Ik heb altijd reuen gehad en best wel linke combinaties
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Seppe herplaatst
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Re: Korte lontjes, update fikse escalatie
Klote Inge
maar gelukkig nooit geen gevechten, nu met de dames terriërs is het ook wel eens spannend maar we hebben strikte regels 
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tja, ze zijn nooit samen geweest zonder toezicht, ik heb er altijd wat dat betreft bovenop gezeten. Niet zozeer voor Seppe, maar wel voor Numa, die heeft nu eenmaal ergens een steek los.
Dit is de eerste keer dat Numa een andere hond serieus verwond heeft, maar übersociale Seppe heeft eigenlijk veel meer verwondingen aangericht bij Numa dan andersom. Numa is 1 gatenkaas op zijn kop en in zijn nek en ook op zijn rug vind ik nu allemaal korsten.
Gelukkig zie ik geen enkel verschil in reactie van Seppe op mensen en andere honden. Hoewel hij de afgelopen week al 4x bij de dierenarts is geweest loopt hij nog steeds enthousiast kwispelend naar binnen (vandaag zo enthousiast dat hij iets van de balie aframde in een poging bij de assistente te komen, oeps). Moesten we maandag nog flink kracht gebruiken om hem op tafel te houden, vandaag gaf hij zich maar direct over om zijn poot te laten behandelen en bleef hij braaf liggen. Wel met korf voor de zekerheid maar toch. En eenmaal klaar staat hij alweer kwispelend bij de dierenarts voor zijn koekje.
Vandaag tijdens de wandeling moesten we twee uitvallende tervuerense herders voorbij, hij reageert niet eens.
Ik heb me voorgenomen dat als er een goede baas zich aandient voor Seppe of Numa, dat ik er serieus over nadenk om ze te herplaatsen. Voorwaarde is dat ze het beter krijgen dan hier en ik er een goed gevoel bij heb. Ik heb ook met de dierenarts besproken dat mocht ik geen goede plek voor Numa vinden en er gebeurt nogmaals iets dergelijks ik inslapen bespreekbaar wil kunnen maken, ik wil niet bij voorbaat een "nee" omdat hij een gezonde hond is.
Momenteel is het prima te doen om ze te scheiden. Numa zit overdag in de kennel en 's avonds liggen ze om en om in de bench. De benches staan naast elkaar maar ze reageren daarin totaal niet op elkaar.
Vandaag stond Numa Seppe uit te dagen tot spel terwijl Seppe in de bench lag, dan is er geen enkele spanning. Ik heb hem wel weggeroepen trouwens.
Wat ik nu gemerkt heb is dat áls het fout is ik kracht tekort kom om ze snel uit elkaar te halen en dat vind ik geen prettig idee. De teven knokten ook weleens maar die had ik altijd heel snel uit elkaar, dat lukte me nu niet. Ik ben alleen en heb geen hulp als het gebeurt, daar moet ik rekening mee houden.
Gelukkig zie ik geen enkel verschil in reactie van Seppe op mensen en andere honden. Hoewel hij de afgelopen week al 4x bij de dierenarts is geweest loopt hij nog steeds enthousiast kwispelend naar binnen (vandaag zo enthousiast dat hij iets van de balie aframde in een poging bij de assistente te komen, oeps). Moesten we maandag nog flink kracht gebruiken om hem op tafel te houden, vandaag gaf hij zich maar direct over om zijn poot te laten behandelen en bleef hij braaf liggen. Wel met korf voor de zekerheid maar toch. En eenmaal klaar staat hij alweer kwispelend bij de dierenarts voor zijn koekje.
Vandaag tijdens de wandeling moesten we twee uitvallende tervuerense herders voorbij, hij reageert niet eens.
Ik heb me voorgenomen dat als er een goede baas zich aandient voor Seppe of Numa, dat ik er serieus over nadenk om ze te herplaatsen. Voorwaarde is dat ze het beter krijgen dan hier en ik er een goed gevoel bij heb. Ik heb ook met de dierenarts besproken dat mocht ik geen goede plek voor Numa vinden en er gebeurt nogmaals iets dergelijks ik inslapen bespreekbaar wil kunnen maken, ik wil niet bij voorbaat een "nee" omdat hij een gezonde hond is.
Momenteel is het prima te doen om ze te scheiden. Numa zit overdag in de kennel en 's avonds liggen ze om en om in de bench. De benches staan naast elkaar maar ze reageren daarin totaal niet op elkaar.
Vandaag stond Numa Seppe uit te dagen tot spel terwijl Seppe in de bench lag, dan is er geen enkele spanning. Ik heb hem wel weggeroepen trouwens.
