Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Time out
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Ik ben hier voorlopig weg
En een ferme nee en de totaal andere richting uitlopen en hem dan negeren
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Je moet net wat eerder zijn denk ik. Bij de eerste poging tot neiging ingrijpennathalie71 schreef:Nou,dat zei ik net al,ik heb hem ook al eens flink aan gepakt,maar hij hoort,ziet ,voelt even niks op zo`n moment.Nanna schreef:Soms is geduld niet voldoende, en al helemaal niet als het hondje jou als baas toch al niet respecteert.nathalie71 schreef:Maar die tijd dat ik met hem naar buiten ga of dat hij in de tuin een hond hoort...nee,dat vind ik nogal irritant van hem,en ik heb geduld en geduld....en uit eindelijk kan ik er even heel erg slecht tegen en wil ik dat hij ophoudt.
Van mij kreeg ie een hollewipper. Is ie nou helemaal belazerd? En als ie daarna vol verbazing stilvalt is ie natuurlijk weer het liefste hondje van de wereld
1x per ongeluk trok ik aan de riem met een ferme NEE ophouden nu,toen viel hij heel hard(dat was niet de bedoeling,maar ja hij weegt haast niks)maar hij stond razend snel weer op en ging gewoon door... ik moet echt verder lopen.
Niks lijkt hij te voelen dan
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik zou dat blaffen ook onder appèl zetten. Dus leer hem op commando "luid" te geven en het commando "zwijg" als hij stil moet zijn daarna (ik ondersteun het zwijg ook met een handgebaar). Mijn ervaring is dat , wanneer ze dat beheersen je ze beter stil krijgt als ze ongevraagd blaffen. Plus dat je dan ook kunt corrigeren voor het niet opvolgen, van een gekend commando, maakt het allemaal wat duidelijker voor hem.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 30 jun 2014 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nathalie71
Jaap* schreef:Omdat je dat geduld hebt hou je het in standnathalie71 schreef:Als ik in % zou sprken vind ik ferry 90% leuk...Want 90% van de dag is hij leuk,lief,knuffelig,speels,gezellig,sociaal naar mensen,lief voor mijn hondjes...etc.
Maar die tijd dat ik met hem naar buiten ga of dat hij in de tuin een hond hoort...nee,dat vind ik nogal irritant van hem,en ik heb geduld en geduld....en uit eindelijk kan ik er even heel erg slecht tegen en wil ik dat hij ophoudt.![]()
Het is niet eerlijk om iets 9 keer toe te staan en er de 10e keer kwaad om te worden. Daar snapt een hond niks van en het maakt je onbetrouwbaar.
Als het de eerst keer meteen al niet geaccepteerd word, op een consequente manier, is dat veel eerlijker, en vooral veel duidelijker, voor de hond.
En het maakt je erg betrouwbaar![]()
Honden houden van betrouwbaar gedrag, want daar kunnen ze rekening mee houden. Daar trekken ze zich iets van aan.
Ik hoop dat het lukt in een leuk trainingsgroepje terecht te komen. Want gedeelde smart is halve smart, en als je meteen in het begin goed aangeeft waar je hulp bij nodig hebt kunnen anderen meehelpen herkennen waar jouw blinde vlek zit en je daar op wijzen. Dat is vaak erg verhelderend.
In een groepje leer je vaak het meeste van elkáár
Ik begrijp wat je zegt.
Ik bedoelde met geduld niet 9 x toe staan...
Ik bedoel meer...9 x nee.... 9x stop of weg halen of wat ook bij wat hij doet maar het lijkt als of er niks bij hem binnen komt..en dan denk ik bij de 10e x pffftt..WAT kan ik nou nog meer doen dat hij stopt?
En ja zo`n groep lijkt mij gevoelsmatig een optie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jaap* schreef:Omdat je dat geduld hebt hou je het in standnathalie71 schreef:Als ik in % zou sprken vind ik ferry 90% leuk...Want 90% van de dag is hij leuk,lief,knuffelig,speels,gezellig,sociaal naar mensen,lief voor mijn hondjes...etc.
