Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De hond die niet bestaat?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

&nicole
Zeer actief

Re: De hond die niet bestaat?

Ongelezen bericht door &nicole »

Heavy schreef:Ja Tibetaan hoort in groep 9 gezelschapshonden maar is een hond die vee hoed maar niet op de manier van een terriër maar op de manier van een Herder.

Vraag ik me toch af waar dat Terriër vandaan komt :denken:
Terrier is er ooit eens opgeplakt omdat het uiterlijk wat lijkt op dat van een terrier.
Tibetaantjes zijn echte herdershondjes, dat merk je in alles ;) Ze hebben qua karakter veel weg van de schapendoes vind ik, maar dan met wat meer eigen initiatief en ondeugendheid. (Gebaseerd op de 4 schapendoezen die ik ken ;) )
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Dromer schreef:Kan iemand wat meer vertellen over die powderpuff? Mooie vacht vind ik. Ziet er lekker zacht uit....maar is het haar van het koppie weggeschoren of groeit daar niks? Ik hou niet van kale snoetjes.
Dat haar wordt weggeschoren. Dit is er eentje zonder geschoren bek (wel met geschoren oren):
Afbeelding
Ik vind er naakt helemaal niets aan maar zoals bovenstaande :I:

Ik kan het me niet eens inbeelden, een weekje zonder haar in huis. Maar het lijkt me ge-wel-dig!
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Heavy schreef: Nóg meer ondeugendheid dan een Schapendoes :80:
:lol1:
Het zijn grappenmakers, als ze wat in hun hoofd hebben krijg je dat er maar moeilijk uit :)
Doesjes zijn ook ondeugend, maar naar wat ik ervaren heb wat beter af te leiden en ze vinden het leuker om te werken voor de baas :)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je naar een cocker gaat kijken, kijk dan ook eens naar de working cocker. Die is wel actiever dan de voor de show gefokte cockers, maar veel gezonder. Die worden namelijk minder op uiterlijk en meer op karakter en gezondheid gefokt.

En mocht je voor een hollandse smous of voor een markiesje willen gaan, zou ik zo snel mogelijk inschrijven. Je hebt er namelijk een aardige wachtlijst (reken maar op een jaar) voor ;) En voor beide rassen geldt: meehelpen aan de opbouw van het ras is op z'n minst zeer gewenst (bij de smous zelfs verplicht, lees ik op hun site). Naar mijn persoonlijke mening is de keuze voor een ras in opbouw ook een keuze om mee te werken aan het gezond voortbestaan van dat ras. Wil je dat niet, zoek dan liever een ander ras of neem een hondje uit het buitenland dat er erg op lijkt
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

dagmar88 schreef:Je zou kunnen kijken naar hondjes die in de opvang zitten bij kinderen.

http://www.sos-strays.nl/nederlands/grifa.html

GRIFA is een lieve, vrolijke kwispel! Ze is een flinke dame met een heerlijke knuffelberenvacht. Ze is verschrikkelijk blij wanneer je bij haar bent en heel gelukkig als je haar aandacht geeft. Ze doet heel erg haar best voor je. GRIFA is eigenlijk lief voor alles en iedereen.
GRIFA houdt van lekker stoeien en spelen, maar vindt ook haar rust. Ze is altijd in voor een wandeling of een spelletje, maar ze kan zich ook prima zelf vermaken. Ze is af een toe wat klunzig.
GRIFA loopt keurig aan de lijn. Ze is zindelijk. En ze is een makkelijke eter, nu krijgt ze brokken en droogvoer. Ze heeft geen voernijd.
Ze is lief en rustig met kinderen. Ze kijkt niet om naar de konijnen, dus geen jachtinstinct. Ze is wel waaks, maar zeker geen herriemaakster.

Afbeelding
Die is echt leuk!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6#p7170346" onclick="window.open(this.href);return false;

en als reactie daarop:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7#p7170377" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus nee, Grifa hoef je niet nog eens aan te bieden als optie. Is nu al minstens twee keer gebeurd ;)
billy20
Actief

Ongelezen bericht door billy20 »

