Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
T gaat niet goed met Gillebil
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: T gaat niet goed met Gillebil
ja precies, ik hoor hem vanmorgen toch weer hoesten en ik kan alleen maar vloeken
..,de goede momenten koester ik echt wel hoor.. maar ieder slecht moment vrees ik .. en dat is niet lollig.... sorry.. ik heb liever een heel saai leven waarin niets gebeurt.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Wat rot dat hij weer hoest. Sterkte. Ja, een saai leven is af en toe best lekker.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
T gaat niet goed met Gillebil
Kut,
knuffel
knuffel
Laatst gewijzigd door crutz op 10 nov 2018 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Weet ff ook niets meer te zeggen, Gillebil is zó met je verbonden en dat te moeten loslaten is gewoon zwaar kut.
Van mij ook een liefdevolle virtuele knuf.
Van mij ook een liefdevolle virtuele knuf.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
S@ndr@
- Zeer actief
ik denk dat er een komma tussen moet, ach,... die interpunctie, ik lees er wel doorheenNanna schreef:crutz schreef:Kut knuffel
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idd. Aangepast dat dan wel ondanks de quotesS@ndr@ schreef:ik denk dat er een komma tussen moet, ach,... die interpunctie, ik lees er wel doorheenNanna schreef:crutz schreef:Kut knuffel
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Bij voorbaad sorry als dit hard klinkt!S@ndr@ schreef:ja precies, ik hoor hem vanmorgen toch weer hoesten en ik kan alleen maar vloeken..,de goede momenten koester ik echt wel hoor.. maar ieder slecht moment vrees ik .. en dat is niet lollig.... sorry.. ik heb liever een heel saai leven waarin niets gebeurt.
Maar dat is toch logisch, aangezien je hem steeds maar de helft van zijn medicijnen geeft, op 2 pillen doet hij het goed, maar omdat je moet werken krijgt hij er maar één
Op deze manier zal het niet beter worden, dat is vervelend voor jou om te zien/horen, maar vooral zielig voor de hond, want de mogelijkheid om hem zich beter te laten voelen is dus wel degelijk voor handen.....sorry ik snap hier niks van
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Je houdt het "plasprobleem" nu zelf in stand.
Door hem onvoldoende te geven loopt hij weer vol en moet hij (logischerwijs) veel plassen als je hem wel voldoende geeft. Op het moment dat je het volhoudt om hem een constante dosering te geven zal hij een evenwicht vinden en hoeft hij niet zo vaak meer te plassen omdat het overbodige vocht al weg is.
Zo is de werking van plaspillen nu eenmaal. Door een constante dosering ontstaat er een evenwicht. Dat evenwicht zegt niets over voldoende of onvoldoende (of zelfs te veel) verdrijven van vocht. Op het moment van evenwicht (die afhankelijk is van de dosering) zal de urineproductie normaliseren. De pillen regelen niet de hoeveelheid urine maar het vochtniveau (ben even de juiste term kwijt) in het lichaam.
Kortom: maak je keuze 1 of 2 tabletten of van mijn part anderhalf!
Maar houd op met zomaar wat doen.
Dat werkt misschien bij een paracetamol maar niet bij diuretica.
Verder veel sterkte.
(even iets aangepast om het duidelijker te maken)
Door hem onvoldoende te geven loopt hij weer vol en moet hij (logischerwijs) veel plassen als je hem wel voldoende geeft. Op het moment dat je het volhoudt om hem een constante dosering te geven zal hij een evenwicht vinden en hoeft hij niet zo vaak meer te plassen omdat het overbodige vocht al weg is.
Zo is de werking van plaspillen nu eenmaal. Door een constante dosering ontstaat er een evenwicht. Dat evenwicht zegt niets over voldoende of onvoldoende (of zelfs te veel) verdrijven van vocht. Op het moment van evenwicht (die afhankelijk is van de dosering) zal de urineproductie normaliseren. De pillen regelen niet de hoeveelheid urine maar het vochtniveau (ben even de juiste term kwijt) in het lichaam.
Verder veel sterkte.
Laatst gewijzigd door Bonnie F op 10 nov 2018 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Het blijft altijd köt met een oudere hond die kwalen krijgt
Een dikke knuffel voor jou en Van Gills
-
S@ndr@
- Zeer actief
t voorschrift van de DA was 2 tot het goed ging dan moest hij op 1... waren ze heel duidelijk in..doe ik ook eens een keer wat me gezegd wordt O ja en nog even voor de volledigheid, gisteren en eergisteren heeft hij 2 tabletten gehad..om de feiten even op een rijtje te houdenBonnie F schreef:Je houdt het "plasprobleem" nu zelf in stand.
