Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook afgezette stukken niet veilig voor de jager.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Ook afgezette stukken niet veilig voor de jager.

Ongelezen bericht door tekkel »

malinois schreef:
tekkel schreef:Ik heb meer het idee dat wij mensen dat loslopen zo reuze belangrijk vinden. Een hond kan ook wel aan zijn trekken komen als het moet, met een lange lijn, leuke oefeningen en veel beweging in de mooie natuur. Loslopen met om de haverklap appèl en een tt die een reuzeklap geeft zodra er een konijn z'n neus opsteekt lijkt me ook niet ideaal.
Ik zou loslopen idd een must vinden bij mijn honden. Maar als je een tt zo gebruikt moet je hem heel snel weg doen want zo gebruik je hem dus totaal niet goed.
ik gebruik hem niet hoor :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tekkel schreef:
malinois schreef:
tekkel schreef:Ik heb meer het idee dat wij mensen dat loslopen zo reuze belangrijk vinden. Een hond kan ook wel aan zijn trekken komen als het moet, met een lange lijn, leuke oefeningen en veel beweging in de mooie natuur. Loslopen met om de haverklap appèl en een tt die een reuzeklap geeft zodra er een konijn z'n neus opsteekt lijkt me ook niet ideaal.
Ik zou loslopen idd een must vinden bij mijn honden. Maar als je een tt zo gebruikt moet je hem heel snel weg doen want zo gebruik je hem dus totaal niet goed.
ik gebruik hem niet hoor :wink:
Was ook een algemene opmerking maar t staat er een beetje raar zie ik nu ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

He wat jammer dat Manu toch over dat hek sprong. Maar nu je dat weet kun je erop inspelen (dus aan de lijn). Een tt en/of stroomdraad kan een goede oplossing zijn, dat de tt goed moet worden aangeleerd lijkt me duidelijk.

Mijn zus en ik hebben vanmiddag een losloopwandeling van 2.5u gedaan. Soms moeten ze aan de lijn als we een straat over moeten steken of we zien andere honden. Ze zouden dan ook wel los mee kunnen lopen maar ondanks dat ik weet dat mijn honden niet zonder toestemming over zouden steken ben ik toch altijd ietwat bang dat ze het mss toch doen. Net als met vreemde honden tegenkomen. Die van ons doen niks maar je weet nooit hoe ze reageren op die vreemde honden. Dat risico willen we niet nemen.
We liepen vanmiddag ook langs een weiland met koeien en je ziet dan dat Barney toch wel wat jachtinstinct heeft. Zijn oren spitsen en hij begint te focussen. Als zijn oren nog alleen maar spitsen terwijl hij dus naar die koeien kijkt dan krijgt hij van mij al een Nee, doorlopen. Dat doet hij dan ook netjes maar mocht ik zien dat hij daar niet meer 100% op reageert dan lijn ik hem dus in het vervolg ook aan bij dat weiland.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Fouten zijn enkel fouten als je er niets van leert en ze blijft herhalen en dat is hier niet het geval :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Wat een etter he :zweep:
Mijn AST teefje kan ook nergens los, ook niet met hekken. Ze zal er niet overheen gaan, maar is klein en zal er onderdoor gaan. Want zijn die krengen slim als hun het nodig vinden he :oeps:
Kan der ook echt niet mee omgaan dat jagen.
Rio & Iza kunnen ook zo vreselijk hoog springen, gelukkig hebben ze het zelf niet door, 1 van mijn tuinhekjes is maar 1.20m. Het is wel min of meer gebarricadeerd met mijn kliko's, dat wel. Hun missen dat 'ik ga ervoor' instinct als dat Amy heeft, als het doel weg is is het niet belangrijk meer. Amy kan uren/dagen doorgaan als er iets in haar kop zit, vergeten doet ze het niet.