Wat ik nu gemerkt heb is dat áls het fout is ik kracht tekort kom om ze snel uit elkaar te halen en dat vind ik geen prettig idee. De teven knokten ook weleens maar die had ik altijd heel snel uit elkaar, dat lukte me nu niet. Ik ben alleen en heb geen hulp als het gebeurt, daar moet ik rekening mee houden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Lemuria
Als ik een herder zocht, zou ik gelijk in je pb hebben gehangen voor hem. Ik vind het een heerlijke hond en ik ben écht géen herder-mens
Maar ik denk dat ik hem sowieso al geen plezier deed met suf door het bos lopen en ik ben geen trainingen-mens.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier net zo 2 x tegen de 40 kilo uit elkaar halen met een zwakke rug en uitval in been kost alle energie. Hoest met je spiertjes.?
Hier heb ik weer rust in de tent en geen honden die op hun tenen lopen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Heftig Inge! En ook moeilijk als je moet besluiten er 1 te herplaatsen.
Ik heb het gehad met Tycha en Shendor. Die vlogen elkaar regelmatig in de haren, waarbij altijd Shendor wel kapotte oren of gaten in het hoofd had. Het was continu opletten, geen kruimel op de grond laten liggen, geen speeltjes laten liggen, en samen spelen moest ook afgekapt worden want dat liep altijd uit op ruzie. Toen ze ouder werden werd de frequentie wel minder, naar nog 1 per jaar gemiddeld. Maar wij moesten altijd opletten. Opletten dat Shendor niet ergens liep waarvan Tycha dat niet wilde. Als ze met elkaar vochten was Tycha nog wel te bereiken, en makkelijk te stoppen, maar Shendor kreeg een waas over zijn ogen. Die moesten we echt even op gang zetten om af te laten koelen. Hoe verdrietig het ook was toen hij overleed, maar wat gaf het een rust in huis! Niet meer op hoeven te letten, en geen spanning meer. Buiten de vechtpartijen om konden ze het prima met elkaar vinden.
Heel veel sterkte met je besluit.
Ik heb het gehad met Tycha en Shendor. Die vlogen elkaar regelmatig in de haren, waarbij altijd Shendor wel kapotte oren of gaten in het hoofd had. Het was continu opletten, geen kruimel op de grond laten liggen, geen speeltjes laten liggen, en samen spelen moest ook afgekapt worden want dat liep altijd uit op ruzie. Toen ze ouder werden werd de frequentie wel minder, naar nog 1 per jaar gemiddeld. Maar wij moesten altijd opletten. Opletten dat Shendor niet ergens liep waarvan Tycha dat niet wilde. Als ze met elkaar vochten was Tycha nog wel te bereiken, en makkelijk te stoppen, maar Shendor kreeg een waas over zijn ogen. Die moesten we echt even op gang zetten om af te laten koelen. Hoe verdrietig het ook was toen hij overleed, maar wat gaf het een rust in huis! Niet meer op hoeven te letten, en geen spanning meer. Buiten de vechtpartijen om konden ze het prima met elkaar vinden.
Heel veel sterkte met je besluit.

Groetjes Marja
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Spieren zijn een aantal dagen pijnlijk geweest maar gelukkig geen last meer vanbouvierpoedel schreef:Hier net zo 2 x tegen de 40 kilo uit elkaar halen met een zwakke rug en uitval in been kost alle energie. Hoest met je spiertjes.?
Groetjes Inge

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
zwaar klote inge!
maar onderstaande zou voor mij echt de reden zijn om wel te herplaatsen. ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat gebeurt (en dat kan al met een deurbel of dat er iets valt ofzo) en het is bal. als je ze dan niet uit elkaar krijgt en er valt er eentje dood neer zou ik mezelf dat nooit vergeven. want nu was het heftig, maar ga er maar vanuit dat de volgende keer nog heftiger zal zijn. en een evt volgende keer nog weer heftiger. plus dat ik mezelf en de honden de spanning niet aan wil doen om gedwongen samen te leven.
maar onderstaande zou voor mij echt de reden zijn om wel te herplaatsen. ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat gebeurt (en dat kan al met een deurbel of dat er iets valt ofzo) en het is bal. als je ze dan niet uit elkaar krijgt en er valt er eentje dood neer zou ik mezelf dat nooit vergeven. want nu was het heftig, maar ga er maar vanuit dat de volgende keer nog heftiger zal zijn. en een evt volgende keer nog weer heftiger. plus dat ik mezelf en de honden de spanning niet aan wil doen om gedwongen samen te leven.
Inge schreef:

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hutsje schreef:zwaar klote inge!