Verder veel sterkte.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 10 nov 2018 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dank je wel.... zal de knuffel doorgevenmosquito1980 schreef:Het blijft altijd köt met een oudere hond die kwalen krijgt![]()
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik doe dat omdat het voorschrift is..... ik mag toch hopen dat een dierenarts weet waar ze het over hebben, iets van studie en zo... als hij het goed deed op twee mocht hij naar 1..... dan is dat toch logisch dat ik dat probeer ook voor zijn comfort.....Lunatic schreef:Bij voorbaad sorry als dit hard klinkt!S@ndr@ schreef:ja precies, ik hoor hem vanmorgen toch weer hoesten en ik kan alleen maar vloeken..,de goede momenten koester ik echt wel hoor.. maar ieder slecht moment vrees ik .. en dat is niet lollig.... sorry.. ik heb liever een heel saai leven waarin niets gebeurt.
Maar dat is toch logisch, aangezien je hem steeds maar de helft van zijn medicijnen geeft, op 2 pillen doet hij het goed, maar omdat je moet werken krijgt hij er maar éénJe heb een man en kinderen, er is toch wel iemand die hem af en toe even in de tuin kan laten plassen?
Op deze manier zal het niet beter worden, dat is vervelend voor jou om te zien/horen, maar vooral zielig voor de hond, want de mogelijkheid om hem zich beter te laten voelen is dus wel degelijk voor handen.....sorry ik snap hier niks van
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Wij zin ook met twee begonnen en later naar twee halve op een dag.
Kijk hoe hij het doet zei ze.
Kijk hoe hij het doet zei ze.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja.. hier met 2 beginnen en ik mocht naar 1.. als het goed ging en dat ging het in 1 ste instantie
,. en nu t gaat dus niet helemaal goed op 2 ik ga maandag even bellen of we nog omhoog mogen en kunnen ... of dat ze hem nog zien willen ..
of nu op 2 blijven
- Bonnie F
- Zeer actief
Maar zonder te zeiken: Gil doet het niet goed op 1. Dat was al heel snel duidelijk. Gil zou er dus standaard 2 moeten (behalve als zijn hart weer beter gaat werken). Dat deed je niet omdat je bang was dat hij moest plassen als je moest werken. Probeer het nu gewoon even met 2. Dat kan dan voor Gil al veel comfortabeler zijn.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik ben in voor het weekend begonnen .. en toen was ik thuis en na 1 dag hoestte hij niet meer en ademde beter .. toen zijn we zondag gaan kijken of het op 1 kon, en je zeikt dus echt wel.. ( sorry dat ik dat vind, maar ik vind je nogal kwetsend) .. en ja het leek me beter om hem niet al teveel te geven als er niemand thuis is... dus hij kreeg die ene als ik thuis was en daar plaste hij best redelijk op.... maar nu ben ik in een keer mijn hond aan het martelen omdat ik probeer een weg te vinden.. met de info die ik heb gekregen .. van de dierenarts
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja ik dus ook.. .. ik vertrouw de dierenarts daar prima in en ik denk van mezelf ook wel te weten dat ik nog gek nog dom ben en het wel zie voor wat het isNanna schreef:Qua gebruik van diuretica ga ik liever op een dierenarts af dan op het forum.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bedoelt zo'n arts niet: eerst een paar dagen goed doen op 2, dan terug naar 1? Ipv dus 'hij doet het 1 dag goed op 2, dus we kunnen terug naar 1'
-
S@ndr@
- Zeer actief
als het vocht weg was en hij geen last meer had ( dus hoesten of benauwd zijn) mocht hij op 1,... en dat was zo.... de rest van waar hij last van heeft komt niet door het vocht maar door zijn hartslag, onregelmatig en een hartklep die lekt.. niet meer hoesten is overtollig vocht achter zijn longen weg.. onderhoudsdosering zou het goed moeten houden verder... t is niet zo dat hij niets meer kreeg....