Maar die tijd dat ik met hem naar buiten ga of dat hij in de tuin een hond hoort...nee,dat vind ik nogal irritant van hem,en ik heb geduld en geduld....en uit eindelijk kan ik er even heel erg slecht tegen en wil ik dat hij ophoudt.![]()
Het is niet eerlijk om iets 9 keer toe te staan en er de 10e keer kwaad om te worden. Daar snapt een hond niks van en het maakt je onbetrouwbaar.
Als het de eerst keer meteen al niet geaccepteerd word, op een consequente manier, is dat veel eerlijker, en vooral veel duidelijker, voor de hond.
En het maakt je erg betrouwbaar![]()
Honden houden van betrouwbaar gedrag, want daar kunnen ze rekening mee houden. Daar trekken ze zich iets van aan.
Ik hoop dat het lukt in een leuk trainingsgroepje terecht te komen. Want gedeelde smart is halve smart, en als je meteen in het begin goed aangeeft waar je hulp bij nodig hebt kunnen anderen meehelpen herkennen waar jouw blinde vlek zit en je daar op wijzen. Dat is vaak erg verhelderend.
In een groepje leer je vaak het meeste van elkáár
Ik hoop dat je snel in een goed trainingsgroepje terecht kan komen Nathalie.
Je schrijft dat je wel wat dingen kan bedenken om te doen, maar de juiste timing kan iemand anders vaak beter zien dan jij zelf.
Juist omdat je met Ferry bezig bent kan je het niet van een afstandje objectief beoordelen.
Ik ga ook nog altijd naar training met mijn honden, gewoon om een onafhankelijk oog op onze samenwerking te hebben
-
nathalie71
twinkeltje schreef:En een ferme nee en de totaal andere richting uitlopen en hem dan negeren
dat doe ik ook hoor....
En dan kom je de volgende weer tegen...en de volgende....
En dan na een x aantal keer denk ik....dringt het nou niet door of....??
-
nathalie71
Heavy schreef:Ik kom ook elke dag uitvallende hysterisch gillende chi's tegen .
Ze zien mijn hond elke dag dus je zou denken dat ze hem wel herkennen maar elke dag is het raak met een hoop kabaal.
Ik zal nu wel iets heel stoms zeggen hoor maar waarom maak je geen hoekje in de tuin en leer hem daar zijn behoefte te doen.
Van de filmpjes en foto's die ik van je zie krijgt hij genoeg beweging in de tuin en als hij verder in huis een leuk lief hondje is heb je al een deel van het probleem en frustratie en nu ook angst opgelost.
Dat blaffen naar buurhonden moet je dan natuurlijk nog wel gaan aanpakken.
Ja ik heb hem zaterdag ook niet mee genomen(ook omdat ik dacht,anders maar zo),wel heeft hij spelletjes gedaan,gerent in de tuin,behoeft in de tuin gedaan,kan ik zo oppakken...en schoonmaken.
Maar ik voelde me schuldig omdat ik denk,jaaa,hij moet toch ook wandelen?
Een stuk schutting heb ik afgedekt,kan hij daar niet meer staan waken.
-
Lieske1977
Nathalie, ik ben nog maar net lid van dit forum en ken je verder niet, maar zou je anders niet een paar privélessen kunnen/willen volgen bij een trainer? Ik heb dit zelf bij Hondenschool Zwolle gedaan en het is me ontzettend goed bevallen. Voordeel ten opzichte van een gewone cursus is dat je per les een half uur werkt aan één of twee aandachtspunten en dat alle aandacht naar jou en je hond (en de interactie tussen jullie) gaat.
In vijf privélessen heeft Joy véél meer geleerd dan in tien lessen basiscursus - waar ze alleen maar oefeningen moest doen die ze allang kon en waarin we 80% van de tijd stonden te wachten tot we aan de beurt waren.
