En ik ook. Ik weet dat het heel lastig is en helemaal niet 123 over gaat, maar je ziet toch snel of iemand eraan werkt of dat ze erbij staan te lachen. (En ja, gewoon doorlopen zonder er aandacht aan te besteden kan ook eraan werken zijn)Tineke schreef:Dat heb ik ook ,als ik zie dat ze hun best doen dan ben ik veel begripvoller dan dat ze het maar aan blijven kijken bij hinderlijk gedrag.renee-uk schreef:als ik zie dat mensen er mee bezig zijn heb ik daar veel meer begrip voor, dan met mensen die het allemaal maar laten gaan en het stiekem ook wel stoer vinden.
en ook dat geldt voor grote en kleine honden
meer dan je best kun je niet doen, toch?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleinere honden aggresiever?
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Kleinere honden aggresiever?
-
Dinos
En VISA versa want heel je verhaal klopt, alleen belicht uit het oogpunt van mini, VISA versa is het hetzelfde.laeken schreef:Zouden mensen het respecteren dat ik geen grote honden bij mijn hondje wil dan was er niks aan de hand. Maar ze roepen soms, hij doet niks hoor. En dan sta ik daar weer. Mijn hondje staartje tegen de buik en grommen, grote hond duwt gewoon de neus eronder en negeert elke vorm van afwijzing door mijn hondje. Snap niet dat ze niet bijt. Ze gromt en snapt alleen. Ben ik wel blij mee hoor, maar als ze gebeten had snap ik dat ook nog wel. Ze wil het niet. Echter, ze wordt totaal niet serieus genomen. Valt me dus nog mee dat ze geen schurfthekel aan grote honden heeft.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
had chezz zo dat hij aan de riem andere honden negeerde, naar paar x een aanvaaring met loslopenderanetje schreef:Natuurlijk kan een deel van het probleem ontstaan door onbenullig of ruw gedrag van grotere honden tegen een kleintje, maar opvoeding staat bij mij wel op de eerste rang.
Direct daar achter komt de zorgvuldigheid van bazen van grote honden, zodat die kleintjes niet in de knel komen.
labrador en berner. maar laatst dook er weer een zwarte labrador op hem. ja nu ben ik weer terug bij af.
op de club gaat het goed, zowel los als aan de riem, maar hier in de buurt valt hij weer uit. ben ook maar
weer druk bezig om het eruit te zien te krijgen. want ben er echt niet blij mee.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mwah niet helemaal hoor ,een chi die Rio onder zijn kont wil ruiken heeft een laddertje nodig op zijn minstDinos schreef:En VISA versa want heel je verhaal klopt, alleen belicht uit het oogpunt van mini, VISA versa is het hetzelfde.laeken schreef:Zouden mensen het respecteren dat ik geen grote honden bij mijn hondje wil dan was er niks aan de hand. Maar ze roepen soms, hij doet niks hoor. En dan sta ik daar weer. Mijn hondje staartje tegen de buik en grommen, grote hond duwt gewoon de neus eronder en negeert elke vorm van afwijzing door mijn hondje. Snap niet dat ze niet bijt. Ze gromt en snapt alleen. Ben ik wel blij mee hoor, maar als ze gebeten had snap ik dat ook nog wel. Ze wil het niet. Echter, ze wordt totaal niet serieus genomen. Valt me dus nog mee dat ze geen schurfthekel aan grote honden heeft.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
soms is de frustratie zo groot dat lachen het enige is dat je nog kunt. (als een boer met kiespijn dat dan weer wel)TessaThomas schreef:En ik ook. Ik weet dat het heel lastig is en helemaal niet 123 over gaat, maar je ziet toch snel of iemand eraan werkt of dat ze erbij staan te lachen. (En ja, gewoon doorlopen zonder er aandacht aan te besteden kan ook eraan werken zijn)Tineke schreef:Dat heb ik ook ,als ik zie dat ze hun best doen dan ben ik veel begripvoller dan dat ze het maar aan blijven kijken bij hinderlijk gedrag.renee-uk schreef:als ik zie dat mensen er mee bezig zijn heb ik daar veel meer begrip voor, dan met mensen die het allemaal maar laten gaan en het stiekem ook wel stoer vinden.
en ook dat geldt voor grote en kleine honden
meer dan je best kun je niet doen, toch?
