Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aankeuren, het is afgerond!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Aankeuren

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bri ik heb eventueel een partytent maar geen zijwanden. je moet hem alleen ophalen in voorburg.
ellen
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

ellen en de birmanen schreef:bri ik heb eventueel een partytent maar geen zijwanden. je moet hem alleen ophalen in voorburg.
ellen
Dank je wel voor je aanbod :ok: maar zoals Nanna al zei kunnen we naar binnen als het erg regent dus dat komt wel mooi uit :D
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Brigitte schreef:
Elmo/maureen schreef:Alvast succes :ok: zal vast wel goed komen, Sjon is een mooie vent :ok:
Dank je wel :D ik vind hem ook erg mooi maar ja ben dan ook wel een beetje bevooroodeeld :F:

:O: Welnee Bri, wie zou dat nou durven beweren jij bevooroordeeld onzin. Nee hoor Sjon gaat het helemaal maken dat kan niet anders het is gewoon een mooie vent en nog een fijn karakter wat wil je nog meer. Vooral heel veel plezier morgen en maak je nou eens niet zo druk het gaat allemaal goed komen met jullie Sjon.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Succes alvast en tot morgen! Ik ben er ook met mijn dames, 1 hond ingeschreven.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Succes morgen!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Succes morgen, enne, slaap goed :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

silvester schreef:Succes morgen, enne, slaap goed :mrgreen:
Alles ligt in coma na een dag survivallen.....alleen....ik nog niet :roll: :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

volgens mij wordt het een slapeloze nacht ;)
ik duim morgen :ok: heel veel succes hoor!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Succes morgen Bri! Aan Sjon zal het niet liggen iig :ok:
Brigitte
Zeer actief

renee-uk schreef:volgens mij wordt het een slapeloze nacht ;)
ik duim morgen :ok: heel veel succes hoor!
Erg he, en dat voor 'maar' een aankeuring :oeps: kan er niets aan doen ben gewoon zo benieuwd hoe het in zijn werk gaat en wat ze van Sjon gaan vinden.
Brigitte
Zeer actief

Machie schreef:Succes morgen Bri! Aan Sjon zal het niet liggen iig :ok:
Nee he, dat denk ik ook niet ik kan iig andere de schuld geven als hij er niet door komt :F:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Succes morgen!
En ook veel plezier saampjes.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

En en en?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Machie schreef:En en en?
Facebook ;-)
Brigitte
Zeer actief

Jaaaaa net thuis :ugh: maar goedgekeurd :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Afbeelding
Djarro
Actief
Mijn ras(sen): Anatolische herder en XMastin

Ongelezen bericht door Djarro »

Ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan!!

Waren er op de gewone keuring ook nog anatolen?

Ik heb één keer gesproken met een vrouw uit Engeland die haar teefje wilde laten dekken en in Engeland geen juiste reu kon vinden.
Toen heb ik haar foto's gestuurd van Djarro en ze was erg enthousiast. Helaas kwam er een kink in de kabel omdat de vader van Djarro is aangekeurd hier in Nederland. Zij wilde echter ook graag puppy's exporteren naar Amerika omdat haar anatool daar vandaan komt en zij bevriend is met de fokker daar. Echter in Amerika komen puppy's alleen in aanmerking voor een stamboom als er tenminste 3 generaties achter bekend zijn en dat is bij de moeder van Djarro wel zo maar bij pa dus niet, komen we eentje tekort helaas, dus dat verhaal ging niet door want ze wilde wel heel graag een paar puppen naar Amerika hebben, ze dacht dat ze ze hier niet kwijt zou raken. Had het wel leuk gevonden nakomelingen van Djarro. Die krijgt ook altijd de opmerking op zijn keurrapport dat hij zo'n geweldig karakter heeft. Hij is ook niet helemaal perfect qua uiterlijk maar dat is bij zo'n ras ook niet heel erg. Ze zijn allang blij dat er fokmateriaal is, als ze maar gezond zijn en een goed karakter hebben dan is een oor, staart of tandje bijzaak.

Ik denk dat jij met Sjon hier in Nederland wel meer kans maakt om hem in te zetten voor een nestje. De honden met stamboom zijn hier in Nederland veelal familie van Djarro.