In vijf privélessen heeft Joy véél meer geleerd dan in tien lessen basiscursus - waar ze alleen maar oefeningen moest doen die ze allang kon en waarin we 80% van de tijd stonden te wachten tot we aan de beurt waren.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is er maar één iemand die dat kan beslissen, en dat is de eigenaar van de hond. Ik ben helemaal niet tegen herplaatsen, in tegendeel, maar ik zou er zelf wel eerst wel flink aan gewerkt willen hebben voor ik er vrede mee zou kunnen hebben. Want soms moet je ook even elkaars knopjes vinden en kun je het wel heel leuk hebben samen.S@ndr@ schreef:Mag een hond ook gewoon leuk zijn, of moet t eerst een project worden wat misschien wel of misschien niet slaagt.
Als iemand daar geen zin in heeft snap ik het ook heel goed hoor, maar daarom vind ik dus ook dat maar een iemand kan beslissen wat de beste keuze is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik denk dat je je eerst niet zoveel meer moet aantrekken van de buren.
Ik trok me het commentaar ook aan over mijn meiden als ze uit hun plaat gingen de laatste tijd denk ik toedeloe, de buren maken ook herrie. Als oranje scoort is het hier een grote pokken herrie, mijn buurman is op zijn balkon bezig met zagen schuren en weet ik veel wat nog meer maar het maakt in ieder geval een hoop herrie, nou dan dealen ze er ook maar mee als mijn honden eens uit hun plaat gaan.
Moet wel zeggen houdt ze de laatste week aan een korte riem ook de hele weg naar het bos en dat uit hun plaat gaan is ineens een stuk minder. Ik laat ze ook niet meer als eerste naar buiten of binnen gaan.
Naar buiten gaan is dan wel even lastig want onze deur gaat naar binnen open moet dus als de meiden na mij naar buiten komen zelf weer een stap naar binnen doen om de deur dicht te doen, maar ja het helpt allemaal wel.
Vanochtend stond er al iemand in de lift met twee honden en ik kon er gewoon bij gaan staan ze deden hun bek niet open.
Inplaats van de flex zou ik eens een gewone riem gaan gebruiken en dan constant kort houden.
Ik geef ze nu bij het eerste blafje al een grote bek, ik zeg tegen ze dat ze hun rotkop moeten houden en dat werkt goed.
Nou nog zien of het ook werkt als ze een kat zien.
Ik trok me het commentaar ook aan over mijn meiden als ze uit hun plaat gingen de laatste tijd denk ik toedeloe, de buren maken ook herrie. Als oranje scoort is het hier een grote pokken herrie, mijn buurman is op zijn balkon bezig met zagen schuren en weet ik veel wat nog meer maar het maakt in ieder geval een hoop herrie, nou dan dealen ze er ook maar mee als mijn honden eens uit hun plaat gaan.
Moet wel zeggen houdt ze de laatste week aan een korte riem ook de hele weg naar het bos en dat uit hun plaat gaan is ineens een stuk minder. Ik laat ze ook niet meer als eerste naar buiten of binnen gaan.
Naar buiten gaan is dan wel even lastig want onze deur gaat naar binnen open moet dus als de meiden na mij naar buiten komen zelf weer een stap naar binnen doen om de deur dicht te doen, maar ja het helpt allemaal wel.
Vanochtend stond er al iemand in de lift met twee honden en ik kon er gewoon bij gaan staan ze deden hun bek niet open.
Inplaats van de flex zou ik eens een gewone riem gaan gebruiken en dan constant kort houden.
Ik geef ze nu bij het eerste blafje al een grote bek, ik zeg tegen ze dat ze hun rotkop moeten houden en dat werkt goed.