Soms ben ik het zoooooo zat. Om de dag erna weer heel trots te zijn omdat het weer beter gaat. Ach ooit zal het goed komen. Ik merk overigens dat ik het me allemaal te persoonlijk aantrek terwijl ik wel weet dat het allemaal niet zo bedoeld is.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb ook een klein vervelend hondje.
En dat is idd (gebrek aan) opvoeding.
Wat die creditcard maatschappij daar mee van doen heeft is me dan weer een raadsel
Wat die creditcard maatschappij daar mee van doen heeft is me dan weer een raadsel
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik heb er nooit om kunnen lachen, ook niet van frustratie, dus ik herken dat niet. Iedereen gaat er anders mee om, maar ik vind het niet fijn als iemand staat te lachen bij een hond die de aanval in zet / uitvalt. Ik geloof ook niet dat jij alleen maar stilstaat en lacht dan?
En ik was/ben het ook wel eens zat en de volgende dag weer trots hoe goed ze het doet. Ik heb het ook nooit goed gepraat in het echt. Gewoon excuses maken en wegwezen (bij het uitvallen). Maar goed, ik ben er erg rechtlijnig in. Andere (aangelijnde) honden bewust opzoeken, zoals in sommige voorbeelden van TS, is not done, dan houd je je hond maar vast of die nu groot of klein is. Uitvallen werk je naar mijn mening ook aan, of de hond nu groot of klein is. Alleen de manier waarop moet iedereen zelf uitzoeken, lachen en bijna aanmoedigen/goed praten vind ik geen manier.
Maar natuurlijk kom ik liever de kleine hond tegen die bewust een hond opzoekt, dan een grote hond.
- Tineke
- Zeer actief
Misschien heeft het met hun slogan te maken , Everywhere You Want to Be als er weer eens zo'n kontenruiker langs komtSuske schreef:Ik heb ook een klein vervelend hondje.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Ik praat niet vanuit 1 hond en in hokjes denk ik al helemaal niet. Hou je domme analyse dus vooral voor je. Mensen kunnen zelf prima inschatten wie ze voor zich hebben want niet iedereen is zo dom dat ze jou hulp nodig hebben om iemand te beschrijven die jij helemaal niet kent. Jij bent gewoon op je kleine klapkaak teentjes getrapt denk ik.Valerie schreef:Marc reageert altijd vanuit zichzelf en zijn eigen hond. Wat een ander vind of meemaakt past niet in zijn hokjeLightsun schreef:Wat is dit nou weer voor een opmerking?laeken schreef: Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup.
Wat heeft mijn duitse herder puppy te maken met het feit dat ik mee maak dat van de meeste agresieve ontmoetingen met honden het grootste gedeelte met kleinere honden is en ik het vreemd vind dat dit sociaal geaccepteert gedrag is?
-
laeken
- Zeer actief
Valerie, zit jij nu zelf over je eigen honden te lullen?Valerie schreef:Ik heb ook een kleine hond (37 cm stokhoogte) gehad. Ik heb nu een middel en een grotere? hond. De kleinste van de 2 kan mentaal en fysiek een stuk meer hebben dan de grote. Dat heeft dus niet altijd met hoogte te maken.blacky schreef: Doen niet heel veel anderen dat ook. Ik zie mensen met kleine honden heel anders reageren dan mensen met grote honden. waarschijnlijk omdat we ons niet in de ander kunnen verplaatsen? Marc heeft en grote en kleine honden gehad net als ik. En kijkt daardoor misschien anders naar het gedrag van de kleine hond.
-
sjm
- Zeer actief
Dat zou fijn zijn. Maar gebeurde dat maar...ayke schreef:
Het is toch eigenlijk simpel. Als iedereen nou gewoon zijn eigen hond bij zich houd, dan is er niks aan de hand.
