Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meerdere honden tegelijk uit laten aan de lijn

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Re: Meerdere honden tegelijk uit laten aan de lijn

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

moosje schreef:Met 2 flexi's lopen snap ik nog, maar 3?
Dan kun je toch nooit op tijd reageren met het stopje indrukken als het nodig is?

Bleza loopt ook regelmatig aan de flex, maar als ik iemand (met of zonder hond) tegenkom dan hou ik haar kort.
Hier in de wijk loopt ze ook gewoon naast me, maar op de plekken waar ze dan veilig wat verder kan laat ik de flex wat vieren.
Ik kan met mijn duim in 1 beweging 3 flex riemen op slot zetten. Daarbij hoef ik maar 1 geluid te maken (commando alsof je een poes roept) en ze keren alle drie om naar mij. Waar het kan lopen ze, zoals op de foto en waar niet alle drie rechts van mij. Ook kennen ze het commando (de 2 oudste, de jongste is nog in de leer) links en rechts, en daar blijven ze dan ook. Als er bijvoorbeeld een fietser langskomt.
Mijn honden zijn alle drie getraind op flex, misschien maakt dat verschil......
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Winston
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Winston »

bouvierpoedel schreef:
Roxywoezel schreef:
nathalie71 schreef:Het gaat heel goed.....en wel met 3 flexi lijnen..hahaha
Ja ik ookAfbeelding
:E:
Oh wat heb ik daar een schurfthekel aan. :hmmm: Sorry. :engel:
Juist :O: Dit beeld doet mij huiveren.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Roxywoezel schreef:
Dan kun je toch nooit op tijd reageren met het stopje indrukken als het nodig is?

Bleza loopt ook regelmatig aan de flex, maar als ik iemand (met of zonder hond) tegenkom dan hou ik haar kort.
Hier in de wijk loopt ze ook gewoon naast me, maar op de plekken waar ze dan veilig wat verder kan laat ik de flex wat vieren.
Ik kan met mijn duim in 1 beweging 3 flex riemen op slot zetten. Daarbij hoef ik maar 1 geluid te maken (commando alsof je een poes roept) en ze keren alle drie om naar mij. Waar het kan lopen ze, zoals op de foto en waar niet alle drie rechts van mij. Ook kennen ze het commando (de 2 oudste, de jongste is nog in de leer) links en rechts, en daar blijven ze dan ook. Als er bijvoorbeeld een fietser langskomt.
En wat dan als ik met mijn monsters (nou ja, soms :mrgreen: ) ineens de hoek om kom zetten?
In een situatie zoals op de foto bedoel ik.
Dan vliegen je honden toch alle kanten op?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Als ik een hondje van een van mijn zussen er bij heb, gaan ze allen aan een gewone korte riem.
De bullen in een hand, kleintje in de andere

Als ik alleen mijn eigen 2 honden bij heb gaan ze meestal aan de flex.
Maar zoveel mogelijk in buitengebied waar ze los kunnen
Aan de lijn gaan ze toch alleen maar klooien
Afbeelding
Vooral Jessy vindt lopen aan de lijn maar stom!
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Isa loopt ook vaak aan de flex. Op straat loopt ze naast me met slappe lijn. Bij gras mag ze verder. Als er een andere hond aan komt loopt ze weer naast. Ze kent ook commando naast of wacht. Niks aan de hand met de flex als een hond gewoon goed aan de lijn kan lopen en luistert.
Roxywoezel
Zeer actief

moosje schreef:
Roxywoezel schreef:

En wat dan als ik met mijn monsters (nou ja, soms :mrgreen: ) ineens de hoek om kom zetten?
In een situatie zoals op de foto bedoel ik.
Dan vliegen je honden toch alle kanten op?
Die foto had ik als voorbeeld genomen. Daar lopen ze alleen om 1 uur s'nachts zo, want dan is het hier heel stil. Maar omdat ik verder op mijn route onvoldoende licht had heb ik daar de foto ff genomen.

Maar dan nog als ik plots (wat eigenlijk nooit is gebeurd) jouw "monsters" tegenkom, heb ik ze alledrie op slot gehad en komen ze evengoed naar me terug. De enige die meer begeleiding nodig heeft heb ik dan ook in mn vrije hand.
Geloof me, niemand heeft last van me :E:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hilde schreef:
Winston schreef:Flexlijnen :schrik:... Ik vind ze verschrikkelijk. Zowel in gebruik als om mensen ermee tegen te komen. Men vergeet spontaan 9 van de 10x dat er een rem op dat ding zit.
Ik loop heel vaak een blokje om als ik mensen met een flexilijn zie aankomen :mrgreen:
O dat is het natuurlijk vandaar ik er al jaren probleemloos mee loop de mensen ontwijken me, ik zie het als groot voordeel :cheer:
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Hilde schreef:
Winston schreef:Flexlijnen :schrik:... Ik vind ze verschrikkelijk. Zowel in gebruik als om mensen ermee tegen te komen. Men vergeet spontaan 9 van de 10x dat er een rem op dat ding zit.
Ik loop heel vaak een blokje om als ik mensen met een flexilijn zie aankomen :mrgreen:
O dat is het natuurlijk vandaar ik er al jaren probleemloos mee loop de mensen ontwijken me, ik zie het als groot voordeel :cheer:
:LOL: :goeie: Oh zal dat het zijn hahaha
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Opa is de enige die aan 5 meter flex loopt...die loopt namelijk altijd 5 meter achteraan :mrgreen:
Leo loopt altijd links aan korte lijn, mag ook niet naar rechts. links loop je en klaar, de opvangers
lopen ook links aan een korte lijn die ik voor zekerheid ook nog vastzet aan handvat van die van leo.

Ik heb met 5 honden kunnen lopen maar normaal loop ik er met 3 :mrgreen:
Idd geen gedoe geen gezeur, maar ik heb een losloopveld vlakbij dus das makkelijk praten.
Als opa er niet meer is komt er geen flexlijn meer in maar das puur omdat ik te vaak meemaak dat mensen
die laten vallen...angstige hond, klepperende flexi op straat erachteraan :schrik:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”