Nou nog zien of het ook werkt als ze een kat zien.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
nathalie71
Lieske1977 schreef:Nathalie, ik ben nog maar net lid van dit forum en ken je verder niet, maar zou je anders niet een paar privélessen kunnen/willen volgen bij een trainer? Ik heb dit zelf bij Hondenschool Zwolle gedaan en het is me ontzettend goed bevallen. Voordeel ten opzichte van een gewone cursus is dat je per les een half uur werkt aan één of twee aandachtspunten en dat alle aandacht naar jou en je hond (en de interactie tussen jullie) gaat.
Nou die vraag heb ik voorgelegd aan de Kynologenclub en de mail die ik naar GT heb gedaan.
Ik heb alles zo duidelijk mogelijk omschreven.
Ik heb hem natuurlijk pas vanaf dat hij 5 mnd is,hij heeft geen enkele cursus of opvoeding gehad.
Ik heb in een maand al best veel voor elkaar gekregen,maar die focus op honden,kinderen en katten niet.
Dus,daar wacht ik even op reactie en dan zal ik zeker daar verder naar kijken!
- twinkeltje
- moderator
Sommige honden doen er wat langer over en ik denk dat een beetje pit er ook wel in zitnathalie71 schreef:twinkeltje schreef:En een ferme nee en de totaal andere richting uitlopen en hem dan negeren
dat doe ik ook hoor....
- dagmar88
- Zeer actief
nathalie71 schreef: Nou die vraag heb ik voorgelegd aan de Kynologenclub en de mail die ik naar GT heb gedaan.
Ik heb alles zo duidelijk mogelijk omschreven.
Ik heb hem natuurlijk pas vanaf dat hij 5 mnd is,hij heeft geen enkele cursus of opvoeding gehad.
Ik heb in een maand al best veel voor elkaar gekregen,maar die focus op honden,kinderen en katten niet.
Dus,daar wacht ik even op reactie en dan zal ik zeker daar verder naar kijken!
Hij heeft zo te horen veel meer leiding en duidelijkheid nodig. Niet alleen op de momenten dat het mis gaat, maar altijd.
- twinkeltje
- moderator
Zeker valt op elke leeftijd nog wat aan te doen Blacky kwam hier met 5 jaar en heeft best nog veel moeten leren zeker buiten
-
lets have fun
Je moet ook niet verwachten dat je dit er snel uit hebt. Hier ben je echt wel een lange adem bij nodig.twinkeltje schreef:Sommige honden doen er wat langer over en ik denk dat een beetje pit er ook wel in zitnathalie71 schreef:twinkeltje schreef:En een ferme nee en de totaal andere richting uitlopen en hem dan negeren
dat doe ik ook hoor....
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Nathalie, is er een martin gaus school bij jou in de buurt. Kun je zo instromen. 3 weken 3x in de week trainen met theorie en praktijk. Heel leerzaam.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ze vindt hem 90 % van de tijd leuk, 10 % niet en dat laatste ligt aan zijn gedrag. Als ze dat kan en wil omvormen, is dat dan een hond omvormen tot iets wat hij niet is of gewoon het corrigeren van ongewenst gedrag?S@ndr@ schreef:En dan ben je heel veel tidj en frustratie verder en is de hond ouder, en hij zal niet worden waar je mee overweg kunt.
*KNIP*
een hond willen vormen naar wat hij niet is, is niet eerlijk( en dat vind ik, is een persoonlijke mening), dan moet je dat gewoon erkennen en de match wel zoeken.
niet alles is maakbaar.
zo en nu stap ik uit deze discussie, doe er mee wat je wilt.
ze mag er van mij ook 16 jaar tegen aan hikken hoor, t is haar keuze, maar of t eerlijk is tegen de meiden, tegen hem en tegen zichzelf, dat is een gewetens vraag
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik vind het vervelend voor je dat jij je zo voelt.
Maar ik ben het wel met je eens, zodra het over de bepaalde onderwerpen gaan zoals broodfok.
Gaan de kippen kakelen, maar met weinig ei.
Dus gaan ze smijten met hun oordelen, maar je hebt niks aan de reacties.
Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf hier ook niet zo leuk meer vind.