-
sjm
- Zeer actief
Vaak wel, maar niet helemaal. Je kunt niet alles op gebrek aan opvoeding schuiven. Die kleintjes zijn vaak ook véél feller. Wat ontzettend dom is want ze vestigen alleen maar aandacht opzichzelf. Maar bij de meeste kleintjes zit het er in en zie het er dan maar eens uit te krijgen (als mensen het doen natuurlijk..)Suske schreef:Ik heb ook een klein vervelend hondje.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Gut je krijgt je zin niet en begint te beledigen. Wat sneu.laeken schreef:Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Ik praat niet vanuit 1 hond en in hokjes denk ik al helemaal niet. Hou je domme analyse dus vooral voor je. Mensen kunnen zelf prima inschatten wie ze voor zich hebben want niet iedereen is zo dom dat ze jou hulp nodig hebben om iemand te beschrijven die jij helemaal niet kent. Jij bent gewoon op je kleine klapkaak teentjes getrapt denk ik.Valerie schreef:Marc reageert altijd vanuit zichzelf en zijn eigen hond. Wat een ander vind of meemaakt past niet in zijn hokjeLightsun schreef:Wat is dit nou weer voor een opmerking?laeken schreef: Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup.
Wat heeft mijn duitse herder puppy te maken met het feit dat ik mee maak dat van de meeste agresieve ontmoetingen met honden het grootste gedeelte met kleinere honden is en ik het vreemd vind dat dit sociaal geaccepteert gedrag is?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Valerie schreef:Gut je krijgt je zin niet en begint te beledigen. Wat sneu.laeken schreef:Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Ik praat niet vanuit 1 hond en in hokjes denk ik al helemaal niet. Hou je domme analyse dus vooral voor je. Mensen kunnen zelf prima inschatten wie ze voor zich hebben want niet iedereen is zo dom dat ze jou hulp nodig hebben om iemand te beschrijven die jij helemaal niet kent. Jij bent gewoon op je kleine klapkaak teentjes getrapt denk ik.Valerie schreef:
Marc reageert altijd vanuit zichzelf en zijn eigen hond. Wat een ander vind of meemaakt past niet in zijn hokje
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Toevallig kan ik het hier wel op de opvoeding schuivensjm schreef:Vaak wel, maar niet helemaal. Je kunt niet alles op gebrek aan opvoeding schuiven. Die kleintjes zijn vaak ook véél feller. Wat ontzettend dom is want ze vestigen alleen maar aandacht opzichzelf. Maar bij de meeste kleintjes zit het er in en zie het er dan maar eens uit te krijgen (als mensen het doen natuurlijk..)Suske schreef:Ik heb ook een klein vervelend hondje.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Wat ik een beetje als leidraad door dit topic zie lopen, het gedrag of misdragen van kleine hondjes wordt "maatschappelijk geaccepteerd", kan ik mij wel in vinden.
Wij, mijn vriend en ik, zijn de baas van een Jack Russell (hussel mag ook
) en daar hebben we bewust voor gekozen. Ik ken de "reputatie" van de JR, keffen, uitvallen tot agressief aan toe. Heb vaak genoeg gezien hoe ze kunnen reageren op andere honden en dat de bazen er dan eigenlijk niet de baas over zijn.
Toen mijn vriend dus kwam met de wens voor een JR pup heb ik meteen gezegd dat we op cursus gaan met de hond en er alles aan doen om er een sociale, goed luisterende hond van te maken.
Inmiddels is Tommy 6 maanden oud en zijn we een heel eind op weg, maar wat iemand eerder in dit topic al aanhaalde het is verdomde lastig.
Ik wil niet dat iemand last heeft van mijn hond, dus als hij ergens los loopt en er komt een andere hond of een fietser of wandelaars of een trimmer aan dan roepen we hem en houden hem vast tot diegene voorbij is of lijnen hem aan.
Hij is dol op andere honden en kinderen, wil het liefst de hele dag spelen, maar moet ook nog grenzen leren en daar zijn we druk mee bezig.
Hij is in het spelen met andere, vaak grotere, honden al wel overlopen. Dan kruipt hij achter mijn benen en 30 seconden later rent hij weer vrolijk met de rest mee, ik zie dat ook als een leerproces voor hem maar waak er ook zeker voor dat het niet te ruig wordt. Dan haal ik hem onmiddelijk uit het spel.