Kop op, nooit meer los laten nu. Is niet jou probleem, maar zijn probleem :W: Je vind het vast nog een tijdje erg, maar accepteer het. Scheelt een hoop gezeur en gestress!!
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben, mijn eerste hond kon ook niet altijd los, deels vanwege wild en deels omdat hij niet altijd even vriendelijk op andere honden reageerde. Hoewel hij best gelukkig leek met wat ik hem aan de lijn te bieden had, vond ik het toch fijn als hij af en toe even voluit kon gaan. Dus ja, een omheind gebied waarvan ik ook nog eens dacht dat het wildvrij was, liet ik hem ook wel eens los. En ook wel eens op niet omheinde wildvrije gebieden, maar dat was pas toen ik met redelijke zekerheid op zijn gehoorzaamheid durfde vertrouwen en dan altijd even, om even lekker voluit de benen te strekken en gek te doen, zodra dat voorbij was, ging hij weer aan de lijn.
Ik snap dus prima wat je insteek was, jammer dat Manu daar weer eigen ideeën bij had :boos: . Nou ja, dan weet je dat nu en echt hoor, ook aan de lijn kan hij een meer dan prima leven hebben.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
monky555 schreef: Kop op, nooit meer los laten nu. Is niet jou probleem, maar zijn probleem :W:
Nou, als ik hier mijn honden aangelijnd moet uitlaten, dan is dat toch wel écht ook mijn probleem.
Ik vind daar niks aan, en de honden vinden er nog veel meer niks aan.
precies, dat zou hier ook beslist een zeer groot probleem zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Manu schreef: In onze nieuwe woonsituatie hebben we een heeel grote echte Franse tuin. Al denk ik dat die hekken ook niet hoger dan 1,5m zijn. Het is ons eigen huis niet dus helaas kunnen we daar ook niets aan veranderen.
Kijk maar uit met die Franse hekken :schrik: :schrik: haha ik heb in Zuid-Frankrijk gewoond.. hadden er 3 honden maar allemaal al ontsnapt. Voornamelijk omdat er in 1 hoek van de tuin alleen maar zo'n dradenhekje stond. Maarja je mag het niet veranderen
monky555
Zeer actief

Ik vind het ook niks en Amy zal het vast ook niet helemaal geweldig vinden. Bij sommige honden moet het gewoon.
Nu is het weer niet goed om een AST altijd aangelijnd te houden?
Nu is het een schatje hoor, alleen niet voor 'wild' en voor haar eigen bestwil loopt zij altijd aan de 8 meter lijn.
Het is ook eigenlijk niet snel goed hier he?
Dan ben je 'onverantwoord' omdat je je jagende hond of vechthond los laat lopen.
En dan ineens ben je 'slecht' omdat je je diezelfde hond niet los laat?
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

monky555 schreef: En dan ineens ben je 'slecht' omdat je je diezelfde hond niet los laat?
Nee dat zegt niemand...
Jij zegt dit:
Kop op, nooit meer los laten nu. Is niet jou probleem, maar zijn probleem
En dat zou dus dus niet zo zijn voor mij, het is dan wel degelijk MIJN probleem want ik heb de schurft aan met een lijntje lopen en mijn honden dus ook.
Lijkt me ook duidelijk dat ik ook voor een TT zou gaan heb je ook geen lijntjes nodig. Iedereen tevreden.
Afbeelding
monky555
Zeer actief

Ik zou dat ook wel willen (TT), maar ik ben daar te schijterig voor. Want 1 ik kan daar niet mee omgaan en 2 ben als de dood dat ze er toch doorheen loopt. En als ze er voor gaat is ze niet meer te bereiken en komt ze echt niet meer terug.
Ik loop nu een jaar of 7 met haar aan de lijn en het went, voor beide. In het begin vond ik het heel jammer, ze is heel sociaal.
Natuurlijk vind ik het leuker dat Rio en Iza bijna altijd wel ergens los kunnen, maar dat zit er voor Amy gewoon niet in.
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tara schreef:
monky555 schreef:Ik vind het ook niks en Amy zal het vast ook niet helemaal geweldig vinden. Bij sommige honden moet het gewoon.
Nu is het weer niet goed om een AST altijd aangelijnd te houden?
Nu is het een schatje hoor, alleen niet voor 'wild' en voor haar eigen bestwil loopt zij altijd aan de 8 meter lijn.
Het is ook eigenlijk niet snel goed hier he?
Dan ben je 'onverantwoord' omdat je je jagende hond of vechthond los laat lopen.
En dan ineens ben je 'slecht' omdat je je diezelfde hond niet los laat?
Dat zegt toch niemand? Maar ik reageer wel op jouw opmerking dat het allemaal zo'n ramp niet is.
Voor mijn honden zou dat namelijk zo'n ramp wél zijn. En ja, die worden dus uitvoerig getraind op loslopen.
Voor Kiki en mij ook; na een paar weken kun je ons allebei opvegen volgens mij. Een lijn van welke lengte ook kan nooit tippen aan los lopen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dan zal ik ook naief zijn maar ik verwacht ook niet dat een hond over hek van 1,5 meter springt. Ondanks dat ik meerdere honden dat heb zien doen. Thuis heb ik een hek van denk ik 1-1,2 meter en hoewel ze met IPO prima over de haag kan, doet Noah het thuis nooit. Zelfs niet met katten die buiten lopen.