Inge schreef:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat was idd ook met Xantos.Hutsje schreef:zwaar klote inge!
Inge schreef:
Elke knokpartij werd t erger en fanatieker en dan lukte me t nog wel maar vraag niet hoe (benen bont en blauw, gaten in mn armen/benen etc) De laatste keer was er gelukkig iemand bij omdat t op de club gebeurde maar toen heb ik ook besloten dat hij weg moest... toen kregen we ze met zn 2-en amper uit elkaar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook de reden dat ik besloten heb, zoals ik al postte, herplaatsen serieus te overwegen als er zich een serieuze kandidaat aan zou dienen. Dat geldt voor beide mannen. Seppe is imo het gemakkelijkst herplaatsbaar maar als er zich een kandidaat zou aandienen voor Numa, ook als ik voor Seppe al een andere plek gevonden zou hebben, gaat hij ook weg.Hutsje schreef:zwaar klote inge!
Inge schreef:
Heel misschien wist een clubgenoot een plek voor Numa, zou gaan om terreinbewaking op een transportbedrijf bij iemand die al regelmatig dit soort moeilijke honden gehad heeft, hij zou voor me gaan informeren of hij nog steeds een hond zocht voor het bedrijf. Wat ik begrijp zou hij dan overdag in een kennel zitten en na sluitingstijd los op een afgesloten terrein mogen lopen, zoiets zou voor Numa wel een optie zijn denk ik. Maar goed, eerst maar eens afwachten of dat wat gaat worden.
Groetjes Inge

-
laeken
- Zeer actief
En wat is dat dan voor leven voor hem? Wil niet lullig doen maar hem daar alleen in de kennel zetten en snachts als er niemand is weer alleen aan zijn lot overlaten kun je toch niet echt maken met een huishond? Welke sociale context heeft dat dier dan nog? Of leeft hij daar met een teef? En wonen of zijn er ook mensen? Ik vind het persoonlijk geen eerlijke oplossing maar een gemakkelijke oplossing. Ik denk dat je dan de ruggengraat moet hebben om hem in te slapen. Een hond zonder roedel en zonder enige sociale interactie wegsperren voor de blaf en afschrik, nee.
Is Numa zo erg dan?
Is Numa zo erg dan?
-
laeken
- Zeer actief
Stop je daarna met honden? Ik snap nl niet goed waarom je ze ineens allebei weg doet na een vechtpartij en je ze voor de vechtpartij allebei genomen hebt en ze allebei wilde houden. Als er 1 weg is is het probleem toch weg? Beetje drastisch dit.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Marc ik ga me naar jou niet verantwoorden, heb ik geen enkele behoefte aan. Je mag Numa heel zielig vinden, ik denk dat dit voor hem een goede optie zou kunnen zijn, punt. Ik weet wat ik met hem in huis heb en ik weet ook dat hem als huishond plaatsen op geen enkele manier een optie is. Is Numa zo erg dan? Ja, die is zo erg. En als jij het allemaal beter denkt te weten terwijl je hem nog nooit gezien hebt en dus niet weet waar je het over hebt mag je hem komen halen en voor hem een goede plek zoeken. Maar dan wel op jouw verantwoordelijkheid.
Groetjes Inge

- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Hier helaas ook meegemaakt. Mechel teef (herplaatst) die zo door draaide en puur voor de kill ging bij mijn andere hond maar ook bij mijn pup van 9 weken en later nog eens met 5 maanden.
Met drie man kregen we haar nog niet los zonder te verwurgen tot ze flauw viel.
Mijn andere teef durfte de tuin waar de mechelzin een kennel zad niet meer in en werd bang voor andere honden. Gelukkig heb ik haar kunnen herplaatsen bij iemand die afgelegen woonde, ervaring met moeilijk mechel had en ze gaat nee naar z'n werk waar ze de hele dag los binnen en buiten op een groot terrein kan lopen.
Nu 3 reuen en 3 teven samen, de reuen kunnen niet samen zonder toezicht maar wel kunnen alle teven met iedere reu en elkaar.
Met drie man kregen we haar nog niet los zonder te verwurgen tot ze flauw viel.
Mijn andere teef durfte de tuin waar de mechelzin een kennel zad niet meer in en werd bang voor andere honden. Gelukkig heb ik haar kunnen herplaatsen bij iemand die afgelegen woonde, ervaring met moeilijk mechel had en ze gaat nee naar z'n werk waar ze de hele dag los binnen en buiten op een groot terrein kan lopen.
Nu 3 reuen en 3 teven samen, de reuen kunnen niet samen zonder toezicht maar wel kunnen alle teven met iedere reu en elkaar.