Mbt de cocker. Het rode cocker syndroom BESTAAT NIET MEER. De reden dat ik dit met hoofdletters schrijf is omdat tegenwoordig nog cockers worden afgemaakt omdat mensen vergeten dat schattige hondjes ook opgevoed moeten worden. Met het gevolg dat ze met een valse cocker zitten die onder het mom van rode cocker syndroom wordt afgemaakt.
Er zijn maar een paar fokkers van working cockers in NL en die verkopen alleen aan jagers.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Dromer schreef:Kan iemand wat meer vertellen over die powderpuff? Mooie vacht vind ik. Ziet er lekker zacht uit....maar is het haar van het koppie weggeschoren of groeit daar niks? Ik hou niet van kale snoetjes.
De vacht van een PP is drama.De mijne is na lang wikken en wegen kort geschoren en lijkt nu op een poedel.Je moet echt geluk hebben wil je er één met een makkelijke vacht aantreffen.
Verder vind ik het geen alround gezinshond.De mijne plakt lekker achter mij aan de hele dag en de rest van het gezin tollereert hij.Het is een chinees en die aziaten hebben tooch over het algemeen een wat apart karakter.
Hij houd trouwens niet van nat niet van kou en niet van sneeuw.Dus de hondeschool kan je alleen in het zomerseizoen doen bij droog weer,anders gaat de mee werk stand uit.

Ik vind het een zalig hondje,maar het tegenovergestelde van mijn keeshond wat een uber sociale hond is tegen mens en dier en alles leuk vind .Wat voor weer het is kan hem niet bommen.Op zich zijn dat ok hele leuke honden maar dan moet je wel tegen veel losse haren kunnen.

Ik heb ook een Tibetaan gehad 16 jaar lang,ze is er 17 geworden.Dus ik kan niet zeggen dat ze ongezond was.Reuze slimme hond,ik heb er GG mee gedaan dat deed ze heel goed.Wel wat eigenwijs ,maar prima te leiden verder.Ik vind zelf de tibetaan minder luidruchtig als de schapendoes en wat rustiger in huis.
In de tijd dat ik ze haar had dat is denk ik nu een jaar of 8 geleden dat ze is gestorven was er sprake van om de tibetaan ,Tibetaanse apso te noemen omdat het id een soort herdershondje is.
God,het is niet goed om erover te schrijven,ik mis ze ineens vreselijk :(:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fotogravinnetje schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6#p7170346

en als reactie daarop:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7#p7170377" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus nee, Grifa hoef je niet nog eens aan te bieden als optie. Is nu al minstens twee keer gebeurd ;)

:roll: Lekker belangrijk. Volgens mij wordt er ook niet voor nu direct een hond gezocht.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

billy20 schreef: Er zijn maar een paar fokkers van working cockers in NL en die verkopen alleen aan jagers.
Ik ken toch in ieder geval iemand die niet jaagt en toch een Working Cocker heeft. Die sport er wel mee trouwens (agility) en ik dacht ook dat die de hond niet uit het buitenland had gehaald.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

beatje schreef:
De vacht van een PP is drama.De mijne is na lang wikken en wegen kort geschoren en lijkt nu op een poedel.Je moet echt geluk hebben wil je er één met een makkelijke vacht aantreffen.
Verder vind ik het geen alround gezinshond.De mijne plakt lekker achter mij aan de hele dag en de rest van het gezin tollereert hij.Het is een chinees en die aziaten hebben tooch over het algemeen een wat apart karakter.
Hij houd trouwens niet van nat niet van kou en niet van sneeuw.Dus de hondeschool kan je alleen in het zomerseizoen doen bij droog weer,anders gaat de mee werk stand uit.
De vacht van _jouw_ PP is een drama.
De Chinese naakthond heeft behalve de naam helemaal niets met Azië te maken. Zeker niet qua karakter.
Ik heb je geloof ik nog nooit iets positiefs over welke naakthond dan ook horen vertellen dus waarom je voor het ras hebt gekozen is mij een raadsel.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

De Chesapeake Bay Retriever zwemt zomer en winter graag, kom je altijd met een schone hond thuis.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

misschien is het al gezegd maar cocker spaniëls zijn niet altijd even gemakkelijke honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Lunatic schreef:
Saschesfloor schreef:
Lunatic schreef:
Saschesfloor schreef:De Westie zal ik niet snel doen wat betreft de gezondheid. Dan zal ik eerder voor de Cairn Terrier gaan, qua uiterlijk en karakter bijna hetzelfde, alleen een stuk gezonder. Er zal misschien wat werk zitten in het hond - cavia verhaal, maar de meeste Cairns is het prima te leren dat ze van eigen dieren af moeten blijven.
Is de westie tegenwoordig zo ongezond? :(
Ja, ze hebben veel last van allergie. Echt een drama . Mijn Westie is bijna 14 geworden maar vraag niet hoe. Er was altijd wat met die hond. In mijn trimsalon hoor ik niet anders. Mijn hart gaat echt sneller kloppen als ik een Westie zie, maar ik begin er niet meer aan.