Je hebt een inschattingsfout gemaakt, gelukkig goed afgelopen. Noah is helaas ook een jager, al zal dat anders zijn dan een husky
Perry en Noah

Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Niet meer los mogen lopen zou voor Nilsson en mij ook een ramp zijn, maar nu heb ik ook geen hond die achter al het wild aangaat dus wij kunnen ontspannen wandelen.
Geloof dat ik Manu ook aan de lange lijn zou uitlaten en voor het geestelijk moe maken hem dingen laten apporteren, als de lijn lang genoeg is kan dat makkelijk.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Bedankt voor alle reacties, zo fijn dat jullie mee denken!
Een tt zit sinds het vorige voorval al in mijn hoofd, ik wil dat echt alleen gaan doen onder goede begeleiding en dus ook in Nederland zodat ik alles kan vragen en het 100% begrijp.
Nu ben ik bezig met aandachtsoefeningen en het verbeteren van het komen, aan de lange lijn.

Aan de lijn lopen gaat goed, hij weet precies hoe lang de lijn is inmiddels. Echt rennen doet hij niet veel meer, daarom fiets ik of gaat hij mee joggen. In onze tuin leg ik hem wel eens aan een lange lijn als het mooi weer is, dan speelt hij veel met de buurhond, zijn vriendin, een grote Griffon kruising.
Deze week is mijn zusje bij ons en dan gaan we ook heel veel wandelen dus hij zal genoeg beweging hebben. En toch, hij is zó blij als hij los loopt, doet alles met veel meer enthousiasme. Aan de lijn blijft hij in mijn tempo en snuffelt wat maar het rondkijken, sprintjes trekken, langs alle takken op de grond rennen en ze wel kopje onder uit het meer willen vissen, baggerschuiven. Zijn loopje verandert. Hij vindt het heerlijk. Vandaar dat ik het hem zo graag wil bieden.
Misschien na voldoende oefening, zowel basis als tt, training/cursus of trekwerk, dat hij ooit weer los kan. Al is dat pas over 3 jaar, daar gaan we hard voor werken :ok:
Manu

L@nghaar schreef:Geloof dat ik Manu ook aan de lange lijn zou uitlaten en voor het geestelijk moe maken hem dingen laten apporteren, als de lijn lang genoeg is kan dat makkelijk.
Apporteren is echt een ramp, hij vindt er niks aan. Zelfs de dummy krijg ik er lastig in. Hij doet het 1 keer en is er dan klaar mee. Ook speeltjes niet.
Ik denk dat speuren een hit gaat worden, binnenshuis verstop ik wel eens een koekje of zijn speeltje wat hij dan moet zoeken. Dat vindt hij geweldig!

Ik zal vanmiddag op meer reageren, op mijn telefoon gaat dat quoten zo lastig.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Geen idee of je zoiets kan vinden bij je in de buurt, maar toen mijn hond begon te jagen heeft ze ook 8 maanden aan de lange lijn gelopen totdat we genoeg hadden getraind op in de buurt blijven en hier komen. (ze kan nu nog lang niet overal los hoor!)
Maar we hadden in de buurt ook een bedrijventerrein waar een leeg veld was met een hoge (meer dan 2 meter hoog) schutting er om heen, waar ze niet uit kon, en het veld was helemaal leeg, dus geen dieren, daar lieten we haar dan wel eens los spelen met een andere hond.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Manu schreef:
L@nghaar schreef:Geloof dat ik Manu ook aan de lange lijn zou uitlaten en voor het geestelijk moe maken hem dingen laten apporteren, als de lijn lang genoeg is kan dat makkelijk.
Apporteren is echt een ramp, hij vindt er niks aan. Zelfs de dummy krijg ik er lastig in. Hij doet het 1 keer en is er dan klaar mee. Ook speeltjes niet.
Ik denk dat speuren een hit gaat worden, binnenshuis verstop ik wel eens een koekje of zijn speeltje wat hij dan moet zoeken. Dat vindt hij geweldig!