-
Neeltje
Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Iedereen zit hier maar achter een kassie en heeft geen flauw benul hoe de situatie echt is. Daarvoor ga je naar een dierenarts.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik zou maar mooi toch ook op eigen inzicht koersen, gebaseerd op advies dierenarts. Jij kunt Gil door en door lezen, kunt ook goed kijken naar hem en inschattingen maken en daarbij ook goed nadenken.S@ndr@ schreef:ik ben in voor het weekend begonnen .. en toen was ik thuis en na 1 dag hoestte hij niet meer en ademde beter .. toen zijn we zondag gaan kijken of het op 1 kon, en je zeikt dus echt wel.. ( sorry dat ik dat vind, maar ik vind je nogal kwetsend) .. en ja het leek me beter om hem niet al teveel te geven als er niemand thuis is... dus hij kreeg die ene als ik thuis was en daar plaste hij best redelijk op.... maar nu ben ik in een keer mijn hond aan het martelen omdat ik probeer een weg te vinden.. met de info die ik heb gekregen .. van de dierenarts
Altijd lastig alle meningen he? Hoop dat je op jezelf vertrouwd. Dikke knuffel voor je Gil.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Doe ik ook wel hoor Hilly.. je weet hoe ik ben, ik handel alleen maar in zijn belang met het advies van de DA op zak, wat de rest van de wereld ook mag denken...
thanks...... t is al lastig genoeg allemaal.. een beetje steun doet goed
-
Margreth
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever.
Wijsheid! .. & Sandra, jij weet als geen ander (i.s.m. je DA) wat goed is voor je Gillebil.Hilly45 schreef:Ik zou maar mooi toch ook op eigen inzicht koersen, gebaseerd op advies dierenarts. Jij kunt Gil door en door lezen, kunt ook goed kijken naar hem en inschattingen maken en daarbij ook goed nadenken.S@ndr@ schreef:ik ben in voor het weekend begonnen .. en toen was ik thuis en na 1 dag hoestte hij niet meer en ademde beter .. toen zijn we zondag gaan kijken of het op 1 kon, en je zeikt dus echt wel.. ( sorry dat ik dat vind, maar ik vind je nogal kwetsend) .. en ja het leek me beter om hem niet al teveel te geven als er niemand thuis is... dus hij kreeg die ene als ik thuis was en daar plaste hij best redelijk op.... maar nu ben ik in een keer mijn hond aan het martelen omdat ik probeer een weg te vinden.. met de info die ik heb gekregen .. van de dierenarts
Altijd lastig alle meningen he? Hoop dat je op jezelf vertrouwd. Dikke knuffel voor je Gil.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik overleg idd met de DA en ik zal morgen ook nog even bellen, want ik ben niet happy met wat ik zie.. en van hem meekrijg... was ik maar 100% zeker van alles ( dat zou feest zijn ), maar dat is niet zo.. ik doe mijn best met de informatie die ik krijg
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Mijn schoonouders hebben op dit moment precies dezelfde probleem net hun hondje als jij met Gil.
Het is gewoon afwachten en goed kijken naar je hond en meer kun je niet doen helaas.
Het is gewoon afwachten en goed kijken naar je hond en meer kun je niet doen helaas.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ach Sandra ik heb zo met je te doen. Vreselijk dit leven tussen hoop en vrees. En dan weer aan jezelf gaan twijfelen misschien omdat je bang bent dat je te bezorgd bent. Dingen zien die je niet wilt zien. Ik denk dat ik precies weet hoe je je voelt.
Maar vertrouw op je gevoel en wees niet bang om bij de DA aan de bel te trekken als je gevoel dat zegt. Jij kent van Gild door en door.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou.
Maar vertrouw op je gevoel en wees niet bang om bij de DA aan de bel te trekken als je gevoel dat zegt. Jij kent van Gild door en door.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou.
Gr. Aniek

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Volg je eigen gevoel en vertrouw hierop, je doet het goed, je hebt een dierenarts die met je meedenkt, waar je mee overlegt en jij kent je hond het beste.

-
teckeltoos
- Zeer actief
Ik weet hoe het voelt.
Wij hadden al zo vaak erover gesproken wanneer het "genoeg" zou zijn met Sarah en toch toen dat besproken punt
rap naderbij kwam gingen twijfelen.
En toen gaf Sarah zelf aan dat het genoeg was.
Concentreer op Gil en laat hem "spreken"
Jullie band is zo sterk dat hij dat zeker gaat doen.
Hij laat je weten wat te doen en twijfel daar niet aan.
Wij hadden al zo vaak erover gesproken wanneer het "genoeg" zou zijn met Sarah en toch toen dat besproken punt
rap naderbij kwam gingen twijfelen.
En toen gaf Sarah zelf aan dat het genoeg was.
Concentreer op Gil en laat hem "spreken"
Jullie band is zo sterk dat hij dat zeker gaat doen.
Hij laat je weten wat te doen en twijfel daar niet aan.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dank je wel....weet momenteel even niet meer te zeggen t is een beetje een nachtmerrie zo.. dit is het laatste wat ik oor hem wil ..maar ieder goed uur is er een toch..