Of deze...

Moderator: moderatorteam
Tamara. schreef:Als je het plat slaat, is een jas met glitters niet direct zielig voor de hond nee, indirect wel omdat je daarmee de hond en het wezen hond belachelijk maakt. Vind ik dan![]()
Toch wordt de hond door al die toeters en bellen anders neergezet dan een hond hoort te zijn: een levende paspop. Of je het wil of niet, uiteindelijk wordt een hond ook anders bekeken en behandeld. Misschien niet door de mensen die hier op het forum zitten en die het leuk vinden om hun hond een roze tutu aan te trekken en rond te rijden in een buggy maar ik kijk ook verder dan alleen de mensen die hier op het forum zitten en dat baart mij zorgenEn de tendens, op heeeeel veel vlakken, verandert voor honden en niet in het positieve.

Is reuzeleuk zo'n visie... hond wordt te kakken gezet door baasje tegenover - naar ik aanneem - andere honden/baasjes?Tamara. schreef:Of je het wil of niet, uiteindelijk wordt een hond ook anders bekeken en behandeld. Misschien niet door de mensen die hier op het forum zitten en die het leuk vinden om hun hond een roze tutu aan te trekken en rond te rijden in een buggy maar ik kijk ook verder dan alleen de mensen die hier op het forum zitten en dat baart mij zorgenEn de tendens, op heeeeel veel vlakken, verandert voor honden en niet in het positieve.
Daar ga ik niet de mist inNanna schreef:Als je 'over the top' jasjes niks vindt zou je eigenlijk ook geen mooie halsbanden en riemen moeten kopen maar alleen uiterst functionele. Donkerbruin leer, geen stiksels, geen overbodige fratsen. Halsband, riem, klaar. Puur functionaliteit.
En al helemáál geen tweede of God verhoede derde halsband.![]()
Ik denk toch dat daar een paar anti-mooie-jasjes mensen de mist in gaan
Tamara. schreef:Diep- en diep triest vind ik het. Als je hond het al echt nodig heeft (al denk ik dat mensen het tegenwoordig eerder nodig vinden), waarom er dan meteen zo'n kermisattractie van maken? Het hele wezen hond wordt belachelijk gemaakt door er een wandelende swarovski paspop van te maken.

dat kan, maar jij bent niet de norm toch?Tara schreef:Dat is ook allemaal helemaal waar hoor, natuurlijk maakt het die hond geen ruk uit of er wel of geen strass-steentjes of strikjes op zitten.renee-uk schreef:het één sluit het ander niet uit hoor, jas voor functioneel frutsels voor het mooi.Tara schreef:Omdat jij van die frutsels houdt, en dus niet omdat het voor de hond een meerwaarde heeft, terwijl dat eigenlijk wel het primair doel was.renee-uk schreef: als je hond een jas kan gebruiken en je houdt van frutsels, waarom zou je het dan niet doen?
ik zie het probleem nog steeds niet.
denk dat er heel wat dingen zijn die de baasjes mooi vinden en die voor de hond geen meerwaarde hebben.
hond kan ook wel van een oud bord eten, die hoeft echt geen leuke voerbak.
kan ook wel op een ouwe paardendeken slapen, hoeft echt geen mand.
en ga zo nog maar even door
maar ik vind het dus een hellend vlak worden als je de esthetiek zwaarder laat wegen dan alleen maar of iets bij een vachtkleur past.