Heb vooral het idee dat hier een clubje is, je hoort erbij, of je hoort er niet bij. En dat merk je heel duidelijk.
Ik hoop dat je op een ander forum je beter gaat voelen dan hier!
En geef ferry maar een aai van me!
Maar ik ben het wel met je eens, zodra het over de bepaalde onderwerpen gaan zoals broodfok.
Gaan de kippen kakelen, maar met weinig ei.
Dus gaan ze smijten met hun oordelen, maar je hebt niks aan de reacties.
Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf hier ook niet zo leuk meer vind.
Heb vooral het idee dat hier een clubje is, je hoort erbij, of je hoort er niet bij. En dat merk je heel duidelijk.
Ik hoop dat je op een ander forum je beter gaat voelen dan hier!
En geef ferry maar een aai van me!
- Liesbeth
- Zeer actief
Nee, dat dringt niet door. Dat zit zo in zijn systeem en dat krijg je er nooit helemaal uit. Zo IS hij nou eenmaal.nathalie71 schreef:twinkeltje schreef:En een ferme nee en de totaal andere richting uitlopen en hem dan negeren
dat doe ik ook hoor....
Ik herken het in Tessa. Nou was zij al een stuk ouder, dan Ferry, toen wij haar kregen en zat het gedrag al veel meer ingebakken (ze was bijna 2).
Maar bij elke hond, merel, meerkoet, kat, konijn etc, hing ze in de riem, volledig uit haar plaat te gaan. De 3 G's: Grommen, Grauwen, Gillen. Niet te benaderen.
We zijn nu meer dan 5 jaar verder en het is afgenomen tot een (voor ons) behoorlijk aanvaard niveau. Maar helemaal zal het er nooit uitgaan. Zo IS zij nu eenmaal en dat moeten wij accepteren en respecteren en dat doen we ook.
Ik weet niet of jij dat ook kan en wil accepteren van een hond
Want je kan het gedrag wel een heel eind bijsturen, als je er veel tijd, emotie en werk in stopt, maar ik geloof niet dat Ferry ooit zover komt dat hij dit gedrag helemaal niet meer vertoond.
Of je moet het eruit slaan, maar dat gaat je ook niet lukken, denk ik. Buiten het gegeven dat jij zo niet in elkaar steekt
Sterkte ermee
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Misschien moet je ermee beginnen om hem thuis onder appel te krijgen, zit, af, komen, blijven.
Niet thuis zijn gang laten gaan, hij moet leren luisteren naar jou.
Niet thuis zijn gang laten gaan, hij moet leren luisteren naar jou.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb zelf ook zo'n hondje. Csiva is niet sociaal met mensen, en vooral niet met kinderen. Ze gaat met de week vooruit maar het kost enorm veel tijd en heel heel veel training. En dan heb ik het geluk dat mijn hond een herdertje is en van nature wel veel will to please heeft. Een niet sociale hond is gewoon heel lastig. Csiva heb ik helemaal wild gemaakt op een bal. Buiten is de bal haar alles en door te wandelen met een bal heeft ze een taak en minder oog voor alles om haar heen maar ze zal niet 100% betrouwbaar worden, helaas.
-
S@ndr@
- Zeer actief
t is volgens mij niet alleen t gedrag wat het probleem is, maar meer t temperament, dat train je er niet uit- kan me vergissen hoor, maar hij moet nog 9 maanden worden , nu worden die kleintjes sneller volwassen, maar ik vraag t me gewoon af. je zult er altijd boven op moeten zitten, en als je dat niet gewent bent, of als dat niet in je zit..........luna2906 schreef:Ze vindt hem 90 % van de tijd leuk, 10 % niet en dat laatste ligt aan zijn gedrag. Als ze dat kan en wil omvormen, is dat dan een hond omvormen tot iets wat hij niet is of gewoon het corrigeren van ongewenst gedrag?S@ndr@ schreef:En dan ben je heel veel tidj en frustratie verder en is de hond ouder, en hij zal niet worden waar je mee overweg kunt.
