Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help!!! Hoe honden koel houden in bestelauto.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Re: Help!!! Hoe honden koel houden in bestelauto.

Ongelezen bericht door Mirri »

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

[quote="Mirri"][/quote]

Kijk, dat is nog eens een zinvolle bijdrage :LOL:

Ik kan dinsdag mijn bus halen. Eentje met dubbele cabine zodat de honden gewoon tussen de voorstoelen en de achterbank kunnen liggen. Ik twijfel nog wel om achterop een ventilator te laten zetten, voor het geval ze toch een keer achterin moeten.

Als het heel warm is ga ik ze daar natuurlijk sowieso niet instoppen.
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Er stond woensdag naar RDW maar dat moest in een WhatsApp berich komen. Was geloof ik de weg een beetje kwijt Sjaak. Lol
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Mirri schreef:Er stond woensdag naar RDW maar dat moest in een WhatsApp berich komen. Was geloof ik de weg een beetje kwijt Sjaak. Lol
:LOL: Klein beetje maar :oeps:
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Wij zitten met onze nieuwe bedrijfswagens (VW Caddy) met hetzelfde probleem. Tussenraam eruit zoals sommigen bij ons bij onze vorige wagens deden is geen optie, er zit namelijk geen raam in.
Alleen een dakventilator is geen optie, aangezien wij ook dichte kennels erin hebben brengt zulke ventilator de temperatuur (bij een buiten temp van ca. 22 graden) in de kennels nog geen 2 graden omlaag, dit door gebrek aan airflow. (dit hebben we in diverse wagens gemeten !) Bij een buitentemp van ruim boven de 25 graden is dat voor de honden in een gesloten laadruimte natuurlijk dodelijk, óók tijdens rijden !
Oplossing zóu kunnen zijn 2 extra luchtinlaten die rechtstreeks op de kennels worden aangesloten (maar met buitentemp van +25 graden schiet je daar ook niks mee op) dus gaan wij het weer anders doen (net zoals ik het ook bij mijn vorige werkgever jaren lang had én afgelopen 3 jaar in mijn vorige dienstauto had gemaakt).
Gewoon bij de witgoedhandel een vierkante flexibele slang halen, deze aan de bijrijderskant op de 'voetventilatie' onder dashboard aansluiten en middels een 'harde' kunstoffen buis (zie foto onderaan) onder de bijrijdersstoel door naar de tussenwand geleiden waar die op een daarin op maat gemaakt gat aangesloten wordt.
Hierdoor blijft er na 3 jaar (vervangings-interval voertuigen) geen groot gat achter in tussenwand, hier komt namelijk een rooster op dat niet of nauwelijks zichtbaar is.)
Vervolgens kun je de airco gewoon blijven gebruiken en zal er altijd koelere lucht naar achteren worden geblazen (wel dakventilator op zuigen zetten).
De keuze voor die kunstof buis is dat er ook wel eens iemand op de bijrijdersstoel zit en hierdoor de ventilatie 'leiding' niet wordt beschadigt. (uiteraard wordt dit in kleur dashboard gespoten)
Totale kosten nog geen 30 euro per auto en zelfs met 30+ graden lekker koel achterin... (Afgelopen jaar met diverse evenementen temperaturen gehad van ruim 30 graden, maar doordat we zelf ook de reservesleutels hebben (auto 'op de man') kun je de wagen fijn afsluiten met draaiende motor en dus draaiende airco...)

Afbeelding
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Hannekevd
nieuw lid
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Hannekevd »

Heeft er iemand een plaatje van deze oplossing? Hoe dat er in de auto uitziet bedoel ik? Of nog andere ideetjes? We hebben een dicht tussenschot en kunnen/mogen dat er niet uithalen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”