Het verschil is dan toch ook alleen de kleur en de aankleding? Want dat vergeten veel mensen. Of een hond nu een functioneel zwart jasje aan heeft van 15 euro of een heel duur functioneel jasje van burberry is toch gewoon hetzelfde?Nanna schreef:Ik heb ook alleen maar ouwe, meest functionele meuk hoorranetje schreef:Daar ga ik niet de mist inNanna schreef:Als je 'over the top' jasjes niks vindt zou je eigenlijk ook geen mooie halsbanden en riemen moeten kopen maar alleen uiterst functionele. Donkerbruin leer, geen stiksels, geen overbodige fratsen. Halsband, riem, klaar. Puur functionaliteit.
En al helemáál geen tweede of God verhoede derde halsband.![]()
Ik denk toch dat daar een paar anti-mooie-jasjes mensen de mist in gaan![]()
Ik heb een leren halsband met lijn (bruin) en een jachtlijntje voor Ita (en het zelfde had ik voor Rana).
Meer niet.Voor Tops een zwarte doodsaaie jas. Maar als iemand anders hun Whippet liever dezelfde jas aantrekt maar dan met swarovskisteentjes, heb ik daar geen problemen mee
ohwwwwww fuck! sorry renee!renee-uk schreef:dat wordt wel een stoffig konijn dan, denk niet dat gina nog in een pakje past of ik moet asjes lijmenSelene schreef:ben ik met je eens zoals je ook een leuke halsband uitzoekt maar honden verkleden als konijn en standaard in de herfst al binnen een pyjama aandoen vind ik toch het andere uiterste en ja die trend zie je internationaal steeds meer komenrenee-uk schreef:gina had ook een jas, belachelijk voor een hond met zo'n dikke vacht, maar ze had er wel degelijk baat bij en daarom had ze hem ook.
ik heb wel bewust een rode uitgezocht, gewoon omdat ik die leuker vond dan een zwarte.
als je hond een jas kan gebruiken en je houdt van frutsels, waarom zou je het dan niet doen?
je verkleed gina toch ook niet als een konijn?

ja precies, dat probeer ik ook al een half uur te zeggenlaeken schreef: Het verschil is dan toch ook alleen de kleur en de aankleding? Want dat vergeten veel mensen. Of een hond nu een functioneel zwart jasje aan heeft van 15 euro of een heel duur functioneel jasje van burberry is toch gewoon hetzelfde?

geeft niks hoorSelene schreef: ohwwwwww fuck! sorry renee!te veel aan het doen tegelijk al mag dat geen excuus zijn

Ohhhhhhhhhh chips, vergeten! Terwijl ik vanochtend wel onze zelf-gebakken chiabatta in een ongebleekt katoenen knikkerzak heb gedonderd. Met rood randjeTara schreef:Nee.![]()
Op de voor mijn appeltjegroene Henry te naaien knikkerzak (jaja, je hébt het beloofd) mag je overigens van mij los hoor, als het maar matcht met appeltjesgroen of met zwart.
renee-uk schreef:geeft niks hoorSelene schreef: ohwwwwww fuck! sorry renee!te veel aan het doen tegelijk al mag dat geen excuus zijn

Tja, dat dikgedrukte vond ik ook altijd van mijn collies. En aan Bonnie valt niks op te leuken, die is te lillek van der zelf.Tara schreef:Nee, ik ben inderdaad niet de norm. Daarom zeg ik ook wat ik er van vind. Had ik er misschien even een smiley bij moeten zetten?renee-uk schreef:dat kan, maar jij bent niet de norm toch?Tara schreef: Dat is ook allemaal helemaal waar hoor, natuurlijk maakt het die hond geen ruk uit of er wel of geen strass-steentjes of strikjes op zitten.
maar ik vind het dus een hellend vlak worden als je de esthetiek zwaarder laat wegen dan alleen maar of iets bij een vachtkleur past.
ik denk dat iemand dat gewoon heel fijn zelf moet weten en dat je, als je daar zo tegen bent, dat dan zelf maar gewoon niet moet doen.
problem solved, next!
Overigens kan ik in alle eerlijkheid zeggen dat ik niks voor de honden koop wat niet puur praktisch is, halsbanden hebben ze niet, en de lijnen waar ze aan uitgelaten worden zijn de goedkoopste die ik kon vinden. Eenvoudig is voor mijn struikrovers genoeg, het moet goed zijn, mooi interesseert me niet. Ze zijn al mooi genoeg van zichzelf.