Bij de Cairn inderdaad wel even opletten dat je een hondje haalt bij een bij de nctc aangesloten fokker. Dan is de pup getest op levershunt.
Erg jammer hoor, ik ben nog steeds gek op die kleine witte monstertjes :I:
Is de cairn te vergelijken qua karakter en enthousiastme? Mijn zwager heeft een cairn en een westie, maar is vind die cairn maar een suf beest, kan aan de hond liggen natuurlijk :F:
Ik ook :I: Mis Sacha nog, dat was zo'n lekker hondje. Maar ik durf niet meer.

Mijn Cairns zijn zeker niet suf, af en toe wens ik dat de jongste een beetje suffer zou zijn :mrgreen: . Qua karakter vind ik ze niet veel verschillen met de Westie.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Lunatic schreef:
Saschesfloor schreef:
Lunatic schreef:
Saschesfloor schreef:De Westie zal ik niet snel doen wat betreft de gezondheid. Dan zal ik eerder voor de Cairn Terrier gaan, qua uiterlijk en karakter bijna hetzelfde, alleen een stuk gezonder. Er zal misschien wat werk zitten in het hond - cavia verhaal, maar de meeste Cairns is het prima te leren dat ze van eigen dieren af moeten blijven.
Is de westie tegenwoordig zo ongezond? :(
Ja, ze hebben veel last van allergie. Echt een drama . Mijn Westie is bijna 14 geworden maar vraag niet hoe. Er was altijd wat met die hond. In mijn trimsalon hoor ik niet anders. Mijn hart gaat echt sneller kloppen als ik een Westie zie, maar ik begin er niet meer aan.

Bij de Cairn inderdaad wel even opletten dat je een hondje haalt bij een bij de nctc aangesloten fokker. Dan is de pup getest op levershunt.
Erg jammer hoor, ik ben nog steeds gek op die kleine witte monstertjes :I:
Is de cairn te vergelijken qua karakter en enthousiastme? Mijn zwager heeft een cairn en een westie, maar is vind die cairn maar een suf beest, kan aan de hond liggen natuurlijk :F:
Ik ook :I: Mis Sacha nog, dat was zo'n lekker hondje. Maar ik durf niet meer.

Mijn Cairns zijn zeker niet suf, af en toe wens ik dat de jongste een beetje suffer zou zijn :mrgreen: . Qua karakter vind ik ze niet veel verschillen met de Westie.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Dromer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dromer »

And the search continues...
Wat vinden jullie van deze? Een cocker kruising. Nadeel is dat het verharen niet in te schatten is natuurlijk...en dat ik niet weet wat ze al heeft meegemaakt.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... aniel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens las ik ergens dat cockers voortdurend verharen....is het een kwestie van mazzel hebben?
beatje

Dromer schreef:And the search continues...
Wat vinden jullie van deze? Een cocker kruising. Nadeel is dat het verharen niet in te schatten is natuurlijk...en dat ik niet weet wat ze al heeft meegemaakt.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... aniel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens las ik ergens dat cockers voortdurend verharen....is het een kwestie van mazzel hebben?
Ik weet anders nog een blonde cocker die weg moet, hij woont nog wel aan de kust in belgie.Moet weg wegens een scheiding.Een jonge reu die enorm goed schijnt te luisteren.
Maar ik ken hem zelf niet,maar een vriendin van mij wel.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

iones schreef:misschien is het al gezegd maar cocker spaniëls zijn niet altijd even gemakkelijke honden.
dat ligt meestal aan een gebrek aan beweging en opvoeding.
Afbeelding
Dromer
Vaste gebruiker

Bedankt! Ik zou eerder voor een teefje gaan denk ik. De hond die we nu 3x per dag uitlaten is een reu. Hij zet overal geurvlaggen uit en kan andere reuen niet uit staan. Met teefjes heeft hij geen moeite. En aangezien ze straks vaak samen uitgelaten zullen worden, houden we daar wel rekening mee.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Dat wordt inderdaad geschoren en dat hoeft natuurlijk niet.
Er staan genoeg foto's van PP zonder kaal snoetje, of met een glad geschoren snoet (maar niet kaal).
Afbeelding