Ik zal vanmiddag op meer reageren, op mijn telefoon gaat dat quoten zo lastig.
:ok: daar worden ze ook wel moe van.
Hij krijgt zo te lezen afleiding en beweging genoeg, los lopen is natuurlijk het mooiste maar dat wil nu niet.
Of het ooit zal lukken? geen idee maar ik moet wel zeggen dat je er van alles aan doet om te zorgen dat hij beweging krijgt. :E:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Manu

LongFields schreef:Hoop dat je van deze tweede niet al te slimme actie 1 ding geleerd hebt: je hond kan gewoon NIET meer los! Hoe jammer dat ook is.
Deze uitspraak bleef maar spoken.
Waarom tweede niet al te slimme actie?
Het eerste voorval gebeurde sowieso niet bij mij maar bij mijn vriend. Ik was toen ook al heel hard bezig met oefenen op het hier komen. Naar mijn vriend luistert hij al veel beter dan naar mij. Los lopen ging altijd goed, een enkele keer dat hij op honden of mensen af ging, ongevraagd. Ik heb ook een topic geopend met vragen hoe ik ons kon verbeteren hierin. Hij was geen losgeslagen projectiel.
Hij is nog jong.
Ik vraag me dan af na deze opmerking, hoe en wanneer laat jij je hond los? Dan kan er toch ook altijd iets gebeuren waar je niet op rekent?
Ik heb Manu niet goed onder appèl al vind ik dat het voor een Husky al best goed gaat. Mijn vriend echter wel. En toch koos hij toen voor het konijn die ipv zoals normaal nu de verte in vertrok.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Manu schreef:
LongFields schreef:Hoop dat je van deze tweede niet al te slimme actie 1 ding geleerd hebt: je hond kan gewoon NIET meer los! Hoe jammer dat ook is.
Deze uitspraak bleef maar spoken.
Waarom tweede niet al te slimme actie?
Het eerste voorval gebeurde sowieso niet bij mij maar bij mijn vriend. Ik was toen ook al heel hard bezig met oefenen op het hier komen. Naar mijn vriend luistert hij al veel beter dan naar mij. Los lopen ging altijd goed, een enkele keer dat hij op honden of mensen af ging, ongevraagd. Ik heb ook een topic geopend met vragen hoe ik ons kon verbeteren hierin. Hij was geen losgeslagen projectiel.
Hij is nog jong.
Ik vraag me dan af na deze opmerking, hoe en wanneer laat jij je hond los? Dan kan er toch ook altijd iets gebeuren waar je niet op rekent?
Ik heb Manu niet goed onder appèl al vind ik dat het voor een Husky al best goed gaat. Mijn vriend echter wel. En toch koos hij toen voor het konijn die ipv zoals normaal nu de verte in vertrok.
Tja ik heb Akira ook niet 100% onder appél en toch mag ze los. Er zijn altijd onverwachte omstandigheden waarvan je denkt KUT! die had ik niet zien aankomen, het bekende "doet ze anders nooit" En als ik wel eens lees dat sommige een kwartier of langer op hun hond moeten wachten omdat deze waarschijnlijk zijn eigen plan trekt klinkt dat voor mij ook geen 100% controle hoor. En nee, ze sloopt geen kippen of konijnen maar als zij achter een vogel aanrent kan ik roepen tot ik een ons weeg, ze komt pas terug als zij dat wil. Dat is trouwens ook de reden dat ik wel veilige gebieden uitzoek, gebieden met treinbanen of snelweg ga ik niet lopen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Tiny schreef:
Tja ik heb Akira ook niet 100% onder appél en toch mag ze los. Er zijn altijd onverwachte omstandigheden waarvan je denkt KUT! die had ik niet zien aankomen, het bekende "doet ze anders nooit" En als ik wel eens lees dat sommige een kwartier of langer op hun hond moeten wachten omdat deze waarschijnlijk zijn eigen plan trekt klinkt dat voor mij ook geen 100% controle hoor. En nee, ze sloopt geen kippen of konijnen maar als zij achter een vogel aanrent kan ik roepen tot ik een ons weeg, ze komt pas terug als zij dat wil.
Onbegrijpelijk na het verhaal van TS over husky en ree.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Veenmug schreef:
Tiny schreef:
Tja ik heb Akira ook niet 100% onder appél en toch mag ze los. Er zijn altijd onverwachte omstandigheden waarvan je denkt KUT! die had ik niet zien aankomen, het bekende "doet ze anders nooit" En als ik wel eens lees dat sommige een kwartier of langer op hun hond moeten wachten omdat deze waarschijnlijk zijn eigen plan trekt klinkt dat voor mij ook geen 100% controle hoor. En nee, ze sloopt geen kippen of konijnen maar als zij achter een vogel aanrent kan ik roepen tot ik een ons weeg, ze komt pas terug als zij dat wil.
Ach kom, wie heeft er wel 100% controle over zijn hond? Die mensen kun je volgens mij op 1 hand tellen hoor. Het blijven levende wezens, geen robots. Het gaat er in mijn ogen om dat je je realiseert onder welke omstandigheden je appél tekort schiet en daar je omgang op aanpast. En ja, onverwachte dingen kunnen eens gebeuren, bij iedereen.
Tiny
Zeer actief