Kijk ik eerst even of je geen visite hebt. Geen idee hoe laat we verwacht worden namelijk. Denk een uurtje of 2? Dan gooit Pieter me er ergens bij Figi uit denk ik, loop ik het laatste stukje.Tara schreef:Bel dan gewoon even aan, we zijn het grootste deel van de dag gewoon thuis namelijk. Krijg je nog een kop thee en een pot mayo voor de moeite ook.Marion. schreef:Ohhhhhhhhhh chips, vergeten! Terwijl ik vanochtend wel onze zelf-gebakken chiabatta in een ongebleekt katoenen knikkerzak heb gedonderd. Met rood randjeTara schreef:Nee.![]()
Op de voor mijn appeltjegroene Henry te naaien knikkerzak (jaja, je hébt het beloofd) mag je overigens van mij los hoor, als het maar matcht met appeltjesgroen of met zwart.![]()
![]()
Knikkerzak voor Henry ga ik voor zorgen. Eerste kerstdag loop ik samen met Miep langs je huis denk ik, dan prop ik hem wel door je brievenbus heen. Je mag zwaaien als je me ziet lopen
ja maar waarom krijg jij daar dan bedenkingen bij, jij hoeft dat toch niet te betalen?Tara schreef:Dat ís ook hetzelfde, en het zal een hond echt jeuken hoe het jasje dat hij draagt er uitziet natuurlijk.renee-uk schreef:ja precies, dat probeer ik ook al een half uur te zeggenlaeken schreef: Het verschil is dan toch ook alleen de kleur en de aankleding? Want dat vergeten veel mensen. Of een hond nu een functioneel zwart jasje aan heeft van 15 euro of een heel duur functioneel jasje van burberry is toch gewoon hetzelfde?
Alleen vind ik, mijn persoonlijke mening dus, dat dáár wel ongeveer de grenzen beginnen te vervagen van wat functioneel is en wat de eigenaar leuk vindt om naar te kijken. Zolang het praktisch aspect maar op blijft wegen tov het esthetisch is het mij allemaal om het even, maar zo gauw iemand bereid is om veel meer te betalen voor die kwikjes en strikjes, dan begin ik daar wel mijn bedenkingen bij te krijgen.

Ach. Ik vind dat Wawa's ook wel eens bij gekke poppedientjes terecht komen, puur om het popperige en het aankleden. Wel eens is eigenlijk te zacht uitgedruktlaeken schreef:Ik krijg meer mijn bedenkingen bij mensen die een godsvermogen betalen om een hippe hond te mogen bezitten dan bij mensen die hun geliefde hond een te mooi truitje aan doen dat eigenlijk te duur is en eigenlijk nergens voor nodig. Immers, die hippe honden worden gewoon om hun uiterlijk gekocht terwijl we hier praten over mensen die dol op hun hond zijn en die dan even iets te veel willen aankleden. Daar zit voor mij wel echt een verschil. Ik ben op dit moment liever een aangeklede Boemer dan een bully XXL pitbull van 2500 euro die bij god weet welke gek terecht komt puur om hoe hij eruit ziet en wat hij uitstraalt.
Preciesrenee-uk schreef:dat kan, maar jij bent niet de norm toch?Tara schreef:
Dat is ook allemaal helemaal waar hoor, natuurlijk maakt het die hond geen ruk uit of er wel of geen strass-steentjes of strikjes op zitten.
ik denk dat iemand dat gewoon heel fijn zelf moet weten en dat je, als je daar zo tegen bent, dat dan zelf maar gewoon niet moet doen.
problem solved, next!
Heb Charlie nog nooit zo opgefokt gezien als met twee chineesjes in jassen, afgezien van konijnen vlakbij.Cleva schreef: Wel zou ik donders uitkijken met andere honden want het is natuurlijk vragen om ellende qua interactie.
Cleva schreef: We hebben Eva een keer een trui aangetrokken. Twee seconden later vloog Cleo haar naar de strot. haha.

Selene schreef:ik heb het niet over een dekje als het erg koud is maar over dit soort gekkigheid, hele outfits worden er verzonnen voor die honden inclusief mutsen. Dekje prima maar verder?dagmar88 schreef:Selene schreef: het is geen pop en ook veel whippets lopen zelfs in de sneeuw zonder jas zonder dat het bibberige honden zijn
Topsi draagt ook een jas en Nanna lijkt me er nu niet direct één voor poppenhondjes.

Dit verbaasd mij ook! Iets normaals functioneels vinden voor je hond is veel moeilijker er stukken duurder dan een raar trouwpakje, paillettenjasje of weet ik wat voor koud stuk stof.Mit schreef:Geloof overigens dat veel van die tutu's en alles goedkoper zijn dan een degelijke hurta jas hoor

Die kraagYvetteJ schreef:
En terechtBadu schreef:Sagan wordt wel wat humeurig van een jas. Moet allemaal zacht & comfortabel zijn anders gaat hij heel raar lopen ook nog