Hij heeft ook al wel meegemaakt dat een hond niet wil en die dan van zich af snauwt, gelukkig heeft hij dan wel het besef dat hij een stap terug moet doen.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik in een stuk bos waar ze los mogen lopen een aangelijnde hond tegenkwam, dus ik roep Tommy bij mij om hem vast te houden tot ze voorbij zijn (een hond zit niet voor niets aangelijnd), zegt de eigenaar van de andere hond "oh hij doet niets hoor". Ja fijn, maar ik neem dat risico liever niet.
Maar goed, een heel verhaal.
Ik probeer als eigenaar van een kleine felle hussel wel mijn verantwoordelijkheid te nemen tegenover de buitenwereld al gaat dat met vallen en opstaan en we hebben ook heel veel plezier met hem en zijn bere trots als iets moeilijks lukt.
Wij, mijn vriend en ik, zijn de baas van een Jack Russell (hussel mag ook
Toen mijn vriend dus kwam met de wens voor een JR pup heb ik meteen gezegd dat we op cursus gaan met de hond en er alles aan doen om er een sociale, goed luisterende hond van te maken.
Inmiddels is Tommy 6 maanden oud en zijn we een heel eind op weg, maar wat iemand eerder in dit topic al aanhaalde het is verdomde lastig.
Ik wil niet dat iemand last heeft van mijn hond, dus als hij ergens los loopt en er komt een andere hond of een fietser of wandelaars of een trimmer aan dan roepen we hem en houden hem vast tot diegene voorbij is of lijnen hem aan.
Hij is dol op andere honden en kinderen, wil het liefst de hele dag spelen, maar moet ook nog grenzen leren en daar zijn we druk mee bezig.
Hij is in het spelen met andere, vaak grotere, honden al wel overlopen. Dan kruipt hij achter mijn benen en 30 seconden later rent hij weer vrolijk met de rest mee, ik zie dat ook als een leerproces voor hem maar waak er ook zeker voor dat het niet te ruig wordt. Dan haal ik hem onmiddelijk uit het spel.
Hij heeft ook al wel meegemaakt dat een hond niet wil en die dan van zich af snauwt, gelukkig heeft hij dan wel het besef dat hij een stap terug moet doen.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik in een stuk bos waar ze los mogen lopen een aangelijnde hond tegenkwam, dus ik roep Tommy bij mij om hem vast te houden tot ze voorbij zijn (een hond zit niet voor niets aangelijnd), zegt de eigenaar van de andere hond "oh hij doet niets hoor". Ja fijn, maar ik neem dat risico liever niet.
Maar goed, een heel verhaal.
Ik probeer als eigenaar van een kleine felle hussel wel mijn verantwoordelijkheid te nemen tegenover de buitenwereld al gaat dat met vallen en opstaan en we hebben ook heel veel plezier met hem en zijn bere trots als iets moeilijks lukt.

-
laeken
- Zeer actief
oh? Ik begin met beledigen? Jij spoort niet. Jij begint met beledigen en ik reageer daarop. Hou het wel even zuiver als je moeilijk wil doen tegen mij.Valerie schreef: Gut je krijgt je zin niet en begint te beledigen. Wat sneu.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Sinds je kleine Basje hebt, ben je echt volledig omgeslagen naar de kleine honden kant. Waar je het voorheen met Wuilus, Dapper, Eva en Cleo net zo irritant vond als iedereen dat uitvalgedrag van kleine honden, vind je dat nu opeens prima en heb je alle begrip ervoor.laeken schreef: Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Ik praat niet vanuit 1 hond en in hokjes denk ik al helemaal niet. Hou je domme analyse dus vooral voor je. Mensen kunnen zelf prima inschatten wie ze voor zich hebben want niet iedereen is zo dom dat ze jou hulp nodig hebben om iemand te beschrijven die jij helemaal niet kent. Jij bent gewoon op je kleine klapkaak teentjes getrapt denk ik.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Toch herken ik TS wel in haar verhaal. Moet je nagaan, een pup van 3 maanden die nu al constant aangevallen en uitgedaagd word door kleine hondjes. En inderdaad, daardoor is de kans groot dat met 2 jaar hij niet meer met (kleine) honden op kan schieten. Echt leuke ervaringen doet hij zo niet op.
