Game is ook helemaal niet meer van deze tijd. Als je echt een uitdaging krijgt kun je afdruipen of erop ingaan. Ook een echt dominante hond zou erop in gaan, maar dat is niet meteen es lekker los gaan. Kwa houding kun je ook een correctie geven, kwa houding kun je ook een uitdaging aannemen.
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

het is toch gelukkig goed afgelopen met dat oortje. Je wilt altijd graag dat ze er vriendjes erbij krijgen he. en zo gaat het goed en zo gebeurt het.daar ken je niet voor wezen. mijn tibo is zo,n apart......de ene vind ie super en de ander gaat ie bijten........nou wat doe je dan??
ga je alle honden uit de weg of.......probeer je het toch soms en dan maar hopen :N:
valt soms niet mee hoor, die hondengedachtes :pffff: hahaha
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

voor mij is een stafford een hond met emotie en gevoel
het is een echte mensenhond
hij wil echt alles voor zn baas doen
voor zn baas is ie de allerbeste
een goede staff is makkelijk te trainen
en is een echte gezins hond
hij is echt zeer kindvriendelijk (en daar wordt ook zeker op gefokt mens/kind vriendelijkheid)
Een staff is geen bange hond en zal geen gevecht uit de weg gaan (komt ook waar ze vroeger voor gebruikt zijn)

een staff is voor mij gewoon meer dan een hond
is mijn maat
mijn vriend
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

tibetaantje schreef:de ene vind ie super en de ander gaat ie bijten........nou wat doe je dan??
Lijkt mij niet zo moeilijk :roll:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

tibetaantje schreef:het is toch gelukkig goed afgelopen met dat oortje. Je wilt altijd graag dat ze er vriendjes erbij krijgen he. en zo gaat het goed en zo gebeurt het.daar ken je niet voor wezen. mijn tibo is zo,n apart......de ene vind ie super en de ander gaat ie bijten........nou wat doe je dan??
ga je alle honden uit de weg of.......probeer je het toch soms en dan maar hopen :N:
valt soms niet mee hoor, die hondengedachtes :pffff: hahaha
Je zegt gewoon foei, jij stouterd en loopt verder :pffff:
tibetaantje
Zeer actief
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Je zegt gewoon foei, jij stouterd en loopt verder :pffff:
[/quote]

dat ga ik vanaf nu dus doen he........nou moet het echt beter gaan!!
hahahaha :ok:

Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief

wat zou je dan doen.........vast maken en niet meer met andere honden laten kennis maken. Zou Tibo dan niet juist gaan denken dat honden eng zijn???

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Emma schreef: nou dat vond ik grappig en wilde dat even neerzetten als grapje; snap ik het nog? :denken:
dat was gewoon even luchtig bedoelt.
sorry hoor, ik typ hier al niks meer :19:
En ik bedoelde het niet zo fel als jij nu denkt. Maar omdat je deze :19: smiley gebruikte nam ik aan dat jij het heel serieus bedoelde, ik las er niet in dat je het grappig vond.

Anne
starfleet
Erelid

Nanna schreef: Waarom fokken de Staff-fokkers deze eigenschap er niet uit? Blijft over een zeer mensvriendelijke, intelligente en leuke hond.
Wat mij betreft mag het niet al te verdraagzame t.o.v. andere honden bij kooikers er ook uit worden gefokt, al is het maar een fractie van bij de Staff. Bij een kooiker overigens meer haalbare kaart dan bij een Staff denk ik.

Gaan we zo beginnen dan zijn er nog wel een heel aantal rassen die qwat verdraagzamer zouden mogen zijn. Het is ook gewoon veel te druk met honden overal.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 16 mei 2008 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