-
laeken
- Zeer actief
Dus Numa is afgeschreven? Haal maar op en zoek het uit? Hou je ineens niet meer van hem nu? Boos op hem?Inge schreef:Marc ik ga me naar jou niet verantwoorden, heb ik geen enkele behoefte aan. Je mag Numa heel zielig vinden, ik denk dat dit voor hem een goede optie zou kunnen zijn, punt. Ik weet wat ik met hem in huis heb en ik weet ook dat hem als huishond plaatsen op geen enkele manier een optie is. Is Numa zo erg dan? Ja, die is zo erg. En als jij het allemaal beter denkt te weten terwijl je hem nog nooit gezien hebt en dus niet weet waar je het over hebt mag je hem komen halen en voor hem een goede plek zoeken. Maar dan wel op jouw verantwoordelijkheid.
Je voelt je ook aangevallen geloof ik. Numa heb je toch zelf gekocht en opgevoed? Mij maakt het niks uit wat je met die hond doet hoor. In elk geval wil je er nu je handen vanaf trekken ineens. Ik denk alleen even AAN je hond en of je dat bevalt of niet maakt me niks uit. Als ik iets zeg denk ik niet vaak aan de baasjes. Die regelen hun eigen leventje wel en die maken wel de keuzes die voor hen het makkelijkst zijn blijkbaar.
Numa heeft geen keuzes dus vandaar dat ik me afvroeg waarom je ineens al je honden weg wil doen ten koste van de honden? Numa leeft bij jou en is daar ook opgegroeid toch? Ben je hem zat? Boos op hem of wil je nieuwe honden om mee te trainen? Ik vraag me gewoon af hoe je erbij komt om ineens twee honden weg te willen doen die nergens om gevraagd hebben.
Numa is een draak zeg je en je zet er zelf Seppe bij. Die heel zacht zou zijn van karakter. Allemaal leuk tot het onvermijdelijke gebeurd en nu kunnen ze allebei wegwezen. Ik mag daar best mijn vraagtekens bij hebben als je daarna weer nieuwe honden gaat kopen. Gewoon omdat ik het lullig voor je honden vind. Herders herplaatsen vind ik eigenlijk bijna altijd Not done. Zeker zonder reden want 5 jaar was het prima. Zo prima dat er nog wel een reu bij kon. Als je er 1 herplaatst kies je voor de honden. Nu kies je voor jezelf ten koste van die honden en dat vind ik niet netjes als je eerst 2 mechelse herder reuen koopt en groot brengt. Als een ander dat deed vond je dat zelf ook wel apart denk ik. Dus ik vind het apart....
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Sorry voor jou Inge maar dat wat Marc nu onder woorden heeft gebracht speelt al een aantal dagen door mijn hoofd.
Ik heb destijds de knokpartijen tussen Pien en Hannah aanschouwd waarbij we met 4 flink uit de kluiten gewassen volwassen de dames amper uit elkaar hebben weten te krijgen. De spanning tussen de dames bracht heel wat spanning in het huishouden van Wim en Jessica te weeg en het was voor hen zeker niet eenvoudig om daarin te moeten leven. Maar ze hebben nooit overwogen om er één te herplaatsen, laat staan allebei.
Het is met honden net als met trouwen: in voor- en tegenspoed. In sickness and in health.
Je bent destijds een verantwoording aangegaan, die moet je nu dus nemen en daarbij staat jouw eigen welzijn niet voorop.
Ik heb destijds de knokpartijen tussen Pien en Hannah aanschouwd waarbij we met 4 flink uit de kluiten gewassen volwassen de dames amper uit elkaar hebben weten te krijgen. De spanning tussen de dames bracht heel wat spanning in het huishouden van Wim en Jessica te weeg en het was voor hen zeker niet eenvoudig om daarin te moeten leven. Maar ze hebben nooit overwogen om er één te herplaatsen, laat staan allebei.
Het is met honden net als met trouwen: in voor- en tegenspoed. In sickness and in health.
Je bent destijds een verantwoording aangegaan, die moet je nu dus nemen en daarbij staat jouw eigen welzijn niet voorop.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou ik ook denken eigenlijk hoor. Maar ik weet niet of Seppe geschikt is voor t trainen. Ik las volgens mij dat jij wel stappen maakt maar dat t nog niet zeker is. Misschien dat ze dan weer een andere hond (met t oog op biene een reu?) wil nemen dan heb je weer 2 reuen...Nanna schreef:Ik zou het best begrijpen als er eentje herplaatst werd hoor.
Ga er maar als vrouw alleen aan staan om twee mechelreuen uit elkaar te trekken.
