Dromer schreef:Kan iemand wat meer vertellen over die powderpuff? Mooie vacht vind ik. Ziet er lekker zacht uit....maar is het haar van het koppie weggeschoren of groeit daar niks? Ik hou niet van kale snoetjes.
De vacht van een PP is drama.De mijne is na lang wikken en wegen kort geschoren en lijkt nu op een poedel.Je moet echt geluk hebben wil je er één met een makkelijke vacht aantreffen.
Verder vind ik het geen alround gezinshond.De mijne plakt lekker achter mij aan de hele dag en de rest van het gezin tollereert hij.Het is een chinees en die aziaten hebben tooch over het algemeen een wat apart karakter.
Hij houd trouwens niet van nat niet van kou en niet van sneeuw.Dus de hondeschool kan je alleen in het zomerseizoen doen bij droog weer,anders gaat de mee werk stand uit.
Ik vind het een zalig hondje,maar het tegenovergestelde van mijn keeshond wat een uber sociale hond is tegen mens en dier en alles leuk vind .Wat voor weer het is kan hem niet bommen.Op zich zijn dat ok hele leuke honden maar dan moet je wel tegen veel losse haren kunnen.
Ik heb ook een Tibetaan gehad 16 jaar lang,ze is er 17 geworden.Dus ik kan niet zeggen dat ze ongezond was.Reuze slimme hond,ik heb er GG mee gedaan dat deed ze heel goed.Wel wat eigenwijs ,maar prima te leiden verder.Ik vind zelf de tibetaan minder luidruchtig als de schapendoes en wat rustiger in huis.
In de tijd dat ik ze haar had dat is denk ik nu een jaar of 8 geleden dat ze is gestorven was er sprake van om de tibetaan ,Tibetaanse apso te noemen omdat het id een soort herdershondje is.
God,het is niet goed om erover te schrijven,ik mis ze ineens vreselijk