tibetaantje schreef:
wat zou je dan doen.........vast maken en niet meer met andere honden laten kennis maken. Zou Tibo dan niet juist gaan denken dat honden eng zijn???
De een gaat dan idd maar voor geen contact meer, stom genoeg denk ik dat je met een kleinere hond makkelijker kijkt of het goed gaat of niet dan met een grotere,. puur omdat een grotere hond meestal niet op een felle reactie van een kleinere reageert..
Met een grotere hond word je soms voorzichtiger met ontmoetingen met even grote honden, wat er idd vaak toe leidt dat je je hond vreemde ontmoetingen ontneemt..en de kans om hem te laten zien dat niet alles op knokken uitloopt, of dat het een leuk teefje is..
Ik liep net ook brug over, zie een boxer aan komen rennen op mijne af, Finn teruggeroepen, die kwam boxer werd teruggeroepen, maar die bleef toch doorlopen richting ons.. ik bekeek de hond nog eens en toen herkende ik haar, kleine puppies worden groot haha.. dus gaf ik wel toestemming om kennis te maken, ze turnde om van zelfverzekerd tot even haar buik kort tonen, Finn met een wie ben jij staart, zo;n halve circel maar geen kromming over de rug.. toen ging ze stuiteren.. speeluitdaging, en Finn deed op zijn manier mee, eerste echte kennismaking met die twee.. zit wel goed nu weet ik, hij weet wie zij is en zij kent hem, vond het wel mooi om te zien zo, en ik heb geleerd dat zijn aftast houding op mij doet overkomen dat hij zeer gespannen is..
is denk ook zo, niet gespannen , maar je ziet nauwelijks een kwispel bij hem, zijn staart wandelend hangt relaxed, bij allertheid, kennismaking of iets vreemds gaan de oren vooruit, en staart omhoog in een flauwe bocht, ik verwar het te snel met dominant
telkens leer je weer.. en ja je wilt zo graag dat je hond met alles sociaal is, maar karakter zit er nu eenmaal, toch blijf je kijken of het soms gaat, niet zonder goed opletten, als je niet kijkt of het gaat weet je het ook niet, er zijn genoeg reutjes waar het wel mee gaat bij mijn hond, ze hebben ooit kennisgemaakt, snap mezelf dus soms niet bij ontmoetingen met andere reuen, blijft lastig denk als je paar keer een gevechtje hebt meegemaakt waar doe je goed aan, proberen of afleiden
alm@
moderator

Blondie je bespaart mij een heel verhaal :ok: Als ik een hond had, groot of klein, die wel óf niet zou bijten dan zou ik het wel weten. Dan maar geen vreemde 'vriendjes' :19:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

alm@ schreef:Blondie je bespaart mij een heel verhaal :ok: Als ik een hond had, groot of klein, die wel óf niet zou bijten dan zou ik het wel weten. Dan maar geen vreemde 'vriendjes' :19:
Mee eens :ok: Beau is klein maar heeft buiten Jeda gewoon geen vrienden of vriendinnetjes, ik ga echt niet proberen of zijn pet een keer goed staat.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
starfleet
Erelid

Frenk schreef:Kan ruig spelen met een herder of RR pup, kan heel lief spelen met een beetje bange labradoedel. Hij is kalm en rustig, maar gaan de herder en de RR te ver? Dan nipt en snauwt 'ie ze weg, alleen zonder ze ook echt te raken.

Samengevat: hij laat zich de pis niet lauw maken :mrgreen:
Je hondje is pas 19 weken. Ik hoop dat het allemaal leuk blijft, maar hij is nog helemaal niet volwassen. Als hij straks ouder wordt, wordt dat snippen en snauwen misschien wel helemaal niet meer zo gepikt van hem. Of hij past het steeds vaker toe als hij even geen trek heeft in een bepaalde hond.
Hoeft niet, maar kan, het is te vroeg om daar uitspraken over te doen. Zelf zou ik mijn kleintje in de gaten houden en uit de situatie halen als ik zag dat hij het niet meer zo leuk vond. Dan hoeft hij niet te snauwen en te snippen.

Anne
tibetaantje
Zeer actief

het scheelt iid of je hondje klein is hoor!mijn is natuurlijk een smurf maar haalt soms uit dat je denk van .....wauw
jaaaa tegen leonbergers hoor.....echt waar.(die zijn voor hem zo groot als een paard he!!!)
maar hij is nu 5 jaar en nog nooit heeft iemand hem op zijn plek gewezen dus ik denk dat het gewoon niet angstaanjagend over komt op die grote honden. :denken: :denken:

Afbeelding
alm@
moderator

tibetaantje schreef:het scheelt iid of je hondje klein is hoor!mijn is natuurlijk een smurf maar haalt soms uit dat je denk van .....wauw
jaaaa tegen leonbergers hoor.....echt waar.(die zijn voor hem zo groot als een paard he!!!)
maar hij is nu 5 jaar en nog nooit heeft iemand hem op zijn plek gewezen dus ik denk dat het gewoon niet angstaanjagend over komt op die grote honden. :denken: :denken:
Totdat hij een keer de verkeerde treft. En dan heb jij geen smurf meer :19:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

starfleet schreef:
Nanna schreef: Waarom fokken de Staff-fokkers deze eigenschap er niet uit? Blijft over een zeer mensvriendelijke, intelligente en leuke hond.
Wat mij betreft mag het niet al te verdraagzame t.o.v. andere honden bij kooikers er ook uit worden gefokt, al is het maar een fractie van bij de Staff. Bij een kooiker overigens meer haalbare kaart dan bij een Staff denk ik.