Waarom ze er dan allebei uit zouden moeten snap ik dan weer niet. Als er eentje weg is, is het probleem toch opgelost?
Maar dat is puur wat ik nu zo zit te denken hoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en nee... ik heb Xantos uiteindelijk ook herplaatst. Het hele roedel ging er aaa onderdoor ook mijn grand lady. En toen hield t voor mij op. Pas maanden later zag ik hoeveel druk er eigenlijk op de andere honden gelegen had. Ik had gem nooit kunnen geven wat hij nodig had, enig hond zijn. Een ander kon dat wel. Waar hij binnen en buiten mocht wanneer hij wilde.bram en thijs schreef:Sorry voor jou Inge maar dat wat Marc nu onder woorden heeft gebracht speelt al een aantal dagen door mijn hoofd.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Mischien had de vrouw alleen er om te beginnen geen tweede reu bij moeten nemen.Nanna schreef:Ik zou het best begrijpen als er eentje herplaatst werd hoor.
Ga er maar als vrouw alleen aan staan om twee mechelreuen uit elkaar te trekken.
Waarom ze er dan allebei uit zouden moeten snap ik dan weer niet. Als er eentje weg is, is het probleem toch opgelost?
We hebben allemaal dingen in het leven die we héél graag willen maar waarbij gezond verstand moet zegevieren. Tuurlijk, het had ook goed kunnen gaan. Maar dat is niet zo.

- dagmar88
- Zeer actief
bram en thijs schreef:Mischien had de vrouw alleen er om te beginnen geen tweede reu bij moeten nemen.Nanna schreef:Ik zou het best begrijpen als er eentje herplaatst werd hoor.
We hebben allemaal dingen in het leven die we héél graag willen maar waarbij gezond verstand moet zegevieren. Tuurlijk, het had ook goed kunnen gaan. Maar dat is niet zo.
Dat had ze misschien beter niet, dat weet ik niet.
Nu is dit wat het is.
-
laeken
- Zeer actief
Waar het me om gaat Martijn is dat een hond in een hok op een terrein niemand heeft. En dan snachts weer alleen maar dan los. Hij geeft nu een baas en een roedel. Een blaffer heeft niks. Dat is het leegste leven dat je een hond kan geven in mijn ogen. Een herder heeft een baas nodig. En deze is blijkbaar niet geschikt als huishond. Dus zijn lot is gewoon geen leven. Spijt me voor Inge maar ik vind dat Not done. Ik zet bas ook niet in een weiland in haar uppie. Het leven dat Numa dan krijgt is dat van een paard. Stal en dan wei. Voetbak vullen en verder niks. Geen andere honden en geen baas die hem beschermd tegen God weet welke onverlaten die het op dat beest gemunt hebben.Cleva schreef:Nou, dat weet ik niet.bram en thijs schreef: Het is met honden net als met trouwen: in voor- en tegenspoed. In sickness and in health.
Drie van mijn honden zijn herplaatsers geweest en ik geloof nogal dat ze er op vooruit zijn gegaan. Dan hadden ze dus niets aan valse trouw.
Elke hond verdient meer dan een baas die niet blij met hem is.
Ik geloof niet dat Inge haar honden ergens zou dumpen waar ze minder dan optimaal op hun plek zitten en bij haar zit Numa nu eenmaal niet goed. Liever alleen op een terrein dan alleen in de keuken. Het is nu eenmaal geen sociale hond dus dat hondse contact gaat hij sowieso niet krijgen.
Waarom Seppe ook weg moet begrijp ik niet maar zolang hij er zelf geen last van krijgt is het geen probleem. Dat heet verhuizen en dat doen we allemaal weleens, meestal omdat het er beter van wordt.
Nogmaals. Als hij daar onder de mensen was was het anders. Maar dat kan hij blijkbaar niet. Als daar honden lopen en ze een roedel zijn is het ook anders. Maar dat is zover ik lees ook niet mogelijk.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dagmar88 schreef:bram en thijs schreef:Mischien had de vrouw alleen er om te beginnen geen tweede reu bij moeten nemen.Nanna schreef:Ik zou het best begrijpen als er eentje herplaatst werd hoor.
Nu is dit wat het is.
Inderdaad nu is de situatie zo en zullen er beslissingen genomen moeten worden om herhaling te voorkomen.
En hoe Inge woont vergelijken met waar Jessica woonde toen de dames gescheiden moesten worden is niet geheel reëel.