Als ik op het strand met Noah loop, is er toch altijd wel 1 kleine hond die keffend achter haar aan gaat. Noah gaat het water in om de bal te halen en kijkt die hond niet aan. Zodra ze het water in gaat om de bal te halen, gaan ze keffend erachter aan. Komt ze terug gezwommen en het water uit, lopen ze van haar weg. Gooi ik weer de bal, dan begint het weer opnieuw, weer gekef tot Noah terug komt. Het zijn allemaal schijnaanvallen die ze braaf negeert, zij gelukkig wel. Tot die hond de verkeerde treft. Baasjes nemen ook nooit de moeite om in te grijpen. Zolang ze niet in Noah hangen of aan haar bal komen, vind ze alles wel best. Als een hond echt in hakken begint te happen, pak ik de bal van Noah af. Dan kan ze op een eerlijke manier een snauw uitdelen, in de hoop dat de baasjes dan wel de moeite nemen om hun hond bij zich te roepen.
Noah is trouwens 10x geduldiger dan ik ben, ik had zo een kefferd allang terug naar het baasje gesnauwd
Als ik op het strand met Noah loop, is er toch altijd wel 1 kleine hond die keffend achter haar aan gaat. Noah gaat het water in om de bal te halen en kijkt die hond niet aan. Zodra ze het water in gaat om de bal te halen, gaan ze keffend erachter aan. Komt ze terug gezwommen en het water uit, lopen ze van haar weg. Gooi ik weer de bal, dan begint het weer opnieuw, weer gekef tot Noah terug komt. Het zijn allemaal schijnaanvallen die ze braaf negeert, zij gelukkig wel. Tot die hond de verkeerde treft. Baasjes nemen ook nooit de moeite om in te grijpen. Zolang ze niet in Noah hangen of aan haar bal komen, vind ze alles wel best. Als een hond echt in hakken begint te happen, pak ik de bal van Noah af. Dan kan ze op een eerlijke manier een snauw uitdelen, in de hoop dat de baasjes dan wel de moeite nemen om hun hond bij zich te roepen.
Noah is trouwens 10x geduldiger dan ik ben, ik had zo een kefferd allang terug naar het baasje gesnauwd
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind het prima? Waar staat dat? Lees eerst even. Ik zeg dat het verklaarbaar is. Dat is iets totaal anders. Verder zeg ik dat ik uitvallen nooit toe zou staan. Dus hou het zuiver en vul niet gewoon wat in aub.duitse herder schreef:Sinds je kleine Basje hebt, ben je echt volledig omgeslagen naar de kleine honden kant. Waar je het voorheen met Wuilus, Dapper, Eva en Cleo net zo irritant vond als iedereen dat uitvalgedrag van kleine honden, vind je dat nu opeens prima en heb je alle begrip ervoor.laeken schreef: Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Ik praat niet vanuit 1 hond en in hokjes denk ik al helemaal niet. Hou je domme analyse dus vooral voor je. Mensen kunnen zelf prima inschatten wie ze voor zich hebben want niet iedereen is zo dom dat ze jou hulp nodig hebben om iemand te beschrijven die jij helemaal niet kent. Jij bent gewoon op je kleine klapkaak teentjes getrapt denk ik.
-
laeken
- Zeer actief
En hoe logisch is het dat ik nu de andere kant van het verhaal OOK zie? Verder vind ik het gewoon vreemd dat mensen zo zeiken over elkaars honden.
-
Manu
Nouja je reageert al vrij fel in het hele topic. Alsof niemand met een grote hond weet hoe moeilijk het bestaan voor kleine hondjes is en jij wel met al je ervaring. Vervolgens heeft TS geen recht van spreken want die heeft een DH pup.
-
Manu
Ik reageer niet veel op jouw posts maar het valt me wel op dat juist jij over andermans honden zeurt. En dan doel ik met name op die post waarin je zegt dat je een bepaald ras hààt. Ik moet zeggen dat ik dit van andere leden nauwelijks lees.laeken schreef:En hoe logisch is het dat ik nu de andere kant van het verhaal OOK zie? Verder vind ik het gewoon vreemd dat mensen zo zeiken over elkaars honden.
