Fotogravinnetje schreef:
Een Mira-Gait combi lijkt me juist geweldig, zowel wat betreft karakter als uiterlijk. Maar ik hou dan ook van zwart.
Het is dat ik al twee jonge honden heb...
Ik heb het idee dat Mira en Gait behoorlijk op elkaar lijken, behalve de rastypische verschillen waarbij Mira overduidelijk windhond is en Gait hoofdzakelijk spaniel met een vleugje teckel. Gait is nog geen 2 jaar, maar ook hem kun je rustig meenemen en dan onder je stoel neerleggen en vergeten dat hij er ook is

Hij is ook heerlijk baasgericht zonder te plakkerig te zijn.
Hij krijgt z'n gezondheidsonderzoeken in oktober, dus de PL-test en de ECVO. Hij is genetisch vrij van de beide aandoeningen in het ras waarvoor een DNA-test is (prcd-PRA en Paroxismale Dyskinesie). En ja, natuurlijk zou ik het helemaal tof vinden als een eventueel nest van Gait en Mira met goedvinden van de rasvereniging zou kunnen en er dus nakomelingen gebruikt zouden kunnen gaan worden voor het fokprogramma bij de Markiesjes.[/quote]
Leuke kruising. Ik vind jouw honden allebei zo erg markiesje dat ik niet eens zie wie nu wel en wie nu niet het markiesje is. Denk dat de spaniel miks de meest behaarde lange oren heeft?