-
laeken
- Zeer actief
Nu is dit de reden om gewoon allebei de honden weg te doen. Nieuwe sporthond kopen? Sorry. Niet fair in mijn optiek. En die dan weer weg als hij te laf of te fel is? Ik hou er niet van en zeg ervan wat ik wil. Ik hou van herders en heb ze gehad. Ik vind dat niet kunnen als het zo ten koste van de honden gaat. Verder kan je zelf als baas ook de nodige dingen doen die maken dat er niet het beste uit de betreffende hond komt.dagmar88 schreef:bram en thijs schreef:Mischien had de vrouw alleen er om te beginnen geen tweede reu bij moeten nemen.Nanna schreef:Ik zou het best begrijpen als er eentje herplaatst werd hoor.
Nu is dit wat het is.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Puur en alleen dat. Ik begrijp prima dat er ééntje weggaat en dat lijkt me ook volledig in het belang van alle partijen.Nanna schreef:Ik zou het best begrijpen als er eentje herplaatst werd hoor.
Maar ik vraag me ook af... waarom allebei? Numa is duidelijk een probleemgeval en het ziet ernaar uit dat Inge vind dat hij bij haar niet meer op de plaats is. Daar heb ik wel respect voor op zich, ik heb zelf een probleemherder en ik weet wat het inhoud. En hoewel ik het zelf nooit anders zou willen dan dat hij bij mij is, weet ik ook hoeveel het vergt. En als je er dan een mooie en geschikte plek voor kan vinden, kan ik dat wel begrijpen.
Maar Seppe? Als je Numa niet ''kwijt kan'' en Seppe wel... dan snap ik dat wel. Maar moet Numa dan ook alsnog weg? Is zijn probleemgedrag, die al die jaren al aanwezig was, dan reden om hem nu alsnog te herplaatsen? En stel dat Numa wel te plaatsen is? Waarom dan ook Seppe? Of is het omdat Seppe de meeste schade deed, zit daar de schrik?
Ik wil zeker niet té snel oordelen... Ik vraag het me alleen wel af.
Hoe dan ook sterkte, Inge. Lijkt me een rotsituatie, dit.

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik vond het ook al wat raar dat ze beiden weg moesten. Maar dat ligt dus niet aan mij. Ik zou die jongste hond herplaatsen en het probleem geval houden. Tenzij er echt iets komt waar hij beter op zijn plek is. Maar alleen op een terrein en altijd in een kennel zou ik zelf geen fijn leven vinden voor welke hond dan ook. Hoop dat er een goede oplossing komt voor de honden.
Wil wel eens informeren hier en daar of er belangstelling is voor een van de honden. Maar wat voor probleem gedrag heeft Numa dat hij niet bij mensen in huis zou kunnen wonen?
Wil wel eens informeren hier en daar of er belangstelling is voor een van de honden. Maar wat voor probleem gedrag heeft Numa dat hij niet bij mensen in huis zou kunnen wonen?

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik denk dat iedereen hier het beste met zijn honden voor heeft en zelf het beste de beslissing kan maken of een hond bij diegene past of dat herplaatsen beter is en zo ja waarheen dan. Ik denk dat hier eigenlijk niemand is die een hond zou herplaatsen omdat het diegene wel zo goed uit komt. Niemand kent een hond zo goed als zijn baas. Ik vind het nogal makkelijk om vanaf een beeldscherm oordeel te vellen over de keuzes van een ander over het óf, waarom en waarheen van een hond herplaatsen. Ik ga er vanuit dat iemand handelt vanuit het beste van zijn kunnen en wat diegene goed dunkt.
Hindsight is 20/20...
Een heel vervelende situatie Inge. Ik hoop dat je een goede oplossing vind die voor jou en de honden goed werkt.
Hindsight is 20/20...
Een heel vervelende situatie Inge. Ik hoop dat je een goede oplossing vind die voor jou en de honden goed werkt.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Numa kan gewoon niet als huishond weg. Dan kan hij beter blijven. Inge kent hem door en door en heeft daardoor incidenten met vreemde honden weten te voorkomen. Eigen nu dus helaas niet.Yara schreef:Ik vond het ook al wat raar dat ze beiden weg moesten. Maar dat ligt dus niet aan mij. Ik zou die jongste hond herplaatsen en het probleem geval houden. Tenzij er echt iets komt waar hij beter op zijn plek is. Maar alleen op een terrein en altijd in een kennel zou ik zelf geen fijn leven vinden voor welke hond dan ook. Hoop dat er een goede oplossing komt voor de honden.
Numa is gewoon niet sociaal, niet naar andere honden (vreemde, want met Biene gaat volgens mij super) maar ook niet naar mensen.
