Cindy52 schreef:*Wolf* schreef:Ik kan veel hebben, heb zelf opvanghonden gehad met de nodige problemen, maar agressie of iets in die vorm naar mensen toe, daar zou ik het ook wel moeilijk mee hebben. En dan vooral als je die mensen niet kunt vermijden omdat je letterlijk boven op elkaar woont. Jammer Sabi dat het zo gelopen is, maar beter dat je snel beslist hebt dat dit een maatje te groot voor je was. En hopelijk vind je een hond, opvanger of blijvend, die beter bij jullie passen

Agressie ? de hond waarschuwt keurig ! Een week waarvan het de eerste dagen geweldig gaat ! Nee hoor, kan geen respect opbrengen voor dat soort mensen. Wel beginnen te gillen waarom ze hem geen nieuwe naam mag geven, daarom dus !!!
Ik had ook een heleboel andere opmerkingen kunnen quoten maar deze sprong er voor mij wel uit,
cindy ik zie jou overal zeggen dat sabi er niet goed aan heeft gedaan om de hond naar DeDiana te laten gaan en dat ze er niks voor over heeft enz enz..
En dat de hond absoluut geen agressie vertoont maar keurig waarschuwt.
Maar nu vraag ik me met oprechte interesse af hoe je daar bij komt? Je hebt de hond niet gezien in deze situatie, je hebt een vermoeden dat het geen agressie is, oke kan, dat vermoeden heb ik ook. Maar jij had het dus beter gevonden als Sabi niet aan de bel had getrokken? Want door zo tekeer te gaan zullen andere mensen die opvangen misschien wel denken 'oh, we mogen niet opgeven'. En dan?
Dan lijkt me de hond meer de dupe te worden.
Het is voor Sabi niet geworden zoals ze het zich had voorgesteld, absoluut niet. Maar als ik lees dat ze de hond niet meer uit de bench durven te laten omdat hij zo extreem reageert op bezoek vraag ik mij af waarom jij in hemelsnaam zo steigert van de beslissing om hem ergens anders te plaatsen?
In t kort, het is nogal gemakkelijk om een oordeel te vellen over iemand vanachter je computer, maar zonder beeldmateriaal kun je in deze situatie volgens mij helemaal niks zeggen. Daarom begrijp ik niet waarom je er zo een punt van maakt en jezelf er zo over opwindt?