*KNIP*
een hond willen vormen naar wat hij niet is, is niet eerlijk( en dat vind ik, is een persoonlijke mening), dan moet je dat gewoon erkennen en de match wel zoeken.
niet alles is maakbaar.
ze mag er van mij ook 16 jaar tegen aan hikken hoor, t is haar keuze, maar of t eerlijk is tegen de meiden, tegen hem en tegen zichzelf, dat is een gewetens vraag
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Als het om het temperament gaat, ben ik het met je eens. Volgens mij hebben we daardoor ook een hele tijd langs elkaar heen gepraat, want ik ben er van uitgegaan dat het om het gedrag ging. Als het puur om het gedrag gaat, denk ik dat je er nog wat mee kunt. Dat heb ik met Luna wel gezien, want ik kan me nu geen (voor mij) betere hond voorstellen. Nu is ze mijn once-in-a-life-time hondje, met hetzelfde temperament, zelfde karakter, maar normaal gedrag. Het was vooral de leeftijd destijds en een gebrek aan ervaring bij mij. Als het om het temperament gaat, was het inderdaad niet eerlijk geweest om dat proberen te veranderen.S@ndr@ schreef:t is volgens mij niet alleen t gedrag wat het probleem is, maar meer t temperament, dat train je er niet uit- kan me vergissen hoor, maar hij moet nog 9 maanden worden , nu worden die kleintjes sneller volwassen, maar ik vraag t me gewoon af. je zult er altijd boven op moeten zitten, en als je dat niet gewent bent, of als dat niet in je zit..........luna2906 schreef:Ze vindt hem 90 % van de tijd leuk, 10 % niet en dat laatste ligt aan zijn gedrag. Als ze dat kan en wil omvormen, is dat dan een hond omvormen tot iets wat hij niet is of gewoon het corrigeren van ongewenst gedrag?S@ndr@ schreef:En dan ben je heel veel tidj en frustratie verder en is de hond ouder, en hij zal niet worden waar je mee overweg kunt.
*KNIP*
niet alles is maakbaar.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Kan je er geen ballengek van hem maken, Flirt was ook zo'n macho blaffer , nog steeds eigenlijk.
Blaft ook naar alles wat hij tegen komt, het enige wat bij hem helpt is een bal.
Als ik nu mensen met honden of kinderen aan zie komen , krijgt hij zijn bal.
Dat werkt goed, de bal is voor hem veel belangrijker dan die andere honden .
Thuis mogen ze van mij dan wel weer blaffen als er wat is , tenslotte is het hun terrein en zijn ze er ook een beetje om de boel te bewaken.
En deze waken een stuk beter dan de doggen, haha.
En vanwege het blaffen, gaat Bodyguard de half wawa hier ook alleen maar uit wandelen met Pom, want Pom blaft alleen op haar terrein.
En tot nog toe heeft Bodyguard nog geen blaf gegeven naar andere mensen..
Blaft ook naar alles wat hij tegen komt, het enige wat bij hem helpt is een bal.
Als ik nu mensen met honden of kinderen aan zie komen , krijgt hij zijn bal.
Dat werkt goed, de bal is voor hem veel belangrijker dan die andere honden .
Thuis mogen ze van mij dan wel weer blaffen als er wat is , tenslotte is het hun terrein en zijn ze er ook een beetje om de boel te bewaken.
En deze waken een stuk beter dan de doggen, haha.
En vanwege het blaffen, gaat Bodyguard de half wawa hier ook alleen maar uit wandelen met Pom, want Pom blaft alleen op haar terrein.
En tot nog toe heeft Bodyguard nog geen blaf gegeven naar andere mensen..

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Reken maar op een klein jaar, dat valt het nog meelets have fun schreef:Je moet ook niet verwachten dat je dit er snel uit hebt. Hier ben je echt wel een lange adem bij nodig.twinkeltje schreef:Sommige honden doen er wat langer over en ik denk dat een beetje pit er ook wel in zitnathalie71 schreef:
dat doe ik ook hoor....