- dagmar88
- Zeer actief
Nakisha schreef: Maar Seppe? Als je Numa niet ''kwijt kan'' en Seppe wel... dan snap ik dat wel. Maar moet Numa dan ook alsnog weg? Is zijn probleemgedrag, die al die jaren al aanwezig was, dan reden om hem nu alsnog te herplaatsen? En stel dat Numa wel te plaatsen is? Waarom dan ook Seppe? Of is het omdat Seppe de meeste schade deed, zit daar de schrik?
Hoe ik het lees is het onwaarschijnlijk dat er eerder iemand voor numa komt en was er toch al sprake van dat die ergens anders beter op zijn plek zou zijn.
Nu komt er extra druk bij door het incident en de spanning.
Je gaat niet oneindig af zitten wachten met het risico op bloed op het plafond, en het beschadigen van een lieve, sociale, makkelijk plaatsbare hond.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dat bedoel ik ook niet, in een woonwijk. Mijn honden zijn ook niet geschikt om in een woonwijk te wonen. Dat wordt ook niks. Maar of hij bijvoorbeeld wel op een boerderij kan en dan in de avonden wel gewoon in huis. Ik had het even beter moeten verwoorden, mijn excuses. Mijn vraag is dus of hij wel gewoon in huis kan zonder andere honden, kinderen etc? Hij zit bij haar ook gewoon in huis neem ik aan of leeft hij in een kennel?crutz schreef:Numa kan gewoon niet als huishond weg. Dan kan hij beter blijven. Inge kent hem door en door en heeft daardoor incidenten met vreemde honden weten te voorkomen. Eigen nu dus helaas niet.Yara schreef:Ik vond het ook al wat raar dat ze beiden weg moesten. Maar dat ligt dus niet aan mij. Ik zou die jongste hond herplaatsen en het probleem geval houden. Tenzij er echt iets komt waar hij beter op zijn plek is. Maar alleen op een terrein en altijd in een kennel zou ik zelf geen fijn leven vinden voor welke hond dan ook. Hoop dat er een goede oplossing komt voor de honden.
Numa is gewoon niet sociaal, niet naar andere honden (vreemde, want met Biene gaat volgens mij super) maar ook niet naar mensen.

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Het zou fijn zijn als je eens stopt met invullen en gaat lezen wat er echt staat, want je slaat zoals wel vaker compleet de plank mis.laeken schreef:Dus Numa is afgeschreven? Haal maar op en zoek het uit? Hou je ineens niet meer van hem nu? Boos op hem?Inge schreef:Marc ik ga me naar jou niet verantwoorden, heb ik geen enkele behoefte aan. Je mag Numa heel zielig vinden, ik denk dat dit voor hem een goede optie zou kunnen zijn, punt. Ik weet wat ik met hem in huis heb en ik weet ook dat hem als huishond plaatsen op geen enkele manier een optie is. Is Numa zo erg dan? Ja, die is zo erg. En als jij het allemaal beter denkt te weten terwijl je hem nog nooit gezien hebt en dus niet weet waar je het over hebt mag je hem komen halen en voor hem een goede plek zoeken. Maar dan wel op jouw verantwoordelijkheid.
Je voelt je ook aangevallen geloof ik. Numa heb je toch zelf gekocht en opgevoed? Mij maakt het niks uit wat je met die hond doet hoor. In elk geval wil je er nu je handen vanaf trekken ineens. Ik denk alleen even AAN je hond en of je dat bevalt of niet maakt me niks uit. Als ik iets zeg denk ik niet vaak aan de baasjes. Die regelen hun eigen leventje wel en die maken wel de keuzes die voor hen het makkelijkst zijn blijkbaar.
Numa heeft geen keuzes dus vandaar dat ik me afvroeg waarom je ineens al je honden weg wil doen ten koste van de honden? Numa leeft bij jou en is daar ook opgegroeid toch? Ben je hem zat? Boos op hem of wil je nieuwe honden om mee te trainen? Ik vraag me gewoon af hoe je erbij komt om ineens twee honden weg te willen doen die nergens om gevraagd hebben.
Numa is een draak zeg je en je zet er zelf Seppe bij. Die heel zacht zou zijn van karakter. Allemaal leuk tot het onvermijdelijke gebeurd en nu kunnen ze allebei wegwezen. Ik mag daar best mijn vraagtekens bij hebben als je daarna weer nieuwe honden gaat kopen. Gewoon omdat ik het lullig voor je honden vind. Herders herplaatsen vind ik eigenlijk bijna altijd Not done. Zeker zonder reden want 5 jaar was het prima. Zo prima dat er nog wel een reu bij kon. Als je er 1 herplaatst kies je voor de honden. Nu kies je voor jezelf ten koste van die honden en dat vind ik niet netjes als je eerst 2 mechelse herder reuen koopt en groot brengt. Als een ander dat deed vond je dat zelf ook wel apart denk ik. Dus ik vind het apart....