Afbeelding Een pup

En dit is glad geschoren, maar niet kaal. De cocker heeft toch ook gewoon kort haar op zijn snoet ?
Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
beatje

sirene schreef:
beatje schreef:
De vacht van _jouw_ PP is een drama.
De Chinese naakthond heeft behalve de naam helemaal niets met Azië te maken. Zeker niet qua karakter.
Ik heb je geloof ik nog nooit iets positiefs over welke naakthond dan ook horen vertellen dus waarom je voor het ras hebt gekozen is mij een raadsel.
Ik heb er ene genomen omdat ik toch ergens tegen moet schoppen. :tongue:
Ik vind het erger om mensen foute voorlichting te geven en mijn ras op te zitten hemelen om zo een hond in een niet passend gezin te laten komen.Het haar van mijn powderpuf is een drama,en ik weet van fokkers dat hij niet de enigste is.Helaas is het als pup niet te voorspellen hoe een vacht word.

China ligt bij mij weten nog altijd in Oost-azie dus vallen ook chinezen onder aziaten.De meeste aziatische honden rassen hebben een ander karakter als een doorsnee hond.Ik zeg daar niks verkeerd mee, buiten dat het nu niet een bepaald allemansvrienden zijn.Dat een hond qua karakter anders is, maakt een hond niet slechter alleen kan het zijn dat iemand dat karakter juist niet zoek of andersom juist wel.
En bovendien heb je ook nog altijd honden die de uitzondering bevestigen en juist wel heel sociaal zijn.Maar dat heb je met ieder ras.Hoe goed je ook kiest, iedere hond is een eigen persoonlijkheid.
Wat dat betreft is een herplaatser veel makkelijkerin te schatten als een pup.
Dromer
Vaste gebruiker

Tja, de labrador....Die kan ik echt niet overal mee naartoe nemen. Het is een enorm beest, neemt nogal veel ruimte in zeg maar. :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

beatje schreef: China ligt bij mij weten nog altijd in Oost-azie dus vallen ook chinezen onder aziaten.
Ze komen helemaal niet uit China.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Dromer
Vaste gebruiker

Wat betreft de powderpuff hoor ik dus twee hele verschillende meningen. Een eenkennig hondje lijkt me niet handig ivm vriendjes van de kinderen die komen spelen. Liever een allemansvriend.
Dromer
Vaste gebruiker

Sonja, hoe waren/zijn jouw naaktjes met kinderen? En met vreemden?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Dromer schreef:Wat betreft de powderpuff hoor ik dus twee hele verschillende meningen. Een eenkennig hondje lijkt me niet handig ivm vriendjes van de kinderen die komen spelen. Liever een allemansvriend.
Dat kun je bij een herplaatser toch prima inschatten ? Net als die vacht.
Voor een echte allemansvriend kun je bij een pup beter voor een spanielachtige gaan. En dan voor de kwaliteit van de vacht in ieder geval niet castreren!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Dromer schreef:Sonja, hoe waren/zijn jouw naaktjes met kinderen? En met vreemden?
Ik heb geen Chineesjes hè, alleen Peruanen. Dat is een heel ander type hond die ik dus weer niet zou aanraden ;)
Die zijn wel terughoudend naar vreemden, behalve degenen die de rasstandaard niet hebben gelezen. Ik heb er 3 (gehad) die ik zonder twijfel zo bij kinderen kon laten.
Ik ken ook Chineesjes die eenkennig zijn maar ook die heel gezellig en uitbundig zijn. Zoals het hoort, lekker vrolijke hondjes. Dat kun je al prima aan de hand van de honden van de fokker en de ouderdieren inschatten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Zeker weten geen poedel?

Ook niet als het niet op zijn poedels geschoren is? :engel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is hoe zij er nu uit ziet:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Kijk uit met powderpuffs. Toen ik voor de eerste enting bij mijn dierenarts was ze erg blij dat ik een poedel had en geen powderpuff (was een van de eerste vragen, welke van de 2 het was).
Powderpuffs blijken veel problemen te hebben met de tanden en zowieso een slechtere gezondheid te hebben.
Ik heb voorheen even getwijfeld (ik heb 1 pp een paar keer gezien en vond die heel leuk), maar ben blij het uiteindelijk niet gedaan te hebben.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dromer schreef:Bedankt! Ik zou eerder voor een teefje gaan denk ik. De hond die we nu 3x per dag uitlaten is een reu. Hij zet overal geurvlaggen uit en kan andere reuen niet uit staan. Met teefjes heeft hij geen moeite. En aangezien ze straks vaak samen uitgelaten zullen worden, houden we daar wel rekening mee.
dan zou ik ook voor een teefje gaan idd.
overal (laten) vlaggen is ook opvoeding, trouwens :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”