Ik heb bij zowel Jeda als bij Akira Beau gebruikt voor de hele moeilijke dingen. Beau had aan handgebaren genoeg en als ik vond dat ze te ver bij mij vandaan gingen liet ik hem haar halen. Tussendoor beloonde ik hem met mijn stem of met een knuffel dat het zo'n braaf hondje was en reken maar dat zij dat ook wilde. Ik deed dit trouwens wel in een gebied waar geen honden waren, Beau was daar niet zo lief voor en voordat ik het wist gingen ze dat natuurlijk ook overnemen
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
lets have fun
Ik heb respect voor mensen die een jaar lang met een hond willen trainen om er een beetje normaal gedrag in te krijgen wat bij een andere hond vanzelf gaat. Petje af.
op het forum lijkt het wel eens alsof het heel normaal is om zoveel trainingstijd in je hond te steken, maar de meeste mensen doen dat niet hoor. In het dagelijks leven doen de meeste mensen dat niet.
op het forum lijkt het wel eens alsof het heel normaal is om zoveel trainingstijd in je hond te steken, maar de meeste mensen doen dat niet hoor. In het dagelijks leven doen de meeste mensen dat niet.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar hoe abnormaal is nou een blaffende hond van 6 maanden?
Ik denk dat TS gewoon alleen ervaring heeft met onhondse honden.
Als er hier ergens een hond blaft, wil Apple ook nog wel eens mee doen.
Dat is dan even een 'nee' en klaar, maar kan niet verwachten dat ze altijd stil is, idem met de bel.
Zoek begeleiding, sta open voor iemand die je leert hoe je met een hond om moet gaan.
Dan komt het echt wel goed.
Dat is dan even een 'nee' en klaar, maar kan niet verwachten dat ze altijd stil is, idem met de bel.
Zoek begeleiding, sta open voor iemand die je leert hoe je met een hond om moet gaan.
-
lets have fun
Als je TS mag geloven gaat het hier om een hysterisch blaffende hond die niet meer te bereiken is en bij het minste al uit zijn plaat gaat. Das wel even wat anders he? Dan is er ook nog de wisselwerking met haar. Ze raakt er helemaal van in de stress, nou leer een hond dan maar eens iets. Genoeg mensen die daar allemaal geen zin in zouden hebben.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou niet anders meer willen, vond het echt heerlijk om te doen. Jeda en Akira waren beide rond de 8 maanden toen ze hier kwamen en nog niet zindelijk en geen goede basis meegekregen. Jeda had nog nooit gras onder haar pootjes gehad en Akira wist niet wat het was om met een gezin samen te leven. Ik had met Beau, vanaf pup van 8 weken, een hele goede band maar zij maken/maakte net even een verschil.lets have fun schreef:Ik heb respect voor mensen die een jaar lang met een hond willen trainen om er een beetje normaal gedrag in te krijgen wat bij een andere hond vanzelf gaat. Petje af.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
nathalie71
Nou dit is niet gewoon blaffen..Apple schreef:Maar hoe abnormaal is nou een blaffende hond van 6 maanden?
Ik heb een voorbeeld proberen te zoeken...
Deze eerste hond in de film!doet ook een beetje zo als Ferry (Lief en gezellig in huis)deze gilt buiten ook,daar komt bij Ferry dan nog onophoudelijk geblaf bij en een agrssievere houding dan deze hond.....dus een combinatie van beide geluiden en uiteindelijk een hele hoop gegrom er ook bij.Dit tegen honden,katten en kleine kinderen,niet tegen andere dingen.
Zoals je uit eindelijk ziet in dit filmpje is dat Cesar hem ook niet onder controle krijgt en een blafband gaat gebruiken.... goh wat is hij blij al hij wat resultaat boekt.
Dat geeft mij nou niet echt hoop dat filmpje...

[/url]