Er staat nergens dat beide honden herplaatst zullen worden en dat Numa dus weg moet. Er staat dat ik herplaatsen overweeg als ik een plek zou vinden waar ze beter af zijn.
Als ik als eerste een plek vind voor Numa die voor hem beter zou zijn maak ik die keuze, als ik voor Seppe als eerste een plek vind maak ik die keuze. Voor Numa is het niet gemakkelijk een goede plek te vinden, niet met zijn karakter. Veiligheid staat namelijk voorop. Als ik voor hem ergens een plek vind waar hij beter tot zijn recht komt en mag doen wat hij het liefste doet, hoezo kies ik dan voor mezelf? Sterker nog, wat is er mis met voor jezelf kiezen?
Ik heb nog nooit van mijn leven een hond herplaatst, ik heb mezelf altijd aangepast aan de honden die ik heb en heb er mezelf vrijwillig beperkingen mee opgelegd. Mijn sociale leven staat al jaren op een lager pitje omdat het met Numa niet mogelijk is onverwachts bij me op de stoep te staan, ik moet altijd zorgen dat ik de veiligheid van de ander kan garanderen. Dat heb ik met liefde voor hem gedaan en dat blijf ik doen als ik geen goede plek voor hem vind.
Van zijn 3 broers zijn er 2 al voor ze een jaar oud waren verdwenen in de handel, terwijl ze bij ervaren mensen waren geplaatst. Dat zegt iets over de karakters van deze honden denk ik, de combinatie is ook nooit opnieuw gedaan. Ik kies niet zomaar voor een dier, ik ga ervoor met alles wat ik kan. Dat heb ik bij Numa ook 5 jaar gedaan en dat blijf ik doen, maar hoe eerlijk is het om hem zo te moeten beperken? Hij heeft nu ook geen sociaal contact behalve met mij en met mijn honden. Dat kan namelijk niet. Hij kan niet door mijn vader uitgelaten worden en gaat dus naar het pension waar hij al vanaf pup komt als ik een cursus heb en de hele dag weg ben. Dat is de enige plek waar ik hem met een gerust hart naartoe breng, want daar kennen ze hem van kleins af aan en hoeven ze hem niet perse uit de kennel te halen omdat hij een eigen uitloopren heeft, daar wordt bij dat pension altijd rekening mee gehouden.
Ik heb de keuze gemaakt Seppe vorig jaar in huis te halen, dat is wat verwijtbaar zou kunnen zijn. Tegelijkertijd was het de bedoeling dat Numa destijds verkocht zou zijn, maar dat is om verschillende redenen niet doorgegaan. Tot 1,5 week geleden ging het ook probleemloos tussen de mannen, na de gewenningsperiode van Numa aan Seppe toen hij klein was (daar heb ik weken voor uitgetrokken).
Er is het afgelopen jaar heel veel gebeurd wat allemaal invloed zal hebben gehad. Zo ben ik na bijna 15 jaar vertrokken op mijn oude club, heb ik een half jaar lang daardoor niet kunnen trainen en ben nu sinds een klein half jaar pas weer bezig. Ik leef al maanden met heel veel onrust door een verstandelijk beperkte bovenbuurman die voor veel onrust zorgt met geluidsoverlast, psychotische episodes, ramen die eruit vliegen en meerdere keren per week politie bij hem op de stoep. Iets waar ik niets aan kan veranderen, maar tegelijkertijd zorgt dit wel voor onrust en spanningen, ook bij de honden. Zelfs halfdove Biène heeft er last van. Numa wordt steeds feller hierdoor en Seppe moet vaker gecorrigeerd worden vanwege blaffen dan ik zou willen. Deze jongen moet zijn huis uit maar weigert, dat wordt dus een traject via de rechter en dat kan dus nog wel even duren. Tot die tijd blijft de onrust er.
En het heeft ook effect op mezelf. Ik heb een drukke en verantwoordelijke baan, maar slaap al maanden slecht. Dat eist zijn tol. Dat maakt dat ik wellicht thuis minder scherp ben, waardoor heeft kunnen gebeuren wat er gebeurd is. Dat neem ik mezelf kwalijk.
Wat voor keuze ik uiteindelijk ook maak, het is mijn keuze, die ik naar mezelf moet kunnen verantwoorden en naar niemand anders. Zeker niet naar mensen die mij en mijn honden niet kennen en oordelen vanachter een schermpje. Ik ben degene die met mijn keuze zal moeten leven. De mensen die dicht bij me staan weten hoe moeilijk dit voor me is en steunen me en dat is wat er werkelijk toe doet.
Groetjes Inge