Veenmug schreef:
Tiny schreef:
Het is niet mijn verhaal over de Husky en de ree, het enige wat overeenkomt is dat we beide een Husky hebben. Dus als je nog even verder wilt lezen dan alleen de eerste zin...
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

kipo schreef:
Veenmug schreef:
Tiny schreef:
Ach kom, wie heeft er wel 100% controle over zijn hond? Die mensen kun je volgens mij op 1 hand tellen hoor. Het blijven levende wezens, geen robots. Het gaat er in mijn ogen om dat je je realiseert onder welke omstandigheden je appél tekort schiet en daar je omgang op aanpast. En ja, onverwachte dingen kunnen eens gebeuren, bij iedereen.
Precies, ook al wil niet iedereen het toegeven, het kan inderdaad gebeuren.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

kipo schreef:
Veenmug schreef:
Tiny schreef:
Nou, inderdaad.
Ik vertrouw Kiwi ook niet 100% los, maar toch echt niet dat ik haar haar leven lang aan de lijn hou. Ik hou wel rekening met waar ik wandel, let altijd op haar signalen. Maar er kan altijd iets gebeuren hoor.

Jamie, die nooit van mijn zijde wijkt en heel goed luistert bij het loslopen ging laatst nog achter een stel eenden aan, echt niet dat ik haar terug kon roepen. Dat had ik ook niet verwacht, tja kan gebeuren. En nee, dit met die ree had niet moeten gebeuren, maar dat heeft ook niemand gewild, ongelukken gebeuren nou eenmaal.
Manu

Veenmug schreef:
Tiny schreef:
Dus nu moet elke hond vast blijven omdat ons dit gebeurd is?
binkebobbel
Actief
Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje

Ongelezen bericht door binkebobbel »

Bah wat jammer dat hij nu niet meer loskan. Ik zou denk ik ook voor de tt kiezen. Zker in die omgeving
is samen door de natuur lopen het leukst met een loslopende hond, Kan me wel voorstellen hoeveel
je hiervan baalt..
Ook mijn oudje Bucka staat echt niet 100 % onder appèl. En ook hij heeft eens een ree opgejaagd jaren geleden.
En dat terwijl hij echt niet jaagt! alleen was ik destijds samen met de hond van m'n ouders (x bouvier) die dus wel jaagt.
Hij rende er joelend achteraan en ik was doodsbang dat t mis zou gaan. Gelukkig liep t goed af. Maar de x bouvier
deed dat wel vaker, als ik dat had geweten had ik dus never met hem naar het bos gegaan. Die hond plukte zelfs de zwaluwen
uit de lucht, eenden uit het riet en egels beet ie dood. Denk dat hij een vreemde kat ook zou killen als ie de kans kreeg.
Ik heb Bucka daarna nog gewoon los kunnen laten omdat hij niet jaagt, alleen maar meedoet. Inmiddels komt hij ook bijna
niet meer los al is dat vanwege z' n hondagressie naar grote honden en zijn gezondheid.

Soms maak je een verkeerde inschatting. Blijf het jezelf niet kwalijk nemen, je doet iig je best om naar oplossingen te zoeken.

Ik lees ook mee voor de tips want hoewel een keesje niet bekend staat om jagen heeft Sterre wel heel veel intresse in vogels enz.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

kipo schreef:
Precies. Zelfs mijn hond zonder greintje jachtinstinct ging achter twee reeën aan toen ze daar oog in oog mee kwam. Goddank luistert ze dan goed genoeg om haar binnen 50 m terug te roepen, maar die eerste meters was ik de controle echt wel kwijt. Tja, ik had ook niet verwacht dat ik midden op de dag oog in oog zou komen te staan met twee reetjes.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Nogal een verschil tussen een jagende=stropende husky of welk van de genoemde rassen dan ook.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Zijn er in Nederland dan zoveel plekken waar een hond mag loslopen? Als ik sommige hier hoor loopt hun hond "bijna" nooit aan de lijn. Dit is gewoon meer een vraag aangezien er hier in Belgie bijna nergens plek is voor een hond te laten loslopen, laat staan in de stad.

On topic: Ik zou Manu de eerste tijd niet meer los laten. Misschien dat het daarna nog wel kan maar zou voor nu gewoon veel oefenen met hem op appel en dergelijke. Ik heb zelf ook een klein jagertje en die gaat ook direct niet los want dan is die ook weg.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”