Gaan we zo beginnen dan zijn er nog wel een heel aantal rassen die qwat verdraagzamer zouden mogen zijn. Het is ook gewoon veel te druk met honden overal.
Anne
Dan kan je net zo goed 1 ras fokken in 5 verschillende hoogtes en tig kleuren, die leuk en lief zijn, iedereen blij. :mrgreen:

Je kiest voor een ras met soms wat onhebbelijkheden die erbij horen, aan jou als baas de taak om geen gedoe te veroorzaken :19:
Niet je hond steeds vriendjes te laten worden met andere honden terwijl hij dat helemaal niet wil bv :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

starfleet schreef:Je hondje is pas 19 weken. Ik hoop dat het allemaal leuk blijft, maar hij is nog helemaal niet volwassen. Als hij straks ouder wordt, wordt dat snippen en snauwen misschien wel helemaal niet meer zo gepikt van hem. Of hij past het steeds vaker toe als hij even geen trek heeft in een bepaalde hond.
Hoeft niet, maar kan, het is te vroeg om daar uitspraken over te doen. Zelf zou ik mijn kleintje in de gaten houden en uit de situatie halen als ik zag dat hij het niet meer zo leuk vond. Dan hoeft hij niet te snauwen en te snippen.
Hij is zeker nog niet volwassen. Gelukkig maar, want het gaat al zo vreselijk snel :jank: :wink:

Ik vertelde dit, omdat ik ook iets persoonlijks van mijzelf in deze discussie wilde brengen.

Verder heb ik nog niet meegemaakt dat Frenk het niet zelf op kon lossen. Ik denk dat het beter is om hem zoveel mogelijk zijn eigen zaken te laten regelen in plaats van dat ik daar steeds tussen stap.
Als hij de situatie niet meer leuk vindt, dan houdt hij op met spelen en laat dat merken. Lijkt mij volkomen normaal en is zeer zeker niet iets waarvan ik vind dat ik er op moet reageren.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

billy schreef:Je kiest voor een ras met soms wat onhebbelijkheden die erbij horen, aan jou als baas de taak om geen gedoe te veroorzaken
We hadden het niet over 'wat onhebbelijkheden', maar over honden die voor de 'kill' gaan of 'game' zijn.

Lijkt me toch een groot verschil.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Frenk schreef:
billy schreef:Je kiest voor een ras met soms wat onhebbelijkheden die erbij horen, aan jou als baas de taak om geen gedoe te veroorzaken
We hadden het niet over 'wat onhebbelijkheden', maar over honden die voor de 'kill' gaan of 'game' zijn.

Okee, hond van TS. Zou die voor de kill gegaan zijn in jou ogen of niet?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Valerie
Zeer actief

Frenk schreef:

Goh bestaan game honden in Nederland dan nog?
tibetaantje
Zeer actief

Totdat hij een keer de verkeerde treft. En dan heb jij geen smurf meer :19:
[/quote]

ik snap helemaal wat je bedoeld hoor.........en zo dacht ik ook alsmaar maar ze lopen allebei los in hemmeland en ik ken ze nu bijna allemaal dus ik neem toch maar het zekere voor het onzekere.......iedereen ken nu ook Tibo zeg maar en die roepen dan meestal al naar mij wat ik het beste kan doen.
Als ik gewoon loop waar ik woon en ze zitten ''VAST"" dan hou ik hem altijd kort hoor!! iIk hou het natuurlijk wel altijd in de gaten maar eigenlijk wou ik er mee zeggen dat ik misschien wel aggresief gedrag zie maar.....dat een andere hond misschien angst ziet????? en daarom misschien niet Tibo op zijn plaats zet?????Als ie op zijn plaats word gezet is natuurlijk niet meteen mijn smurfje weg....hahahaha
Hij bijt misschien niet echt maar hapt???? en dat lijkt in mijn ogen misschien bijten????maar honden zien/voelen dat beter??
Laatst gewijzigd door tibetaantje op 16 mei 2008 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
billy
Erelid

Frenk schreef:

Een onhebbelijkheid die je niet in goede banen leid kan erger worden. :wink: ( wat een rare zin )
Je weet van een ras wat de min en plus punten zijn lijkt me, aan jou de taak om te zorgen dat anderen daar geen last van hebben.
Groetjes Els
Afbeelding
chrico
Zeer actief

tibetaantje schreef:het scheelt iid of je hondje klein is hoor!mijn is natuurlijk een smurf maar haalt soms uit dat je denk van .....wauw
Ik denk eerder dat de baasjes van de grote honden hun verantwoording nemen en voorkomen dat er terug gereageerd word. Stel dat er wel 1 is die het niet accepteerd, besef je dan wat er met jouw hond gebeurd?
Laatst hadden we een lachende mevrouw die haar felle malthezer niet terug riep ondanks vragen want het was zo grappig die grote bek (niet losloopgebied). Ik besef wat er met de hond kan gebeuren en doe er moeite voor om het te voorkomen terwijl ik die baas der nek wel kan omdraaien op zo een moment
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

tibetaantje schreef:
iIk hou het natuurlijk wel altijd in de gaten maar eigenlijk wou ik er mee zeggen dat ik misschien wl aggresief gedrag zie maar.....dat een andere hond misschien angst ziet????? en daarom misschien niet Tibo op zijn plaats zet?????
Of het nu uit agressie is of uit angst op een gegeven moment is ook het geduld bij een hond die af en toe gehapt wordt op.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
billy
Erelid

chrico schreef:
Ik denk eerder dat de baasjes van de grote honden hun verantwoording nemen en voorkomen dat er terug gereageerd word. Stel dat er wel 1 is die het niet accepteerd, besef je dan wat er met jouw hond gebeurd?
Laatst hadden we een lachende mevrouw die haar felle malthezer niet terug riep ondanks vragen want het was zo grappig die grote bek (niet losloopgebied). Ik besef wat er met de hond kan gebeuren en doe er moeite voor om het te voorkomen terwijl ik die baas der nek wel kan omdraaien op zo een moment
Precies
Als ik hier zie wat gromt, blaft en uitvalt naar Baco :denken: gelukkig interreseert het hem niets , maar denk dan wel vaak , moet dat nou. ik zou dat dus nooit tolereren.

Groetjes Els
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:
Frenk schreef:

Ik weet niet of hij voor de kill gaat of niet. Ik denk dat een hond die al een behoorlijk aantal incidenten heeft meegemaakt en waarvan zij zelf aangeeft dat hij niet te vertrouwen is met andere honden ten allen tijde niet in de gelegenheid moet kunnen zijn om uberhaupt in een dergelijke situatie te komen. Als dat dan betekent dat zij hem moet muilkorven buiten, het zij zo.

Ik vind niet dat ze met Romeo pupjes moet opzoeken "omdat Romeo zo dol op ze is". Het hoeft maar 1x fout te gaan. En ik vind ook niet dat als een hond zich lostrekt, dat die door haar hond, zonder waarschuwing, meteen serieus gegrepen mag worden. Nogmaals, als dat betekent dat ze hem moet muilkorven, dan is dat maar zo. De veiligheid van velen gaat boven de vrijheid van een individuele hond.

En los laten lopen (zoals in een ander topic) vind ik helemaal onbestaanbaar met een (hond)agressieve hond. Of het nou een staff is, of een chi of wat dan ook.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Frenk schreef:
chrico schreef:
Frenk schreef:

Ik weet niet of hij voor de kill gaat of niet. Ik denk dat een hond die al een behoorlijk aantal incidenten heeft meegemaakt en waarvan zij zelf aangeeft dat hij niet te vertrouwen is met andere honden ten allen tijde niet in de gelegenheid moet kunnen zijn om uberhaupt in een dergelijke situatie te komen. Als dat dan betekent dat zij hem moet muilkorven buiten, het zij zo.

Ik vind niet dat ze met Romeo pupjes moet opzoeken "omdat Romeo zo dol op ze is". Het hoeft maar 1x fout te gaan. En ik vind ook niet dat als een hond zich lostrekt, dat die door haar hond, zonder waarschuwing, meteen serieus gegrepen mag worden. Nogmaals, als dat betekent dat ze hem moet muilkorven, dan is dat maar zo. De veiligheid van velen gaat boven de vrijheid van een individuele hond.

En los laten lopen (zoals in een ander topic) vind ik helemaal onbestaanbaar met een (hond)agressieve hond. Of het nou een staff is, of een chi of wat dan ook.
Ik ben echt serieus hoor met mijn vraag. Denk je dat Romeo voor de kill is gegaan?
Dat is even buiten wat je vind van de incidenten :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”