-
Dinos
T.s heeft het ergens over en daar kan je je mening over hebben ,maar dan hoeft dat niet naarlaeken schreef:En hoe logisch is het dat ik nu de andere kant van het verhaal OOK zie? Verder vind ik het gewoon vreemd dat mensen zo zeiken over elkaars honden.
jouw meningtje gedraaid te worden . Begin je gewoon zelf topic ,
mini wordt lastig gevallen door klapkaak of herder of wat jou dwars zit.
Lees eerst het topic waar het over gaat en geef je mening klaar.
Als ik een topic over gebroken poot begin b.v moet je het niet gaan vervormen naar maagkanteling of cherry eye.
T.s heeft het over kleine hondjes die enz enz en niet over grote bullebakken die enz enz.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb die ervaring ook niet (ook niet met grote honden trouwens).Nanna schreef:Een pup van drie maanden die constant wordt aangevallen door kleine honden, het zal wel. Ik heb meerdere grote honden vanaf pup gehad en nooit is er eentje aangevallen door een kleine hond , laat staan constant![]()
Verder ben je er zelf bij, als mijn pup wordt aangevallen door een kleine hond ga ik dat niet lijdzaam aan staan kijken.
Honden die niet gezellig zijn met andere honden, klein of groot, worden hier over het algemeen kort aangelijnd gehouden en er wordt met een grote afstand gepasseerd.
Een mevrouw met drie aangelijnde, keffende chihuahua's die ik vaak tegenkom, gaat standaard aan de andere kant van de straat lopen bijvoorbeeld.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik heb een kleine hond en een middelgrote hond. Mijn kleine hond is een keer gepakt door een D-herder, terwijl ze hem niet eens had gezien (dus ze was niet aan het keffen of id (niet dat ze dat doet)). Verder heeft ze zelf een hond waar ze standaard lelijk tegen doet dat is een witte herder. Verder heeft zij nooit problemen met honden gehad. Mijn middel grote hond is een keer gebeten door een border collie. Ze was toen nog een pup. Verder hebben ze beide nog nooit problemen met andere honden gehad. Niet met grote en niet met kleine. Ik heb niet het idee dat kleine honden in de regel agressiever zijn. Wel vocaler denk ik.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik denk ook niet dat kleinere honden agressiever zijn. Wel denk ik dat je makkelijker wegkomt met het uitval gedrag van je kleinere hond. Ik denk dat mensen niet de tijd/energie of überhaupt de wil ervoor hebben om bepaald probleemgedrag aan te pakken. En daar zullen inderdaad uitzonderingen in zijn, maar als ik zo even de doorsnee hondenbezitters hier in de buurt voor me haal, zitten er daar maar weinig bij die echt aan de slag gaan met hun hond. Een hond van een kilo of 10 is natuurlijk een stuk makkelijker te handhaven dan een hond van 30/40 kilo, of zelfs nog meer. Je sleept het diertje zo een aantal meters mee en problem solved
Dat is een snelle oplossing zonder al te veel moeite. En ik denk toch dat de doorsnee hondenbezitter daar voor kiest.
- TessaThomas
- Zeer actief
Dat probeerde ik al eerder te zeggen, Nerazi. Ik denk namelijk dat bij een aantal doorsnee hondenbezitter het zo werkt. En een grote hond wordt dan weggedaan, in de tuin gehouden of ze gaan er toch energie insteken.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
OhTessaThomas schreef:Dat probeerde ik al eerder te zeggen, Nerazi. Ik denk namelijk dat bij een aantal doorsnee hondenbezitter het zo werkt. En een grote hond wordt dan weggedaan, in de tuin gehouden of ze gaan er toch energie insteken.
Maar dan zijn we het daar wel over eens
-
laeken
- Zeer actief
Allemaal zielige grote honden die constant aangevallen worden door kleine hondjes. Klinkt belachelijk als je het zo leest nietwaar? Ik maak dat niet mee. Ook niet in de 25 jaar dat ik grote honden had. Ik vind het topic gewoon belachelijk. Mensen met klapkaken en herders gaan janken over chihuahua's. Sorry, dat is om te gillen als je dit allemaal leest. Mijn grote en nu kleine hond zijn nooit toegetakeld door kleine keffertjes. Lijkt wel een compensatie topic Vwbt het gezeik over klapkaken en herders.