Ik heb ook al eens met de turkse bevolking gesproken op de kcm en ze weten idd precies welke lijnen er achter hun honden zitten en ze wisten mij ook de lijn achter Djarro te vertellen omdat zij dus de lijn van de pa van Djarro wel kennen echt wel interessant hoor. Ze vinden Djarro ook allemaal mooi, tenminste dat vertellen ze me altijd :wink:
Groetjes Petra
Djarro en Suus
Afbeelding
Djarro
Actief

Super gefeliciteerd!!!
Groetjes Petra
Djarro en Suus
Afbeelding
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Gefeliciteerd... Yyeeaahhhh
Djarro
Actief

Nanna schreef:
Djarro schreef:
Maar eentje. Zo hondagressief als ze maar komen :ugh:
Wat een klotebeest.

Maar gefeliciteerd Bri!

Weet je ook wie?
Groetjes Petra
Djarro en Suus
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Gefeliciteerd! :cheer:
Foto's ? :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Wat leuk, gefeliciteerd!
Groetjes, Marjan
Machie
Zeer actief

Wat leuk!!! Heel tof! Gefeliciteerd :cheer:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Gefeliciteerd :cheer: :balon:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yessssssssssssss :cheer: :cheer:
gefeliciteerd bri :lief:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Gefeliciteerd Brigitte.

Maar sjon is ook wel een hele mooie anatool
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Brigitte
Zeer actief

Djarro schreef:Ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan!!

Ik heb één keer gesproken met een vrouw uit Engeland die haar teefje wilde laten dekken en in Engeland geen juiste reu kon vinden.
Toen heb ik haar foto's gestuurd van Djarro en ze was erg enthousiast. Helaas kwam er een kink in de kabel omdat de vader van Djarro is aangekeurd hier in Nederland. Zij wilde echter ook graag puppy's exporteren naar Amerika omdat haar anatool daar vandaan komt en zij bevriend is met de fokker daar. Echter in Amerika komen puppy's alleen in aanmerking voor een stamboom als er tenminste 3 generaties achter bekend zijn en dat is bij de moeder van Djarro wel zo maar bij pa dus niet, komen we eentje tekort helaas, dus dat verhaal ging niet door want ze wilde wel heel graag een paar puppen naar Amerika hebben, ze dacht dat ze ze hier niet kwijt zou raken. Had het wel leuk gevonden nakomelingen van Djarro. Die krijgt ook altijd de opmerking op zijn keurrapport dat hij zo'n geweldig karakter heeft. Hij is ook niet helemaal perfect qua uiterlijk maar dat is bij zo'n ras ook niet heel erg. Ze zijn allang blij dat er fokmateriaal is, als ze maar gezond zijn en een goed karakter hebben dan is een oor, staart of tandje bijzaak.

Ik denk dat jij met Sjon hier in Nederland wel meer kans maakt om hem in te zetten voor een nestje. De honden met stamboom zijn hier in Nederland veelal familie van Djarro.

Ik heb ook al eens met de turkse bevolking gesproken op de kcm en ze weten idd precies welke lijnen er achter hun honden zitten en ze wisten mij ook de lijn achter Djarro te vertellen omdat zij dus de lijn van de pa van Djarro wel kennen echt wel interessant hoor. Ze vinden Djarro ook allemaal mooi, tenminste dat vertellen ze me altijd :wink:
Nou, we zijn er 7 uur geweest voor een 1/2 minuut optreden :schrik: tandjes kijken, ballen voelen rondje lopen ja dank u wel. Ik denk dat is een hele happening met metingen enz maar nee nog geen 1/2 minuut en hij was klaar. Sjon viel kwa type en kleur wel een beetje buiten de boot maar ze zeiden dat er niet echt een vast type is, er is wel een ideaal maar die honden zijn er vrijwel niet. De reu die met de clubmatch mee deed was het ideaal type. Van een Turkse fokker Ibrahim Tololek of zoiets, boekje ligt nog in de auto zal morgen even kijken voor de naam. Op het eind van de dag kwamen er ook mensen die erg veel intresse hadden in Sjon, hadden zelf een heel lief en leuk teefje en hij was hun opgevallen door zijn karakter en omdat ze zelf niet van dat enorm groffe houden. Teefje was ook pas 14 maanden dus is toekomst muziek mss maar ja wel leuk. Eerst maar eens kijken of een paar maanden hoe zijn heupen enz er voor staan.

Er was ook een Turkse man met een teef en ik vroeg hem ook wat hij van Sjon vond en hij vond het hem ook wel erg mooi hij zei dat in Turkije de grote zwaren honden bij de kudde's blijven voor bewaking en de lichtere zoals Sjon echt achter de wolven aangaan ze noemen die dus ook wel werktype's. Sjon had voor het mooie wel iets hoger en groffer gemogen voor een reu maar dat is gewoon iets wat voor het mooie had gekunt want verder is hij prima. Enigste puntje is zijn oren die staan vaak goed maar even zo vaak niet maar ik zag dat hij niet de enigste daarin was :mrgreen: wel was hij de enigste die zijn staart in een krul had, de andere hadden allemaal een half opstaande of helemaal hangende staart.

Er waren er 9 of 10 en allemaal goed gekeurd.
Laatst gewijzigd door Brigitte op 08 sep 2013 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

gefeliciteerd Bri
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Djarro
Actief

Djarro is ook niet grof in bouw maar dat zijn idd meer wat de turken kangals noemen, de anatolische herder hoort niet zwaar te zijn. Ik heb het daar ook al eens over gehad met dhr Vink, hij zei ook dat de anatool juist slank moet zijn en dus heel snel, nou dat is Djarro wel :-). Djarro zou ook wel iets zwaarder mogen zijn maar het is een hele lastige eter, hij wil ons niet op kosten jagen haha. Een broer van hem is veel zwaarder en eigenlijk veel mooier vind ik maar Djarro's hoofd vind ik weer mooier, ach ja je kunt niet alles hebben ;-)

Leuk dat er mensen interesse hebben met een teef. Moet er toch volgend jaar ook maar weer eens naar toe haha.

Maar Sjon is ook nog niet uitgegroeid denk ik, hoe oud is hij?
Groetjes Petra
Djarro en Suus
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

gefeliciteerd bri met dit goede resultaat.
ellen
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Djarro schreef:Djarro is ook niet grof in bouw maar dat zijn idd meer wat de turken kangals noemen, de anatolische herder hoort niet zwaar te zijn. Ik heb het daar ook al eens over gehad met dhr Vink, hij zei ook dat de anatool juist slank moet zijn en dus heel snel, nou dat is Djarro wel :-). Djarro zou ook wel iets zwaarder mogen zijn maar het is een hele lastige eter, hij wil ons niet op kosten jagen haha. Een broer van hem is veel zwaarder en eigenlijk veel mooier vind ik maar Djarro's hoofd vind ik weer mooier, ach ja je kunt niet alles hebben ;-)

Leuk dat er mensen interesse hebben met een teef. Moet er toch volgend jaar ook maar weer eens naar toe haha.

Maar Sjon is ook nog niet uitgegroeid denk ik, hoe oud is hij?
Ja idd, kwa hoogte viel Sjon me toch best mee, hij was toch één van de hogere honden en ze waren niet allemaal zo grof alleen die van de Turkse mensen. Maar er waren ook nakomelingen van die honden en die waren ook weer niet groot en grof. Dhr. Vink zei idd tegen ons dat Sjon kwa bouw prima was, hij was een tijdje terug zelfs te zwaar en dat terwijl hij een hele moeilijke eter is en op heel weinig voer loopt. Hij is ook gewoon wat mager maar dat is dus prima ze horen enorme afstanden te kunnen afleggen en als je 80 kilo weegt doe je dat niet snel zei hij. Veel van die hele joekels zit ook Mastiff in zeiden ze, voor het imposante maar mensen met echte werk Anatolen zien dat hele zware liever niet, die kosten ook meer kwa onderhoud zeiden ze :mrgreen: .

Maar wel erg leuk om er eens wat meer te zien en met andere mensen te kunnen spreken, die mensen met dat teefje dat was precies een vrouwelijke Sjon, ook zo'n heerlijk karakter maar die was ook nog jong. Dhr. Vink zei ook op het eind stonden we nog met 4 honden en hij zei er staan hier gewoon 4 verschillende type's en ze zijn allemaal goed. Nou ja, dit hebben we binnen en we zien wel hoe het verder gaat. Ik ben iig er enorm blij om dat meerdere mensen hem mooi en leuk vinden en dwederom de opmerking over zijn open karakter dat is al heel wat meer waard dan wat dan ook :wink: Sjon is nu om en nabij de 15/5 maand.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”